Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 12.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW E90
Мечтае да кара: безаварийно

Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг

Мнение от strelecaaa » 07 Дек 2013, 9:54

Здравейте колеги ! Мислех да пиша вчера ,но нали беше Никулден , таа ... викам хайде утре :D Притежател съм на BMW e90 320d 163hp. Всеки на който се похвалех ми задаваше въпроса - а чип,чип ще му слагаш ли ? :D И в крайна сметка реших да му сложа чип .... Предполагам вече се сещате какво ще ви питам - къде ми препоръчвавте да сложа този чип и колко ще струва ,като се има на предвид ,че не искам от колата много . Идеите са ми,ако е възможно, тя да стане малко по - пъргава (10-15 hp) и да свали малко от разхода (0.5л) примерно ? Но най - важното ми е да не "претоварая" двигателя и нормалната му работа. Точно поради тази причина искам чипа да е по - "лек" ,ако мога така да се изразя :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг

Мнение от Taruno » 07 Дек 2013, 22:33

Във всеки случай ще претоварваш двигателя, няма чип на пазара, който да е "добър" за живота на, която и да е от механичните части по автомобила ти. Твърдо против за 10-15 коня да скъсиш живота на двигателя с едни 30-40 хиляди км в общите случаи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 12.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW E90
Мечтае да кара: безаварийно

Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг

Мнение от strelecaaa » 09 Дек 2013, 23:44

А мнение за ремап ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг

Мнение от павката » 10 Дек 2013, 8:20

интересно заключение:10-15коня и 30-40хил скъсяване на живота.да не се обиждаш,ама това са абсолютни глупости.покачване налягането на въздуха с няколко десети,изобщо няма да се отрази на издръжливостта на двигателя
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг

Мнение от Gqbriel » 10 Дек 2013, 16:38

Taruno написа:Във всеки случай ще претоварваш двигателя, няма чип на пазара, който да е "добър" за живота на, която и да е от механичните части по автомобила ти. Твърдо против за 10-15 коня да скъсиш живота на двигателя с едни 30-40 хиляди км в общите случаи.


Ще претовари ама друг път...при положение,че го има фабрично!И не ти сменят турбо а софтуер,радиатор и кулер да кажем...
Първо че за 10-15 коня няма смисъл ..на този мотор спокойно отива на 180+ коня и нищо няма да се счупи или да се износи...първо,че си има граници до които и налягането на рейла и турбото и т.н може да поеме без да се прекалява...
85%+ от Е46 карат с мапове не съм видя да се трошат - най-много да смени съединител малко по-често (всичко е стил на каране)и до там..другия момент е кутията ако е автомат да се види до колко Нм държи и това е...от там нататък са настройки...говорим за разумен мап,защото има и безумни..но в границите 30коня и малко ,му няма нищо на мотора...
Разлика между 163 и 177 коня в мотора няма никаква...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 19.02.2011
Местоположение: SW
Пол: Мъж
Кара: Колело

Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг

Мнение от armagedon_762002 » 10 Дек 2013, 17:12

Gqbriel написа:Разлика между 163 и 177 коня в мотора няма никаква...


как ще има разлика единия с верига от пред другият от зад :banghead:

Иначе всеки си решава за него , от моите наблюдения в е60 раздела примерно всички теми като " рециклиране на турбо" " почистване на ДПФ филтър "
са все пуснати от хора с ремапнати коли като тези ремонти ги почват преди 200к още или там някаде :driving:

Но все пак темата не е ЗА или Против - щом авторът е решил има доста колеги които се занимават с това

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг

Мнение от Taruno » 10 Дек 2013, 17:31

Фактите, че говори ей така просто показва колко разбирате, НЯМА фабричен чип тунинг(ремап) двигателите 163 /177 са различно поколение, а акосе интересувате може да разгледате разликите има сайтове за сравнения.

Пример:
N47 177 к.с. И N47 163 к.с. Са с разлини серийни номера на бутала и сегменти и честно това е най-малката разлика.

При Е60 2.5D и 3.0D са с един и същи блок, но имат маса разлика в турбо пътищата и като цяло по-малкия двигател е с части, които издържат на по-малко натоварване. Дайте на бай Гошо да ви ръчка по електрониката с мисълта как една десета повече няма да развали нищо, и после разгледайте колко от стойностите, които са били в рамки са излязли от тях(налягане преди ДПФ, стойности надюзи и др.)

Ако смяташ, че си заслужава да изтискаш всичко от ежедневната ти кола, но после ще се оплакваш как БМВ не правят качествени коли, защото турбото ти е издало на 150 000 км или Ти тече масло като лейка, значи "чип" тунинга не е за теб.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг

Мнение от Gqbriel » 10 Дек 2013, 17:44

Taruno написа:Фактите, че говори ей така просто показва колко разбирате, НЯМА фабричен чип тунинг(ремап) двигателите 163 /177 са различно поколение



За 2та мотора се обърках с друго - грешката е моя :yes: ...по темата за нямането на фабричен тунинг.


BMW Performance power kit*
The BMW Performance Power kit for the BMW 320d, 320xd further extends the engines' already outstanding performance with a perfectly matched package of hardware and software components. Significantly higher output, achieved through modified engine tuning, generates extra heat which is managed by a larger intercooler and a more powerful 600W fan.

320d/320xd from 03/2007 to 03/2010: performance increases from 130 to 145 kW, maximum torque rises from 350 to 390 Nm and the sprint from 0 to 100 km/h is 0.5 seconds faster. The kit also raises the speed from 80 to 120 km/h by 0.8s in fourth gear and by 1.0s in fifth. Maximum speed increases by 5 km/h (by 10 km/h for the BMW 320d Touring with tyre speed ratings from W.)

Kit Includes:

BMW Performance Engine Plaque.
BMW Performance ECU (complete replacement) - това е по-интересно,защо а не просто друг софтуер....
600W Engine Cooling Fan.
New air intake.
New Intercooler.

KW increase: 135 to 147 kW (примерния вариянт)
Nm increase: 40nm
Motorplan: Not affected.

http://www.bmw.com/com/en/owners/access ... ower%20kit
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 19.02.2011
Местоположение: SW
Пол: Мъж
Кара: Колело

Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг

Мнение от armagedon_762002 » 10 Дек 2013, 20:03

Gqbriel това си е така спор няма и най важното е ,че се запазва гаранцията и го бяхме обсъждали преди време

viewtopic.php?f=112&t=275975&p=3050468#p3050468

дори демферната шайба се сменя

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 17.07.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW 320d SE E90

Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг

Мнение от morto » 10 Дек 2013, 21:41

Какво мислите за този Brazel (Богомил) от Годеч? Гледам в Фейсбук страницата му, доста баварци "минават" през ръцете му! Питaл съм го за моята е90 320д 163h.p. обяви ми цена от 450лв + диностенд!? Но още не съм сигурен на 100% дали да "тунинговам" софтуерно...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг

Мнение от Gqbriel » 10 Дек 2013, 23:40

armagedon_762002 написа:Gqbriel това си е така спор няма и най важното е ,че се запазва гаранцията и го бяхме обсъждали преди време

viewtopic.php?f=112&t=275975&p=3050468#p3050468

дори демферната шайба се сменя

Изображение

Знам,това имах предвид.
Но демпфера е презастраховане - лично аз съм убеден,че ако не се кара нон стоп над 4000оборота само съединителя понася щети..отделно дюзите съм сигурен,че са като на големия батко 3.0..при е46 са така и държат доста..
Но мап в границите 180/90 к.с са достатъчно да не уморят мотора за дълго..а и мап до мап има разлика - всичко се донаглася - ако не искаш и до 3000об може да няма разлика и т.н
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг

Мнение от Taruno » 11 Дек 2013, 10:53

Колега това, което си пуснал нали схващаш, че подкрепя това, което аз казвам. Фабричен чип тунинг няма, има performance пакет, в който се подменят доста неща(вклюяително целия компютър, не просто нов мап) а демфера е презастраховане, но ако просто не ти се случвало да скъсаш шайба и да се забавляваш, тогава би го оценил.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг

Мнение от Gqbriel » 11 Дек 2013, 14:34

Taruno написа:Колега това, което си пуснал нали схващаш, че подкрепя това, което аз казвам. Фабричен чип тунинг няма, има performance пакет, в който се подменят доста неща(вклюяително целия компютър, не просто нов мап) а демфера е презастраховане, но ако просто не ти се случвало да скъсаш шайба и да се забавляваш, тогава би го оценил.


Не съм напълно съгласен...реално си е ремап...ти да виждаш валове,бутала,дюзи?
ще скъсаш оригинална шайба ,не на 300 000км+ с ремап ама друг път..не и в границите на "нормалния" мап...казвам нормален,защото може да се играе с много неща по картите..зависи,кой какво иска от автомобила си...
Имаш един кулер и един радиатор - без които пак можеш съм убеден,силно се съмнявам да са изчислени на 100% от капацитета в текущата му мощност - тва е инеженерна глупост..
Отделно - това ,че имаш ремап - какво означава за теб?Че нон стоп си на ламарина - ами някакво грешно мислене имаш...можеш да си караш спокойно по всяко време и да ти се наложи за някакви секунди да използваш 15-20% повече мощност..това е въпрос на шофьор!
Аз демфпер не съм късал - защото го следя и сменям с ОЕМ до тук 1 път ...факт обаче ,че и на стоков мотор се къса!!
Целия компютър сменяли - а номера да скосят мотора на 163 коня с цел данъци да не сменяш ЕКу-то ,не сменяш софтуера с този който е за 177..(на един и същи мотор).
Нещата са много специфични,и как точно ще разбереш коя кола има мап - дизелова?Ако не си се качвал на нея преди - това ей така
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг

Мнение от JTD » 11 Дек 2013, 18:18

Taruno, показаха ти, че има фабричен чип, ти не та не.
Вземи приемай, подминавай тази тема друг път и карай напред. :mhihi:
Нормално е като вдигнат налягането на турбото да искат и по-голям кулер, за да могат да си запазят вредните емисии в границите на обявеното.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Нека опитните да ми помогнат с избора на чип тунинг

Мнение от Taruno » 11 Дек 2013, 23:09

Разгледайте темата в E60 и вижте писмото от БМВ, пък, както многократно повтаряте явно всеки си знае и някои определени хора знаят повече от инженерите на БМВ ;) А както каза колегата Gqbriel има коли без чип, които са пълни кошове, защото не се поддържат.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook