няма налягане в ГНП-то

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 320d
Мечтае да кара: Bmw X5

няма налягане в ГНП-то

Мнение от senata » 05 Дек 2013, 0:08

Колеги помагайте, карам 525тдс 98' комби.
незнам дали е съвпадение но сега като паднаха малко температурите колата неще да пали... закарах я в сервиза и стигнахме до извода, че няма никакво налягане в ГНП-то. горивния филтър е сменен, помпата в резервоара е на 7 дена, акумулатора е на 20 дена, свещите миналата година лятото ги смених....... като тръгна да я паля, много тресе и пуши яко от зад и е накосам да запали но неще.... още по интересното е че ако я бутна около 3-4 метра и на скорост пали без никакви проблеми. Като запали веднъж после "следващите 100 пъти пали от 1/4 " ако престои по дълго време (горе долу 4-5 часа) пак същите проблеми с паленето...
въпросът ми е какво налягане трябва да има в маркуча който излиза от горивния филтър и влиза в ГНП-то ? и докато проследявахме от какво може да е проблема ми се стори малко съмнителна ето тази част и някой знае ли нещо повече за нея: номер 7 от схемата http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... el_sensor/
намира се в лявата част на резервоара (зад шофьора)
Американски форум: питаш нещо и ти отговарят;
Руски форум: питаш нещо - получаваш нови въпроси;
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: няма налягане в ГНП-то

Мнение от E30_DK » 05 Дек 2013, 9:56

Имаш ли нафта в прозрачния маркуч между филтъра и гнп-то... като я запалиш в същия маркуч има ли балончета?
За налягането на нафтата преди самото гнп при тдс-а не знам колко точно трябва да е, но при М57 където е с 2 подкачващи помпи, е около 4 бара т.е. при тдс-а би трябвало и с по-малко от 4 бара да работи. Щом си сложил нова помпа в резервуара, следи за балончета в прозрачния маркуч - да не би да дърпа въздух от някъде докато не се кара 4-5 часа. А самото гнп в какво състояние е... порциите пипани ли са, предварението променяно ли е, има ли течове - да не би самото гнп да засмуква въздух и затова после да не пали? ...и все пак си провери свещите отново ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: няма налягане в ГНП-то

Мнение от zvetiko » 05 Дек 2013, 10:31

Колегата ти е задал правилният въпрос:

Имаш ли нафта в прозрачния маркуч между филтъра и гнп-то... като я запалиш в същия маркуч има ли балончета?


Трябва да има постоянно нафта в него и да няма мехурчета след като запали.

Това, че пали с бутане без проблем ме кара да си мисля и за някакъв електрически проблем- пишеш, че акумулатора е нов, но провери до колко пада напрежението на колата, когато въртиш стартера на студен двигател- не трябва да пада под 10.5 В.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 320d
Мечтае да кара: Bmw X5

Re: няма налягане в ГНП-то

Мнение от senata » 05 Дек 2013, 14:08

значи, аз никъде не виждам прозрачен маркуч от горивната система, всички са черни непрозрачни.А до колкото до ГНП-то, никога не е протичало, не му е пипана плочката никога, а само малко е натегнато заради разтегната верига.... акумулатора като го замерим при въртене на стартера държи 11,7/8 (нещо такова беше ). В маркуча след филтъра който влиза в ГНП-то като го изкарам изтича леко нафта от него....
Американски форум: питаш нещо и ти отговарят;
Руски форум: питаш нещо - получаваш нови въпроси;
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: няма налягане в ГНП-то

Мнение от E30_DK » 05 Дек 2013, 16:55

senata написа:само малко е натегнато заради разтегната верига....

Ти с това трябваше да започнеш - според мен като е "натегната" веригата със завъртане на помпата към мотора, на помпата е дадено предварение - по този начин веригата наистина се опъва малко и колата няма проблем с паленето топла, НО в същото време се разстройва центровката за студения старт, а сега със застудяването нещата само са се изострили - специалистите да кажат има ли логика в тези разсъждеия.
Щом маркуча от филтъра до гнп-то не е прозрачен, значи е сменян по някаква причина - на много сменени маркучи съм виждал сложен клапан за да нафтата да не се връща във филтъра/резервуара, тъй като фабричния такъв клапан(някъде в резервуара) вече не работи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 320d
Мечтае да кара: Bmw X5

Re: няма налягане в ГНП-то

Мнение от senata » 05 Дек 2013, 19:09

значи колега, колата я имам от близо 3 години, о6те като я взех лятото ми бутнаха ГНП-то съвсем малко и от тогава никакви проблеми до ден денднешан..... а до оня клапан който се намира в резервоара имам съмнения дали да не е заминал.. номер 7 от схемата по горе....
Американски форум: питаш нещо и ти отговарят;
Руски форум: питаш нещо - получаваш нови въпроси;
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 16.11.2006
Местоположение: Някъде
Пол: Мъж
Кара: e39 525 ТДС

Re: няма налягане в ГНП-то

Мнение от Tipche » 05 Дек 2013, 19:52

Колега проблема ти е "буренцето" на номер 7 на схемата която си дал.......в нея има клапан които с времето се пални с гняз и спира притока на нафта .....при мен беше същото .....малко трудно се отваря ....отваряш и махаш клапа и проблемите ти приклучват ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 22.02.2011
Пол: Мъж

Re: няма налягане в ГНП-то

Мнение от janko_0411 » 05 Дек 2013, 22:29

Колега,и аз имам сащия проблем,вадя марку4а след филтара и обезвъдушавам,събира около 200 грама нафта,и пали,не разбирам защо помпата остава без гориво,през деня когато я карам няма проблем,рядко го прави,но го прави.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж
Кара: 525D
Мечтае да кара: 535D

Re: няма налягане в ГНП-то

Мнение от sosk0 » 05 Дек 2013, 22:55

Колега обърни внимание на стартера :mrgreen:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: няма налягане в ГНП-то

Мнение от stony1 » 05 Дек 2013, 23:28

Колега, преди да провериш което и да е от описаните по-горе неща, провери колко изгорели свещи имаш. Няма значение кога си ги сменял. При студено време ако нямаш 6 работещи подгряващи свещи, колата тъкмо да зали и притриса, а от ауспуха излизат кълбета дим.
Това пък за налягането след горивния филтър, който ти го е казал, можеш да му подариш старата помпа от резервоара та да си я сложи в д....о да му прави налягане.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 320d
Мечтае да кара: Bmw X5

Re: няма налягане в ГНП-то

Мнение от senata » 06 Дек 2013, 1:13

stony1 написа:Колега, преди да провериш което и да е от описаните по-горе неща, провери колко изгорели свещи имаш. Няма значение кога си ги сменял. При студено време ако нямаш 6 работещи подгряващи свещи, колата тъкмо да зали и притриса, а от ауспуха излизат кълбета дим.
Това пък за налягането след горивния филтър, който ти го е казал, можеш да му подариш старата помпа от резервоара та да си я сложи в д....о да му прави налягане.

добре колега, ще гледам да проверя свещите, да няма някоя изгоряла, но ако има изгоряла свещ нямали да ми свети лампата за подгрева постоядно?
Американски форум: питаш нещо и ти отговарят;
Руски форум: питаш нещо - получаваш нови въпроси;
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: няма налягане в ГНП-то

Мнение от stony1 » 06 Дек 2013, 2:08

senata написа:
stony1 написа:Колега, преди да провериш което и да е от описаните по-горе неща, провери колко изгорели свещи имаш. Няма значение кога си ги сменял. При студено време ако нямаш 6 работещи подгряващи свещи, колата тъкмо да зали и притриса, а от ауспуха излизат кълбета дим.
Това пък за налягането след горивния филтър, който ти го е казал, можеш да му подариш старата помпа от резервоара та да си я сложи в д....о да му прави налягане.

добре колега, ще гледам да проверя свещите, да няма някоя изгоряла, но ако има изгоряла свещ нямали да ми свети лампата за подгрева постоядно?


При даване "на контакт" и температура на двигателя по-ниска от 60 градуса, подгревът се включва и лампата светва за 4 секунди. След това лампата угасва, а свещите продължават да грея още минимум 8 секунди. Дори нито една свещ да не е изправна, лампата пак ще светне.
Като проверяваш свещите не се опитвай да ги замериш с мултицет, а направо ги свали и провери.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 320d
Мечтае да кара: Bmw X5

Re: няма налягане в ГНП-то

Мнение от senata » 06 Дек 2013, 10:47

няма да ги проверявам с мултицет, а направо ще ги сваля и да видя дали въобще загряват... а това с лампата, имах предвид когато колата е запалена нямали да свети постоядно... то е ясно когато е студена да светне за няколко секунди... :yes:
Американски форум: питаш нещо и ти отговарят;
Руски форум: питаш нещо - получаваш нови въпроси;
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 320d
Мечтае да кара: Bmw X5

Re: няма налягане в ГНП-то

Мнение от senata » 16 Дек 2013, 22:18

Проблема е оправен!!!
1. Лампата за подгрева НЕ показва дали има изгорели свещи както при "мерцедес" ( мислих си че е като неговата система)
2. Маркуча който излиза от Гнп-то и влиза във филтъра, там НЯМА налягане, има ВАКУМ !!!!!!!
3. Бяха изгорели 3 подгревни свещи, затова колата като е студена само тресе и пуши, а като я бутна 2-3метра и пали отрас и после при всяко гасене и палене пали от 1/4 защото е подгряло "горивната камера"
Американски форум: питаш нещо и ти отговарят;
Руски форум: питаш нещо - получаваш нови въпроси;
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: няма налягане в ГНП-то

Мнение от stony1 » 16 Дек 2013, 23:12

Супер, сега остава да почерпиш :D
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook