Проблем с TDS!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 5.02.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e39TDS

Проблем с TDS!

Мнение от Tisho91 » 09 Ное 2013, 1:53

Здравейте колеги! Първо искам да се извиня ако темата не е в правилния раздел и ако вече има подобна такава, но за пръв път имам по-сериозно запитване!
Така нека продължа по същество. В началото на годината се сдобих с нова придобивка, от която като цяло съм доста доволен. Става въпрос за TDS e39! Но сгафих, реших че няма нужда да сменям част, която не ми е създала проблем (водна помпа)...! Е създаде ми! Водната помпа се сцепи и както бихте се досетили колата прегря! За късмет не бях я тормозил, а напротив за кратко разстояние без настъпване и успях да я хвана доста бързо, но въпрек и това вече беше в червеното... Извърших правилните процедури, както и да е. Смених водна помпа, термостат, антифриз, воден радиатор(понеже беше прегорял и се счупи пластмасовата част, на която се слага маркуча от горе) и след това нямам проблеми освен като го настъпвам извън градско, но с хора и на по-високи скорости, качва по-рязко температура, което смятам че се дължи на по-малкия дебит на водната помпа( с метална турбинка), ина това, че радиатора не е точно като оригиналния, но като цяло колата няма проблем с прегряване и високи температура даже и след доста тормозене градско(следя температурата от скритите менюта)! И така де колата не надува, не меси масло с антифриз(поне видимо), не съм забелязал пушек различен отпреди или повече отпреди, но губи по малко антифриз, и скоро след случката забелязах доста по-висок разход на масло от преди прегряването...! Основните ми притеснения са за рязката промяна на разхода на масло. И за да бъда по ясен бях на около 8000км след смяна на масло и бях долял около 400грама след като прегря и долях останалата част от 1л => 500; 600 грама и на следващата смяна беше на минимум.. Сега след смяната след около 400 км маслото ми е мръднало.
Надявам се да ме насочите към правилния проблем, решението му и евентуално ако имате някаква идея цената за решението му!


Благодаря ви предварително и отново се извинявам ако не съм задал правилно въпроса си и ако не е на правилното място :)!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 292
Регистриран на: 27.02.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 52Oi

Re: Проблем с TDS!

Мнение от Николай К » 09 Ное 2013, 8:40

Здрасти колега!
Първо за това че ти грее, провери си виското, или си го смени ако е заминало...
А за разхода на масло , си мисля че си опекъл маслените сегменти.... ама нека по запознатите с TDS да споделят...
Дано да се разминеш по тънко.. :yes:
Поздрави!
Николай Кадийски

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 617
Регистриран на: 10.11.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: BMW 325 dizel

Re: Проблем с TDS!

Мнение от krasi2bmw » 09 Ное 2013, 9:10

Привет , относно разхода на маслото - нормално е да изгори до 1 л. на 10 000 км. , тоест 100 грама на 1000 км. При мен доливам около литьр , разхода на масло рязко се увеличава при каране на колата постоянно в обороти на гас . Казваш че този разход е бил преди прегряването - това е в рамките на нормалното , като се има впредвид , че колата не е пьрва младост , карай без притеснения :yes: Мини поне 1000 км. и тогава виж колко е паднало на щеката , и си сложи добавка на Бардал - Турбо Протект в маслото , това е точно за такива работи да ти пази мотора ако се получи нещо такова .

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 5.02.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e39TDS

Re: Проблем с TDS!

Мнение от Tisho91 » 09 Ное 2013, 11:46

Благодаря за бързите отговори! Относно смятам че виското ми е на ред. А относно маслото и аз се съмнявах за маслените сегменти.. Сега както каза колегата смятам да измина още някой км и пак да проверя, а за добавката ще я потърся и ще я пробвам! Отново благодаря за съветите:) И се надявам ако има някой, който има други идеи да споделя!

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 15.04.2012
Местоположение: Тополовград,Хасково
Пол: Мъж
Кара: BMW 525 TDS E39 КОМБИ
Мечтае да кара: BMW 650

Re: Проблем с TDS!

Мнение от TAMPONA » 10 Ное 2013, 20:24

Здравейте колеги,като цяло прегрее ли се един път тдс-а винаги ще има проблеми с него :( ,въпрос на време.Аз съм с мотор М51Д25,не правя никакъв компромис с поддръжката на охладителната система,понеже на тдс-а е слабото му място и следвам съветите на колегите :bowdown:
Моя съвет е колега:не хвърляй пари да го ремонтираш,защото частите не са евтини.Другия вариант е да намериш двигател на старо.Това е мое мнение,изборът е твой(прегрях предишния си ТДС и ми излезна горчиво ремонта :banghead: ,сегменти пълен комплект от официално представителство на ст-ст 2200 лв. и т.н.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 3.11.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 525 TDS '97

Re: Проблем с TDS!

Мнение от mmc » 11 Ное 2013, 14:05

krasi2bmw написа:Привет , относно разхода на маслото - нормално е да изгори до 1 л. на 10 000 км. , тоест 100 грама на 1000 км. При мен доливам около литьр , разхода на масло рязко се увеличава при каране на колата постоянно в обороти на гас . Казваш че този разход е бил преди прегряването - това е в рамките на нормалното , като се има впредвид , че колата не е пьрва младост , карай без притеснения :yes: Мини поне 1000 км. и тогава виж колко е паднало на щеката , и си сложи добавка на Бардал - Турбо Протект в маслото , това е точно за такива работи да ти пази мотора ако се получи нещо такова .


Не знам дали е нормално да ти гори литър, но да вметна, че лично аз карам същия мотор, маслото е 10w40, сменям на 8000 км. Не доливам масло. Преди да го източа, пак си седи на максимума. 4 смени вече. Вярно, че не съм и рейсър и рядко карам в оборои. Но ТДС-а поначало не е за такива изпълнения...

Дано колегата се размине леко.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 5.02.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e39TDS

Re: Проблем с TDS!

Мнение от Tisho91 » 12 Ное 2013, 0:01

Благодаря ви! Сега съм решил, както казах по-горе, да видя как ще се представи след 1000 2000 км и пак ще го мисля. Иначе колата си е наред в момента, върви си перфектно. Надявам се ТДС-ко да е на ред!


Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 10.11.2013
Местоположение: Sofia City
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 545i
Мечтае да кара: E23 745i Turbo, E24 M6, E26 M1, E28 M5, E31 850 CSI, E34 M5

Re: Проблем с TDS!

Мнение от petar_majarov » 15 Ное 2013, 0:12

Здравей! Съвета ми е да се отървеш от този двигател след като е прегряван! Едно е да прегрееш M50 B20/B25 , съвсем друго е дизел и то точно този двигател известен в цял свят с склонноста си към различни проблеми. :lol: Щом харчи масло нещата никак не са добре, а да се пробваш да го оправиш е като да наливаш вода в бездънна яма(мое мнение) Най-добре мини на 520i, а ако много държиш на дизел то една идея по новите генерации двигатели са също по-добър вариант. "TDS-a" е тъмно петно в историята на 5та серия, която се пренесе и в ранните години на Е39, спаси света от 1 екземляр :wave:
Този двигател е хубав за музей-атракцион - да седи закачен с съответната апаратура и една генерация за да му слушаме хубавия звук, но да ти седи под капака си е като свекърва в стаята където спиш в жена ти! :lol:
Успех с дилемата колега :mhihi: :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 13.11.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325 TDS

Re: Проблем с TDS!

Мнение от LuchoDieseL » 20 Ное 2013, 12:48

Пичове,стига сте говорили празни приказки и глупости....тоя чул оня недовидял.....Мога да ви кажжа че карам ТДС е36 2.5 4 година колата е с чип и по мои сметки е около 160-170 кончета коли до тия коне неучастват че и нагоре ...та идеята ми е като ви чета глупостите е че искам да ви кажа че тдс-а е много здрав мотор стига да го поддържаш чисти радиатори редовен термостат работещи перки и сичко си е ок карам я секи ден като за последно и да чукна на дърво 4-та година проблем няма харчи 1л масло на 15000 и проблем няма сменяваш си му кое кога трябва и тва е двг-то си е супер и е по добре от по новите "генерации" те са за мозей защото са лесно чупещи се боклуци

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: PLEVEN
Пол: Мъж
Кара: E-39TDS

Re: Проблем с TDS!

Мнение от I.V.G. » 22 Ное 2013, 10:16

LuchoDieseL написа:Пичове,стига сте говорили празни приказки и глупости....тоя чул оня недовидял.....Мога да ви кажжа че карам ТДС е36 2.5 4 година колата е с чип и по мои сметки е около 160-170 кончета коли до тия коне неучастват че и нагоре ...та идеята ми е като ви чета глупостите е че искам да ви кажа че тдс-а е много здрав мотор стига да го поддържаш чисти радиатори редовен термостат работещи перки и сичко си е ок карам я секи ден като за последно и да чукна на дърво 4-та година проблем няма харчи 1л масло на 15000 и проблем няма сменяваш си му кое кога трябва и тва е двг-то си е супер и е по добре от по новите "генерации" те са за мозей защото са лесно чупещи се боклуци
Абсолютно е прав колегата и тези дето и не гори масло сигурно не си поглеждат щеката :lol:

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Проблем с TDS!

Мнение от boksioraE39 » 22 Ное 2013, 10:43

I.V.G. написа:
LuchoDieseL написа:Пичове,стига сте говорили празни приказки и глупости....тоя чул оня недовидял.....Мога да ви кажжа че карам ТДС е36 2.5 4 година колата е с чип и по мои сметки е около 160-170 кончета коли до тия коне неучастват че и нагоре ...та идеята ми е като ви чета глупостите е че искам да ви кажа че тдс-а е много здрав мотор стига да го поддържаш чисти радиатори редовен термостат работещи перки и сичко си е ок карам я секи ден като за последно и да чукна на дърво 4-та година проблем няма харчи 1литър масло на 15000 и проблем няма сменяваш си му кое кога трябва и тва е двг-то си е супер и е по добре от по новите "генерации" те са за мозей защото са лесно чупещи се боклуци
Абсолютно е прав колегата и тези дето и не гори масло сигурно не си поглеждат щеката :lol:


Като човек каращ преди Е39 ТДС (И в момента имаме едино комби Е39 тдс) ще ти кажа че за "новите генераций" доста си се объркал...... :)
Че двигателя е здрав ако е подържан и читав си прав но айде да не си кривиме душите че бил "по добре"... Кое му е по-добрето? Че харчи? Че е шумен? Че не върви? Че много лесно отиваш на ремонти от 500-лева нагоре? Това е отдавна изпята песен.... За здрав двигател вече след 130-хиляди каране мога съвсем отговорно да кажа че е М57 D30... :bowdown: :yes:
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 9.11.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 530DA
Мечтае да кара: автобуса на Victoria's Secret(пълен)
Детайли за колата: Е39 530DA wagon

Re: Проблем с TDS!

Мнение от bumer530 » 25 Ное 2013, 4:41

TAMPONA написа:Здравейте колеги,като цяло прегрее ли се един път тдс-а винаги ще има проблеми с него :( ,въпрос на време.Аз съм с мотор М51Д25,не правя никакъв компромис с поддръжката на охладителната система,понеже на тдс-а е слабото му място и следвам съветите на колегите :bowdown:
Моя съвет е колега:не хвърляй пари да го ремонтираш,защото частите не са евтини.Другия вариант е да намериш двигател на старо.Това е мое мнение,изборът е твой(прегрях предишния си ТДС и ми излезна горчиво ремонта :banghead: ,сегменти пълен комплект от официално представителство на ст-ст 2200 лв. и т.н.)



Колега,карах tds,за една година, 7 пъти го прегрях(двигатела беше посинял) проблема беше в капачката на казанчето.След смяната на капачката го карах почти 30х ,без смяна на масло и без работещо виско и то лятото до Гърция.Не съм имал никакви проблеми с охладителната система.Само се долива масло (1,5л на 8х км)Колата я оставих в една морга ,защото имаше проблем с документите(изгубих и талона а колата беше лизингована,фирмата не съществуваше вече и лизингодателната и лизингополучателата-мазало )та двигателя работеше добре.С думи 2 години на паркинг без да се пали ,след това 40х с същото масло и точно 7 пъти изхвърля водата(проблем-само спукани казанчета)Е лично аз му се покланям.
Знам че звучи невероятно но е ФАКТ!Този TDS промени на много хора мисленето,че са били слаби на тема прегряване


П.П.когато го оставих в моргата ,километража показваше 683331километра(снимах го за спомен)
Моят свят не е твоя,искам сам да вървя,но преди да пропадна поне за миг да полетя!!!
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 9.11.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 530DA
Мечтае да кара: автобуса на Victoria's Secret(пълен)
Детайли за колата: Е39 530DA wagon

Re: Проблем с TDS!

Мнение от bumer530 » 25 Ное 2013, 4:45

LuchoDieseL написа:Пичове,стига сте говорили празни приказки и глупости....тоя чул оня недовидял.....Мога да ви кажжа че карам ТДС е36 2.5 4 година колата е с чип и по мои сметки е около 160-170 кончета коли до тия коне неучастват че и нагоре ...та идеята ми е като ви чета глупостите е че искам да ви кажа че тдс-а е много здрав мотор стига да го поддържаш чисти радиатори редовен термостат работещи перки и сичко си е ок карам я секи ден като за последно и да чукна на дърво 4-та година проблем няма харчи 1л масло на 15000 и проблем няма сменяваш си му кое кога трябва и тва е двг-то си е супер и е по добре от по новите "генерации" те са за мозей защото са лесно чупещи се боклуци

:yes: :yes: :yes:
Моят свят не е твоя,искам сам да вървя,но преди да пропадна поне за миг да полетя!!!
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg


Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 10.11.2013
Местоположение: Sofia City
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 545i
Мечтае да кара: E23 745i Turbo, E24 M6, E26 M1, E28 M5, E31 850 CSI, E34 M5

Re: Проблем с TDS!

Мнение от petar_majarov » 04 Дек 2013, 5:23

LuchoDieseL написа:Пичове,стига сте говорили празни приказки и глупости....тоя чул оня недовидял.....Мога да ви кажжа че карам ТДС е36 2.5 4 година колата е с чип и по мои сметки е около 160-170 кончета коли до тия коне неучастват че и нагоре ...та идеята ми е като ви чета глупостите е че искам да ви кажа че тдс-а е много здрав мотор стига да го поддържаш чисти радиатори редовен термостат работещи перки и сичко си е ок карам я секи ден като за последно и да чукна на дърво 4-та година проблем няма харчи 1л масло на 15000 и проблем няма сменяваш си му кое кога трябва и тва е двг-то си е супер и е по добре от по новите "генерации" те са за мозей защото са лесно чупещи се боклуци


По-новите генерации колега, ама на други модели коли - напълно съгласен с теб. Но не и на БМВ... на бмв новите дизели са по-добри и от старите... Моя коментар не е общи приказки, а истина просто с леко хумор, но щом не ти допада хумора да ти кажа, че аз също съм карал такъв двигател - в Е34 лимузина. А близъкл приятел имаше Е34 комби с този двигател. Така, че мога и да не пиша общи приказки, но не ми се подхваща.... накратко двигателя ИСКА ВНИМАНИЕ И ПОДРЪЖКА за да е здрав, аз лично имах проблеми с умна дюза, както и постоянни стрес да следя дали всичко е наред за да не прегрее, защото прегрее ли вече шанса както казах да има трайни увреждания е много по-голям. Отделно с нащо гадно гориво в БГ дюзи се чистят....
Та като казах на колегата да смени с 520i, въобще не е на шега - чиста истина. Ако говорим даже за чугунените M50, а не по новите алуминиеви - ПРЕГРЯВАЙ КОЛКОТО ИСКАШ, ако искаш и ВОДА НЕ СИПВАЙ! :bchug: :bchug: :bchug: :bchug: :bchug: :bchug: :bchug: :bchug:
Така, че зависи за какво говорим.... човека искаше съвет и опит, и най-доброто решение за да си няма ядове, е да мине на бензин. Щом 525 tds не му е слабо, какъв е проблема да земе 520i.... Ако пък 520i е слабо, може 525i - още по масивен и здрав двигател.
Разход на гориво сравнено 525tds/520i - БЕНЗИНА не харчи повече, tds-а като го опънеш дава на градско невероятен разход, m52b20 на извънградско пък дава 7-8 с каране до 140 даже и леко отгоре! Друго разходи - акулулатори, дюзи и тем подобни - дизела по скъпо.... просто това е както казах вече кладенец бездънен, особено застаряващо БМВ.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Проблем с TDS!

Мнение от Bavarishe » 06 Дек 2013, 2:17

Проблема с ТДС е в това,че са повече разбирачите и мърлячите :no: Адски корав и приятен мотор си е
ТДС - Турбо Див Селянин

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook