Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
sarbinoff написа:Аз имам въпрос относно планките за задния мост,освен от дару има ли къде да се намерят другаде и следващия въпрос как се позиционират планките на точните места,че при мен някога е бил късан моста и са има някакви арматури под седалката
Аз лично също имам поставени такива планки поръчани преди от Евро07 (Бургас) - цената беше 160лв и малко чакане за доставка
Колата е 93-та, планките са и монтирани от преди кажи речи 3 години...
Друго което е важно да се знае е че самият мост идва по надолу спрямо оригиналното положение. От там избягва геометрията отзад и трудно се вкарва в нормите например с доразширяване на дупките за реглаж(планката на тампона под прага за носача RTAB). В случея мост от м3 е по нисък на височина от стандартния, защото до колкото знам М-поВер излиза от завода усилено с тези планки на тези места за задния мост.
Едно време имаше парт номер тук
Ровех и из другите двигатели години но не ми излизат пак...
Също така забелязвам още една планка за подсилване до тези планки без номер, преди се чудехме с авери за къде ще е... По схема някъде под прага или в средната част на автомобила..
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Парт номерата са малко по-назад в темата...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- sarbinoff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: 18.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330i
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Добре,пак да попитам тия планки има ли как точно да се позициониратна точните места?
Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.
- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Те са изкривени по формите на купето отдолу, не може да се объркат.
- sarbinoff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: 18.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330i
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
SlowMotion написа:bum_bum написа:Много хубава тема![]()
За тоя тампон задния под прага има едни лимитъри от полиуретан, които го втвърдяват доста.
Ем предполагам става въпрос за това -
То това са си нещо като "шайби" , ама аз съм срещал само метални такива, може и поли. да има , конкретните от снимката са на Търнър моторспорт.
И са си супер допълнение ако искаш да си ползваш сток тампони
Някъде от БГ мога ли да си поръчам такива че дойде време да сменям тампоните?

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Предполагам при всеки стругар.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Тези ограничители за тампоните на задните носачи не е лошо да се ползват защото ограничават радиалния ход на тампона, тоест намаляват деформацията на тампона , но не очаквайте чудеса по отношение на поведението на автомобила или пък за сериозно удължаване живота на тампона .... Лично мое мнение е че са излищни ... Преди време сме правили опити с такива полиуретанови подложки и не смятам , че си заслужава занимавката ...
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Скоро ще кача снимки за усилването на купето, където е зхванат задния мост, че я почвам моята талига. От дълго време се чудех, що като върти гуми особено ако е мокро се чува някакво зверско метално трескане отзад,а като я гледам отдолу всичко изглежда наред. Е като видях ето това клипче разбрах защо върху купето ми са се отбелязали къде бият тампоните на моста, които видимо изглеждат добре
http://www.youtube.com/watch?v=NMndEiEYYwU
Иначе поръчах ей тия тенекии(3 и 4) днеска и като дойдат ще взема и полиуретан за тампоните на моста и големите на надлъжните носачи.


http://www.youtube.com/watch?v=NMndEiEYYwU
Иначе поръчах ей тия тенекии(3 и 4) днеска и като дойдат ще взема и полиуретан за тампоните на моста и големите на надлъжните носачи.

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
1 месец си играя вече с тоя заден мост, ама 94 набор кенеф като моя при това яко занемарен , така е ... Къде ги поръчвате тия планки така и не разбрах, питах на 20 места се няма и няма , накрая си ги изрязах от 2.5мм ламарина и реших да пробвам е46 метода за захват с епоксидна смола пък квото стане(нямаше скъсване при мене).А и там правят една схема като ралиджийте от 1 време , пълнят тая галерия дето се образува между долната и горната част на купето при задния мост с пяна дето стяга положението супер много.За колегата по-горе само мога да му кажа да внимава страшно много с болтовете на тампона под прага щото при мене имаше 1 скъсан и аз скъсах още един и ваденето беше ..... абе по-добре да се бях гръмнал
Що се отнася до тампоните на моста , то главния проблем там е че втулката на тампона се откача , не че се къса самия тампон и от тва разхлабване и дърпане идва късането, при колите с монтирани планки късането го няма предимно щото самите планки са изработени така че и да се отдели втулката тампона седи в контакт с купето 24/7 и реално си остава неподвижен.

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
SlowMotion написа:1 месец си играя вече с тоя заден мост, ама 94 набор кенеф като моя при това яко занемарен , така е ... Къде ги поръчвате тия планки така и не разбрах, питах на 20 места се няма и няма , накрая си ги изрязах от 2.5мм ламарина и реших да пробвам е46 метода за захват с епоксидна смола пък квото стане(нямаше скъсване при мене).А и там правят една схема като ралиджийте от 1 време , пълнят тая галерия дето се образува между долната и горната част на купето при задния мост с пяна дето стяга положението супер много.За колегата по-горе само мога да му кажа да внимава страшно много с болтовете на тампона под прага щото при мене имаше 1 скъсан и аз скъсах още един и ваденето беше ..... абе по-добре да се бях гръмналЩо се отнася до тампоните на моста , то главния проблем там е че втулката на тампона се откача , не че се къса самия тампон и от тва разхлабване и дърпане идва късането, при колите с монтирани планки късането го няма предимно щото самите планки са изработени така че и да се отдели втулката тампона седи в контакт с купето 24/7 и реално си остава неподвижен.
Слава богу моята е италианка и досега каквото съм тръгнал да развивам се е развило, а и си правих реглаж(аз) преди няколко месеца и си регулирах сходимостта отзад, та знам, че ще се развият пак. Планките се продават в дилърите на БМВ(Дару, Ауто бавария). Мислех си и за варианта с изрязани пластини, но честно казано се спрях на оригиналния вариант, правя го ваднъж. Да чукна на дърво всичко купето е още здраво, наглеждам я отдолу редновно, но е ясно, че тия коли са дърти. Умората на метала там е сериозен проблем особено, ако имате нещо по силно под капака и го позлвате плноценно.
Иначе цената няма да ти хареса- около 43лв/бр без отстъпката

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Май чичката в Дару не му беше ден когато аз ходих , щото просто ме отряза че са спрени вече и аз зех, че му се вързах, а пари даже повече бях подготвил , ама здраве да е , те си намериха друго приложение веднага
. Мда и аз почнах да съжалявам, че взех австрийка , ама кой да ми каже че по-добре без мотор от колкото с ръждиво купе , ама и на това му се видя края.Все пак успех с начинанието
Аз имам около 1ГБ снимков материал от цялата ми разправия ама реших, че е излишно да качвам снимки за тая работа , щото който сам се е решил да го прави едва ли ще му е проблем, пък за останалите който си ползват сервизи е ясно.
Малко имам да добавя по темата от първия пост , за разпънката която мислех да правя. След доста размисли и страсти се отказах, причината е че след изработката на цялото това скеле , задницата определено ще се втвърди многократно, НО задницата хубаво ще се втвърди , ами какво става с останалата част от купето , само може да се гадае къде ще се пренесат усилията и усукванията и какво ще даде фира , поради тва стигнах до заключение че тая разпънка без клетка която да "зашие" цялото купе ще има отрицателен ефект в дългосрочен план и за сега си реших проблема с проста разпънка между бомбетата.


Малко имам да добавя по темата от първия пост , за разпънката която мислех да правя. След доста размисли и страсти се отказах, причината е че след изработката на цялото това скеле , задницата определено ще се втвърди многократно, НО задницата хубаво ще се втвърди , ами какво става с останалата част от купето , само може да се гадае къде ще се пренесат усилията и усукванията и какво ще даде фира , поради тва стигнах до заключение че тая разпънка без клетка която да "зашие" цялото купе ще има отрицателен ефект в дългосрочен план и за сега си реших проблема с проста разпънка между бомбетата.
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
И аз имам едно питане тъй като моята е още с моста от 1.6 отзад а целия мост от 2.0 с дисковете ми е в мазето от къде да поръчам планките преди да го сменя да ги сложа макар че колата ми е 1997 и казвате , че проблема е по закърпен но щом м3 има и аз да имам ! 


- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Еми има някви особености след 95-та (като 316-ките) дето нямат тия планки фабрични, ама строго ти препоръчвам да провериш дали ги нямаш вече , тоест не бързай с пазара. А и за чии ти е тоя 20-ков мост твоя е същия само главините са други(ако си с барабани).
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
защото ми е на земята ще го изчистя целия с четка преобразовател и боя и ще сменя всички тампони следя темата ти отначало и искам да стане веднъж да го направя
иначе колата беше 316 ка м43 



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани