Усилване и упгрейди по шасито на Е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от Cosworth » 23 Ное 2013, 4:43

sarbinoff написа:Аз имам въпрос относно планките за задния мост,освен от дару има ли къде да се намерят другаде и следващия въпрос как се позиционират планките на точните места,че при мен някога е бил късан моста и са има някакви арматури под седалката :lol:


Аз лично също имам поставени такива планки поръчани преди от Евро07 (Бургас) - цената беше 160лв и малко чакане за доставка
Колата е 93-та, планките са и монтирани от преди кажи речи 3 години...

Друго което е важно да се знае е че самият мост идва по надолу спрямо оригиналното положение. От там избягва геометрията отзад и трудно се вкарва в нормите например с доразширяване на дупките за реглаж(планката на тампона под прага за носача RTAB). В случея мост от м3 е по нисък на височина от стандартния, защото до колкото знам М-поВер излиза от завода усилено с тези планки на тези места за задния мост.

Едно време имаше парт номер тук
Ровех и из другите двигатели години но не ми излизат пак...

Също така забелязвам още една планка за подсилване до тези планки без номер, преди се чудехме с авери за къде ще е... По схема някъде под прага или в средната част на автомобила..
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от steeN » 23 Ное 2013, 5:41

Парт номерата са малко по-назад в темата...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 18.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от sarbinoff » 23 Ное 2013, 10:20

Добре,пак да попитам тия планки има ли как точно да се позициониратна точните места?
Изображение
Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от SlowMotion » 23 Ное 2013, 14:23

Те са изкривени по формите на купето отдолу, не може да се объркат.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 18.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от sarbinoff » 23 Ное 2013, 16:33

:yes: Добрем само значи остава да намеря планки и ще се почва заваряване
Изображение
Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от mitaka21 » 06 Яну 2014, 11:49

SlowMotion написа:
bum_bum написа:Много хубава тема :yes:

За тоя тампон задния под прага има едни лимитъри от полиуретан, които го втвърдяват доста.


Ем предполагам става въпрос за това -
ИзображениеИзображение

То това са си нещо като "шайби" , ама аз съм срещал само метални такива, може и поли. да има , конкретните от снимката са на Търнър моторспорт.

И са си супер допълнение ако искаш да си ползваш сток тампони :yes:


Някъде от БГ мога ли да си поръчам такива че дойде време да сменям тампоните? :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от M10 » 06 Яну 2014, 18:43

Предполагам при всеки стругар.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от metodi80 » 06 Яну 2014, 23:05

Тези ограничители за тампоните на задните носачи не е лошо да се ползват защото ограничават радиалния ход на тампона, тоест намаляват деформацията на тампона , но не очаквайте чудеса по отношение на поведението на автомобила или пък за сериозно удължаване живота на тампона .... Лично мое мнение е че са излищни ... Преди време сме правили опити с такива полиуретанови подложки и не смятам , че си заслужава занимавката ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от maxpower » 09 Яну 2014, 20:17

Скоро ще кача снимки за усилването на купето, където е зхванат задния мост, че я почвам моята талига. От дълго време се чудех, що като върти гуми особено ако е мокро се чува някакво зверско метално трескане отзад,а като я гледам отдолу всичко изглежда наред. Е като видях ето това клипче разбрах защо върху купето ми са се отбелязали къде бият тампоните на моста, които видимо изглеждат добре :banghead:
http://www.youtube.com/watch?v=NMndEiEYYwU
Иначе поръчах ей тия тенекии(3 и 4) днеска и като дойдат ще взема и полиуретан за тампоните на моста и големите на надлъжните носачи.
Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от SlowMotion » 09 Яну 2014, 22:32

1 месец си играя вече с тоя заден мост, ама 94 набор кенеф като моя при това яко занемарен , така е ... Къде ги поръчвате тия планки така и не разбрах, питах на 20 места се няма и няма , накрая си ги изрязах от 2.5мм ламарина и реших да пробвам е46 метода за захват с епоксидна смола пък квото стане(нямаше скъсване при мене).А и там правят една схема като ралиджийте от 1 време , пълнят тая галерия дето се образува между долната и горната част на купето при задния мост с пяна дето стяга положението супер много.За колегата по-горе само мога да му кажа да внимава страшно много с болтовете на тампона под прага щото при мене имаше 1 скъсан и аз скъсах още един и ваденето беше ..... абе по-добре да се бях гръмнал :banghead: Що се отнася до тампоните на моста , то главния проблем там е че втулката на тампона се откача , не че се къса самия тампон и от тва разхлабване и дърпане идва късането, при колите с монтирани планки късането го няма предимно щото самите планки са изработени така че и да се отдели втулката тампона седи в контакт с купето 24/7 и реално си остава неподвижен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от maxpower » 09 Яну 2014, 22:43

SlowMotion написа:1 месец си играя вече с тоя заден мост, ама 94 набор кенеф като моя при това яко занемарен , така е ... Къде ги поръчвате тия планки така и не разбрах, питах на 20 места се няма и няма , накрая си ги изрязах от 2.5мм ламарина и реших да пробвам е46 метода за захват с епоксидна смола пък квото стане(нямаше скъсване при мене).А и там правят една схема като ралиджийте от 1 време , пълнят тая галерия дето се образува между долната и горната част на купето при задния мост с пяна дето стяга положението супер много.За колегата по-горе само мога да му кажа да внимава страшно много с болтовете на тампона под прага щото при мене имаше 1 скъсан и аз скъсах още един и ваденето беше ..... абе по-добре да се бях гръмнал :banghead: Що се отнася до тампоните на моста , то главния проблем там е че втулката на тампона се откача , не че се къса самия тампон и от тва разхлабване и дърпане идва късането, при колите с монтирани планки късането го няма предимно щото самите планки са изработени така че и да се отдели втулката тампона седи в контакт с купето 24/7 и реално си остава неподвижен.

Слава богу моята е италианка и досега каквото съм тръгнал да развивам се е развило, а и си правих реглаж(аз) преди няколко месеца и си регулирах сходимостта отзад, та знам, че ще се развият пак. Планките се продават в дилърите на БМВ(Дару, Ауто бавария). Мислех си и за варианта с изрязани пластини, но честно казано се спрях на оригиналния вариант, правя го ваднъж. Да чукна на дърво всичко купето е още здраво, наглеждам я отдолу редновно, но е ясно, че тия коли са дърти. Умората на метала там е сериозен проблем особено, ако имате нещо по силно под капака и го позлвате плноценно.
Иначе цената няма да ти хареса- около 43лв/бр без отстъпката :(
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от SlowMotion » 09 Яну 2014, 23:24

Май чичката в Дару не му беше ден когато аз ходих , щото просто ме отряза че са спрени вече и аз зех, че му се вързах, а пари даже повече бях подготвил , ама здраве да е , те си намериха друго приложение веднага :mhihi: . Мда и аз почнах да съжалявам, че взех австрийка , ама кой да ми каже че по-добре без мотор от колкото с ръждиво купе , ама и на това му се видя края.Все пак успех с начинанието :yes: Аз имам около 1ГБ снимков материал от цялата ми разправия ама реших, че е излишно да качвам снимки за тая работа , щото който сам се е решил да го прави едва ли ще му е проблем, пък за останалите който си ползват сервизи е ясно.



Малко имам да добавя по темата от първия пост , за разпънката която мислех да правя. След доста размисли и страсти се отказах, причината е че след изработката на цялото това скеле , задницата определено ще се втвърди многократно, НО задницата хубаво ще се втвърди , ами какво става с останалата част от купето , само може да се гадае къде ще се пренесат усилията и усукванията и какво ще даде фира , поради тва стигнах до заключение че тая разпънка без клетка която да "зашие" цялото купе ще има отрицателен ефект в дългосрочен план и за сега си реших проблема с проста разпънка между бомбетата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от Haddess » 11 Яну 2014, 20:57

И аз имам едно питане тъй като моята е още с моста от 1.6 отзад а целия мост от 2.0 с дисковете ми е в мазето от къде да поръчам планките преди да го сменя да ги сложа макар че колата ми е 1997 и казвате , че проблема е по закърпен но щом м3 има и аз да имам ! :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от SlowMotion » 11 Яну 2014, 21:58

Еми има някви особености след 95-та (като 316-ките) дето нямат тия планки фабрични, ама строго ти препоръчвам да провериш дали ги нямаш вече , тоест не бързай с пазара. А и за чии ти е тоя 20-ков мост твоя е същия само главините са други(ако си с барабани).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

Мнение от Haddess » 11 Яну 2014, 23:26

защото ми е на земята ще го изчистя целия с четка преобразовател и боя и ще сменя всички тампони следя темата ти отначало и искам да стане веднъж да го направя :bowdown: иначе колата беше 316 ка м43 :mhihi:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook