Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Мнениия за начинаещи - Е60/Е61 !
Съдейки по това, че в менюото на навигация има инглиш, дойч и италиано...
предполагам е итал.
@nikolayp
Всъщност тези грешки са т.нар. shadow memory - останали в паметта
и затова пише отгоре, че не може да се трият ?
@bmw545i
Т.е. има моторче, което ги отваря и затваря така ли?
Защото такова не видяхме, единствено магнит, който ги държи
и както написах при запалена е включен и не се мърдат, при контакт
или без ключ може с ръка свободна да се повдигат.
предполагам е итал.
@nikolayp
Всъщност тези грешки са т.нар. shadow memory - останали в паметта
и затова пише отгоре, че не може да се трият ?
@bmw545i
Т.е. има моторче, което ги отваря и затваря така ли?
Защото такова не видяхме, единствено магнит, който ги държи
и както написах при запалена е включен и не се мърдат, при контакт
или без ключ може с ръка свободна да се повдигат.
- rosendaal
-
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 1.10.2013
- Местоположение: EU zone schengen, Ossendrecht
- Пол: Мъж
- Кара: '74 3.0CSi
- Мечтае да кара: made by pininfarina
- Детайли за колата: винаги над 200 к.с.
Re: Мнениия за начинаещи - Е60/Е61 !
Точно така трябва да е.Управляват се от соленоид,което си е вид електромагнит.
И както казах ги има на автомобили предназначени за по-студени страни и по-често дизелови.
На коли с М пакет фабричен,от серията М,както и на големи бензинови двигатели по-скоро ги няма тези щорички.
И както казах ги има на автомобили предназначени за по-студени страни и по-често дизелови.
На коли с М пакет фабричен,от серията М,както и на големи бензинови двигатели по-скоро ги няма тези щорички.
Re: Мнениия за начинаещи - Е60/Е61 !
При ЛЦИ моделите тези клапи се отварят и затварят с моторче, при колите преди фейслифта са със соленоид, които ги държи в заключено положение докато колата не е загряла хубаво (с цел по-бързо загряване) или ако се движиш с висока скорост (с цел аеродинамика).
При мен бяха винаги в заключено положени при запален двигател и сега съм ги оставил постоянно отворени, защото въздуховода отиващ към въздушният филтер е точно зад десният бъбрек и така се спираше струята и колата беше леко мудна в ниските.
При мен бяха винаги в заключено положени при запален двигател и сега съм ги оставил постоянно отворени, защото въздуховода отиващ към въздушният филтер е точно зад десният бъбрек и така се спираше струята и колата беше леко мудна в ниските.
Re: Мнениия за начинаещи - Е60/Е61 !
rosendaal написа:Точно така трябва да е.Управляват се от соленоид,което си е вид електромагнит.
И както казах ги има на автомобили предназначени за по-студени страни и по-често дизелови.
На коли с М пакет фабричен,от серията М,както и на големи бензинови двигатели по-скоро ги няма тези щорички.
Добре де, нашата страна от по-студените ли е ?При мен ги няма.Не е ли екстра това при пре-LCI ?
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: Мнениия за начинаещи - Е60/Е61 !
iceblast написа:При ЛЦИ моделите тези клапи се отварят и затварят с моторче, при колите преди фейслифта са със соленоид, които ги държи в заключено положение докато колата не е загряла хубаво (с цел по-бързо загряване) или ако се движиш с висока скорост (с цел аеродинамика).
При мен бяха винаги в заключено положени при запален двигател и сега съм ги оставил постоянно отворени, защото въздуховода отиващ към въздушният филтер е точно зад десният бъбрек и така се спираше струята и колата беше леко мудна в ниските.
какво какво трябва да провят тези решетки.Да са затворени в тези случаи,а кога да са отворени?Аз имам ама не съм им обръщал внимание мърдат ли някога.По едно време имаше една тема за тях и така и не стигнахме до някакъв извод.
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
Re: Мнениия за начинаещи - Е60/Е61 !
Решетките са затворени, за да се постигне оптимална температура на двигателя за най-кратко време, да се запази такава температура, и при високи скорости повишават аеродинамиката с това и гориво се пести и т.н.. Приеми го, че се отварят само ако двигателя е на прегряване. Моите само 2 пъти съм ги виждал отворени (или само толкова съм забелязал досега) лятото като карах градско в най големите жеги на бавни скорости и много обикаляне и маневриране.
Re: Мнениия за начинаещи - Е60/Е61 !
Ако си преди фейслифта трябва да ги побутваш с пръстче да видиш дали са отключени. Когато колата ти е загряла на място трябва да са отключени, ако не са, значи соленоида има някакъв проблем, както при мен, но още не съм видял какъв му е случая.
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Мнениия за начинаещи - Е60/Е61 !
iceblast написа:Ако си преди фейслифта трябва да ги побутваш с пръстче да видиш дали са отключени. Когато колата ти е загряла на място трябва да са отключени, ако не са, значи соленоида има някакъв проблем, както при мен, но още не съм видял какъв му е случая.
Полезно инфо. Аз не знаех че имат механизъм, защото при паркиран автомобил се побутват свободно и си мислех, че се движат от въздушната струя.


"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
Re: Мнениия за начинаещи - Е60/Е61 !
iceblast написа:Ако си преди фейслифта трябва да ги побутваш с пръстче да видиш дали са отключени. Когато колата ти е загряла на място трябва да са отключени, ако не са, значи соленоида има някакъв проблем, както при мен, но още не съм видял какъв му е случая.
Пак ще се повторя. В инпа някъде из менютата го бях намерил това - актив/не-актив и като правих
тестове си работеше/освобождаваше. Два пъти, обаче когато колата е загряла, слизам проверявам
докато работи - стоят си затворени. Не знам може би след 100-те градуса ще отвори... ?
- netmurder
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: Мнениия за начинаещи - Е60/Е61 !
Моите съм ги виждал да се отварят лятото когато работеше климатика...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
Re: Мнениия за начинаещи - Е60/Е61 !
Някъде го бях чел, но няма 100 градуса, стигне ли 75 трябва да се освобождава, защото спъва струята въздух, и тя не стига до двигателя. След като отворих мойте колата стана значително по-пъргава в ниските.
Re: Мнениия за начинаещи - Е60/Е61 !
Мойте пък се отварят след 95 градуса
Както и да е, при всички случеи е хубаво да ги има щото колата загравя по-бързо, при високи скорости има по добра аеродинамика = по-малък разход.

Re: Мнениия за начинаещи - Е60/Е61 !
С търсачката от друг форум
Clavurion wrote:
Radiator shutter
The radiator shutter seals off the engine compartment from the outside and directs the cooling air under the engine.
When the vehicle is driven, the closed radiator shutter reduces the warm-up phase of the engine. In higher road speed ranges, this improves the CW value of the vehicle. This saves fuel and thus has an advantageous effect on the emissions. Furthermore, the faster heating of the coolant means that the full heat output of the vehicle can be called up earlier.
Components
*Radiator shutter
*Solenoid switch
Function
With the ignition off or in the event of a break in the activation cable, the radiator shutter is not locked. After engine start-up, the engine control unit switches the solenoid switch to earth and thus closes prevents the radiator shutter from opening.
When one or more of the following conditions exist when the vehicle is being driven, the magnetic lock for the radiator shutter is deactivated.
*Coolant temperature > 90°C
*Gearbox fluid temperature > 110°C
*Engine oil temperature > 130°C
*Power to map thermostat > 90% (only DME)
*Electric fan active
Fault code memory entries
If there is an electrical fault in the assembly, the radiator blind lock is deactivated.
The radiator shutter lock is also deactivated if a defect is detected at the coolant-temperature sensor or electric fan.
Clavurion wrote:
Radiator shutter
The radiator shutter seals off the engine compartment from the outside and directs the cooling air under the engine.
When the vehicle is driven, the closed radiator shutter reduces the warm-up phase of the engine. In higher road speed ranges, this improves the CW value of the vehicle. This saves fuel and thus has an advantageous effect on the emissions. Furthermore, the faster heating of the coolant means that the full heat output of the vehicle can be called up earlier.
Components
*Radiator shutter
*Solenoid switch
Function
With the ignition off or in the event of a break in the activation cable, the radiator shutter is not locked. After engine start-up, the engine control unit switches the solenoid switch to earth and thus closes prevents the radiator shutter from opening.
When one or more of the following conditions exist when the vehicle is being driven, the magnetic lock for the radiator shutter is deactivated.
*Coolant temperature > 90°C
*Gearbox fluid temperature > 110°C
*Engine oil temperature > 130°C
*Power to map thermostat > 90% (only DME)
*Electric fan active
Fault code memory entries
If there is an electrical fault in the assembly, the radiator blind lock is deactivated.
The radiator shutter lock is also deactivated if a defect is detected at the coolant-temperature sensor or electric fan.
Re: Мнениия за начинаещи - Е60/Е61 !
Рових и не можах да го намеря в инпа/дис. Някой да има предположение как и къде да го намеря
за да му пусна отново теста ?
за да му пусна отново теста ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани