Трудно се върти волана на 530ДА

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Трудно се върти волана на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 28 Окт 2013, 19:10

Здравейте колеги, извинявам се предварително ако има писано за проблема но не намирам отговор. Воланът ми се върти доста трудно така купих колата възможно ли е да е твърд от това, че съм със спортно окачване. Също откакто стана по студено, когато въртя волана, като паркирам се чува скърцане от дясно, като покарам известно време не скърца. Няма течове маслото си е червено на цвят на нивото което трябва да бъде.
Колата е Е39 530ДА 2001г. 193к.с.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 27.07.2010
Местоположение: София
Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(

Re: Трудно се върти волана на 530ДА

Мнение от goguma » 28 Окт 2013, 20:00

Хидравличното масло на какво ниво е и помпата здрава ли е?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Трудно се върти волана на 530ДА

Мнение от E30_DK » 28 Окт 2013, 20:24

Със сервотроник ли си... ако да, може клапана на рейката по някаква причина да не отваря.
Другото за което се сещам е, че може да е натегната рейката за да се прекрие ако има голям луфт... но първо провери помпата дали работи - това скърцане за което говориш по-скоро за към нея сочи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Трудно се върти волана на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 28 Окт 2013, 20:47

Как да проверя колеги дали e здрава помпата нивото на маслото си е на макс. Значи няма да е от това, че е със спортно окачване за което си мисля. Откакто я купих е така твърд волана от март месец тази година преди това незнам да ли се е въртял по лесно. Какво ме очаква колеги от финансова гледна точка някой ако е имал такъв проблем да сподели ще съм благодарен.
Незнам също дали е със сервотроник по ВИН номер може ли да се разбере VIN-GS95675 :bowdown:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 30.05.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E61 LCI 530D

Re: Трудно се върти волана на 530ДА

Мнение от wenss » 28 Окт 2013, 21:02

todorakis82 написа:Как да проверя колеги дали e здрава помпата нивото на маслото си е на макс. Значи няма да е от това, че е със спортно окачване за което си мисля. Откакто я купих е така твърд волана от март месец тази година преди това незнам да ли се е въртял по лесно. Какво ме очаква колеги от финансова гледна точка някой ако е имал такъв проблем да сподели ще съм благодарен.
Незнам също дали е със сервотроник по ВИН номер може ли да се разбере VIN-GS95675 :bowdown:


http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=GS95675

Data for vehicle identification number: WBADP81050GS95675
Model description: 530d
Market: Europe
Type: DP81
E-Code: E39 (2)
Chassis: touring
Steering: left
Doors: 5
Engine: M57 - 3,00l (142kW)
Drive: Rear-Wheel Drive (sDrive)
Transmission: automatic
Body Color: TITANSILBER METALLIC
Upholstery: STANDARDLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E
Production date: 29.11.2000
Assembled in: Dingolfing
GS95675GS95675
Code Serienausstattung Standard Equipment
S202A
Steptronic Steptronic
S266A
BMW LM Rad Radialspeiche 48 BMW light alloy wheel, radial spoke 48
S520A
Nebelscheinwerfer Fog lights
S548A
Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
Code Sonderausstattung Optional Equipment
S216A
Servolenkung-Servotronic HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S227A
Sportfahrw.+Tieferleg.+Niveaureg. Sport suspension+lowered+ride-height
S249A
Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel
S255A
Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel
S438A
Edelholzausführung Fine wood trim
S441A
Raucherpaket Smoker package
S473A
Armlehne vorne Armrest front
S500A
Scheinw.Rein.Anl./Intensivreinig. Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S508A
Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A
Xenon-Licht Xenon Light
S534A
Klimaautomatik Automatic air conditioning
S609A
Navigationssystem Professional Navigation system Professional
S672A
CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDs
S785A
Blinkleuchten weiss White direction indicator lights
S855A
Sprachversion italienisch Language version Italian
S863A
Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S884A
Bordliteratur italienisch On-board literature, Italian
S915A
Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat
S928A
Reifensteuerung Tire control
Code Information
S220A
Niveauregulierung Self-levelling suspension
S555A
Bordcomputer V mit Fernbedienung On-board computer V with remote control
S602A
Bordmonitor mit TV On-board monitor with TV
S694A
Vorbereitung BMW 6 CD Wechsler Provisions for BMW 6 CD changer
S694A
Vorbereitung BMW 6 CD Wechsler Provisions for BMW 6 CD changer

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Трудно се върти волана на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 29 Окт 2013, 1:31

Колеги да разбирам, че съм със сервотроник и проблема може да е в клапана на рейката както колегата по горе спомена или в помпата има ли начин да се разбере дали работи тази помпа. Благодаря на колегата "wenss" за инфото.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 626
Регистриран на: 21.11.2006
Местоположение: РУСЕ
Пол: Мъж
Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport

Re: Трудно се върти волана на 530ДА

Мнение от 320iPower » 29 Окт 2013, 3:26

по скоро е натегната рейка колега ме съмнява,дано греша де :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Трудно се върти волана на 530ДА

Мнение от E30_DK » 29 Окт 2013, 9:43

За помпата не знам как да се провери... освен да се свали и да се качи на стенд, не се сещам за друг вариант. Или на теория може да се сложи манометър някъде по системата за да се провери какво налягане прави помпата - до колкото знам самата рейка работи с до 125 бара.
Дали рейката е натегната трудно ще разбереш ако ти самия не си правил това упражнение, но можеш да погледнеш централната гайка(голяма алуминиева 17мм глава) дали е с поприплескани ъгълчета на главата - при натягане често инструмента изплесва и оставя следи от опитите за натягане по алуминия.
Самия клапан на рейката би трябвало да може да се провери с подаване на ток, другия вариант е колегите имащи повече познания с диагностичните програми да кажат дали с импа има възможност за тест - аз не го открих по менютата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 24.03.2010
Местоположение: София/Карнобат
Пол: Мъж
Кара: BMW E39/ Е60
Мечтае да кара: X6 цвят бордо

Re: Трудно се върти волана на 530ДА

Мнение от Николай Диянов » 29 Окт 2013, 13:40

Колега, аз се присъединявам към мнението на други, които предполагат, че рейката е рециклирана и е затегната доста повече, отколкото трябва. На моята е39-ка имах същия проблем, но не бях със сервотрник. Воланът се въртеше малко по- трудно и не беше така отзивчив. Впоследствие се появи и един по-скоро необичаен металически шум и претракване. Поради това смених рейката с такава сервотроник и проблемите изчезнаха. Водейки се по симптомите, които описа, мисля че почти сигурно проблема е в рейката. При завъртане на волана чува ли се натоварване в помпата, тоест някакви несвойствени шумове от нея. От финансова страна, ако е рейка то ще се наложи да се дадат малко повечко пари. Разходите зависят и от това дали подлежи на рециклаж рейката. Вече колегите с повечко опит да споделят, дали може пак да се рециклира, ако веднъж вече е извършена манипулацията.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Трудно се върти волана на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 29 Окт 2013, 21:21

Интересно е, че кагато въртя волана няма напрежение не се чува нищо не я чувам тази помпа, както писах по-горе, преди време стария ми шеф имаше Х6 бензин автоматик малко над 400 к.с.на 30хил. км. и волана и беше доста твърд, като моя и затова си помислих, че може от самия модел да е така и моя волан заради спортното окачване. Също когато го въртя на място няма луфтове и тропане също няма и течове на хидравлично масло. Ако има някой колега от Пловдив с 530 ДА да сравним колите ще съм благодарен да пише на лични.
Колеги, може въпросът ми да е много смешен но до колкото разбрах имам сервотроник, за какво служи той и имали вероятност проблема да е от него.
Ако някой е рецеклирал рейка, каква сума да приготвя нека да сподели. :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Трудно се върти волана на 530ДА

Мнение от Z3Ro* » 29 Окт 2013, 22:09

В един от последните броеве на Ауто билд имаше сравнение на 7er и S- класа...та там беше споменато, че воланът на бавареца е типично тежък за марката!
Колега, на моята кола воланът също е доста тежък сравнено с някои други коли от този клас, но до момента проблеми с рейка не съм имал, а колата ми е от чужбина, където не вярвам някой да натяга рейки :mhihi:
Доколкото знам, ако рейката е натягана, при завой воланът няма да се връща сам в неутрално положение, така да се каже "ще затяга"...
Така че, колега, карай си, това е много вероьтно да е от модела... :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Трудно се върти волана на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 29 Окт 2013, 22:35

Z3Ro* написа:В един от последните броеве на Ауто билд имаше сравнение на 7er и S- класа...та там беше споменато, че воланът на бавареца е типично тежък за марката!
Колега, на моята кола воланът също е доста тежък сравнено с някои други коли от този клас, но до момента проблеми с рейка не съм имал, а колата ми е от чужбина, където не вярвам някой да натяга рейки :mhihi:
Доколкото знам, ако рейката е натягана, при завой воланът няма да се връща сам в неутрално положение, така да се каже "ще затяга"...
Така че, колега, карай си, това е много вероьтно да е от модела... :driving:

И аз така мисля колега да си карам и да си свиркам.
Моя волан се връща сам и не затяга. Дано да е от модела аз, споменах и за Х6-та която карах две години беше така твърд, като моя да не кажа една идея и по-твърд. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Трудно се върти волана на 530ДА

Мнение от gentata » 29 Окт 2013, 22:37

"S216A Servolenkung-Servotronic HYDRO STEERING-SERVOTRONIC" - според ВИН-а

Което ще рече че от завода колата е излязла със сервотроник. На този етап не се знае дали все още е налична тази опция. Причина за "изчезването" им може да е някогашна смяната на рейката с такава без сервотроник или пък поради някаква причина да не работи сервотроника. Разликата в управлението и по-точно в усилието необходимо за движение на волана със сервотроник и без е значителна, особенно на едно място или при ниска скорост.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 24.03.2010
Местоположение: София/Карнобат
Пол: Мъж
Кара: BMW E39/ Е60
Мечтае да кара: X6 цвят бордо

Re: Трудно се върти волана на 530ДА

Мнение от Николай Диянов » 31 Окт 2013, 0:20

Най- добрият вариант е съпоставката с друга е39 със сервотроник. Тук няма как да предположим, а и колегата няма как да даде точна информация и за това колко е твърд волана. Възможно е и така да му се струва. Вкъщи например, се кара и един малък Опел и в момента, в който съм го управлявал да кажем един ден и седна зад волана на е39-ката, последната категорично я усещам с доста по тежък волан. Ако подобен случай го има и при колегата и сменя автомобили е напълно възможно това усещане да се засили. Иначе моят съвет е: ако няма течове и несвойствени шумове, идващи от самата рейка и не е прекалено некомфортен този "твърд" волан, да се шофира и така. Разбира се и съвет със специалист е винаги почти наложителен, за да не настъпи някое вредоносно събитие.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Трудно се върти волана на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 31 Окт 2013, 17:43

Николай Диянов написа:Най- добрият вариант е съпоставката с друга е39 със сервотроник. Тук няма как да предположим, а и колегата няма как да даде точна информация и за това колко е твърд волана. Възможно е и така да му се струва. Вкъщи например, се кара и един малък Опел и в момента, в който съм го управлявал да кажем един ден и седна зад волана на е39-ката, последната категорично я усещам с доста по тежък волан. Ако подобен случай го има и при колегата и сменя автомобили е напълно възможно това усещане да се засили. Иначе моят съвет е: ако няма течове и несвойствени шумове, идващи от самата рейка и не е прекалено некомфортен този "твърд" волан, да се шофира и така. Разбира се и съвет със специалист е винаги почти наложителен, за да не настъпи някое вредоносно събитие.

Колега няма течове, шумове поне не усещам такива горе-долу знам когато има луфт и шум при въртене на волана. Предишната ми кола беше Ланчия Капа волана се въртеше доста по леко но имаше луфт и постоянно наливах масло и дори тропаше и имаше шум при въртене на волана но сега с 530-та намам ядове просто ми направи впечетление, че воланът е по стегнат нямам горе споменатите проблеми. Днес врътнах волана на един приятел с 520-и 97г. воланът се въртеше една идея по-лесно от моя.
Някой знае ли в Пловдив къде мога да отида да я види специалист да ми каже дали имам проблем или е така от модела.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook