Rtrofit PDC за Е39 Touring

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 1.10.2008
Местоположение: Sofia
Кара: E91 330D
Детайли за колата: Touring

Rtrofit PDC за Е39 Touring

Мнение от dblos » 26 Окт 2013, 10:04

Здравейте,

захванал съм се да монтирам заден парктроник на Е39-ката ,някой който е монтирал оригинален такъв на задна броня ако може да даде едно рамо.
интересуват ме следните неща, къде точно се пробива задната броня за да се поставят централните 2 датчика .
Опитах се да намеря manual за ретрофит на комби ама без успех .
Също така ми трябва и инфо как се навръзват кабелите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Rtrofit PDC за Е39 Touring

Мнение от gentata » 26 Окт 2013, 12:33

Ето точно за комби.
:driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 1.10.2008
Местоположение: Sofia
Кара: E91 330D
Детайли за колата: Touring

Re: Rtrofit PDC за Е39 Touring

Мнение от dblos » 28 Окт 2013, 16:28

Благодаря колега точно това ми трябваше .
От вътрешната страна на бронята има ли заготовка или окакзано къде трябва да се дупчи за датчика и да се сложи държача или на око ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 15.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: Rtrofit PDC за Е39 Touring

Мнение от ico83 » 07 Ное 2013, 18:02

Извинявам се за това,че ползвам чужда тема,но да не отварям нова.
Скоро взех е39 с М брони с монтиран парктроник отпред и отзад,окабелен е и с монтиран комп или както се казва за парктроника,но не е захранен,също така е монтиран и гонга над педалите
Имам оставени 5 кабела под жабката,имам и копчето PDC с 4 кабела,но не знам как и къде да ги свържа.Ако някой има информация как да се оправя ще съм му благодарен
цветовете на кабелите под жабката са:
1.бял със сива лента по дължината
2.черен с жълта лента
3.кафяв със сива лента
4.кафяв със синя лента
5.червен с жълта лента

и копчето:
1.кафяв с черна лента
2.сив с червена лента(или обратното 2х2 са лентите на кабела)
3.кафяв със сива лента
4.кафяв със синя лента

дано съм обяснил правилно

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 280
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: Sofia
Кара: BMW E30 320i Convertible '87

Re: Rtrofit PDC за Е39 Touring

Мнение от el_nino » 08 Ное 2013, 20:01

Колега на моя автомобил който е преди фейса и бнез никакъвп арктроник съм мотирал преден и заден. Разликата е че моята кола е комби, но отдолу ще написа за кабелите за които си питал.
Инсталацията за моя парктроник я взех от кола седан. Аз лично си свалях цялата инсталация. Инсталирането и правенето на всичко както на оригинална кола е много трудно. Почти всички описани кабели влизат под таблото в бушонното табло, а до там достъп няма никакъв без да се свали цялото табло. Аз разкостих цялата кола за да успея да сваля инсталацията в цялост.
При комби цялата инсталация е тотално различна и в предната част от колата отиват само 3 кабела - преден гонг и 2 кабела за бутона ПДЦ.
ico83 написа:Извинявам се за това,че ползвам чужда тема,но да не отварям нова.
Скоро взех е39 с М брони с монтиран парктроник отпред и отзад,окабелен е и с монтиран комп или както се казва за парктроника,но не е захранен,също така е монтиран и гонга над педалите
Имам оставени 5 кабела под жабката,имам и копчето PDC с 4 кабела,но не знам как и къде да ги свържа.Ако някой има информация как да се оправя ще съм му благодарен
цветовете на кабелите под жабката са:
1.бял със сива лента по дължината ---------- цветовете трябва да са бял/сив/жълт ------- I/K BUS - търсиш кабел със същите цветове по инсталацията на купето. Аз лично съм взел от левия джоб на багажника където седи ЦД чейнджъра.
2.черен с жълта лента ---------------------- Преден гонг - трябва да има букса.
3.кафяв със сива лента --------------------- ветовете трябва да са кафяв/сив/жълт ------ ПДЦ бутон
4.кафяв със синя лента --------------------- ПДЦ бутон
5.червен с жълта лента --------------------- Това е захранването което трябва да мине през 5А бушон който трябва да се сложи допълнително на бушонното табло.

и копчето:
1.кафяв с черна лента
2.сив с червена лента(или обратното 2х2 са лентите на кабела)
3.кафяв със сива лента
4.кафяв със синя лента
След като извадиш кабелите от твоя бутон АСЦ/ДСЦ и ги свържеш към новия трябва да ти останат само 2 кабела - горе ги има цветовете(мисля че цветовете несъвпадат за ПДЦ-то или поне на моята кола. но след експеримент с връзването на 2-та кабела всичко работи перфектно.)
дано съм обяснил правилно
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 15.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: Rtrofit PDC за Е39 Touring

Мнение от ico83 » 08 Ное 2013, 20:32

el_nino написа:Колега на моя автомобил който е преди фейса и бнез никакъвп арктроник съм мотирал преден и заден. Разликата е че моята кола е комби, но отдолу ще написа за кабелите за които си питал.
Инсталацията за моя парктроник я взех от кола седан. Аз лично си свалях цялата инсталация. Инсталирането и правенето на всичко както на оригинална кола е много трудно. Почти всички описани кабели влизат под таблото в бушонното табло, а до там достъп няма никакъв без да се свали цялото табло. Аз разкостих цялата кола за да успея да сваля инсталацията в цялост.
При комби цялата инсталация е тотално различна и в предната част от колата отиват само 3 кабела - преден гонг и 2 кабела за бутона ПДЦ.
ico83 написа:Извинявам се за това,че ползвам чужда тема,но да не отварям нова.
Скоро взех е39 с М брони с монтиран парктроник отпред и отзад,окабелен е и с монтиран комп или както се казва за парктроника,но не е захранен,също така е монтиран и гонга над педалите
Имам оставени 5 кабела под жабката,имам и копчето PDC с 4 кабела,но не знам как и къде да ги свържа.Ако някой има информация как да се оправя ще съм му благодарен
цветовете на кабелите под жабката са:
1.бял със сива лента по дължината ---------- цветовете трябва да са бял/сив/жълт ------- I/K BUS - търсиш кабел със същите цветове по инсталацията на купето. Аз лично съм взел от левия джоб на багажника където седи ЦД чейнджъра.
2.черен с жълта лента ---------------------- Преден гонг - трябва да има букса.
3.кафяв със сива лента --------------------- ветовете трябва да са кафяв/сив/жълт ------ ПДЦ бутон
4.кафяв със синя лента --------------------- ПДЦ бутон
5.червен с жълта лента --------------------- Това е захранването което трябва да мине през 5А бушон който трябва да се сложи допълнително на бушонното табло.

и копчето:
1.кафяв с черна лента
2.сив с червена лента(или обратното 2х2 са лентите на кабела)
3.кафяв със сива лента
4.кафяв със синя лента
След като извадиш кабелите от твоя бутон АСЦ/ДСЦ и ги свържеш към новия трябва да ти останат само 2 кабела - горе ги има цветовете(мисля че цветовете несъвпадат за ПДЦ-то или поне на моята кола. но след експеримент с връзването на 2-та кабела всичко работи перфектно.)
дано съм обяснил правилно

не разбрах само като извадя кабелите на АСЦ то няма ли да функционира или само трябва от него да захраня ПДЦ от неговите кабели,и другото този 5А бушон на коя позиция трябва да е,дали си има специално място на което да се сложи

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 280
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: Sofia
Кара: BMW E30 320i Convertible '87

Re: Rtrofit PDC за Е39 Touring

Мнение от el_nino » 10 Ное 2013, 13:03

За бушона погледни таблото на оригинално празните позиции. Трябва да имаш няколко позиции които са оригинално захранени именно за подобни ретрофит-овет. На подобно захранен с + слагаш бушон 5Аи връзваш парктроника на него.
За бутона може би съм го обяснил малко объркващо защото моята кола е преди фейса, а парктроника от такава след фейса. Разлика има и в бутоните в купето, тези които са преди фейса бутони са отделни, а лсед феиса са на една обща пластмаса двата бутона. Аз махнах моя бутон АСЦ и сложих цяла планка от кола след фейса с бутон АСЦ и ПДЦ. Съответно кабелите при мен които влизаха в моето АСЦ съм ги свързал по цветове към новата планка с 2-та бутона и след това от буксата на планката ми останаха само 2 кабела свободни които свързах с кабелите от инсталацията на ПДЦ.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 15.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: Rtrofit PDC за Е39 Touring

Мнение от ico83 » 10 Ное 2013, 18:42

вързах парктрониците останаха ми два кабела на копчето,които няма къде да свържа дадох на контакт вкл. задна задния гонг изписука 1 път и повече нищо.Трябва и да се кодира парктроника за да заработи,копчето и да го натискам няма промяна и не свети

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 280
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: Sofia
Кара: BMW E30 320i Convertible '87

Re: Rtrofit PDC за Е39 Touring

Мнение от el_nino » 10 Ное 2013, 19:07

Продължителното пищене на гонга при включване на задна сигнализира, че има проблем в системата на ПДЦ-то и тя не работи нормално.
В твоя случай най-вероятната причина е това, че не си вързал ключа/копчето ПДЦ. Друга вероятност е да има изгорял датчик. Датчиците можеш да провериш като дадеш на контакт , изчакаш да спре сигнала от гонга и да си приближиш ухото до всеки един от датчиците, чува се цъкащ шум. Ако шума го има датчика е ОК.
От каква кола/модел/фейс или не е свален този парктроник.
ОТ една и съща кола ли са свалени елементите на пдц (комп + захранваща инсталция + инсталация за датчици + датчици). Ако са от различни коли от какви ?
Прекодиране на ПДЦ не мисля че е нужно колкото странно да звучи, както вече писах моята кола е '97 която няма никакви ПДЦ-та, сложил съм ПДЦ с всички елементи събрани от 2 коли който са фейслифтнад '01 и всичко работи перфектно!

P.S. Колите преди фейса излизат само и единствено със заден парктроник. Комп-а на ПДЦ-то има 2 букси само (една захранваща букса и една за инсталацията на 4-тирите датчика). Колите преди фейса нямат бутон ПДЦ на таблото който служи за изключване на парктроника, защото компютъра тегли инфо от I/K BUS когато колата включи задна скорост се включва автоматично и в поселдствие автоматично се ОФФ-ва.
Странно ми е че при теб има кабел до предния гонг (който при коли само със заден парктроник е ненужен защото предния гонг свири за датчиците на предната проня, също е странно защо имаш кабели за бутон ПДЦ при положение, че колите само със заден парктроник няма такъв бутон на таблото а работата на ПДЦ-то е напълно автоматизирана. Имам съмнения, че компонентите на твоя парктроник са събирани от коли преди и след фейслифта заради тази причина се получава объркването.

Колите след фейса има преден и заден парктроник, съответно компа на ПДЦ има 3 букси (захранваща, предна инсталация броня 4 датчика, задна инсталация броня 4 датчика.). Колите след фейса имат бутон на таблото ПДЦ който ръчно да включва и изключва работата на ПДЦ. Съответно при включване на задна скорост отново се пуска автоматично и след това се гаси автоматично.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 15.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: Rtrofit PDC за Е39 Touring

Мнение от ico83 » 10 Ное 2013, 19:31

el_nino написа:Продължителното пищене на гонга при включване на задна сигнализира, че има проблем в системата на ПДЦ-то и тя не работи нормално.
В твоя случай най-вероятната причина е това, че не си вързал ключа/копчето ПДЦ. Друга вероятност е да има изгорял датчик. Датчиците можеш да провериш като дадеш на контакт , изчакаш да спре сигнала от гонга и да си приближиш ухото до всеки един от датчиците, чува се цъкащ шум. Ако шума го има датчика е ОК.
От каква кола/модел/фейс или не е свален този парктроник.
ОТ една и съща кола ли са свалени елементите на пдц (комп + захранваща инсталция + инсталация за датчици + датчици). Ако са от различни коли от какви ?
Прекодиране на ПДЦ не мисля че е нужно колкото странно да звучи, както вече писах моята кола е '97 която няма никакви ПДЦ-та, сложил съм ПДЦ с всички елементи събрани от 2 коли който са фейслифтнад '01 и всичко работи перфектно!

P.S. Колите преди фейса излизат само и единствено със заден парктроник. Комп-а на ПДЦ-то има 2 букси само (една захранваща букса и една за инсталацията на 4-тирите датчика). Колите преди фейса нямат бутон ПДЦ на таблото който служи за изключване на парктроника, защото компютъра тегли инфо от I/K BUS когато колата включи задна скорост се включва автоматично и в поселдствие автоматично се ОФФ-ва.
Странно ми е че при теб има кабел до предния гонг (който при коли само със заден парктроник е ненужен защото предния гонг свири за датчиците на предната проня, също е странно защо имаш кабели за бутон ПДЦ при положение, че колите само със заден парктроник няма такъв бутон на таблото а работата на ПДЦ-то е напълно автоматизирана. Имам съмнения, че компонентите на твоя парктроник са събирани от коли преди и след фейслифта заради тази причина се получава объркването.

Колите след фейса има преден и заден парктроник, съответно компа на ПДЦ има 3 букси (захранваща, предна инсталация броня 4 датчика, задна инсталация броня 4 датчика.). Колите след фейса имат бутон на таблото ПДЦ който ръчно да включва и изключва работата на ПДЦ. Съответно при включване на задна скорост отново се пуска автоматично и след това се гаси автоматично.
Така взех колата с монтирани парктроници.Момчето каза,че всичко е свалено от една кола,преди това не е имала парктроник
може ли един номер да ти се обадя за по лесно.Оказа се,че два датчика не работят

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 280
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: Sofia
Кара: BMW E30 320i Convertible '87

Re: Rtrofit PDC за Е39 Touring

Мнение от el_nino » 11 Ное 2013, 0:17

Разкачи буксите на неработещите датчици , почисти ги от прах, виж дали има нагар или ръжда по пиновете и се старай да щракнеш хубаво буксите за датчиците, малко трудно се щракват, но има едни крачета които трябва да законтрят. Направи тази манупулация и може да има резултат, при мен също беше това защото датчиците ми стояха около 2 години в гаража, когато ги почистих от прахоляците и ги щракнах хубаво всичките си работят.
Другото нещо което може да направиш е да размениш мястото на работещ и неработещ датчик и да видиш има ли разлика - това би било проверка на инсталацията на датчиците, може да има някой кабел прекъснат.

П.С. Твойте датчици трябва да бъдат само с 2 пина, погледни дали всичките са такива.
Датчиците на колите с преден и заден парктроник са със 3 пина.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 24.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530d

Re: Rtrofit PDC за Е39 Touring

Мнение от Svetozart » 25 Мар 2015, 18:50

gentata написа:Ето точно за комби.
:driving:


Колега, ще може ли същия файл но за Е39 комби с парктроник отпред и отзад.
линка който си дал е само за инсталация на PDC на комби отзад.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Rtrofit PDC за Е39 Touring

Мнение от gentata » 25 Мар 2015, 20:31

Svetozart написа:
gentata написа:Ето точно за комби.
:driving:


Колега, ще може ли същия файл но за Е39 комби с парктроник отпред и отзад.
линка който си дал е само за инсталация на PDC на комби отзад.

Ето за преден и заден за комби.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 24.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530d

Re: Rtrofit PDC за Е39 Touring

Мнение от Svetozart » 25 Мар 2015, 21:12

gentata написа:
Svetozart написа:
gentata написа:Ето точно за комби.
:driving:


Колега, ще може ли същия файл но за Е39 комби с парктроник отпред и отзад.
линка който си дал е само за инсталация на PDC на комби отзад.

Ето за преден и заден за комби.



Много благодаря!
Но това е файла за седан, него вече го видях. Няма ли за комби?
Аз проследих линка към сайта от където се сваля приложението, но не можах да се оправя, как се достига до тези файлове.
Може ли малко пояснение, може и на лично, да не разводняваме темата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Rtrofit PDC за Е39 Touring

Мнение от gentata » 25 Мар 2015, 21:31

Ами няма разлика за седан и комби за предния парктроник. За да стане инсталацията на предния парктроник е необходимо само да се закарат кабелите (минават по десния праг по снопа кабели до багажника) от датчиците от предната броня до модула в багажника в дясно. По трудоемко е слагането на задния парктроник защото е бая разглобяване за да се достигне мястото където е монтиран гонга (зумера) за задния паргтроник.
А файловете ги намирам с чичко гугъл, той знае всичко :yes:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook