След смяна M52B20 с M52B28TU въпрос ASC

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 10.03.2009
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW

След смяна M52B20 с M52B28TU въпрос ASC

Мнение от JL » 09 Юни 2012, 21:29

Здравейте! Автомобила ми е Е39, 97г. с мултиволан, автопилот и ASC. Километража ми е с малък борд. От десетина дни съм със сменен мотор, а именно 2.8 двоен ванос (M52B28TU ). Колата донор е английска 528 99г. с новия компютър на мотора. Не съжалявам, че взех двигател ТУ, въпреки разликите в ел. инсталация . Колата вече се кара и даже я газифицирах ( с голяма помощ от приятел ). От другата кола прехвърлих : двигател, ECU, EWS, съединител, ел. компресор за въздух при студен двигател, воден радиатор, който е доста по-голям и има допълнителна ел. водна помпа в долния си край и разбира се генерация от-до.
Имам няколко въпроса, за които моля за съдействие колегите, които са ги правили.
На стария двигател автопилота беше с жило към дросела, на новия е електронен, ASC също беше с клапа преди дросела. ABS ми се управлява от ABS/ASC модул зад жабката. Мултиволана предполагам, че минава през допълнителен модул, а не директно към ECU. Имам и бутон за автопилота на махагона.
След трансплантацията на мотора, на таблото ми работят километраж, обороти, гориво, температура без преправяне. Не работи моментния разход, среден разход и свети ASC. ABS работи.
Гледам, че по схема компа на новия мотор комуникира с таблото( неговото, с голям борд, което взех също, но не съм монтирал ) и ABS по CAN-шина, а моята кола е по К. Дали това ще ми създаде главоболия с подкарването на тракшъна и автопилота? Ако някой го е правил, моля да сподели опит!
Към новия компютър навързах почти всичко с изключение на педал спирачка, съединител, което ще направя още понеделник сутринта. Остава ми пин D22 , на който отива скорост ( може би ще потърся подходящ кабел на модула на ABS или на таблото).
Питането ми е ще мога ли да подкарам ASC и автопилота с моя волан и ABS ? Ако някой знае от къде се управлява допълнителната водна помпа( тази на радиатора), също може да помогне.
Вече търсих из темите и не открих нищо конкретно за моя случай, единствено коментари за това колко било трудно да се приспособи мотор ТУ на старо купе и какви главоболия има с ел. инсталацията. От кабели, схеми, блокове и ел. инсталации не се плаша. Ще се радвам на помощ от колеги, които са решавали такъв проблем и живеят с мисълта, че невъзможни неща няма.

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: След смяна M52B20 с M52B28TU въпрос ASC

Мнение от Ilko Ivanov » 10 Юни 2012, 7:43

За да си подкараш и ASC-то ще ти се наложи да смениш ABS блока с по-новия 001 .
Със стария няма как да стане ,и аз като сменях TDS с D карах няколко месеца без ASC.
За останалите неща ще станат без проблем,просто трябва да се разровиш из WDS-а ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 10.03.2009
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: След смяна M52B20 с M52B28TU въпрос ASC

Мнение от JL » 10 Юни 2012, 8:56

Ilko Ivanov написа:За да си подкараш и ASC-то ще ти се наложи да смениш ABS блока с по-новия 001 .
Със стария няма как да стане ,и аз като сменях TDS с D карах няколко месеца без ASC.
За останалите неща ще станат без проблем,просто трябва да се разровиш из WDS-а ;)


Благодаря за инфото!
Доколкото разчетох форума, новия ABS 001 няма такъв модул като моя под жабката и цялата електроника е в блока при двигателя, което означава прехвърляне на инсталацията от вътре навън.Понеже втора употреба по-новия АБС е доста скъп и не е ясно дали е изправен (а за да го изпробвам първо трябва да преправя инсталацията ), искам да попитам достатъчно ли е да сменя само блока и дали той ще е съвместим с моите датчици, табло и т.н. или ме чакат още изненади.
При условие, че моят ABS работи, какво не му достига за ASC, дори при навързани клапа, затваряща въздуха и датчик на клапата от стария мотор (които съм поставил отстрани без да пречат)?
Последна промяна JL на 10 Юни 2012, 21:22, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: След смяна M52B20 с M52B28TU въпрос ASC

Мнение от b2 » 10 Юни 2012, 9:22

"ел. компресор за въздух при студен двигател" за какво служи това?
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 10.03.2009
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: След смяна M52B20 с M52B28TU въпрос ASC

Мнение от JL » 10 Юни 2012, 14:17

b2 написа:"ел. компресор за въздух при студен двигател" за какво служи това?


The Air Injection Inlet Valve mounts directly to the cylinder
head, with a passageway machined through the
head. This eliminates the external Air Injection manifold
distribution pipes to the exhaust manifolds.
SECONDARY AIR INJECTION MONITORING
In order to reduce HC and CO emissions while the engine is warming up, BMW implemented
the use of a Secondary Air Injection System. Immediately following a cold engine
start (-10 - 40°C) fresh air/oxygen is injected directly into the exhaust manifold. By injecting
oxygen into the exhaust manifold:
• The warm up time of the catalyst is reduced
• Oxidation of the hydrocarbons is accelerated
The activation period of the air pump can vary depending on engine type and operating
conditions.
На всичко отгоре диагностиката показва, че двигателя си я търси и е добре да я има.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 2.02.2012
Пол: Мъж

Re: След смяна M52B20 с M52B28TU въпрос ASC

Мнение от blocke7 » 14 Окт 2013, 15:51

колега наскоро и аз взех м52б28ту я сподели какво си направил дали оправи асц и автопилот абе дали изобщо колата си е добре ? благодаря

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 27.01.2013
Пол: Мъж

Re: След смяна M52B20 с M52B28TU въпрос ASC

Мнение от velislav-E39 » 22 Окт 2013, 12:37

Эдравейте колеги,на скоро смених мотора от 2,0 с 2,8-двоен ванус,но не мога да поткарам инсталациата.Моля помогнете.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook