Твърдост на волана

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Твърдост на волана

Мнение от hacker4eto1 » 14 Окт 2013, 11:03

И аз почвам да си мисля,че помпата не прави вече нужното налягане.. сигурно лопатките вече не са както трябва да са
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Твърдост на волана

Мнение от Gqbriel » 14 Окт 2013, 11:49

Ето принципна работа на ZF FP42 - дизеловия вариянт на помпата,документа си е на ZF на английски...предполагам,че може би някъде може да има проблем със пружинките на клапана..
Но в него пише,че ако иам звук в крайно положение - работи - при мен звук има достатъчно...но дали прави необходимото налягане което е в граници :

A pressure limiting valve (49d) is installed in the quantity control
opens at a pressure between 65 and 125 bar depending on the
model of power steering pump.

С една дума отваря от 65-125 бара...но разликата е доста голяма в наляганията..не съм експерт в областа,но моята логика е,че ако не прави максимално налягане,пак ще работи но ще се отрази на силата за завъртане на волана..

This occurs, for example, at full steering lock, and is audible as a
valve (30t) to protect the steering system against overloading. It high-pitched whirring whistle.

С една дума,при крайно положение издава отличителен звук - означава че работи - но на какво налягане? :dunno:

Power steering pump, function.pdf
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 11.03.2008
Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 touring
Мечтае да кара: М Power
Детайли за колата: черна , М40Б18

Re: Твърдост на волана

Мнение от joepower » 14 Окт 2013, 13:35

Този звук ще го прави, дори да има по-малко налягане, това е клапан да пази рейката при крайно навит волан, демек ако имаш 60 бара, пак ще има звук, но 60 бара са половината от нужното налягане при LF30 примерно, което значи че имаш хидравлика, но на 50%. Аз се съмнявам във този който регулира налягането, когато не е приложена сила във волана.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Твърдост на волана

Мнение от IKN » 14 Окт 2013, 13:44

Миналата година сменях маслото на хидравликата с ново, но разлика след това не усетих.
Старото беше относително бистро, филтъра в казанчето го развих от леглото му и го обърнах
обратно за преглед - имаше малко утайки по мрежата които внимателно изчистих.
Ново масло - декс 3 и разлика във волана никаква или може би на 5% по добре :D .
Доста по лек волан получих при маневри на място преди 2 мес. като си смених старите тампони
на носачите с нови от плътните на мейле. Изобщо като цяло колата стана много по събрана и стабилна
макар и с леко по твърда предница.

П .П С гуми 225/45/17 съм.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 20.01.2012
Местоположение: Банско
Пол: Мъж
Кара: ше Е36, Е46, E61, а сега Passat B8
Мечтае да кара: BMW

Re: Твърдост на волана

Мнение от русиабн » 14 Окт 2013, 16:21

Здравейте колеги,
И аз да се "оплача" :mhihi: Карам Е46 320Д 03" и наистина нещо не е наред с този тежък волан. Съгласен съм, че като цяло е по-тежък волана спрямо други коли, но както се изрази един колега по горе никакъв не е кефа да го караш особено градско и с ниска скорост и доста маневри. Бая усилия си трябват. Проверявах маслото и на пръв поглед ми се видя ок, все още не съм го сменял поради това, че имам други опасения, а именно като съм на място и завъртя леко волана /не в крайно положение/ се чува едно леко присвирване от помпата :arrow: Това показател ли е на 100%, че помпата е пътник :?: :?: :?:
П.С. Карам с 225/45/17 гуми, ако има значение :yes:
ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ Е КАТО СЕЛО БЕЗ НАЧАЛНО УЧИЛИЩЕ-НЯМА ОТ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНЕШ !
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 893
Регистриран на: 6.12.2009
Местоположение: Димитровград
Пол: Мъж
Кара: E46 M47N

Re: Твърдост на волана

Мнение от mustang1986 » 14 Окт 2013, 17:46

viewtopic.php?f=8&t=240712

При е46 дали са идентични горе долу нещата в помпата както при е39 :dunno:
Изображение

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 11.03.2008
Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 touring
Мечтае да кара: М Power
Детайли за колата: черна , М40Б18

Re: Твърдост на волана

Мнение от joepower » 14 Окт 2013, 18:28

mustang1986 написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=240712

При е46 дали са идентични горе долу нещата в помпата както при е39 :dunno:


Доста подобни са, да не кажа същите. При мен с промивка на помпата (без да се отваря, само го напълних няколко пъти с WD40, просто нямах време и ми трябваше колата), казанчето и цялата система, наливане на оригинално Д2 масло, подобрението е почти никакво. Следващата стъпка е да сваля пак помпата и да я разглобя основно, както е в линка за Е36. Шума (свистене) при напълно навит волан е показател за читав клапан за разтоварване, нормално е. Определено има проблем когато е тежък волана на Е46, щом са правили заявка към БМВ да го направят по-тежък, смятайте дали е нормално да се набираме на воланите, даже са се подигравали, като са наричали Е46 - "The Ultimate Parking Machine". При по-тежките рейки и по-слаби помпи е леко по-тежък, но съвсем малко, по скоро е по-директно управлението.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: Around the world
Кара: e46 320d '02 // 8TA 3.0TDIQ '11
Мечтае да кара: със служебна нафта

Re: Твърдост на волана

Мнение от narkk » 14 Окт 2013, 19:08

Моят волан също се беше втвърдил преди време.
В крайна сметка се оказа, че ми се бяха скапали лагерите на горните тампони на предните амортисьори.
Обикновено като са извън строя, воланът се връща по-трудно в първоначална позиция и леко задържа.
Сменят се целите тампони около 100 лв или само лагерите на по-малко от половин цена, в най-добрия случай минаваш само със смазване.
Имай го предвид като вариант и успех :bchug:
Drive Fast, but Friendly and Safe!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Твърдост на волана

Мнение от Gqbriel » 15 Окт 2013, 9:21

narkk написа:Моят волан също се беше втвърдил преди време.
В крайна сметка се оказа, че ми се бяха скапали лагерите на горните тампони на предните амортисьори.
Обикновено като са извън строя, воланът се връща по-трудно в първоначална позиция и леко задържа.
Сменят се целите тампони около 100 лв или само лагерите на по-малко от половин цена, в най-добрия случай минаваш само със смазване.
Имай го предвид като вариант и успех :bchug:

Изображение

За кой лагер говориш точно -
Номенклатурен номер : 31352241445
Описание : РЕМОНТЕН КОМПЛЕКТ ОПОРЕН ЛАГЕР
Ед.цена (с ДДС) : 118.94 BGN

За това ли....а някъде да има алтернатива,че тези 120лв са ми малко неоправдани да ги взема и да ги сменя без нищо :) а ще ги сменя тази седмица ако има време,ако оправи "проблема" или има подобрение лично те черпя :mhihi:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: Around the world
Кара: e46 320d '02 // 8TA 3.0TDIQ '11
Мечтае да кара: със служебна нафта

Re: Твърдост на волана

Мнение от narkk » 15 Окт 2013, 9:44

№1 на схемата, колега. Лемфьордер и Боге са около 100 лв комплекта, по евтината алтернатива е Феби, предполага и доста други ще има. Моят майстор не знам какво прави ама бяха общо 25 лв. лагерите :mrgreen: каза, че е избил старите и е сложил нови, без да сменя целия тампон :)
Drive Fast, but Friendly and Safe!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Твърдост на волана

Мнение от vavilon » 15 Окт 2013, 9:53

Демек искаш да смениш макферсоните! :) Довечера ще погледна аз какви сложих.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Твърдост на волана

Мнение от Gqbriel » 15 Окт 2013, 9:58

vavilon написа:Демек искаш да смениш макферсоните! :) Довечера ще погледна аз какви сложих.

Ти си ходещ магазин,като чета какво си сменил и какво смяташ да сменяш :mhihi:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 11.03.2008
Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 touring
Мечтае да кара: М Power
Детайли за колата: черна , М40Б18

Re: Твърдост на волана

Мнение от joepower » 15 Окт 2013, 16:22

Gqbriel написа:
vavilon написа:Демек искаш да смениш макферсоните! :) Довечера ще погледна аз какви сложих.

Ти си ходещ магазин,като чета какво си сменил и какво смяташ да сменяш :mhihi:


Габи, знаеш че при мен са сменени, сложих на Боге, никаква разлика ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Твърдост на волана

Мнение от Gqbriel » 15 Окт 2013, 16:42

joepower написа:
Gqbriel написа:
vavilon написа:Демек искаш да смениш макферсоните! :) Довечера ще погледна аз какви сложих.

Ти си ходещ магазин,като чета какво си сменил и какво смяташ да сменяш :mhihi:


Габи, знаеш че при мен са сменени, сложих на Боге, никаква разлика ;)


Слагаме твоята рейка на моята кола и обратното :) и ще видим кон боб яде ли :mhihi:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 11.03.2008
Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 touring
Мечтае да кара: М Power
Детайли за колата: черна , М40Б18

Re: Твърдост на волана

Мнение от joepower » 15 Окт 2013, 16:47

Gqbriel написа:
joepower написа:
Gqbriel написа:
vavilon написа:Демек искаш да смениш макферсоните! :) Довечера ще погледна аз какви сложих.

Ти си ходещ магазин,като чета какво си сменил и какво смяташ да сменяш :mhihi:


Габи, знаеш че при мен са сменени, сложих на Боге, никаква разлика ;)


Слагаме твоята рейка на моята кола и обратното :) и ще видим кон боб яде ли :mhihi:


Накрая така ще стане... Нека първо да разглобя помпата, като имам време и не ми трябва колата, пък след това ще го мислим ;)
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook