Твърдост на волана
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Твърдост на волана
И аз почвам да си мисля,че помпата не прави вече нужното налягане.. сигурно лопатките вече не са както трябва да са
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Твърдост на волана
Ето принципна работа на ZF FP42 - дизеловия вариянт на помпата,документа си е на ZF на английски...предполагам,че може би някъде може да има проблем със пружинките на клапана..
Но в него пише,че ако иам звук в крайно положение - работи - при мен звук има достатъчно...но дали прави необходимото налягане което е в граници :
A pressure limiting valve (49d) is installed in the quantity control
opens at a pressure between 65 and 125 bar depending on the
model of power steering pump.
С една дума отваря от 65-125 бара...но разликата е доста голяма в наляганията..не съм експерт в областа,но моята логика е,че ако не прави максимално налягане,пак ще работи но ще се отрази на силата за завъртане на волана..
This occurs, for example, at full steering lock, and is audible as a
valve (30t) to protect the steering system against overloading. It high-pitched whirring whistle.
С една дума,при крайно положение издава отличителен звук - означава че работи - но на какво налягане?
Но в него пише,че ако иам звук в крайно положение - работи - при мен звук има достатъчно...но дали прави необходимото налягане което е в граници :
A pressure limiting valve (49d) is installed in the quantity control
opens at a pressure between 65 and 125 bar depending on the
model of power steering pump.
С една дума отваря от 65-125 бара...но разликата е доста голяма в наляганията..не съм експерт в областа,но моята логика е,че ако не прави максимално налягане,пак ще работи но ще се отрази на силата за завъртане на волана..
This occurs, for example, at full steering lock, and is audible as a
valve (30t) to protect the steering system against overloading. It high-pitched whirring whistle.
С една дума,при крайно положение издава отличителен звук - означава че работи - но на какво налягане?

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- joepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 touring
- Мечтае да кара: М Power
- Детайли за колата: черна , М40Б18
Re: Твърдост на волана
Този звук ще го прави, дори да има по-малко налягане, това е клапан да пази рейката при крайно навит волан, демек ако имаш 60 бара, пак ще има звук, но 60 бара са половината от нужното налягане при LF30 примерно, което значи че имаш хидравлика, но на 50%. Аз се съмнявам във този който регулира налягането, когато не е приложена сила във волана.

- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Твърдост на волана
Миналата година сменях маслото на хидравликата с ново, но разлика след това не усетих.
Старото беше относително бистро, филтъра в казанчето го развих от леглото му и го обърнах
обратно за преглед - имаше малко утайки по мрежата които внимателно изчистих.
Ново масло - декс 3 и разлика във волана никаква или може би на 5% по добре
.
Доста по лек волан получих при маневри на място преди 2 мес. като си смених старите тампони
на носачите с нови от плътните на мейле. Изобщо като цяло колата стана много по събрана и стабилна
макар и с леко по твърда предница.
П .П С гуми 225/45/17 съм.
Старото беше относително бистро, филтъра в казанчето го развих от леглото му и го обърнах
обратно за преглед - имаше малко утайки по мрежата които внимателно изчистих.
Ново масло - декс 3 и разлика във волана никаква или може би на 5% по добре

Доста по лек волан получих при маневри на място преди 2 мес. като си смених старите тампони
на носачите с нови от плътните на мейле. Изобщо като цяло колата стана много по събрана и стабилна
макар и с леко по твърда предница.
П .П С гуми 225/45/17 съм.
- русиабн
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 20.01.2012
- Местоположение: Банско
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36, Е46, E61, а сега Passat B8
- Мечтае да кара: BMW
Re: Твърдост на волана
Здравейте колеги,
И аз да се "оплача"
Карам Е46 320Д 03" и наистина нещо не е наред с този тежък волан. Съгласен съм, че като цяло е по-тежък волана спрямо други коли, но както се изрази един колега по горе никакъв не е кефа да го караш особено градско и с ниска скорост и доста маневри. Бая усилия си трябват. Проверявах маслото и на пръв поглед ми се видя ок, все още не съм го сменял поради това, че имам други опасения, а именно като съм на място и завъртя леко волана /не в крайно положение/ се чува едно леко присвирване от помпата
Това показател ли е на 100%, че помпата е пътник
П.С. Карам с 225/45/17 гуми, ако има значение
И аз да се "оплача"





П.С. Карам с 225/45/17 гуми, ако има значение

ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ Е КАТО СЕЛО БЕЗ НАЧАЛНО УЧИЛИЩЕ-НЯМА ОТ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНЕШ !




- mustang1986
- ентусиаст
-
- Мнения: 893
- Регистриран на: 6.12.2009
- Местоположение: Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M47N
Re: Твърдост на волана

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!
- joepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 touring
- Мечтае да кара: М Power
- Детайли за колата: черна , М40Б18
Re: Твърдост на волана
mustang1986 написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=240712
При е46 дали са идентични горе долу нещата в помпата както при е39
Доста подобни са, да не кажа същите. При мен с промивка на помпата (без да се отваря, само го напълних няколко пъти с WD40, просто нямах време и ми трябваше колата), казанчето и цялата система, наливане на оригинално Д2 масло, подобрението е почти никакво. Следващата стъпка е да сваля пак помпата и да я разглобя основно, както е в линка за Е36. Шума (свистене) при напълно навит волан е показател за читав клапан за разтоварване, нормално е. Определено има проблем когато е тежък волана на Е46, щом са правили заявка към БМВ да го направят по-тежък, смятайте дали е нормално да се набираме на воланите, даже са се подигравали, като са наричали Е46 - "The Ultimate Parking Machine". При по-тежките рейки и по-слаби помпи е леко по-тежък, но съвсем малко, по скоро е по-директно управлението.

- narkk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: Around the world
- Кара: e46 320d '02 // 8TA 3.0TDIQ '11
- Мечтае да кара: със служебна нафта
Re: Твърдост на волана
Моят волан също се беше втвърдил преди време.
В крайна сметка се оказа, че ми се бяха скапали лагерите на горните тампони на предните амортисьори.
Обикновено като са извън строя, воланът се връща по-трудно в първоначална позиция и леко задържа.
Сменят се целите тампони около 100 лв или само лагерите на по-малко от половин цена, в най-добрия случай минаваш само със смазване.
Имай го предвид като вариант и успех
В крайна сметка се оказа, че ми се бяха скапали лагерите на горните тампони на предните амортисьори.
Обикновено като са извън строя, воланът се връща по-трудно в първоначална позиция и леко задържа.
Сменят се целите тампони около 100 лв или само лагерите на по-малко от половин цена, в най-добрия случай минаваш само със смазване.
Имай го предвид като вариант и успех

Drive Fast, but Friendly and Safe!!!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Твърдост на волана
narkk написа:Моят волан също се беше втвърдил преди време.
В крайна сметка се оказа, че ми се бяха скапали лагерите на горните тампони на предните амортисьори.
Обикновено като са извън строя, воланът се връща по-трудно в първоначална позиция и леко задържа.
Сменят се целите тампони около 100 лв или само лагерите на по-малко от половин цена, в най-добрия случай минаваш само със смазване.
Имай го предвид като вариант и успех

За кой лагер говориш точно -
Номенклатурен номер : 31352241445
Описание : РЕМОНТЕН КОМПЛЕКТ ОПОРЕН ЛАГЕР
Ед.цена (с ДДС) : 118.94 BGN
За това ли....а някъде да има алтернатива,че тези 120лв са ми малко неоправдани да ги взема и да ги сменя без нищо


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- narkk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: Around the world
- Кара: e46 320d '02 // 8TA 3.0TDIQ '11
- Мечтае да кара: със служебна нафта
Re: Твърдост на волана
№1 на схемата, колега. Лемфьордер и Боге са около 100 лв комплекта, по евтината алтернатива е Феби, предполага и доста други ще има. Моят майстор не знам какво прави ама бяха общо 25 лв. лагерите
каза, че е избил старите и е сложил нови, без да сменя целия тампон 


Drive Fast, but Friendly and Safe!!!
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Твърдост на волана
Демек искаш да смениш макферсоните!
Довечера ще погледна аз какви сложих.

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Твърдост на волана
vavilon написа:Демек искаш да смениш макферсоните!Довечера ще погледна аз какви сложих.
Ти си ходещ магазин,като чета какво си сменил и какво смяташ да сменяш

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- joepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 touring
- Мечтае да кара: М Power
- Детайли за колата: черна , М40Б18
Re: Твърдост на волана
Gqbriel написа:vavilon написа:Демек искаш да смениш макферсоните!Довечера ще погледна аз какви сложих.
Ти си ходещ магазин,като чета какво си сменил и какво смяташ да сменяш
Габи, знаеш че при мен са сменени, сложих на Боге, никаква разлика


- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Твърдост на волана
joepower написа:Gqbriel написа:vavilon написа:Демек искаш да смениш макферсоните!Довечера ще погледна аз какви сложих.
Ти си ходещ магазин,като чета какво си сменил и какво смяташ да сменяш
Габи, знаеш че при мен са сменени, сложих на Боге, никаква разлика
Слагаме твоята рейка на моята кола и обратното


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- joepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 touring
- Мечтае да кара: М Power
- Детайли за колата: черна , М40Б18
Re: Твърдост на волана
Gqbriel написа:joepower написа:Gqbriel написа:vavilon написа:Демек искаш да смениш макферсоните!Довечера ще погледна аз какви сложих.
Ти си ходещ магазин,като чета какво си сменил и какво смяташ да сменяш
Габи, знаеш че при мен са сменени, сложих на Боге, никаква разлика
Слагаме твоята рейка на моята кола и обратнотои ще видим кон боб яде ли
Накрая така ще стане... Нека първо да разглобя помпата, като имам време и не ми трябва колата, пък след това ще го мислим


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани