Твърдост на волана

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 3.01.2012
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 330d LCI Edition Sport
Мечтае да кара: Нищо повече от това.

Твърдост на волана

Мнение от VladislavHristov » 11 Окт 2013, 14:01

Здравейте колеги.Имам този въпрос.
Наскоро купих моята е46-ца ,но забелязвам ,че волана и е доста твърд ( с една ръка опряна с длан на волана ,трудно се върти).
Четох доста из форума ,относно смяна на маслото ,смяна на казанчето на маслото на хидравликата.
Дали е хубаво да направя тази операция ,гледам цените на маслото не са въобще големи.Може ли от там да идва проблема ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1121
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Твърдост на волана

Мнение от MMG » 11 Окт 2013, 14:14

Воланът на Е46 е доста твърд по принцип. Като сложиш зимните гуми ще се поомекне. :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 3.01.2012
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 330d LCI Edition Sport
Мечтае да кара: Нищо повече от това.

Re: Твърдост на волана

Мнение от VladislavHristov » 11 Окт 2013, 14:23

Абе те и летните и зимните са 16ки ,няма да направи разлика :( :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 430
Регистриран на: 6.03.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: х5 4.6is
Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра

Re: Твърдост на волана

Мнение от Батман » 11 Окт 2013, 15:03

Ако си карал пасат ще ти се стори, че е46 няма хидравлика. Доста е "тежък", но веднъж свикнеш ли, ще видиш, че е по-добре така!
А относно маслото е хубаво да си го смениш... :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Твърдост на волана

Мнение от hacker4eto1 » 11 Окт 2013, 15:30

VladislavHristov написа:Здравейте колеги.Имам този въпрос.
Наскоро купих моята е46-ца ,но забелязвам ,че волана и е доста твърд ( с една ръка опряна с длан на волана ,трудно се върти).
Четох доста из форума ,относно смяна на маслото ,смяна на казанчето на маслото на хидравликата.
Дали е хубаво да направя тази операция ,гледам цените на маслото не са въобще големи.Може ли от там да идва проблема ?

И при мен е така колега смених маслото ,казанчето всичко маслото е оригинално на БМВ.. но няма промяна..
Помпата не вие няма звуци от нея.. но като сваля ремъка и си по играя със нея ето какво установих.. незнам дали е нормално но според мен такъв луфт не би трябвало да има.. и скоро мисля да и обърна внимание...
Ето клипа с проблема:
http://vbox7.com/play:63949f67a4
П.П преди не беше толкова тежък волана.
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Твърдост на волана

Мнение от GecataBMW-E46 » 11 Окт 2013, 15:41

Аз се качих от Г3 на е46 и ми се вижда доста лек волана спрямо на голфа :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Твърдост на волана

Мнение от Gqbriel » 11 Окт 2013, 18:56

На първо време смени маслото - 2:лв по спомен оригиналното.
Ако не се оправи - нова или рециклирана ако се прави помпа и заспива ;)
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Твърдост на волана

Мнение от Dirty M5 driveR » 11 Окт 2013, 19:19

Смени си маслото, защото едва ли скоро е правено и си карай. Хидравликите на БМВ са супер приятни и като се абстрахираш от всякакви хидравлики на други автомобили ще видиш, че при шофиране волана ти дава достатъчно обратна връзка, за да се чувстваш сигурен. Аз поради естеството на работата ми съм карал много и различни автомобили, и в някои едва успявам да издържа и 2м. Просто имам чувството, че не усещам какво се случва. Това не е комфорт и удобство, а безумие...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 11.03.2008
Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 touring
Мечтае да кара: М Power
Детайли за колата: черна , М40Б18

Re: Твърдост на волана

Мнение от joepower » 11 Окт 2013, 19:35

Колеги, волана на Е46 не е никак "твърд" или "тежък", при условие, че всичко е изправно, дори с преработените рейки и по-слабите помпи. За дизел не знам как е, но за бензиновите мотори (за 6-таците имам най-много инфо) са общо 8 вида рейки (без М) и 2 вида помпи. Дори с най-тежкият вариянт, трябва да може да се върти лесно с подпряна длан, на място и гуми 225 широки. А на тези, дето се се водят overboosted рейка + помпа, даже с 1 пръст. Лошото е, че явно има някакъв доста често срещан проблем, съвкупност от много неща (рейка, помпа, маркучи, казанче + филтър), от който се "втвърдява" волана.

Има няколко вариянта за проблем:
Старо масло - оправя се със подмяната му.
Много старо масло - оправя се с много добра промивка на системата, няколко пъти + смяна на казанчето с филтъра в него.
Чупене на оста на помпата, най-често при помпата LUK LF20 (която се поставя м/у ~2000-2002), LUK LF30 я водят по-здрава и по-силна, много хора зад океана не я харесват, защото им ставал много лек волана.
Прецакан маркуч - смяна.
Проблем с рейката - смяна или рециклиране.
Последния известен на мен проблем е просто помпата да е износена и да не прави достатъчно налягане

Ето инфо за номера на рейките за 6-таците:
323
up to 9/1998 used part# 32131096283
9/1998 to 4/1999 used part# 32131097315
4/1999 to 4/2001 used part# 32136753438 (overboosted)

328
up to 9/1998 used part# 32131096283
9/1998 to 4/1999 used part# 32131097315
4/1999 to 4/2001 used part# 32136753438 (overboosted)

325
4/1999 to 9/2001 used part# 32136753438 (overboosted)
11/2000 to 9/2001 used part# 32131097316 (in the M sports package II only)
9/2001 to present used part# 32136755065

330
4/1999 to 4/2001 used part# 32136753438 (overboosted)
3/2001 to 4/2001 used part# 32132282296 (in the M sports package II only)
4/2001 to 9/2001 used part# 32136755065
9/2001 to present used part# 32136757651 (има и такава 32136757650 която се води на ZHP и била много директна, по-малко обороти от край до край)

Мойта е с тежък волан, а трябва да е с най-лек от всички (32136753438 (overboosted) рейка и LF30 помпа), та съм разглобил всичко и ще видя от къде идва проблем и ще пиша тук при някакво развитие...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание

Re: Твърдост на волана

Мнение от Conqueror » 11 Окт 2013, 21:08

hacker4eto1 написа:И при мен е така колега смених маслото ,казанчето всичко маслото е оригинално на БМВ.. но няма промяна..
Помпата не вие няма звуци от нея.. но като сваля ремъка и си по играя със нея ето какво установих.. незнам дали е нормално но според мен такъв луфт не би трябвало да има.. и скоро мисля да и обърна внимание...
Ето клипа с проблема:
http://vbox7.com/play:63949f67a4
П.П преди не беше толкова тежък волана.


само не разбрах този луфт номален ли е :shock:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Твърдост на волана

Мнение от hacker4eto1 » 11 Окт 2013, 21:19

Conqueror написа:
hacker4eto1 написа:И при мен е така колега смених маслото ,казанчето всичко маслото е оригинално на БМВ.. но няма промяна..
Помпата не вие няма звуци от нея.. но като сваля ремъка и си по играя със нея ето какво установих.. незнам дали е нормално но според мен такъв луфт не би трябвало да има.. и скоро мисля да и обърна внимание...
Ето клипа с проблема:
http://vbox7.com/play:63949f67a4
П.П преди не беше толкова тежък волана.


само не разбрах този луфт номален ли е :shock:

Незнам колега според мен не би трябвало да има такъв луфт.. мисля да я отворя да видя дали ще се размина само с лагер или ще има РЕциклаж...
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Твърдост на волана

Мнение от Gqbriel » 11 Окт 2013, 22:37

А някъде да правят рециклаж който май и сам може да се направи...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Твърдост на волана

Мнение от hacker4eto1 » 11 Окт 2013, 23:02

Gqbriel написа:А някъде да правят рециклаж който май и сам може да се направи...

Мхм мисля много скоро да и обърна внимание на помпата :)
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 3.01.2012
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 330d LCI Edition Sport
Мечтае да кара: Нищо повече от това.

Re: Твърдост на волана

Мнение от VladislavHristov » 12 Окт 2013, 14:07

Аз мисля скоро да сменя маслото ,въпроса е има ли смисъл да се сменя ,ако не се смени казанчето ? А със смяната на казанчето ,операцията много ли сложна става ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Твърдост на волана

Мнение от hacker4eto1 » 12 Окт 2013, 14:35

VladislavHristov написа:Аз мисля скоро да сменя маслото ,въпроса е има ли смисъл да се сменя ,ако не се смени казанчето ? А със смяната на казанчето ,операцията много ли сложна става ?

Колега с 2 думи Трябва ти най-много 1 час:
Вдигаш колата на трупчета подпираш я отдолу .. не прави номера с 2 та крика .. колата ще ти избяга..
Трябва ти да я вдигнеш точно на 1 пръст от земята за да може 2 те гуми да са във въздуха по този начин лесно ще въртиш волана.
След това махаш въздушният филтър ,за да имаш достатъчно място да работиш..
Отваряш казанчето и със маркуче или спринцовка махаш колкото можеш масло..
След това болта който държи скобата на казанчето махаш и нея изливаш някъде маслото да няма в казанчето нищо..
под казанчето е алтернатора покрииго с нещо да не го оцапотиш.
махаш фабричните скоби махаш маркучите махаш казанчето взимаш едно шише слагаш едното маркуче от казанчето незнам кое от 2те беше тънкото или дебелото
в някой съд широк.. ако трябва сложи 2 те маркучета..
Влизаш колата и започваш да въртиш пълен Ляв.... :driving: :driving: държиш секунда след това пълен десен :driving: :driving: няколко пъти така,за да може да изкараш маскимум от маслото което е вътре..
Няма да можеш да изкараш всичкото понеже винаги ще остане в рейката няколко милилитра.
Аз смених казанчето мисля ,че дадох около 60 лева миналата година след това разбрах ,че колегата laviatan продава казанчета може да го попиташ цена незнам..
Другият вариант е да си измиеш твоето със Бензин или Медицински бензин(петролев етер) но не те съветвам може да има боклуци с която химията няма да се справи..
Вземи си ново казанче след това Си вземи един литър оригинално масло на BMW ATF D2 или на бг казано ДЕКСТРОН 2
Взимаш си 2 нови скоби за казанчето режеш оригиналните маркучета 1 пръст понеже някой път тече и от скобите през маркуча понеже от старите са си направили легла и не стяга добре..
Стягаш слагаш всичко Филтри милтри.. Сипваш Маслото.. пускаш за 2 сек колата да завърти спираш помпата ще си глътне маслото на бързо.. доливаш и палиш отново.. така докато спре да изчезва маслото от казанчето... След това сядаш и караш дано усетиш разликата.. Моето старото масло беше Черно като катран.. а трябва да е светло червено... Иска си смяна на едни 3 години примерно...Другото което можеш да направиш и го препоръчвам взимаш си още едно масло евтино не на бмв и промиваш системата докато не се избистри тотално цвета.. понеже като налееш новото то ще се смеси с това което е останало в рейката и ще стане не такъв цвят а такъв
Успех дано съм помогнал с насоките :)
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook