Твърдост на волана
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- VladislavHristov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 3.01.2012
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 330d LCI Edition Sport
- Мечтае да кара: Нищо повече от това.
Твърдост на волана
Здравейте колеги.Имам този въпрос.
Наскоро купих моята е46-ца ,но забелязвам ,че волана и е доста твърд ( с една ръка опряна с длан на волана ,трудно се върти).
Четох доста из форума ,относно смяна на маслото ,смяна на казанчето на маслото на хидравликата.
Дали е хубаво да направя тази операция ,гледам цените на маслото не са въобще големи.Може ли от там да идва проблема ?
Наскоро купих моята е46-ца ,но забелязвам ,че волана и е доста твърд ( с една ръка опряна с длан на волана ,трудно се върти).
Четох доста из форума ,относно смяна на маслото ,смяна на казанчето на маслото на хидравликата.
Дали е хубаво да направя тази операция ,гледам цените на маслото не са въобще големи.Може ли от там да идва проблема ?
Re: Твърдост на волана
Воланът на Е46 е доста твърд по принцип. Като сложиш зимните гуми ще се поомекне. 

- VladislavHristov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 3.01.2012
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 330d LCI Edition Sport
- Мечтае да кара: Нищо повече от това.
Re: Твърдост на волана
Абе те и летните и зимните са 16ки ,няма да направи разлика



- Батман
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: Твърдост на волана
Ако си карал пасат ще ти се стори, че е46 няма хидравлика. Доста е "тежък", но веднъж свикнеш ли, ще видиш, че е по-добре така!
А относно маслото е хубаво да си го смениш...
А относно маслото е хубаво да си го смениш...

- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Твърдост на волана
VladislavHristov написа:Здравейте колеги.Имам този въпрос.
Наскоро купих моята е46-ца ,но забелязвам ,че волана и е доста твърд ( с една ръка опряна с длан на волана ,трудно се върти).
Четох доста из форума ,относно смяна на маслото ,смяна на казанчето на маслото на хидравликата.
Дали е хубаво да направя тази операция ,гледам цените на маслото не са въобще големи.Може ли от там да идва проблема ?
И при мен е така колега смених маслото ,казанчето всичко маслото е оригинално на БМВ.. но няма промяна..
Помпата не вие няма звуци от нея.. но като сваля ремъка и си по играя със нея ето какво установих.. незнам дали е нормално но според мен такъв луфт не би трябвало да има.. и скоро мисля да и обърна внимание...
Ето клипа с проблема:
http://vbox7.com/play:63949f67a4
П.П преди не беше толкова тежък волана.
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Твърдост на волана
Аз се качих от Г3 на е46 и ми се вижда доста лек волана спрямо на голфа 

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Твърдост на волана
На първо време смени маслото - 2:лв по спомен оригиналното.
Ако не се оправи - нова или рециклирана ако се прави помпа и заспива
Ако не се оправи - нова или рециклирана ако се прави помпа и заспива

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Твърдост на волана
Смени си маслото, защото едва ли скоро е правено и си карай. Хидравликите на БМВ са супер приятни и като се абстрахираш от всякакви хидравлики на други автомобили ще видиш, че при шофиране волана ти дава достатъчно обратна връзка, за да се чувстваш сигурен. Аз поради естеството на работата ми съм карал много и различни автомобили, и в някои едва успявам да издържа и 2м. Просто имам чувството, че не усещам какво се случва. Това не е комфорт и удобство, а безумие...
- joepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 touring
- Мечтае да кара: М Power
- Детайли за колата: черна , М40Б18
Re: Твърдост на волана
Колеги, волана на Е46 не е никак "твърд" или "тежък", при условие, че всичко е изправно, дори с преработените рейки и по-слабите помпи. За дизел не знам как е, но за бензиновите мотори (за 6-таците имам най-много инфо) са общо 8 вида рейки (без М) и 2 вида помпи. Дори с най-тежкият вариянт, трябва да може да се върти лесно с подпряна длан, на място и гуми 225 широки. А на тези, дето се се водят overboosted рейка + помпа, даже с 1 пръст. Лошото е, че явно има някакъв доста често срещан проблем, съвкупност от много неща (рейка, помпа, маркучи, казанче + филтър), от който се "втвърдява" волана.
Има няколко вариянта за проблем:
Старо масло - оправя се със подмяната му.
Много старо масло - оправя се с много добра промивка на системата, няколко пъти + смяна на казанчето с филтъра в него.
Чупене на оста на помпата, най-често при помпата LUK LF20 (която се поставя м/у ~2000-2002), LUK LF30 я водят по-здрава и по-силна, много хора зад океана не я харесват, защото им ставал много лек волана.
Прецакан маркуч - смяна.
Проблем с рейката - смяна или рециклиране.
Последния известен на мен проблем е просто помпата да е износена и да не прави достатъчно налягане
Ето инфо за номера на рейките за 6-таците:
323
up to 9/1998 used part# 32131096283
9/1998 to 4/1999 used part# 32131097315
4/1999 to 4/2001 used part# 32136753438 (overboosted)
328
up to 9/1998 used part# 32131096283
9/1998 to 4/1999 used part# 32131097315
4/1999 to 4/2001 used part# 32136753438 (overboosted)
325
4/1999 to 9/2001 used part# 32136753438 (overboosted)
11/2000 to 9/2001 used part# 32131097316 (in the M sports package II only)
9/2001 to present used part# 32136755065
330
4/1999 to 4/2001 used part# 32136753438 (overboosted)
3/2001 to 4/2001 used part# 32132282296 (in the M sports package II only)
4/2001 to 9/2001 used part# 32136755065
9/2001 to present used part# 32136757651 (има и такава 32136757650 която се води на ZHP и била много директна, по-малко обороти от край до край)
Мойта е с тежък волан, а трябва да е с най-лек от всички (32136753438 (overboosted) рейка и LF30 помпа), та съм разглобил всичко и ще видя от къде идва проблем и ще пиша тук при някакво развитие...
Има няколко вариянта за проблем:
Старо масло - оправя се със подмяната му.
Много старо масло - оправя се с много добра промивка на системата, няколко пъти + смяна на казанчето с филтъра в него.
Чупене на оста на помпата, най-често при помпата LUK LF20 (която се поставя м/у ~2000-2002), LUK LF30 я водят по-здрава и по-силна, много хора зад океана не я харесват, защото им ставал много лек волана.
Прецакан маркуч - смяна.
Проблем с рейката - смяна или рециклиране.
Последния известен на мен проблем е просто помпата да е износена и да не прави достатъчно налягане
Ето инфо за номера на рейките за 6-таците:
323
up to 9/1998 used part# 32131096283
9/1998 to 4/1999 used part# 32131097315
4/1999 to 4/2001 used part# 32136753438 (overboosted)
328
up to 9/1998 used part# 32131096283
9/1998 to 4/1999 used part# 32131097315
4/1999 to 4/2001 used part# 32136753438 (overboosted)
325
4/1999 to 9/2001 used part# 32136753438 (overboosted)
11/2000 to 9/2001 used part# 32131097316 (in the M sports package II only)
9/2001 to present used part# 32136755065
330
4/1999 to 4/2001 used part# 32136753438 (overboosted)
3/2001 to 4/2001 used part# 32132282296 (in the M sports package II only)
4/2001 to 9/2001 used part# 32136755065
9/2001 to present used part# 32136757651 (има и такава 32136757650 която се води на ZHP и била много директна, по-малко обороти от край до край)
Мойта е с тежък волан, а трябва да е с най-лек от всички (32136753438 (overboosted) рейка и LF30 помпа), та съм разглобил всичко и ще видя от къде идва проблем и ще пиша тук при някакво развитие...

- Conqueror
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 15.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание
Re: Твърдост на волана
hacker4eto1 написа:И при мен е така колега смених маслото ,казанчето всичко маслото е оригинално на БМВ.. но няма промяна..
Помпата не вие няма звуци от нея.. но като сваля ремъка и си по играя със нея ето какво установих.. незнам дали е нормално но според мен такъв луфт не би трябвало да има.. и скоро мисля да и обърна внимание...
Ето клипа с проблема:
http://vbox7.com/play:63949f67a4
П.П преди не беше толкова тежък волана.
само не разбрах този луфт номален ли е


- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Твърдост на волана
Conqueror написа:hacker4eto1 написа:И при мен е така колега смених маслото ,казанчето всичко маслото е оригинално на БМВ.. но няма промяна..
Помпата не вие няма звуци от нея.. но като сваля ремъка и си по играя със нея ето какво установих.. незнам дали е нормално но според мен такъв луфт не би трябвало да има.. и скоро мисля да и обърна внимание...
Ето клипа с проблема:
http://vbox7.com/play:63949f67a4
П.П преди не беше толкова тежък волана.
само не разбрах този луфт номален ли е
Незнам колега според мен не би трябвало да има такъв луфт.. мисля да я отворя да видя дали ще се размина само с лагер или ще има РЕциклаж...
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Твърдост на волана
А някъде да правят рециклаж който май и сам може да се направи...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Твърдост на волана
Gqbriel написа:А някъде да правят рециклаж който май и сам може да се направи...
Мхм мисля много скоро да и обърна внимание на помпата

- VladislavHristov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 3.01.2012
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 330d LCI Edition Sport
- Мечтае да кара: Нищо повече от това.
Re: Твърдост на волана
Аз мисля скоро да сменя маслото ,въпроса е има ли смисъл да се сменя ,ако не се смени казанчето ? А със смяната на казанчето ,операцията много ли сложна става ?
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Твърдост на волана
VladislavHristov написа:Аз мисля скоро да сменя маслото ,въпроса е има ли смисъл да се сменя ,ако не се смени казанчето ? А със смяната на казанчето ,операцията много ли сложна става ?
Колега с 2 думи Трябва ти най-много 1 час:
Вдигаш колата на трупчета подпираш я отдолу .. не прави номера с 2 та крика .. колата ще ти избяга..
Трябва ти да я вдигнеш точно на 1 пръст от земята за да може 2 те гуми да са във въздуха по този начин лесно ще въртиш волана.
След това махаш въздушният филтър ,за да имаш достатъчно място да работиш..
Отваряш казанчето и със маркуче или спринцовка махаш колкото можеш масло..
След това болта който държи скобата на казанчето махаш и нея изливаш някъде маслото да няма в казанчето нищо..
под казанчето е алтернатора покрииго с нещо да не го оцапотиш.
махаш фабричните скоби махаш маркучите махаш казанчето взимаш едно шише слагаш едното маркуче от казанчето незнам кое от 2те беше тънкото или дебелото
в някой съд широк.. ако трябва сложи 2 те маркучета..
Влизаш колата и започваш да въртиш пълен Ляв....




Няма да можеш да изкараш всичкото понеже винаги ще остане в рейката няколко милилитра.
Аз смених казанчето мисля ,че дадох около 60 лева миналата година след това разбрах ,че колегата laviatan продава казанчета може да го попиташ цена незнам..
Другият вариант е да си измиеш твоето със Бензин или Медицински бензин(петролев етер) но не те съветвам може да има боклуци с която химията няма да се справи..
Вземи си ново казанче след това Си вземи един литър оригинално масло на BMW ATF D2 или на бг казано ДЕКСТРОН 2
Взимаш си 2 нови скоби за казанчето режеш оригиналните маркучета 1 пръст понеже някой път тече и от скобите през маркуча понеже от старите са си направили легла и не стяга добре..
Стягаш слагаш всичко Филтри милтри.. Сипваш Маслото.. пускаш за 2 сек колата да завърти спираш помпата ще си глътне маслото на бързо.. доливаш и палиш отново.. така докато спре да изчезва маслото от казанчето... След това сядаш и караш дано усетиш разликата.. Моето старото масло беше Черно като катран.. а трябва да е светло червено... Иска си смяна на едни 3 години примерно...Другото което можеш да направиш и го препоръчвам взимаш си още едно масло евтино не на бмв и промиваш системата докато не се избистри тотално цвета.. понеже като налееш новото то ще се смеси с това което е останало в рейката и ще стане не такъв цвят а такъв
Успех дано съм помогнал с насоките

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани