КЛАПАН КАРТЕРНИ ГАЗОВЕ, защо е след, а не преди ДРОСЕЛА?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: КЛАПАН КАРТЕРНИ ГАЗОВЕ, защо е след, а не преди ДРОСЕЛА?
niki81vd написа:Здравейте колеги. Пускам темата в търсене на отговор, защо конструкторите на BMW са взели това решение и каква е била целта, двигателя да работи под вътрешен вакуум, което се дължи на решението да вкарат картерните газове в колектора, след ДРОСЕЛОВАТА КЛАПА. С това си решение, при отпускане педал на газта, дросела се затваря и се зъздава вакуум в колектора, коеот означава , че и в картера се поддържа определено подналягане (вакуум), което се регулира от клапана на картерните газове. По тази логика всяка дехерметизация на двигателя води ред други проблеми, като се започе от нестабилни ниски обороти, до разход на масло и проблеми със спирачната система (поради по-ниското подналягане в сервоусилвателя). Защо инжинерите са решили да вкарата картерните газове след дросела, където да се създава огромен вакуум в картера, а не преди дросела, както е конструктивно решено в много други двигателни разработки.
Как влияе на работата и динамиката, това разположение на клапана?
Как и въобще подобрява ли динамиката по този начин монтажа на клапана?
Има ли литература по този въпрос и какво е целено с разположението в колектора?
Дали не е чисто пазарно решение, за по честа подмяна като консуматив?
Клапана на картерните газове е така конструиран, че има една мембрана, която се придърпва от вакума и затваря изхода му към колектора. По този начин, картерните газове се засмукват само когато вакума е по-малък и тяхното налягане може да преодолее усилието, с което се придърпва мемраната. Това се случва при определени режими на отваряне на дроселовата клапа. Когато тази мембрана се скъса частично или напълно, започва да се смуче масло от картера с всички неприятни последици от това.
Влиянието на системата за вентилация на картерните газове върху двигателя е повече от отрицателно, за това аз с голямо удоволствие я изолирам.
- вкарва се топъл, беден на кислород въздух.
- вкарват се маслени пари, които смъкват октановото число на бензина
- замърсява се смукателният колектор, стъпковото моторче, някои датчици и т.н.
- цялата система, с многобройните си връзки, да кажем при М54 или М52TU е потенциална причина за засмукване на паразитен въздух.
- понякога системата дефектира по-особене драматичен начин, който може да създаде доста неприятности
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: КЛАПАН КАРТЕРНИ ГАЗОВЕ, защо е след, а не преди ДРОСЕЛА?
Ако е преди дросела ще го цапа доста, което няма да е приятно.

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: КЛАПАН КАРТЕРНИ ГАЗОВЕ, защо е след, а не преди ДРОСЕЛА?
Проблемите са за изпърдял мотор, тогава има какво да влиза, ама не е в момента дето си описал...
Отнемането на газта има точно 2 варианта: отнемаш и натискаш съединител, с което оборотите падат до празен ход, или отнемаш и оставаш на скорост, като тук спира подаването на гориво докато не слезе до 1100-1200 оборота. И в двата случая подналягането е много много по-малко, отколкото ако си опънал дросела до край, и отвора за картерните газове е пред него /или при по-старите коли във въздушния филтър, който работеше наполовина, и с друга половина, напоена с масло
/. Това същото важи и при всички други режими, щото в колектора, заради обема му, подналягането пада в сравнение колкото е по цялата линия до него /тва Бернули май беше смятал нещо
/
Та така... Схемата е точ в точ. Проблемите са когато прекалено много започне да надува мотора в картера, или при прецакан клапан, което е следствие на първото, или от безгранична любов към колата и поддръжката ѝ
.
В тоя момент се вика наздраве /къде е мутикона, а, ето
/ ор ту 
Отнемането на газта има точно 2 варианта: отнемаш и натискаш съединител, с което оборотите падат до празен ход, или отнемаш и оставаш на скорост, като тук спира подаването на гориво докато не слезе до 1100-1200 оборота. И в двата случая подналягането е много много по-малко, отколкото ако си опънал дросела до край, и отвора за картерните газове е пред него /или при по-старите коли във въздушния филтър, който работеше наполовина, и с друга половина, напоена с масло



Та така... Схемата е точ в точ. Проблемите са когато прекалено много започне да надува мотора в картера, или при прецакан клапан, което е следствие на първото, или от безгранична любов към колата и поддръжката ѝ

В тоя момент се вика наздраве /къде е мутикона, а, ето


- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: КЛАПАН КАРТЕРНИ ГАЗОВЕ, защо е след, а не преди ДРОСЕЛА?
И кое точно не е наясно с физиката ми е интересно, или четем различни работи... Решено е така, защото реално работи при по-ниско подналягане, отколкото е работело преди, при всички режими на колата.
Или това не е основателна причина за теб, та трябва и мощноста и динамиката да зависят от един клапан
.
Или това не е основателна причина за теб, та трябва и мощноста и динамиката да зависят от един клапан

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: КЛАПАН КАРТЕРНИ ГАЗОВЕ, защо е след, а не преди ДРОСЕЛА?
"Преди" го брой като "при другите". С клапана се постига подналягане в съвсем тесни граници, сметнато какво да е от цял развоен отдел на бмв. Ако съвсем конкретно те интересува колко е и защо е толкова, им драсни едно писмо.
"При другите" въпросното подналягане взрира в широки граници, зависещи от режима на мотора, щото няма клапан, а просто един филтър във всякакво изпълнение. Също така, ако имат клапан, то той ще е по-натоварен от този при бмв...
Свърши ми феймъса, уека, и ненапрегната, да не разтегнеш нещо
"При другите" въпросното подналягане взрира в широки граници, зависещи от режима на мотора, щото няма клапан, а просто един филтър във всякакво изпълнение. Също така, ако имат клапан, то той ще е по-натоварен от този при бмв...
Свърши ми феймъса, уека, и ненапрегната, да не разтегнеш нещо

- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: КЛАПАН КАРТЕРНИ ГАЗОВЕ, защо е след, а не преди ДРОСЕЛА?
Мене ме интересува защо ако клапана работи като се отвори капачката на маслото оборотите започват да играят, и възможно ли е да смуче двигателя паразитен въздух от там?
Не трябва ли да уплътнява?
Не трябва ли да уплътнява?

- Lawmaker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 232
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i '96
- Мечтае да кара: non-stop
Re: КЛАПАН КАРТЕРНИ ГАЗОВЕ, защо е след, а не преди ДРОСЕЛА?
mihal написа:Мене ме интересува защо ако клапана работи като се отвори капачката на маслото оборотите започват да играят, и възможно ли е да смуче двигателя паразитен въздух от там?
Не трябва ли да уплътнява?
Заради номер 1 от схемата...
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=11_1487&hg=11&fg=15
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: КЛАПАН КАРТЕРНИ ГАЗОВЕ, защо е след, а не преди ДРОСЕЛА?
благодаря за отговорите
намерих си тема в която е обяснено подробно ...
viewtopic.php?f=8&t=130601&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B8+%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B5+*43&start=15
моят клапан е нов но по самият двигател има разни гърнитурки които може да не са савсем херметични, като на капачката на маслото, на щеката, на капака на клапаните, на веригата, на картера.. иначе казано целия е в масло... та въпроса ми имат ли значение за паразитният въздух който влиза след дебитомера?

viewtopic.php?f=8&t=130601&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B8+%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B5+*43&start=15
моят клапан е нов но по самият двигател има разни гърнитурки които може да не са савсем херметични, като на капачката на маслото, на щеката, на капака на клапаните, на веригата, на картера.. иначе казано целия е в масло... та въпроса ми имат ли значение за паразитният въздух който влиза след дебитомера?

8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани