Проблем с климатроник
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Проблем с климатроник
Привет на всички!
След известно ходене по мъките с горивната система, дойде ред и на електрониката!
От няколко дни, може би седмица, забелязах, че климатроникът ми работи когато си поиска. Примерно като запаля работи /духа си студено, перката си върти, копчето на панела свети/ и по някое време започва да духа хладко, перката е спряла, копчето още си свети. Установил съм, че когато климата не работи, с нея спира да работи и подгряването на седалките, като при тях и копчетата не светят. Като спрат да работят климата и подгряването, повече няма пускане - гася, паля и много пъти така, но без резултат. Единствено имам шанс да ги подкарам ако откача клемите на акумулатора, но не всеки път се получава. Самият климатроник е проверен в сервиз за климатици и ме увериха, че компресорът е наред, има фреон и перката работи нормално.
Ходих на майстор - момчето каза, че с програмата, която има, не успява да се свърже точно с панела на климата, имобилайзера и беговете. На таблото нямам светещи лампи за беговете като запаля, само като съм на контакт, което мисля си е нормално. Преди да отида на майстор не ми тръгваше и радиото, което е с MID, RDS с касетка. Момчето го подкара и ми каза, че и при него проблемът е бил, че колата не го е "познавала".
Каза ми още, че вероятно нещо е бърникано по колата в Германия, понеже е внесена скоро. Според него или е подменен модула на климата, или е творено по имобилайзера и нещо не са го измайсторили, понеже колата дойде без аларма /не съм слагал такава още/. Думите му точно бяха "модулите ти не се познават".
Засега ми каза, че му трябва повече време за работа и се разбрахме да ме вземе следващия уикенд, но това си е бая време за без клима. Пробвахме и с други панели на климата, но човекът ми каза, че не знае дали са като моя, понеже са им отлепени лепенките.
Ако някой има опит с подобни проблеми, всяко инфо е добре дошло!
След известно ходене по мъките с горивната система, дойде ред и на електрониката!

От няколко дни, може би седмица, забелязах, че климатроникът ми работи когато си поиска. Примерно като запаля работи /духа си студено, перката си върти, копчето на панела свети/ и по някое време започва да духа хладко, перката е спряла, копчето още си свети. Установил съм, че когато климата не работи, с нея спира да работи и подгряването на седалките, като при тях и копчетата не светят. Като спрат да работят климата и подгряването, повече няма пускане - гася, паля и много пъти така, но без резултат. Единствено имам шанс да ги подкарам ако откача клемите на акумулатора, но не всеки път се получава. Самият климатроник е проверен в сервиз за климатици и ме увериха, че компресорът е наред, има фреон и перката работи нормално.
Ходих на майстор - момчето каза, че с програмата, която има, не успява да се свърже точно с панела на климата, имобилайзера и беговете. На таблото нямам светещи лампи за беговете като запаля, само като съм на контакт, което мисля си е нормално. Преди да отида на майстор не ми тръгваше и радиото, което е с MID, RDS с касетка. Момчето го подкара и ми каза, че и при него проблемът е бил, че колата не го е "познавала".
Каза ми още, че вероятно нещо е бърникано по колата в Германия, понеже е внесена скоро. Според него или е подменен модула на климата, или е творено по имобилайзера и нещо не са го измайсторили, понеже колата дойде без аларма /не съм слагал такава още/. Думите му точно бяха "модулите ти не се познават".
Засега ми каза, че му трябва повече време за работа и се разбрахме да ме вземе следващия уикенд, но това си е бая време за без клима. Пробвахме и с други панели на климата, но човекът ми каза, че не знае дали са като моя, понеже са им отлепени лепенките.
Ако някой има опит с подобни проблеми, всяко инфо е добре дошло!

Re: Проблем с климатроник
кога е зареден климатика ?
Хубаво е да се уцели момента на работа и да се сложат едни манометри , за да се видят наляганията на ниското и високото налягане -за да се установи проблема дали е електрически .
Вече от там на татък се процедира -дали хладилна част , дали електрическа.
Много е вероятно да има дефектирал пресостат (датчик за налягане ) и да спира компресора .
Хубаво е да се уцели момента на работа и да се сложат едни манометри , за да се видят наляганията на ниското и високото налягане -за да се установи проблема дали е електрически .
Вече от там на татък се процедира -дали хладилна част , дали електрическа.
Много е вероятно да има дефектирал пресостат (датчик за налягане ) и да спира компресора .
Сервиз автоклиматици 0877953035 https://remontklima.com/. Продажба, монтаж и сервиз на климатици!
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с климатроник
Като беше колата в сервиз за климатици, климата си работеше. Хората казаха, че е пълен фреона, няма течове и няма проблеми с налягането. Казаха, че перката работи нормално. Майсторът с електрониките ми каза, че като се подаде + на кабелите отзад на управлението на климата, всичко работи нормално, но като минава през управлението нещо става,което и той не знае какво е. Аз го питах дали да търся друго управление, той каза, че не е на 100% сигурен дали е от него и иска да разгледа по-обстойно колата.
Интересното е, че както си работи климата и подгряването на седалките, и двете спират. Ако ги ползвам по отделно също едното като работи и другото е Ок. Едното спре ли, пробвам другото и там никой. Питах майстора, той каза, че доколкото знае, двете неща се управляват от едно място.

Интересното е, че както си работи климата и подгряването на седалките, и двете спират. Ако ги ползвам по отделно също едното като работи и другото е Ок. Едното спре ли, пробвам другото и там никой. Питах майстора, той каза, че доколкото знае, двете неща се управляват от едно място.


- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с климатроник
Привет!
Малко продължение на мистерията - както си работят климатроник и подгряване на седалките едновременно, също така едновременно спират. Новото е, че установих, че същевременно спира да работи и командването от ключа за отключване и заключване. Ключът ми е ромбоидния, четох, че батерията се зарежда като стои на позиция 1 /доколкото съм разбрал/ или като се кара колата. Е да, ама при мен ключът работи заедно с другите две авариращи системи!
В същото време, до този момент вече 3 месеца не съм имал проблеми с паленето!
Дали има някаква връзка с това, което майсторът ми каза, че не успява да се свърже с оанела на климата, с еърбеговете и с имобилайзера??
Откачена работа!
Утре е ден за майстори отново най-после, пък дано се изясни нещо!
Малко продължение на мистерията - както си работят климатроник и подгряване на седалките едновременно, също така едновременно спират. Новото е, че установих, че същевременно спира да работи и командването от ключа за отключване и заключване. Ключът ми е ромбоидния, четох, че батерията се зарежда като стои на позиция 1 /доколкото съм разбрал/ или като се кара колата. Е да, ама при мен ключът работи заедно с другите две авариращи системи!

В същото време, до този момент вече 3 месеца не съм имал проблеми с паленето!
Дали има някаква връзка с това, което майсторът ми каза, че не успява да се свърже с оанела на климата, с еърбеговете и с имобилайзера??
Откачена работа!
Утре е ден за майстори отново най-после, пък дано се изясни нещо!
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с климатроник
Още малко развитие - при по-хладно време климата и подгряването работят около 20 минути. Жега ли е - макс 2-3 минути! 

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с климатроник
Никой няма идеи!?
Едно приятелче ми говори, че преди време карал такава кола и имал подобен проблем с някакъв клеморед, който се намира отзад при акумулатора. Погледнах и видях нещо подобно, но не си обяснявам защо майсторчето не спомена нищо за него!!
Същевременно забелязах, че и печката почна да си се включва когато поиска, и освен това включи ли се тя при отключване, всичко по колата си работи.
Ако някой е имал подобни ядове с този клеморед ще съм благодарен на всякакъв акъл!

Едно приятелче ми говори, че преди време карал такава кола и имал подобен проблем с някакъв клеморед, който се намира отзад при акумулатора. Погледнах и видях нещо подобно, но не си обяснявам защо майсторчето не спомена нищо за него!!
Същевременно забелязах, че и печката почна да си се включва когато поиска, и освен това включи ли се тя при отключване, всичко по колата си работи.
Ако някой е имал подобни ядове с този клеморед ще съм благодарен на всякакъв акъл!

Re: Проблем с климатроник
да не окъсява някъде по инсталацията . Тия симптоми дето ги казваш са много странни . Или някой модул за управление се е скапал или проблем по инсталацията. Закарай я на електротехник който разбира и да провери за оттечки и дефектирали кабели / управления
Сервиз автоклиматици 0877953035 https://remontklima.com/. Продажба, монтаж и сервиз на климатици!
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с климатроник
Привет на всички!
Най-после "Еврика" - излекувахме се, само че с известни загуби за момента!
Оказа се, че всички тия системи, който съм писал, че или работят заедно или не работят, са вързани на един кръг за диагностициране, което колата си прави при поставяне на ключа в "позиция 2" преди да запалим. Така ми обясни майсторът.
Та при мен проблемът идваше от буквално разядена платка на печката. Затова когато печката се включваше, работеха и другите системи, не се ли включеше тя, няма никой друг - ни подгрев на седалките, ни клима, нито пък колата познаваше ключа и не искаше в тази връзка да го зарежда. Наред с това тези системи не позволяваха диагностициране с програма за четене и диагностика, бяха като заключени и ние
.
Момчето се изрази точно, че печката е товарела целия кръг за диагностика на колата и оттам е блокирала всички модули, вързани на този кръг!
Сега сме откачили печката и всичко останало е "6", та ще се търси печка, но има време до студа.
Поздрави на всички!
Най-после "Еврика" - излекувахме се, само че с известни загуби за момента!
Оказа се, че всички тия системи, който съм писал, че или работят заедно или не работят, са вързани на един кръг за диагностициране, което колата си прави при поставяне на ключа в "позиция 2" преди да запалим. Така ми обясни майсторът.
Та при мен проблемът идваше от буквално разядена платка на печката. Затова когато печката се включваше, работеха и другите системи, не се ли включеше тя, няма никой друг - ни подгрев на седалките, ни клима, нито пък колата познаваше ключа и не искаше в тази връзка да го зарежда. Наред с това тези системи не позволяваха диагностициране с програма за четене и диагностика, бяха като заключени и ние

Момчето се изрази точно, че печката е товарела целия кръг за диагностика на колата и оттам е блокирала всички модули, вързани на този кръг!
Сега сме откачили печката и всичко останало е "6", та ще се търси печка, но има време до студа.

Поздрави на всички!
- ros1914
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 28.07.2013
- Местоположение: София
- Кара: 530d
- Мечтае да кара: Танк
Re: Проблем с климатроник
Здравейте, искам да питам като си изгася колата и климатроника ми издава някакъв звук къркорещ (леко къркори) от какво може да е това иначе климатроника работи.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с климатроник
Колега, бъди малко по-конкретен: това "къркорене" отвън ли го чуваш или вътре в купето?
Доколкото ми обясниха, известно време след като загасиш колата, тя си влиза в някакъв режим, подобен на "Sleep" при компютрите, та през това време вътре в купето се чува едно съвсем леко жужене от вентилатора на климата!! Това доколкото прочетох и тук, е нормално за нашите коли и този период според майстора е около 15 минути след загасяне на мотора.
Доколкото ми обясниха, известно време след като загасиш колата, тя си влиза в някакъв режим, подобен на "Sleep" при компютрите, та през това време вътре в купето се чува едно съвсем леко жужене от вентилатора на климата!! Това доколкото прочетох и тук, е нормално за нашите коли и този период според майстора е около 15 минути след загасяне на мотора.
- ros1914
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 28.07.2013
- Местоположение: София
- Кара: 530d
- Мечтае да кара: Танк
Re: Проблем с климатроник
Вътре в купето.Като я загася примерно вечерта и на сутринта като влезна в нея пак се чува това жужене както го наричаш ти.
- strik3rs
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 14.02.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
Re: Проблем с климатроник
Ето колега и чети темите поне на първата страница ...... viewtopic.php?f=35&t=332358
- ros1914
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 28.07.2013
- Местоположение: София
- Кара: 530d
- Мечтае да кара: Танк
Re: Проблем с климатроник
Евала брат
- ros1914
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 28.07.2013
- Местоположение: София
- Кара: 530d
- Мечтае да кара: Танк
Re: Проблем с климатроник
Направих точно това което е показано от линка който strik3rs ми показа и спря да издава къркорещият звук.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани