Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от naki4a » 08 Авг 2013, 13:30

Колега "Зъбчо" GT2260 не съм виждал... но GT2256 онзи ден я държах в ръцете си, и смея да твърдя, че е около 2 по-голяма от на наще ТДС-и :shock: Ако това може да го моднем... ех...
Мой колега си направи хибридно турбо за Сеата, като ползва студената част от 530д :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: gr.levski obl.Pleven

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от mimo1987 » 08 Авг 2013, 14:38

Колеги турбото което ще слагам е GT2556V ето и снимки ще ви държа в течение с моят малък проект..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от Jordana » 08 Авг 2013, 14:57

Тва турбо е за М57 променлива геометрия с пневматичен гейт от тия дето "тепърва ще ги откриват" ама без него няма да стане :lol: Настройваш гейта обаче с проби /статично с помпата само ориентировъчно/ понеже ще ти избяга флат буста ако изобщо може да го задържи де.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: gr.levski obl.Pleven

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от mimo1987 » 05 Сеп 2013, 21:32

Колеги монтирах турбината всичко пасна бес преправяние по колекторите само Геита сложихме от моят малак охлув сега предстои ръчна кутия защото съм автомат в момента,да вмъкна още нещо нямах кулер но вече имам от ТДС е34 челен ще къча снимки след няколко дена ,колата се промени коренно но след 3.500 4 оборота като се има впредвид че колата е с стария чип и така благодаря пак на колегите които ме подкрепиха //..... :smoke:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от Zubcho » 07 Сеп 2013, 20:54

Няма такова мнение :D.

Турих турбината без преправяне и колата се промени след 3500 об. То трябва да се промени преди 2000 об. (даже на 1500) да прави 1.5 бара. Това е идеята на променливата геометрия. Според мен нищо не сте направили.

Измислете как да се управлява тая турбина. Аз си мислех, ако се свали цялата инсталация от 3.0 мотор, а тя е н6 и н1

Изображение

дали няма да може да се подава сигнал на н1. При Н налягане в колектора да подава определен сигнал на N1 и то да пуска колкото трябва вакум за да мърдат лопатките? Имаше една статия как да си направим сами контролер за пременлива геометия, ама знанията ми стигнаха само до началото й. Прави се цяла платка и тн. За съжаление съм я загубил иначе щях да я пусна тук. Тия дни ако ми остане време ще разровя и ще я пусна.

Всъщност понеже изобщо не съм наясно. Лопатките в студената или в топлата част променят позицията си?

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=163748 Ето тук е реализирано механично с ауктатор. С маркуч от вх. колектор и според налягането в него с лостова система се местят лопатките. Може би нещо подобно може да се измисли и за това турбо. Но ще е игра докато се нагласи да работи точно. Т.е. цял ден ще трябва да се седи на ДИНО стенда докато се докара при определено налягане да се пусне точното гориво. Според мен има смисъл само ако започне някой да ги прави серийно и да се популяризира като готов тунинг за М51. Може би ако някой се беше хванал да го прави това 2000г. или по-рано щеше да стане. За сега вече ми се вижда като някакъв мираж или ако някой го направи, ще е болен мозък с много кинти :D

Edit:
Сега гледам, че ауктатор променя положението на лопатките в студената част. Остава да се разбере ако се мушне директно от вх. колектор маркуч в този ауктатор как ще се променя тяхното положение. Поне до 99г. е било така. Силно се съмнявам да се получи нещо, но сигурно има някакъв вариант с някакъв клапан може би да се управлява турбото.

Еdit 2:
Ето тук 1 палавник го е измислил и ползва N75 клапан.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от Jordana » 07 Сеп 2013, 22:08

Със всякакви клапани става стига сте откривали топлата вода.Горивото не се пуска от турбото а от налягането в колектора.
Досега няма и незнам да има автомобил с променлива геометрия на турбокомпресора в компресорната част - всички са в турбинната .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от vladobate » 07 Сеп 2013, 23:14

Jordana написа:Със всякакви клапани става стига сте откривали топлата вода.Горивото не се пуска от турбото а от налягането в колектора.
Досега няма и незнам да има автомобил с променлива геометрия на турбокомпресора в компресорната част - всички са в турбинната .

А налягането в колектора не се ли създава от турбината :mhihi: . Колега, би ли показал гейта на турбина с променлива геометрия, че май ти се опитваш да откриваш студената вода :mhihi: . Колега Мимо как сложихте гейт на турбина без такъв.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от Jordana » 08 Сеп 2013, 0:16

връзката е
входящ въздух---компресорна част---налягане на въздуха ---гориво --двигател---налягане и обем газове в колектора--турбинна част
Тъй като турбинната и компресорната част са свързани липсата на гориво и/или обем налягане в турбинната част води до ниско налягане и на входа.
Когато геометрията се управлява от ЕКУто чрез клапана или серво мотор напрактика то си " иска "нужното налягане от турбото според товара като пипа разтоварващия механизъм на турбинната част.В класическия случай когато само се добавя гориво на измерения въдух налягането създадено от турбото зависи изцяло от линейния характер на пружината в разтоварващия клапан.Тоест подава се едно гориво
и се очаква турбото да направи нужното налягане .На практика не е толкова просто разбира се но по опростено немога да го обясня :roll: Предполагам че на тая турбина дето е сложил колегата клапана е фабрично направен да разтовари напълно при определено налягане тоест е фиксиран.За да може да го напасне към нуждите си трябва да се приспособи такъв който позволява регулиране на налягането .
Другия вариант е цялата електроника плюс диференциалния клапан от горната картинка от автомобил с тази система на управление.Естествено няма да се размине само с това.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от vladobate » 08 Сеп 2013, 9:44

Турбина с променлива геометрия няма гейт (разтоварващ клапан ) . Разтоварването или защитата от свръхобороти на турбината се осъществява само и единствено от променливата геометрия чрез промяна посоката на изгорелите газове към периферията на турбинното колело и така се намалят и ограничават оборотите на турбината от което следва и ограничение на максималния буст . Затова питам как се е сложил гейт на топлия охлюв на турбината с променлива геометрия като то това е лята част и въпросната " врата" ( порта ) е част от конструкцията му и е меко казано невъзможно да стане тая хватка . Колегата по-горе е писал точно , че такива турбини се управляват от ЕКУ ( сега какъв изпълнителен механизъм ще се използва не е важно ) демек комп дава команди на тоз механизъм да завърти лопатките на променливата геометрия и така да се развърти турбината при по-ниски обороти съответно по-малко изгорели газове . Но също така тези лопатки командвани от ЕКУ определят и максималното налягане което ще постигне турбината , което означава че в случая Иво е прав и нищо не е станало най-много за в бъдеще да изтрещи таз турбина кат и пуснат с кофата гориво , защото няма какво да я предпазва от пренадув . И щом е толкоз лесно да се управлява таз турбинка заложете в компа на тдс и програмка за управление на променливата геометрия съобразен с картите за гориво и момент на впръскване и ще сте царе на царете . Променлива геометрия имаизпълнителен механизъм за управление работещ с вакум и ако се сложи клапан работещ на налягане ( както е актуатора на турбината на тдс и други подобни с вграден гейт ) ще трябва да се обърне посоката му на действие или да се монтира наобратно спрямо корпуса на топлия охлюв и евентуално да се взима налягане от всмукателните колектори , но какво ще стане един бог знае . И въпреки всичко при последната схема остава въпроса за разтоварването на турбина с с променлива геометрия ( ако няма реализирано такова ) .Има вариант с външен гейт който да не казвам колко струва и въобще колко ще стане цялата операция , което обезсмисля всичко различно от реализиране на същинско управление на геометрията . Затова най-разумно е да се насочат усилия към реализиране на битурбо . Успех .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от Jordana » 08 Сеп 2013, 10:17

Бъркаш щото ползваш термина "гейт" в смисъл като цялостно устройство разтоварващ механизъм и управляващ механизъм.По същество той е това но се състои от две отделни устройства и може да е изпълнен по различен начин конструктивно.Променливата геометрия представлява точно такава разновидност на гейта като цялостен механизъм.
Самия клапан който управлява механизма на лопатките може да бъде задвижен по различен начин -със сервомеханизъм с мембрана и лост по налягане или с диференциален клапан с вакуум като по горната схема.
Същото това нещо може да бъде изпълнено и на коя да е класическа турбина със вграден гейт и клапан с нужната електроника и електромагнитен клапан - буст контрол където може да се зададе и крива на налягането което подържа турбината през електрониката.
Без електрониката е просто линейна зависимоста налягане - отваряне на гейта.Това което е направил колегата е че просто прехвърлил стария управляващ клапан на по голямата турбина което не е проблем.
От тук нататък му предстоят настройки за да получи пълен ефект от по голямата турбина.Простото механично прехвърляне не води до нищо ако не се настрои горивото и налягането .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: gr.levski obl.Pleven

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от mimo1987 » 08 Сеп 2013, 13:27

Колегата Jordana това е:Това което е направил колегата е че просто прехвърлил стария управляващ клапан на по голямата турбина което не е проблем.
От тук нататък му предстоят настройки за да получи пълен ефект от по голямата турбина.

Големи романи писаха момчетата по горе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от vladobate » 08 Сеп 2013, 15:08

Ей , ама и двамата пишете глупости пък на всичко отгоре си и вярвате . Пак казвам турбо с променлива геометрия няма разтоварващ клапан ( гейт мейт квото искате го наричайте ) . Писал съм по-горе в романа и пак ще повторя разтоварването на турбината се извършва единствено от променливата геометрия която само променя посоката на изгорелите газове от перфиферията на турбинното колело към центъра му и обратно , няма байпасиране на част от изгорелите газове , демек да прехвърлиш клапан от турбо на тдс на турбо с променлива геометрия си е роман ама фантастичен . Ама има си чичо Гугъл като не може си го обясните цъкайте из нета и гледайте , само че тука е технически форум и не пишете ей така . А това дето класическа ми ти турбина уж можело да и се регулира надува ( не максималния ) си е измислица премислица , ако щеш управление от Ту154 да се сложи няма как да стане , тя турбината си е излязла от завода със съответните данни и да се променя нещо по тях не става освен с хардуерна намеса ( подмяна на компоненти и т.н. ) . А за по-мързеливите ето http://one6.org/2012/%D1%82%D1%83%D1%80 ... %B2%D0%B5/.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 31.03.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW 320d, E46,150 hp, 2002, automat
Детайли за колата: facelift

Re: Въпрос за турбо на е34 тд(тдс)

Мнение от xaxo » 19 Апр 2014, 10:03

Питането ми не е мн за тази тема,но не искам да отварям друга за това. Въпросът ми е какви са размерите на тръбата/маркуча, който свързва интеркулера с мотора (там горе при ЕГР клапана. Моделът е е46 320д 150 коня.
И какво мислите за тези силиконовите?

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook