Проблем с мощността на двигателя 520i
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- Dark_Prince
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 22.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
Проблем с мощността на двигателя 520i
Здравейте колеги.
Инфо за колата - 520i бензин, 1997, ръчна, мотор трябва да е M52
Колата я имам от 3 години, сервизирал съм Всичко по нея, освен двигателя, него не съм го отварял по никакъв повод (свещите естествено са сменяни редовно, както и масло).
Сменени преди 2 седмици: 6 свещи, датчик на колянов вал, термостат на радиатора, нов антифриз. Нов акумулатор, на 1 ден.
Сменени преди 10К км: масло, маслен филтър, горивен филтър. Сега съм купил и ще бъдат сменени.
Сега проблема, след като пътувах 600 км към морето, и след 5 дни още 600км към провинцията, колата имаше един ден почивка след което започна следната история...
С Мъка запалвам и Нямам мощност на двигателя когато съм на скорост, на склон, няма ускорение без значение колко натискам газта.
При запалването, (обикновено на 5-6 секунда пускам ключа а сега, трябва да се върти стартера известно време)
ако спра ключа както обикновено на 5-6 сек, то двигателя държи под нормалните 800 оборота, едвам "пърпори" и не може да запали и угасва, ако държа до 1 минута стартера двигателя най-накрая тръгва.
След това - най-лошото, на място вдигам до макс. обороти без проблем, празния ход - без проблем и без колебания държи едно ниво както си беше, но когато съм на скорост двигателя няма мощност, на баир, или при опит за ускорение дори от първа и втора все едно че се дави колата и колкото повече подавам газ толкова повече не се ускорява и показва огромен разход!
Нямам прегрявания, няма индикации за нещо по таблото. На диагностика INPA, нямам грешки освен тази за crankshaft sensor, който смених преди 2 седмици, и грешка за ламбда сонда която също я пренебрегваме защото така си беше от много време, колата също отдавна е без катализатори.
Измерих ток през акумулатора 0,55A, без Нищо включено (дори и лампите са изкл.)!
Та на диагностиката - Няма грешки. При живи данни обаче на engine roughness в момента показва че само 3 цилиндъра седят на 300-600, и то през един, а другите имат стойности 0 при Idle (така и не видях свестно обяснение на Engine Roughness), разликата от преди е че - преди на Idle се показваха стойности от 2500-3000 на 5 цилиндъра, само 1 показваше 0, сега не стигат дори тези стойности. Като давам газ, по едно време INPA-та не може да чете нищо, все едно че съм я откачил от куплунка, спира да чета живите данни, и чак при отпускането започват да се виждат стойности и на 6те цилиндъра, но отново под 600.
Та колеги, дайте ми съвет от къде да се започва, дал съм я на майстор, но трябва да дам и аз малко усилие и да му кажа какво да погледне, засега теориите са следните:
1. Ваноса с неговите O-рингове (идеи от къде да поръчам?), 2. Лулите на свещите, 3. Горивната помпа (+ прилежащите предпазители и релета), 4. най-лошото - кабелите, окабеляването по двигателя, свещите, помпата (нямам познат свестен електричар!) и тем подобни...
Прикачил съм Engine Roughness когато всичко и беше Ок. Новия Engine Roughness не го свалих щото оставих колата при майстора, забравих просто.
Моля за съвети, идеи, номера на части, телефони на майстори!
Благодаря ви предварително!
Инфо за колата - 520i бензин, 1997, ръчна, мотор трябва да е M52
Колата я имам от 3 години, сервизирал съм Всичко по нея, освен двигателя, него не съм го отварял по никакъв повод (свещите естествено са сменяни редовно, както и масло).
Сменени преди 2 седмици: 6 свещи, датчик на колянов вал, термостат на радиатора, нов антифриз. Нов акумулатор, на 1 ден.
Сменени преди 10К км: масло, маслен филтър, горивен филтър. Сега съм купил и ще бъдат сменени.
Сега проблема, след като пътувах 600 км към морето, и след 5 дни още 600км към провинцията, колата имаше един ден почивка след което започна следната история...
С Мъка запалвам и Нямам мощност на двигателя когато съм на скорост, на склон, няма ускорение без значение колко натискам газта.
При запалването, (обикновено на 5-6 секунда пускам ключа а сега, трябва да се върти стартера известно време)
ако спра ключа както обикновено на 5-6 сек, то двигателя държи под нормалните 800 оборота, едвам "пърпори" и не може да запали и угасва, ако държа до 1 минута стартера двигателя най-накрая тръгва.
След това - най-лошото, на място вдигам до макс. обороти без проблем, празния ход - без проблем и без колебания държи едно ниво както си беше, но когато съм на скорост двигателя няма мощност, на баир, или при опит за ускорение дори от първа и втора все едно че се дави колата и колкото повече подавам газ толкова повече не се ускорява и показва огромен разход!
Нямам прегрявания, няма индикации за нещо по таблото. На диагностика INPA, нямам грешки освен тази за crankshaft sensor, който смених преди 2 седмици, и грешка за ламбда сонда която също я пренебрегваме защото така си беше от много време, колата също отдавна е без катализатори.
Измерих ток през акумулатора 0,55A, без Нищо включено (дори и лампите са изкл.)!
Та на диагностиката - Няма грешки. При живи данни обаче на engine roughness в момента показва че само 3 цилиндъра седят на 300-600, и то през един, а другите имат стойности 0 при Idle (така и не видях свестно обяснение на Engine Roughness), разликата от преди е че - преди на Idle се показваха стойности от 2500-3000 на 5 цилиндъра, само 1 показваше 0, сега не стигат дори тези стойности. Като давам газ, по едно време INPA-та не може да чете нищо, все едно че съм я откачил от куплунка, спира да чета живите данни, и чак при отпускането започват да се виждат стойности и на 6те цилиндъра, но отново под 600.
Та колеги, дайте ми съвет от къде да се започва, дал съм я на майстор, но трябва да дам и аз малко усилие и да му кажа какво да погледне, засега теориите са следните:
1. Ваноса с неговите O-рингове (идеи от къде да поръчам?), 2. Лулите на свещите, 3. Горивната помпа (+ прилежащите предпазители и релета), 4. най-лошото - кабелите, окабеляването по двигателя, свещите, помпата (нямам познат свестен електричар!) и тем подобни...
Прикачил съм Engine Roughness когато всичко и беше Ок. Новия Engine Roughness не го свалих щото оставих колата при майстора, забравих просто.
Моля за съвети, идеи, номера на части, телефони на майстори!
Благодаря ви предварително!

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Смелите умират веднъж, Страхливците - Хиляди пъти.
- Я.Велинов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 30.09.2006
- Местоположение: София
- Кара: E61 530d , E39 Touring
Re: Проблем с мощността на двигателя 520i
Пробва ли една по една да откачаш бобините (кабелите, които ги захранват) ? Твърде вероятно е проблема да е в тях (бобините).
- Stennli
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Re: Проблем с мощността на двигателя 520i
Дaтчик нa рaзпределителен вaл,ми се струвa.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита 





- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: Проблем с мощността на двигателя 520i
Доста високи стойности имаш колега. Най-напред бих те посъветвал да провериш всички тръби и въздуховоди , за да отстраниш вероятноста да смуче страничен въздух след дебитомера. Също така и филтъра за картерни газове. Датчика , който си сменил оригинален ли беше? Изтрийте грешката и виж дали ще излезне отново.
Ако е бобина, лула или свещ виновна за това държание на колата според мен щеше да имаш "missfire"- и на някои цилиндри или при мен беше "ignition cylinder"
Паленето влияе ли се от това дали е топла или студена колата?
Ако е бобина, лула или свещ виновна за това държание на колата според мен щеше да имаш "missfire"- и на някои цилиндри или при мен беше "ignition cylinder"
Паленето влияе ли се от това дали е топла или студена колата?
Re: Проблем с мощността на двигателя 520i
закарай я при Napstera, и термостата седи на двигателя,не на радиатора 

- Dark_Prince
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 22.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
Re: Проблем с мощността на двигателя 520i
Update!
Извинявам се ако не бях споменал - сменен беше преди проблема датчик на колянов вал, термостат и температурен датчик на радиатора.
Вече оправихме нещата, ето и развръзката!
Проблема беше: - Тръбопровод от бензиновата помпа (която е отзад под задните седалки) + Дефектираща бензинова помпа (но все още Работеща!).
Майстора смени само тръбичките и нещата се оправиха, значи целия тръбопровод е бил прекъснат и "смазан" от употреба, времето и усилията и затова помпата не е работела добре, измерено е ниско налягане от нея! Дюзи, свещи, бобини - всичко измерено и е в нормата!
Оставащ проблем, още съм със старата помпа и се случва след 1 час каране тя да "загрее" и понякога мотора рязко губи оборотите и угасва колата, ако не подам газ когато видя това поведение. Случва се на стоп, а когато се случва по време на каране симптомите са - загуба на обороти, все едно че някой рязко ти дърпа крака от газта и спира натиска на газта (не спира колата изцяло а е като придърпване). Скоро ще сменя и самата помпа!
Е колеги, надявам се че съм бил полезен с това "преживяване", ако имате и вие нещо такова - първо си вижте тръбичките на помпата и прилежащите уплътнения! И НЕ Е бил Ваноса! Може да ми е протъркан, не много работещ, но Нямам звукови признаци и други за да го обвинявам така нелепо както предполагах, затова и вие недейте да бързате със скъпите части. Майстора е от значение, аз бях в Мездра, малък град до Враца и майстора ми не знаеше нищо за бмв, НО подходи професионално и измери, провери и оправи всичко.
Успех на всички!
Извинявам се ако не бях споменал - сменен беше преди проблема датчик на колянов вал, термостат и температурен датчик на радиатора.
Вече оправихме нещата, ето и развръзката!
Проблема беше: - Тръбопровод от бензиновата помпа (която е отзад под задните седалки) + Дефектираща бензинова помпа (но все още Работеща!).
Майстора смени само тръбичките и нещата се оправиха, значи целия тръбопровод е бил прекъснат и "смазан" от употреба, времето и усилията и затова помпата не е работела добре, измерено е ниско налягане от нея! Дюзи, свещи, бобини - всичко измерено и е в нормата!
Оставащ проблем, още съм със старата помпа и се случва след 1 час каране тя да "загрее" и понякога мотора рязко губи оборотите и угасва колата, ако не подам газ когато видя това поведение. Случва се на стоп, а когато се случва по време на каране симптомите са - загуба на обороти, все едно че някой рязко ти дърпа крака от газта и спира натиска на газта (не спира колата изцяло а е като придърпване). Скоро ще сменя и самата помпа!
Е колеги, надявам се че съм бил полезен с това "преживяване", ако имате и вие нещо такова - първо си вижте тръбичките на помпата и прилежащите уплътнения! И НЕ Е бил Ваноса! Може да ми е протъркан, не много работещ, но Нямам звукови признаци и други за да го обвинявам така нелепо както предполагах, затова и вие недейте да бързате със скъпите части. Майстора е от значение, аз бях в Мездра, малък град до Враца и майстора ми не знаеше нищо за бмв, НО подходи професионално и измери, провери и оправи всичко.
Успех на всички!
Смелите умират веднъж, Страхливците - Хиляди пъти.
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани