М62ТУ44 проблем с цилиндри

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от gentata » 13 Авг 2013, 21:24

Пускам нова тема че ми е малко странен проблема, поне според мен. От както съм я взел колата от време на време ми се появяваше грешка misfire на един или няколко от цилиндрите. Не съм им обръщал кой знае какво внимание защото се проявяваше много рядко и то единствено ако я посмачкам на не добре загрял двигател - температура около 65-70 градуса. Но от известно време насам направо си умря 40-ката :mhihi:
Какво става: паля, двигателя си работи сравнително равномерно като за студен двигател. Загрява няма никакви проблеми с ниските обороти. На празен ход двигателя може да се изфорсира до около 4500-5000 об/мин. и умира, не може повече, почва да тресе яко - изключва цилиндри един или няколко. Пускам педала на газта двигателя все още тресе и на ниски обороти. Работи така около минута две и работата му се нормализира т.е. изключените цилиндри започват да си работят. По време на движение всичко това се повтаря с разликата че максималните обороти до които може да се изфорсира двигателя са около 2500. Над тях почва да тресе и не може да надвиши 3000 об/мин. На диагностика излиза misfire на 1 цилиндър и веднъж след 2-3 изфорсирвания 2 и 3 цилиндър т.е. винаги го има 1-ви цилиндър и от време на време 2-ри и 3-ти. Смених всички свещи със нови поръчани по VIN и като модел са същите като старите NJK 4-ри полюсни някакви си. Промяна абсолютно никаква. Взех и една нова бубина и я завъртях по всичките цилиндри промяна пак никаква. Бубините на 1,2,3 цилиндри ги сложих на 4,5,6 - misfire-я пак е на 1 и от време на време и на 2 и 3 цилиндри. Излиза че не са бубините проблема, свещите също защото са нови, проверил съм кабелите от бубините към компа - здрави са. Каква още би могла да е причината :dunno: Проблема го има и на бензин и на газ. Проверил съм инжекторите на газта във всмукателния колектор и видимо няма никакви пропуски или изместване.
Благодаря за отговорите предварително.

ПП При една от диагностиките нещо се подзряха на показанията на датчика на коляновия вал - нещо от сорта "има -1 градус грешка в показанието" цитирам по памет може и да не е точен цитата. Може ли там да се крие проблема? А от дебитомер?

ПП2 Check engine-а започва да мига като разтресе (изключи цилиндри) и ако се пусне газта малко време след като почне да мига се включват отново проблемните цилиндри като поработи на ниски обороти. Но ако се задържи малко повече време на обороти до като мига, лампата светва постоянно и цилиндрите не се вкл. до като не се изгаси и запали наново двигателя.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от omegaart » 13 Авг 2013, 22:35

виж датчиците на разпределителния вал, ако ти е ТУ мотора ще имаш по 1 на всяка глава ( лява и дясна ), ако е без ТУ ще имаш 1 и е възможно да ти прави такива проблеми.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10

Ето тук номер 10 от схемата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от gentata » 13 Авг 2013, 22:43

С ванос е двигателя. Тези датчици не биха ли излезли на диагностика, защото до сега колкото пъти е правена диагностика на колата не е имало и помен за наличие на проблем с тях.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от omegaart » 13 Авг 2013, 23:12

беш ли го , ако са някви "ментета" може да не отчитат правилно. Щото са ми давали "оригинален" дето колата с него не иска да запали :)

Обаче не го засичаше като проблемен изобщо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от **Novobraneca » 14 Авг 2013, 0:45

А някой замервал ли е налягането на бензина? ;)
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от Giovanni » 14 Авг 2013, 15:59

Размени датчиците на разпределителните валове на главите, те са едни и същи и виж дали ще има няква разлика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от gentata » 14 Авг 2013, 20:04

**Novobraneca написа:А някой замервал ли е налягането на бензина? ;)

Не не е замервано налягането на бензина. От помпата в резервоара ли? Но ако имаше нещо по доставката на бензина проблема щеше да е само като работи на бензин а проблема си го има и на газ 1 към 1 т.е. няма разлика в поведението на двигателя и на двете горива :dunno: .
Утре ще взема да ги разменя двата датчика на разпределителните валове пък да видим дали ще има някаква разлика.
:driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от gentata » 17 Авг 2013, 16:54

Размених ги двата датчика на разпределителните валове. Резултата е че вече максималните обороти до които се развърта двигателя се повишиха с около 500 об/мин. Но проблема все още си го има. Обаче не съм я закачал на диагностика след завъртането на датчиците, така че не е известно още какво съм направил с размяната :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от NAPSTERS » 20 Авг 2013, 22:24

има едно сепараторче при веригите в дясната глава, явно се е скапало и дърпа въздух,и ето мис файаринг.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
номер 1.
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от gentata » 20 Авг 2013, 22:59

Преди време като сменях веригата видимо този сепаратор си беше добре и здрав. Но въпреки това мислех да го сменям и него, обаче до като кажа на момчето дето я прави колата да го сменя и него, той вече беше затворил двигателя :banghead: . Може ли проблема да е нещо механично, което се проявява само при по-натоварен режим на двигателя и/или при по-високи обороти. Извинявам се че ги разтягам тука локумите до сега да съм я закарал да я правят но нещо не остава време не я и карам колата но скоро че им дойде времето и до тогава събирам разни предположения и причини за подобен проблем. :bowdown:
:driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от gentata » 26 Сеп 2013, 19:06

След месец-два малко развитие по въпроса :mhihi: . До сегашните предположения след обстойна диагностика - заминал си катализатор на първа банка (1-4 цилиндри) и от там странни показания ако все още е там от ламбда-сондата след този катализатор и от там компа влиза в някакакъв ограничителен (авариен) режим защото не може да направи горивната смес и изключва цилиндрите. Понеже майстора дето прави диагностиката е малко претрупан с коли ще я взима следващата седмица и обстойно с проблема че само с диагностика няма как да стане работата и разглобяване трябва :smoke: Наистина има съвпадение на началото на проблема със засилил се звук (като от издъднена тръба/гърне) от генерацията.
Странното е че винаги спира 1-ви цилиндър, което пък идва до втората възможна причина - някога си някой преди аз да я взема колата, да е свалял тиквите поради някаква си причина и ако са правили нещо по лелглата на клапаните да са си оставили ръцете на главата на 1-ва банка и конкретно на 1-ви цилиндър.
Но ще се изяснят нещата като се поразглоби това онова и най-малкото да се замери компресията как е.
:driving:
Последна промяна gentata на 02 Окт 2013, 21:55, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от omegaart » 26 Сеп 2013, 19:43

Бе нещо съмнително ми се струва , няма такова нещо като изключване на цилиндри в тоя мотор. Доста на по-късен етап почват колите да изключват цилиндри а на теб ако ти спират цилиндри треа хвърлиш мотора :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от gentata » 26 Сеп 2013, 19:56

Незнам дали точно съм се изразил с изключването по-точното е misfire на 1-ви цилиндър. Но и смяната на двигателя го има като вариант :banghead: че и двигател има даже ама да видим на какво е диридже както е приказката :mhihi: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1580
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от PeReZ » 26 Сеп 2013, 23:19

omegaart написа:Бе нещо съмнително ми се струва , няма такова нещо като изключване на цилиндри в тоя мотор. Доста на по-късен етап почват колите да изключват цилиндри а на теб ако ти спират цилиндри треа хвърлиш мотора :)


Изключва ги и наистина не ги включва, докато не загасиш и не запалиш или не изтриеш грешката...
И аз не вярвах и се изсмях на човека, който ми го каза за пръв път, бях 100% сигурен, че това го има за пръв път при доста по-новите двигатели (N-серията, да речем).
После го видях с очите си, докато си правих настройки на газта. Налудничево ми звучеше и на мен... И говоря за безваносовия мотор (аз съм с такъв). При мен проблемът се оказа в детонационен датчик. Смених ги, и 4-те, и оттогава никога не ми е изключвала цилиндър.
При мен след хилядния misfire, т.е. минаха седмици - най-накрая си ми изписа "knock sensor 1", примерно.

Но в никакъв случай не искам да давам съвет на автора да почва да сменя току-така, особено тези датчици, заради които се сваля всмукателния колектор + водната помпа, евентуално. Дано по-скоро това, което ти прави проблем даде фира тотално и да вземе да се появи като грешка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от gentata » 04 Окт 2013, 22:37

По принцип този двигател има 4 катализатора и 4 ламбда-сонди. Те са както следва:
По един малък катализатор от двете страни веднага след изпускателните колектори и по една ламбда-сонда преди катализатора;
По един голям катализатор преди да се съберат двете тръби в Y-ка и по една ламбда-сонда след катализатора.
Та от двата големи катализатора (големи прасета) някой се е облАжил (ма..а им и автоджамбази :bang: ) и в крайна сметка са останали само двата малки колкото да работи някак си компа без да се бърка. Но единия съм го издухал - останала е само тръбата без никакви следи че е имало нещо вътре :mhihi:. Оказа се вярно предположението за катализатора за което споменах преди.
Катализатора на 1-ва банка (1-4 цилиндри) няма го никакъв издухан е тотално. От там втората сонда (тази която е след празното място на големия катализатор на 1- ва банка) показва богата смес, компа се сбърква защото не може да направи смесите че да дойде в норми показанието от ламбда-сондата и в крайна сметка изключва цилиндри, като почва от 1-ви и нататък 2-ри, 3-ти и т.н. Та поне се изясни проблема до някъде да видим каква ще я свършим.
:driving:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook