Дали ще има последствия?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 11.11.2008
Пол: Мъж
Кара: Е39 525TDS

Дали ще има последствия?

Мнение от RaKi » 06 Авг 2013, 17:07

Колеги днес като сменях термостата изглежда или не налях достатъчно вода или се получи въздушен джоб незнам но... колата яко ми загря светна ми червената лампа на температурата отвих долният маркуч и от него взе да съска много яко пара и температурата се нормализира след като поработи колата работата пак се повтори та.. основният въпрос ми е дали ще има някакви последствия за двигателя?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Дали ще има последствия?

Мнение от E30_DK » 06 Авг 2013, 17:14

Най-много да си изгорил гарнитурата на главата или по-лошия вариант самата глава.
Наля ли догоре охладителна течност преди да запалиш... пусна ли парното да духа топло докато се обезвъздушава?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Дали ще има последствия?

Мнение от omegaart » 06 Авг 2013, 17:14

Ако почне много да ти надува и къса маркучите ( или ги държи на кокал )ще има последствия , но всичко е 50/50.


Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 2.01.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i v24
Мечтае да кара: ЗАЗ 968А

Re: Дали ще има последствия?

Мнение от Affalterbach » 06 Авг 2013, 17:43

Няма да има последствия спокойно. Не си обезвъздушил добре, въздуха лъже темп.датчика. Свистенето е нормално изкарало е част от въздуха. Инжинерите са предвидили тая ламБа да светне не когато се изкриви главата и гарнитурата замине а доста преди т'ва с цел да се осъзнаеш овреме. Явно пробката до капачката на радиатора и при теб не е най-високата точка. При мен най-високата точка също е друго място и не питай как обезвъздушавам :banghead: Специално при мен, след като обезвъздуша добре си оставям капачката на радиатора отворена и водата НЕ помръдва (не извира не блика и т.н. ... това на място).
Естествено ако карам 2 часа в системата се появява известно налягане.
Температурата на големия дебел маркуч в долния край на радиатора трябва да е около 60 градуса. (след като течността е преминала през радиатора охладила се е и се кани да мине през ДВГ пак).
П.С. Ако имаш някакви съмнения за запушване на радиатора, на системата или каквото и да е обърни се към колегата zvetiko той има апаратура с която проверява дали и къде е запушването.
Не е важно колко бързо караш, а колко бързо спираш.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 20.06.2012
Местоположение: Germany München/Bulgaria/Sofia
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: E30

Re: Дали ще има последствия?

Мнение от Beamerdriver » 06 Авг 2013, 17:47

Последствия : HAДИН :mhihi:
39470

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Дали ще има последствия?

Мнение от E30_DK » 06 Авг 2013, 20:57

Affalterbach написа:...Явно пробката до капачката на радиатора и при теб не е най-високата точка. При мен най-високата точка също е друго място и не питай как обезвъздушавам...


TDS-a няма пробка за обезвъздушаване(като при бензинките), нито капачка на радиатора - тези неща са изнесени в отделен от радиатора съд, който е малко по-високо разположен от радиатора. Функцията на пробка е едно малко маркуче, което излиза от най-горна точка на радиатора и влиза в най-горна точка на разширителния съд за охладителната течност т.е. TDS-а се обезвъздушава сам и нон-стоп ;)

На колкото TDS-и съм сменял термостат, самия термостат има направена малка дупчица в корпуса със съчма да я запучва - именно тази дупчица според мен служи за преминаване на въздушни тапи още преди да е отворил термостата.
Колега RaKi, намери тук във форума как се обезвъздушава TDS, изпълни всичко стъпка по стъпка след което като покараш колата без да извира, стрелката да ти седи на 12ч, провери колко са трърди водните маркучи - системата работи под налягане, но трябва да можеш сравнително лесно да ги смачкаш. Ако няма надути до пръсване маркучи и не губи течност без видим теч, значи няма проблем :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 11.11.2008
Пол: Мъж
Кара: Е39 525TDS

Re: Дали ще има последствия?

Мнение от RaKi » 06 Авг 2013, 23:55

Колеги реших да пробвам какво съм направил и подкарах колата надвечер температурата варираше между 87-93 градуса докато не реших да я понапъна в един баир който е около 2-3км и за мой ужас тмепературата стана 115 градуса след което спрях отворих капака и включих ел.перката принудително и карах така,мотора не вдигна повече от 104 градуса които мисля че са пак много при положение че термостата отваря на 80 градуса и ел.перката работи постоянно :dunno: няма видими течове на антифриз маркучите мисля че си са добре леко твърди какво да правя?може би отивам към водна помпа или... а и от към мотора се чува някакво странно пукане след като го угася което преди това го нямаше!

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 28.07.2013
Пол: Мъж

Re: Дали ще има последствия?

Мнение от Andro 160 » 07 Авг 2013, 8:35

RaKi написа:Колеги ...

За да ви се даде полезен съвет, трябва да дадете повече информация. В смисъл, защо сменихте термостат? Ако причината е била в подобни проблеми, и сте сменили читав термостат, значи причината не е в него. Ако пък е бил блокирал в отворено положение, търсете причината в това което сте правили сега.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Дали ще има последствия?

Мнение от E30_DK » 07 Авг 2013, 10:39

Как пускаш ел.перката принудително - предполагам говориш за перката на климатика? Виското в какво състояние е?
...тази кола май е за пълна ревизия на охладителната система и то при човек, който знае какво прави, защото от това което чета започвам да си мисля за водна помпа със счупени перки, замърсен радиатор, виско(както вече казах) и т.н. Моя съвет е да закараш колата да я оправят от-до, а да не си играеме на "тук има, тук няма", защото после ще започнеме да обсъждаме теорията как всеки тдс прегрявал. :nono:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 11.11.2008
Пол: Мъж
Кара: Е39 525TDS

Re: Дали ще има последствия?

Мнение от RaKi » 07 Авг 2013, 14:39

Да става въпрос за перката на климатика,иваждам буксата от датчика на радиатора правя и мост с една жица в буксата и почва да бучи здраво :) .Днес имах път около 70 км и колата ми не вдигна повече от 100 градуса при външна температура 37 с междуградско и без включена перка на климатика :dunno: а снощи какво бяха тия 115 градуса...Виското мисля че си ми е в ред,но за водната помпа мисля и нея да сменя

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 3.11.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 525 TDS '97

Re: Дали ще има последствия?

Мнение от mmc » 07 Авг 2013, 15:29

Не ти е в ред всичко, както си мислиш. Аз също имам ТДС и имам някои наблюдения. Казваш, че си минал извънградско без пусната перка на клима в таа жега. Едва ли си карал без климатик а пуснеш ли го , перката пуска първа степен. Освен ако немаш прецакани резистори на нея или при теб действа различно. Първо това виж, макар, че е оффтопик и маловажно в случая.

Другото което говориш, е че си направил мост на буксата , за да пуснеш 2ра степен. Тя трябва да се пуска след 101 градуса а ти си ги минал. Което значи, че като си излязал да гледаш перката когато ти е била на 115 градуса, тя вече трябва да е фучала на 2ра. Това също тря да го видиш.

Най-важното - моята извънградско в тиа жеги седи между 88 (прав път) до 92 (леко нанагорнище). Сега, вече ако я зориш, да речем държиш 180 поне 20 секунди, температурата веднага скача на 100, не повече. Но ти едва ли си карал с такава скорост и обороти. Тиа цифри ти ги давам само за референция. Кой знае и моя радиатор в кво състояние е. Сигурен съм, че има и колеги които държат и още по ниски температури на ТДС-ите си.

Моята над 105 при нормално каране съм я виждал само когато карах със прецакан термостата, не отваряше добре говедето.

Успех и наистина хубавичко погледни цялата охладителна система, както казаха по-горе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 11.11.2008
Пол: Мъж
Кара: Е39 525TDS

Re: Дали ще има последствия?

Мнение от RaKi » 07 Авг 2013, 16:19

Прав си колега има проблем с перката на климатика и аз си мисля че идва от там че смених водния радиатор с друг втора ръка и може би не му работи на него датчика ще го погледна и ще си сложа този от стария радиатор :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 21.06.2010
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: самолет

Re: Дали ще има последствия?

Мнение от maskivan » 07 Авг 2013, 21:54

Колега вземи си нов радиатор макар и Китайски върши превъзходна работа не са скъпи 230 лв.мисля че беше-аз го имах същия проблем-смених два радиатора втора употреба и най-накрая нов и проблема е решен.


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Дали ще има последствия?

Мнение от dbanchev » 08 Авг 2013, 11:04

Колега, провери си виското дали зацепва- на загрял мотор с един вестник на руло пробвай да спреш перката, ако спира- виското в кофата директно и взимай читаво. Промий си водния радиатор и пространството между радиаторите и така и така си разглобил вече машината- виж си и водната помпа в какво състояние е, дали не е превъртяла турбинката дали има луфт във лагера, а ако е с пластмасова перка най-добре я смени с такава с лята метална. Това е моят съвет, само ще ти е от полза тая ревизия на охлаждането, че в тия жеги белите стават бързо. :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: Мон
Кара: e60ka

Re: Дали ще има последствия?

Мнение от krasi_bmw » 08 Авг 2013, 13:49

Провери дали излиза вода от тънкия маркуч на радиатора до казанчето ,затапва с мърсотия и неможе да се обезвъздуши .Трябва да пикае постоянно като работи мотора.Това ако става въпрос за дизел.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook