Умиращи ABS модул или датчик/ци.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- Vik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Умиращи ABS модул или датчик/ци.
Здравейте колеги.
От едно известно време (3 месеца) започна постепенно и мен да ме полазва проблема с ABS+ASС.
Всичко започна с активиране на индикациите само при маневра с пълен ляв завой за обръщане на движението. Пространството е доста ограничено, така че скоростта е под 2км/ч.
Освен ABS+ASС, спираха да работят скоростомер, километраж и економайзер - ясно, заден ляв датчик. На диагностика с INPA-та излизаше грешка само за заден ляв при 2,75 км/ч.
Гася колата, паля наново и всичко е ОК. Темпомата работи съвсем нормално със и без индикация ABS+ASС.
Постепенно започна обаче чак след 3-4-5 рестартирания да изгасва ABS+ASС индикацията, а грешката си беше все от заден ляв датчик. И така до момент в който на топла кола, преседяла 30 минути на паркинг индикацията се включва преди да съм потеглил и докато колата е още в покой.
Минавам 100-тина метра гасене/палене няколко пъти и се оправяше.
От един момент започна и от преден ляв датчик да се активира епизодично.
В един момент ту имаше проблем с ABS+ASС, ту таблото си работи нормално но с ABS+ASС, ту работеше нормално без ABS+ASС индикации.
Размених левите датчици с десните.
Сега почти непрекъснато има грешка от преден десен (стария ляв) и рядко от заден ляв (стария десен).
Последно, при студена кола като запалих всичко беше ОК, карах 10-тина минути - всичко ОК.
Паркирам и след 10 минути отново грешка от някой преден датчик (нямах компютър под ръка да видя от кой датчик е, но залагам на стария ляв).
Ден по-късно, 1 минута след палене на колата и отново при ляв завой се появи проблем от заден ляв датчик.
Покрай ABS модула съм сложил един прекроен алуминиев екран за да не се напича от колекторите, като направих сметка и да има и въздушен поток покрай модула за охлаждане. В крайна сметка, модула дори и по-слабо но все пак се загрява и при топъл/горещ модул ABS+ASС индикацията е почти гарантирана.
Сега не мога да преценя с кое да започна - подмяна на датчици или ремонт на ABS модула.
Датчиците са със синия конектор (34526756375 и 34526756377), а модула е Bosch 5.7 с номер 0265223001 по Bosch и 34516756341 по BMW.
Датчиците са почистени от мръсотиите при размяната.
Започвам със замерване на инсталацията, но как точно да замеря датчиците?
Благодаря предварително.
От едно известно време (3 месеца) започна постепенно и мен да ме полазва проблема с ABS+ASС.
Всичко започна с активиране на индикациите само при маневра с пълен ляв завой за обръщане на движението. Пространството е доста ограничено, така че скоростта е под 2км/ч.
Освен ABS+ASС, спираха да работят скоростомер, километраж и економайзер - ясно, заден ляв датчик. На диагностика с INPA-та излизаше грешка само за заден ляв при 2,75 км/ч.
Гася колата, паля наново и всичко е ОК. Темпомата работи съвсем нормално със и без индикация ABS+ASС.
Постепенно започна обаче чак след 3-4-5 рестартирания да изгасва ABS+ASС индикацията, а грешката си беше все от заден ляв датчик. И така до момент в който на топла кола, преседяла 30 минути на паркинг индикацията се включва преди да съм потеглил и докато колата е още в покой.
Минавам 100-тина метра гасене/палене няколко пъти и се оправяше.
От един момент започна и от преден ляв датчик да се активира епизодично.
В един момент ту имаше проблем с ABS+ASС, ту таблото си работи нормално но с ABS+ASС, ту работеше нормално без ABS+ASС индикации.
Размених левите датчици с десните.
Сега почти непрекъснато има грешка от преден десен (стария ляв) и рядко от заден ляв (стария десен).
Последно, при студена кола като запалих всичко беше ОК, карах 10-тина минути - всичко ОК.
Паркирам и след 10 минути отново грешка от някой преден датчик (нямах компютър под ръка да видя от кой датчик е, но залагам на стария ляв).
Ден по-късно, 1 минута след палене на колата и отново при ляв завой се появи проблем от заден ляв датчик.
Покрай ABS модула съм сложил един прекроен алуминиев екран за да не се напича от колекторите, като направих сметка и да има и въздушен поток покрай модула за охлаждане. В крайна сметка, модула дори и по-слабо но все пак се загрява и при топъл/горещ модул ABS+ASС индикацията е почти гарантирана.
Сега не мога да преценя с кое да започна - подмяна на датчици или ремонт на ABS модула.
Датчиците са със синия конектор (34526756375 и 34526756377), а модула е Bosch 5.7 с номер 0265223001 по Bosch и 34516756341 по BMW.
Датчиците са почистени от мръсотиите при размяната.
Започвам със замерване на инсталацията, но как точно да замеря датчиците?
Благодаря предварително.
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Умиращи ABS модул или датчик/ци.
Блока е проблемен. Това е блока с хоризонтално разположената букса. Поправят ги, няма страшно. Смъкни електрониката - черната кутия и дай датиго ремонтират. През това време може даси караш колата и ще има спирачки.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Умиращи ABS модул или датчик/ци.
За жалост си с проблемния АБС блок с номер завършващ на 01, най-вероятно в него е проблема.
Както каза колегата ремонтират ги
Както каза колегата ремонтират ги


- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Умиращи ABS модул или датчик/ци.
Първо тръгни от датчиците, и аз се бях засилил да търся или ремонтирам блока, а се оказа датчик - по-тънко ще минеш!
- Vik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Re: Умиращи ABS модул или датчик/ци.
Благодаря колеги.
Май работата е твърдо към ремонт на модула.
Направих експеримент:
Колата е студена. Паля и всичко е ОК. След 10-ина минути каране, вече модула (контролера) е топъл към горещ и имам светещи ABS+ASC.
Охлаждам целия модул със студена вода и пак всичко е ОК.
Пак 10 минути каране и като загрее - ABS+ASC.
Имам само един въпрос обаче:
Ако имате възможност, бихте ли проверили при вас тръбите на ABS модула топли(горещи) ли са след като сте карали?
Мерси предварително.
Май работата е твърдо към ремонт на модула.
Направих експеримент:
Колата е студена. Паля и всичко е ОК. След 10-ина минути каране, вече модула (контролера) е топъл към горещ и имам светещи ABS+ASC.
Охлаждам целия модул със студена вода и пак всичко е ОК.
Пак 10 минути каране и като загрее - ABS+ASC.
Имам само един въпрос обаче:
Ако имате възможност, бихте ли проверили при вас тръбите на ABS модула топли(горещи) ли са след като сте карали?
Мерси предварително.
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани