m54b25 - гумички на клапаните
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- sshtskv
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София/Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Продаде колата
- Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW
m54b25 - гумички на клапаните
Може ли някой да ми каже, какви са, като марка ОЕМ гумичките на клапаните? Харчи малко масло и си мисля, дали не е от тях.
Благодаря.
Благодаря.

- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: m54b25 - гумички на клапаните
Има писано по твоя въпрос, може и да не е от гумичките но първо виж темите във форума.

- sshtskv
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София/Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Продаде колата
- Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW
Re: m54b25 - гумички на клапаните
barty написа:Има писано по твоя въпрос, може и да не е от гумичките но първо виж темите във форума.
То, хубаво пише, но като не намирам нищо, пускам тема.
До колкото разбрах, ОЕМ гарнитурата на капака на клапаните е на Victor Reinz. А гумичките?

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: m54b25 - гумички на клапаните
ми сигурно и те са такива, ама ти кви намираш щото тва е по-важно
избор едва ли е голям, а и рейнц са качествени стига да са истински
ако ти се дават още 100-тина лева като отваряш смени и о-ринговете на ваноса
прегледай мъркучите и филтъра за картерни газове
филтъра направо го смени най-добре
пп. задължително с инструмента за зацепване на ваноса като се затваря, иначе не става
избор едва ли е голям, а и рейнц са качествени стига да са истински
ако ти се дават още 100-тина лева като отваряш смени и о-ринговете на ваноса
прегледай мъркучите и филтъра за картерни газове
филтъра направо го смени най-добре
пп. задължително с инструмента за зацепване на ваноса като се затваря, иначе не става

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- sshtskv
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София/Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Продаде колата
- Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW
Re: m54b25 - гумички на клапаните
K_Ilkov написа:ми сигурно и те са такива, ама ти кви намираш щото тва е по-важно
избор едва ли е голям, а и рейнц са качествени стига да са истински
ако ти се дават още 100-тина лева като отваряш смени и о-ринговете на ваноса
прегледай мъркучите и филтъра за картерни газове
филтъра направо го смени най-добре
пп. задължително с инструмента за зацепване на ваноса като се затваря, иначе не става
Благодаря за съвета колега, но едно по едно, че се приготвям за спортни колектори, 4 нови зимни гуми, 2 спирачни диска, 4 броя накладки и какво ли още не.
Следващия планов ремонт ми е точно това. О-пръстените на ваносите, клапан на картерните газове + маркучите, чистене на стъпков мотор и дросел клапата.

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: m54b25 - гумички на клапаните
О-ринга по-добре сега така и така ще отваряш
иначе после само за него да отваряш
пък мъркучите и филтъра са външни иможе да ги оставиш за по-натам
иначе после само за него да отваряш

пък мъркучите и филтъра са външни иможе да ги оставиш за по-натам

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: m54b25 - гумички на клапаните
И аз да се изкажа, като минал по пътя.
Колко малко масло ти харчи? Аз под литър на 5000 не бих отварял дума при този мотор.
Иначе на въпроса - гумичките в мотора са geotze. Обаче съм на 99% сигурен, че смяната им няма да ти реши проблема с разхода на масло. За да е от там, колата трябва да е прегрявана и да са станали на камък. Оригиналните са много качествени и се използват не само в тоз мотор, а в М52, S54 и др. От четенията ми по темата съм разбрал, че проблема е в маслообирателните сегменти. Смяната на сегментите обаче е забавна тема. От бмв бяха по около 120 лв комплета за цилиндър. От скоро обаче са по 140. Като марка са mahle. В американски магазин за части съм виждал да гипродават по 20 долара, като на същото място оригинален бмв е 96. Според мен може и тук да се поръча по каталог и да излезат доста евтино.
По въпроса за гарнитурата на капака на клапаните. Каквато и да вземеш от известните марки няма да сбъркаш - Леринг, Геотце, Виктор рейнц. По-важно е този, който ще е слага да има опит и да знае къде и колко силикон да сложи.
По въпроса с уплътненията на ваноса - ако нямаш някакви проблеми с мотора - не очаквай нещо съществено да се случи.
Направи първо ванос тест-а в ДИС и виж резултатите. Ако отклонението ти е под 2 градуса за входящия вал и под 4 на изходящия и времена под 400 мс и в двете посоки на входящия и под 400/650 на изходащия, въобще не бих го пипал.
Понякога дори след ремонта не може да мине теста. ( за инфо напиши в гугъл: m54 vanos test still fail и чети). Почти винаги пробема е изпускателя, когато трябва да натисне пружината.
Дори ако не минава теста в момента, не е сигурно, че е от самия ванос. В немски форуми се изказва хипотезата, че налягането на маслото не е достатъчно голямо за да компенсира натиска от пружината - доказват го като използват по-гърсти масла и там теста е перфеткен. Не знам доколко е вярно.
Като заключение - резултат от първа ръка:
М54Б30 - разход на масло от литър на 2000 с 0в40 и на 2500 с 5в40. След смяна на гумичките - разхода на масло е непроменен.
Тест на ваноса с 5в40 преди смяна на уплътненията - отклонение 2 градуса на входа и 4 на изхода. След смяна но вече с 0в40 масло - 0 градуса на входа и 6 на изхода.
Колко малко масло ти харчи? Аз под литър на 5000 не бих отварял дума при този мотор.
Иначе на въпроса - гумичките в мотора са geotze. Обаче съм на 99% сигурен, че смяната им няма да ти реши проблема с разхода на масло. За да е от там, колата трябва да е прегрявана и да са станали на камък. Оригиналните са много качествени и се използват не само в тоз мотор, а в М52, S54 и др. От четенията ми по темата съм разбрал, че проблема е в маслообирателните сегменти. Смяната на сегментите обаче е забавна тема. От бмв бяха по около 120 лв комплета за цилиндър. От скоро обаче са по 140. Като марка са mahle. В американски магазин за части съм виждал да гипродават по 20 долара, като на същото място оригинален бмв е 96. Според мен може и тук да се поръча по каталог и да излезат доста евтино.
По въпроса за гарнитурата на капака на клапаните. Каквато и да вземеш от известните марки няма да сбъркаш - Леринг, Геотце, Виктор рейнц. По-важно е този, който ще е слага да има опит и да знае къде и колко силикон да сложи.
По въпроса с уплътненията на ваноса - ако нямаш някакви проблеми с мотора - не очаквай нещо съществено да се случи.
Направи първо ванос тест-а в ДИС и виж резултатите. Ако отклонението ти е под 2 градуса за входящия вал и под 4 на изходящия и времена под 400 мс и в двете посоки на входящия и под 400/650 на изходащия, въобще не бих го пипал.
Понякога дори след ремонта не може да мине теста. ( за инфо напиши в гугъл: m54 vanos test still fail и чети). Почти винаги пробема е изпускателя, когато трябва да натисне пружината.
Дори ако не минава теста в момента, не е сигурно, че е от самия ванос. В немски форуми се изказва хипотезата, че налягането на маслото не е достатъчно голямо за да компенсира натиска от пружината - доказват го като използват по-гърсти масла и там теста е перфеткен. Не знам доколко е вярно.
Като заключение - резултат от първа ръка:
М54Б30 - разход на масло от литър на 2000 с 0в40 и на 2500 с 5в40. След смяна на гумичките - разхода на масло е непроменен.
Тест на ваноса с 5в40 преди смяна на уплътненията - отклонение 2 градуса на входа и 4 на изхода. След смяна но вече с 0в40 масло - 0 градуса на входа и 6 на изхода.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: m54b25 - гумички на клапаните

подкрепям с 2 ръце написаното
като само ще добавя, че ринговете на ваноса за мен
има смисъл да се пипат само ако има проблем или така и така се отваря
все пак са гумени и мнението за тях особенно по чужбински форуми е,
че заминават доста бързо, не са скъпи и не пречи да се сменят ако се отваря
за тях само обаче не бих отварял мотора

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- sshtskv
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София/Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Продаде колата
- Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW
Re: m54b25 - гумички на клапаните
Благодаря много за подробните мнения колеги!
Да не се урочасвам, но m54 ше излезе голем боклук...
Да не се урочасвам, но m54 ше излезе голем боклук...

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: m54b25 - гумички на клапаните
това е доста ама дооста далече от истината,
мотора си е чуден и върви доста добре за разхода си
не е безпроблемен, но аз не знам да има такъв мотор
поне мойте наблюдения са такива
мотора си е чуден и върви доста добре за разхода си
не е безпроблемен, но аз не знам да има такъв мотор
поне мойте наблюдения са такива

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- slav4o974
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330XI
Re: m54b25 - гумички на клапаните
За вървенето на мотора, разхода наистина е чудесен. Вярно е и другото: М54 е капризен и кекав!
- sshtskv
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София/Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Продаде колата
- Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW
Re: m54b25 - гумички на клапаните
От скоро го имам автомобила. Първото масло му беше 5w30 BMW Long Life. Интересното е, че едно десетина хиляди не пипна маслото и после го стопи за нула време + 1л който долях. Сега съм сложил Castrol Magnatec 5w40 и започна да го харчи още от самото начало. За около 3000км съм 500гр доляти. Що за маслояд ще да е това?
За сегментите, нещо се съмнявам, че толкова лесно заминават. Започвам от гумичките и ще видим.
Имам и едно е*аване в оборотите при потегляне и празен ход, но него го разчитам на картерната вентилация, при сменен датчик на разпределителен вал на смукателя и изтестван дебитомер.
Колкото до вървежа... Предишното ми BMW беше 330d и сегашното ми се струва скопено до безобразие. Чакам спортни колектори и да видим, дали ще отпуши някой кон...
Разхода... Тука вече съм доволен. Кола, кажи-речи 200кс ми дава 10лв извънградско на газ с газов инжекцион Romano с OBD комуникация и усилен изпарител.
За сегментите, нещо се съмнявам, че толкова лесно заминават. Започвам от гумичките и ще видим.
Имам и едно е*аване в оборотите при потегляне и празен ход, но него го разчитам на картерната вентилация, при сменен датчик на разпределителен вал на смукателя и изтестван дебитомер.
Колкото до вървежа... Предишното ми BMW беше 330d и сегашното ми се струва скопено до безобразие. Чакам спортни колектори и да видим, дали ще отпуши някой кон...
Разхода... Тука вече съм доволен. Кола, кажи-речи 200кс ми дава 10лв извънградско на газ с газов инжекцион Romano с OBD комуникация и усилен изпарител.

- stenli_bmv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 30.04.2006
- Местоположение: Ст.Загора
- Кара: 535д
Re: m54b25 - гумички на клапаните
Вълк написа:От скоро го имам автомобила. Първото масло му беше 5w30 BMW Long Life. Интересното е, че едно десетина хиляди не пипна маслото и после го стопи за нула време + 1л който долях. Сега съм сложил Castrol Magnatec 5w40 и започна да го харчи още от самото начало. За около 3000км съм 500гр доляти. Що за маслояд ще да е това?
За сегментите, нещо се съмнявам, че толкова лесно заминават. Започвам от гумичките и ще видим.
Имам и едно е*аване в оборотите при потегляне и празен ход, но него го разчитам на картерната вентилация, при сменен датчик на разпределителен вал на смукателя и изтестван дебитомер.
Колкото до вървежа... Предишното ми BMW беше 330d и сегашното ми се струва скопено до безобразие. Чакам спортни колектори и да видим, дали ще отпуши някой кон...
Разхода... Тука вече съм доволен. Кола, кажи-речи 200кс ми дава 10лв извънградско на газ с газов инжекцион Romano с OBD комуникация и усилен изпарител.
Колега кастрола 5в40 е BMW Longlife-04,пробвай с BMW Longlife-01-
MAGNATEC 5W30 A3/B4 или мотул-
8100 X-CESS 5W40 те са BMW Longlife-01
Re: m54b25 - гумички на клапаните
Че ти си перфектен! Кво ще буташ. Те новите бензинови харчат по два литра от смяна до смяна.
По отношение на маслата. Магнатек 5в40 има вискозитет при 100 градуса 13,4, което за 5в40 е ниско. Странно е обаче, ако го гори повече от предишното 5в30. Иначе според мен иделаното масло за този мотор е мобил 1 0в40, ама правен където трябва. Откъде може да се намери нямам идея. За БГ реалността - вариант е кастрол EDGE 0W-40 FST A3/B4. Това обаче официалния вносител не го предлага в БГ (визирам мотобул). Казвам го да не се бърка с EDGE 0w40 C3, което се предлага тук. Второто има доста по-нисък вискозитет при 100 градуса и ще го яде още повече.
Като добър вариант е мотул x-cess 5w40, макар че някой анализи показват бързо падане на вискозитета. Препдолагам, че точно това е станало и с предишното ти масло и затова накрая го е поизлапало бързо.
Ако е само заради маслото, не бих пипал мотора. Ако ти се струва, че не върви както трябва - то има лесно. Виж в книжката какви са спецификациите и тествай. Най-лесно се хваща на теста на ускорението на 4-та от 80-120 (ама гледай да е на равно).
По отношение на оборотите ... тук вариантите са много ...
Ваноса е набеждаван за това, но само във фазата на загряване на мотора. Иначе като друг виновник дават алтернатора - особенно ако е валео.
По отношение на маслата. Магнатек 5в40 има вискозитет при 100 градуса 13,4, което за 5в40 е ниско. Странно е обаче, ако го гори повече от предишното 5в30. Иначе според мен иделаното масло за този мотор е мобил 1 0в40, ама правен където трябва. Откъде може да се намери нямам идея. За БГ реалността - вариант е кастрол EDGE 0W-40 FST A3/B4. Това обаче официалния вносител не го предлага в БГ (визирам мотобул). Казвам го да не се бърка с EDGE 0w40 C3, което се предлага тук. Второто има доста по-нисък вискозитет при 100 градуса и ще го яде още повече.
Като добър вариант е мотул x-cess 5w40, макар че някой анализи показват бързо падане на вискозитета. Препдолагам, че точно това е станало и с предишното ти масло и затова накрая го е поизлапало бързо.
Ако е само заради маслото, не бих пипал мотора. Ако ти се струва, че не върви както трябва - то има лесно. Виж в книжката какви са спецификациите и тествай. Най-лесно се хваща на теста на ускорението на 4-та от 80-120 (ама гледай да е на равно).
По отношение на оборотите ... тук вариантите са много ...
Ваноса е набеждаван за това, но само във фазата на загряване на мотора. Иначе като друг виновник дават алтернатора - особенно ако е валео.
- sshtskv
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София/Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Продаде колата
- Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW
Re: m54b25 - гумички на клапаните
@treti, моето уважение!
Компетентността ти е много полезна за форума. Моля те, пиши по-често тук.
Компетентността ти е много полезна за форума. Моля те, пиши по-често тук.

25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани