m54b25 - гумички на клапаните

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София/Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Продаде колата
Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW

m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от sshtskv » 25 Юли 2013, 9:38

Може ли някой да ми каже, какви са, като марка ОЕМ гумичките на клапаните? Харчи малко масло и си мисля, дали не е от тях.
Благодаря.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от barty » 25 Юли 2013, 10:10

Има писано по твоя въпрос, може и да не е от гумичките но първо виж темите във форума.
:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София/Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Продаде колата
Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от sshtskv » 25 Юли 2013, 10:26

barty написа:Има писано по твоя въпрос, може и да не е от гумичките но първо виж темите във форума.


То, хубаво пише, но като не намирам нищо, пускам тема.
До колкото разбрах, ОЕМ гарнитурата на капака на клапаните е на Victor Reinz. А гумичките?
Изображение

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от K_Ilkov » 25 Юли 2013, 10:48

ми сигурно и те са такива, ама ти кви намираш щото тва е по-важно
избор едва ли е голям, а и рейнц са качествени стига да са истински
ако ти се дават още 100-тина лева като отваряш смени и о-ринговете на ваноса

прегледай мъркучите и филтъра за картерни газове
филтъра направо го смени най-добре

пп. задължително с инструмента за зацепване на ваноса като се затваря, иначе не става
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София/Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Продаде колата
Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от sshtskv » 25 Юли 2013, 11:10

K_Ilkov написа:ми сигурно и те са такива, ама ти кви намираш щото тва е по-важно
избор едва ли е голям, а и рейнц са качествени стига да са истински
ако ти се дават още 100-тина лева като отваряш смени и о-ринговете на ваноса

прегледай мъркучите и филтъра за картерни газове
филтъра направо го смени най-добре

пп. задължително с инструмента за зацепване на ваноса като се затваря, иначе не става


Благодаря за съвета колега, но едно по едно, че се приготвям за спортни колектори, 4 нови зимни гуми, 2 спирачни диска, 4 броя накладки и какво ли още не.
Следващия планов ремонт ми е точно това. О-пръстените на ваносите, клапан на картерните газове + маркучите, чистене на стъпков мотор и дросел клапата.
Изображение

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от K_Ilkov » 25 Юли 2013, 11:23

О-ринга по-добре сега така и така ще отваряш
иначе после само за него да отваряш :(
пък мъркучите и филтъра са външни иможе да ги оставиш за по-натам
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 14.11.2009
Пол: Мъж

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от treti » 25 Юли 2013, 13:50

И аз да се изкажа, като минал по пътя.
Колко малко масло ти харчи? Аз под литър на 5000 не бих отварял дума при този мотор.
Иначе на въпроса - гумичките в мотора са geotze. Обаче съм на 99% сигурен, че смяната им няма да ти реши проблема с разхода на масло. За да е от там, колата трябва да е прегрявана и да са станали на камък. Оригиналните са много качествени и се използват не само в тоз мотор, а в М52, S54 и др. От четенията ми по темата съм разбрал, че проблема е в маслообирателните сегменти. Смяната на сегментите обаче е забавна тема. От бмв бяха по около 120 лв комплета за цилиндър. От скоро обаче са по 140. Като марка са mahle. В американски магазин за части съм виждал да гипродават по 20 долара, като на същото място оригинален бмв е 96. Според мен може и тук да се поръча по каталог и да излезат доста евтино.
По въпроса за гарнитурата на капака на клапаните. Каквато и да вземеш от известните марки няма да сбъркаш - Леринг, Геотце, Виктор рейнц. По-важно е този, който ще е слага да има опит и да знае къде и колко силикон да сложи.
По въпроса с уплътненията на ваноса - ако нямаш някакви проблеми с мотора - не очаквай нещо съществено да се случи.
Направи първо ванос тест-а в ДИС и виж резултатите. Ако отклонението ти е под 2 градуса за входящия вал и под 4 на изходящия и времена под 400 мс и в двете посоки на входящия и под 400/650 на изходащия, въобще не бих го пипал.
Понякога дори след ремонта не може да мине теста. ( за инфо напиши в гугъл: m54 vanos test still fail и чети). Почти винаги пробема е изпускателя, когато трябва да натисне пружината.
Дори ако не минава теста в момента, не е сигурно, че е от самия ванос. В немски форуми се изказва хипотезата, че налягането на маслото не е достатъчно голямо за да компенсира натиска от пружината - доказват го като използват по-гърсти масла и там теста е перфеткен. Не знам доколко е вярно.
Като заключение - резултат от първа ръка:
М54Б30 - разход на масло от литър на 2000 с 0в40 и на 2500 с 5в40. След смяна на гумичките - разхода на масло е непроменен.
Тест на ваноса с 5в40 преди смяна на уплътненията - отклонение 2 градуса на входа и 4 на изхода. След смяна но вече с 0в40 масло - 0 градуса на входа и 6 на изхода.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от K_Ilkov » 25 Юли 2013, 14:47

:clap:
подкрепям с 2 ръце написаното

като само ще добавя, че ринговете на ваноса за мен
има смисъл да се пипат само ако има проблем или така и така се отваря
все пак са гумени и мнението за тях особенно по чужбински форуми е,
че заминават доста бързо, не са скъпи и не пречи да се сменят ако се отваря

за тях само обаче не бих отварял мотора
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София/Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Продаде колата
Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от sshtskv » 25 Юли 2013, 16:33

Благодаря много за подробните мнения колеги!
Да не се урочасвам, но m54 ше излезе голем боклук...
Изображение

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от K_Ilkov » 25 Юли 2013, 16:47

това е доста ама дооста далече от истината,
мотора си е чуден и върви доста добре за разхода си
не е безпроблемен, но аз не знам да има такъв мотор

поне мойте наблюдения са такива
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от slav4o974 » 25 Юли 2013, 17:34

За вървенето на мотора, разхода наистина е чудесен. Вярно е и другото: М54 е капризен и кекав!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София/Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Продаде колата
Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от sshtskv » 25 Юли 2013, 17:54

От скоро го имам автомобила. Първото масло му беше 5w30 BMW Long Life. Интересното е, че едно десетина хиляди не пипна маслото и после го стопи за нула време + 1л който долях. Сега съм сложил Castrol Magnatec 5w40 и започна да го харчи още от самото начало. За около 3000км съм 500гр доляти. Що за маслояд ще да е това?
За сегментите, нещо се съмнявам, че толкова лесно заминават. Започвам от гумичките и ще видим.

Имам и едно е*аване в оборотите при потегляне и празен ход, но него го разчитам на картерната вентилация, при сменен датчик на разпределителен вал на смукателя и изтестван дебитомер.

Колкото до вървежа... Предишното ми BMW беше 330d и сегашното ми се струва скопено до безобразие. Чакам спортни колектори и да видим, дали ще отпуши някой кон...

Разхода... Тука вече съм доволен. Кола, кажи-речи 200кс ми дава 10лв извънградско на газ с газов инжекцион Romano с OBD комуникация и усилен изпарител.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 30.04.2006
Местоположение: Ст.Загора
Кара: 535д

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от stenli_bmv » 25 Юли 2013, 18:19

Вълк написа:От скоро го имам автомобила. Първото масло му беше 5w30 BMW Long Life. Интересното е, че едно десетина хиляди не пипна маслото и после го стопи за нула време + 1л който долях. Сега съм сложил Castrol Magnatec 5w40 и започна да го харчи още от самото начало. За около 3000км съм 500гр доляти. Що за маслояд ще да е това?
За сегментите, нещо се съмнявам, че толкова лесно заминават. Започвам от гумичките и ще видим.

Имам и едно е*аване в оборотите при потегляне и празен ход, но него го разчитам на картерната вентилация, при сменен датчик на разпределителен вал на смукателя и изтестван дебитомер.

Колкото до вървежа... Предишното ми BMW беше 330d и сегашното ми се струва скопено до безобразие. Чакам спортни колектори и да видим, дали ще отпуши някой кон...

Разхода... Тука вече съм доволен. Кола, кажи-речи 200кс ми дава 10лв извънградско на газ с газов инжекцион Romano с OBD комуникация и усилен изпарител.

Колега кастрола 5в40 е BMW Longlife-04,пробвай с BMW Longlife-01-
MAGNATEC 5W30 A3/B4 или мотул-
8100 X-CESS 5W40 те са BMW Longlife-01

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 14.11.2009
Пол: Мъж

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от treti » 25 Юли 2013, 18:58

Че ти си перфектен! Кво ще буташ. Те новите бензинови харчат по два литра от смяна до смяна.
По отношение на маслата. Магнатек 5в40 има вискозитет при 100 градуса 13,4, което за 5в40 е ниско. Странно е обаче, ако го гори повече от предишното 5в30. Иначе според мен иделаното масло за този мотор е мобил 1 0в40, ама правен където трябва. Откъде може да се намери нямам идея. За БГ реалността - вариант е кастрол EDGE 0W-40 FST A3/B4. Това обаче официалния вносител не го предлага в БГ (визирам мотобул). Казвам го да не се бърка с EDGE 0w40 C3, което се предлага тук. Второто има доста по-нисък вискозитет при 100 градуса и ще го яде още повече.
Като добър вариант е мотул x-cess 5w40, макар че някой анализи показват бързо падане на вискозитета. Препдолагам, че точно това е станало и с предишното ти масло и затова накрая го е поизлапало бързо.
Ако е само заради маслото, не бих пипал мотора. Ако ти се струва, че не върви както трябва - то има лесно. Виж в книжката какви са спецификациите и тествай. Най-лесно се хваща на теста на ускорението на 4-та от 80-120 (ама гледай да е на равно).
По отношение на оборотите ... тук вариантите са много ...
Ваноса е набеждаван за това, но само във фазата на загряване на мотора. Иначе като друг виновник дават алтернатора - особенно ако е валео.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София/Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Продаде колата
Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от sshtskv » 25 Юли 2013, 20:39

@treti, моето уважение!
Компетентността ти е много полезна за форума. Моля те, пиши по-често тук.
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook