Прегрято Е36 или не точно ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Прегрято Е36 или не точно ?

Мнение от vld » 17 Юли 2013, 14:06

madawc написа:Ще се радвам ако коментираме моя случай,а не генерално охладителните системи :) Все пак дали е прегряла ?

Пич прегряла е и още как!
Въпроса е дали има последствия от прегряването ;)
С други думи сменявай радятора обезвъздушавай хубаво, карай и ако пак грее проверяваш виското, ако е читаво и маркучите стават на камък е ясна работата, сваляш главата, шлайф, нова гарнитура затваряш и си готов.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 23.11.2012
Пол: Мъж

Re: Прегрято Е36 или не точно ?

Мнение от madawc » 17 Юли 2013, 14:23

vld написа:
madawc написа:Ще се радвам ако коментираме моя случай,а не генерално охладителните системи :) Все пак дали е прегряла ?

Пич прегряла е и още как!
Въпроса е дали има последствия от прегряването ;)
С други думи сменявай радятора обезвъздушавай хубаво, карай и ако пак грее проверяваш виското, ако е читаво и маркучите стават на камък е ясна работата, сваляш главата, шлайф, нова гарнитура затваряш и си готов.


А защо след смяна на водната помпа спука радиатора ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 20.08.2011
Пол: Мъж
Кара: квото има
Мечтае да кара: Bmw e36 m3

Re: Прегрято Е36 или не точно ?

Мнение от dom1nus » 17 Юли 2013, 15:51

Колега как върви , при мен днес се оказа малкия дявол в радиатора след прегряването се е получила въздушна възглавница и 2-3 дни мотора е бил без вода в него :kuku: смених радиатора напълнихме го , обезвъздушихме го и всичко е ток :)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 23.11.2012
Пол: Мъж

Re: Прегрято Е36 или не точно ?

Мнение от madawc » 17 Юли 2013, 16:35

dom1nus написа:Колега как върви , при мен днес се оказа малкия дявол в радиатора след прегряването се е получила въздушна възглавница и 2-3 дни мотора е бил без вода в него :kuku: смених радиатора напълнихме го , обезвъздушихме го и всичко е ток :)


Още не съм го ремонтирал. Засега наливам вода и отивам с нея някъде наблизо, но загрее ли до нормалната температура си я поддържа, стига водата да не изтече :) иначе пали и върви добре, хем на газ карам

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Прегрято Е36 или не точно ?

Мнение от vld » 17 Юли 2013, 16:43

madawc написа:
vld написа:
madawc написа:Ще се радвам ако коментираме моя случай,а не генерално охладителните системи :) Все пак дали е прегряла ?

Пич прегряла е и още как!
Въпроса е дали има последствия от прегряването ;)
С други думи сменявай радятора обезвъздушавай хубаво, карай и ако пак грее проверяваш виското, ако е читаво и маркучите стават на камък е ясна работата, сваляш главата, шлайф, нова гарнитура затваряш и си готов.


А защо след смяна на водната помпа спука радиатора ?

А дали не се е спукал при самото прегряване?
Все пак е вдигнала доста високо налягане.
При недобре обезвъздушена система, може да вдигне градуси и ако е бил корозирал радятора, малко му трябва да избие.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 25.11.2008
Местоположение: Sofia
Кара: е36 М43

Re: Прегрято Е36 или не точно ?

Мнение от no.breaks » 17 Юли 2013, 17:20

здравей колега преди около 3 години колата влезна в червеното за около минути две, защото отказа водната помпа а аз бях отвънка и нещо гледах, след като изгасих и изчаках антифриза видимо беше намалял и избил през капачката, оправих уж проблема като прегледах обезвъздуших и започнах да следя в рамките на една седмица какво се случва и постоянно ми правеше впечатление, че губи антифриз, като в един момент ми изтече голяма част от антифриза от радиатора ниско долу между пластмасата и алуминия, та в случая колегите правилно те насочват че с времето радиатора остарява и е възможно при такова създаване на налягане и проблем да избие някъде където има слабо место или е тръгнало да протича. Според мен не би трябвало да има проблем с нов радиатор и капачка.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 23.11.2012
Пол: Мъж

Re: Прегрято Е36 или не точно ?

Мнение от madawc » 17 Юли 2013, 17:35

no.breaks написа:здравей колега преди около 3 години колата влезна в червеното за около минути две, защото отказа водната помпа а аз бях отвънка и нещо гледах, след като изгасих и изчаках антифриза видимо беше намалял и избил през капачката, оправих уж проблема като прегледах обезвъздуших и започнах да следя в рамките на една седмица какво се случва и постоянно ми правеше впечатление, че губи антифриз, като в един момент ми изтече голяма част от антифриза от радиатора ниско долу между пластмасата и алуминия, та в случая колегите правилно те насочват че с времето радиатора остарява и е възможно при такова създаване на налягане и проблем да избие някъде където има слабо место или е тръгнало да протича. Според мен не би трябвало да има проблем с нов радиатор и капачка.


Значи щом успявам да я карам и да не вдига градуси, стига да не е изтекла цялата вода, трябва само да сменя радиатора. Другите признаци като сбозяване на маслото и надуване на маркучите ги нямам, от което следва че може и да не се наложи да се сваля главата. Правилно ли разбирам ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София/Силистра
Пол: Мъж
Кара: e36 318ti
Мечтае да кара: всичко
Детайли за колата: М42б18 '94

Re: Прегрято Е36 или не точно ?

Мнение от s_kolev » 17 Юли 2013, 20:28

b00st написа:
skipper написа:
madawc написа:Здравейте на всички.

Накратко ще опиша какво се случи и ще си позволя да поискам мнения.

Имам Е36 m40b18. Пътувах от Бургас за Пловдив и на магистралата между Нова и Стара Загора температурата влезе в червеното. Веднага спрях. Пътна помощ и до Стара Загора в сервиз. Първо предположихме, че термостата е заял, в последствие за видя че водната помпа е сгънала и от нея изтича яко водата. Съответно при нейното сваляне, вода в мотора нямаше, докато като погледнеш в радиатора се вижда някакво ниво. Сменихме я с нова водна помпа, напълнихме системата и обратно за Бургас. На магистралата след не повече от 15-20км отново започна да вдига температура и от радиатора започна да капе (поне така се вижда когато на пръв поглед погледнеш отдоло).

Въпроса ми е прегрята ли е колата или само пробойната е в водната система ? Чух, че ако е заминала гарнитура започвала да надува и си търси място от където да избие водата? И какъв е ремонта, който трябва да се извърши.

Благодаря

Като цяло слабо място е охладителната система на е36-ците . :bang:




забележка: колата ми м42 без клима, с големия радиатор - на 4 години
Тва въобще не е вярно. Общо взето за да прегрееш Е36 трябва доста зор и мърлящина. Охладителната система никога няма да създаде проблем ако се проверява от време на време, тва че някой не е сменил едно нещо по нея от както тва е кола вече си е негов проблем, ама такива генерални заключения са много нескопосани.


напълно съм съгласен, на моята от 2 години не и работи виското и въпреки това градско над 95 градуса при трафик не вдига , на пълна газ на втора към копитото - 98 градуса, но всички радиатори са промити отвън, отвътре - отвсякъде и системата е с подходящо разреден антифриз, не се гордея с това че не ми работи виското, но системата е достатъчно презапасена, особенно при 4 цилиндровите ;)

забележка: колата ми м42 без клима, с големия радиатор съм и с термостат на 88 градуса, температурите са гледани в скритото меню на таблото
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Прегрято Е36 или не точно ?

Мнение от Dirty M5 driveR » 18 Юли 2013, 6:34

Това прокапване от радиатора може да е било и от водната помпа, т.е. да е омокрила всичко около нея. Трябва радиатора и маркучите да са сухи, за да се гледа за теч. Опитай се да прецениш и какво количество губи. Провери всички маркучи, капачката, радиатора го пипни от горе до долу за студени зони (да не е запушен някъде). Увери се, че е обезвъздушена добре. Виското трябва да фучи яко, ако все още работи. Охладителните системи на БМВ са железни, когато всичко е изрядно по тях.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: Прегрято Е36 или не точно ?

Мнение от mgate » 18 Юли 2013, 14:42

bavaretca_tns написа:
mgate написа:
bavaretca_tns написа:Първата ти грешка е втова, че като си спрял си изгасил мотора без да можеш по някаква възможност да охладиш двигателя.Как се държеше колата след ремонта, на водната помпа вървили си нормално?
За надуването загреи колата до нормално положени ,изчакаи малко и виж дали не надува някаде някои маркуч на охладителната система, виж също маслото на студена дали него прави на боза, ако имаш някои от тези признаци напълно жъзможно да си я прегрял.

това за надуването дето си го писал е напълно несериозно ,ако иска да я провери се прави на студен мотор още като запали до първата минута става ясно ,ако ли не има тестери за изгорели газове в антифриза услугата струва 5 лева


Ти голям разбирач се оказа не било сериозно за надуването на маркучите.Ами как ще стигне до сервиз ако надува умнико или първо пишеш пък после мислиш.

И аз съм на мнение, че наи вероятно когато ти я прегряла е вдигнала доста голяма налягане и е имало шупли по радиатора и от там така ти тече и в момента ако имаш теч не би трябвало да ти надува.Оправи теча, виж дали надува и тогава го мисли дали да я правиш или ако имаш пари да я смениш с друго БМВ
Ако нямаш доверен маистор за смяната на гарнитурите и за шлаифането не се захващаи въобще.Един позна с "кадърни'' маистори три пъти разглабя двигателя заради гарнитурите.

САМО ДА ТИ УТОЧНЯ ЧЕ ТОВА ДАЛИ НАДУВА ИЛИ НЕ НЕ СЕ ПРАВИ НА ЗАГРЯЛ МОТОР А НА СТУДЕН :dummy: И ВЗЕМИ ПОМИСЛИ ТИ МАЛКО И ТОГАВА КОМЕНТИРАЙ :banghead:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 14.04.2008
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж
Кара: Основно на запад и по писти.

Re: Прегрято Е36 или не точно ?

Мнение от bavaretca_tns » 18 Юли 2013, 17:45

Към колегата с проблема.Виж си термостата да не е прецакан и тои и да не отваря големия кръг.Наи лесно се проверява като запалиш колата на студено изчакваш да загрее и следиш температурата на маркучите на горен и долен.Ако горния е горещ, долня е студен значи термостата не отваря и е за смяна, ако пак е топъл или горещ виж виското.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 23.11.2012
Пол: Мъж

Re: Прегрято Е36 или не точно ?

Мнение от madawc » 19 Юли 2013, 9:34

bavaretca_tns написа:....


Само да ме светнеш на кое казваш виско, на перката ли ?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Прегрято Е36 или не точно ?

Мнение от vld » 19 Юли 2013, 9:40

Моля без повече спорове в темат, кой разбирал и кой не, не е тук мястото за това.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 25.11.2008
Местоположение: Sofia
Кара: е36 М43

Re: Прегрято Е36 или не точно ?

Мнение от no.breaks » 19 Юли 2013, 17:10

Значи щом успявам да я карам и да не вдига градуси, стига да не е изтекла цялата вода, трябва само да сменя радиатора. Другите признаци като сбозяване на маслото и надуване на маркучите ги нямам, от което следва че може и да не се наложи да се сваля главата. Правилно ли разбирам ?[/quote]

Значи както ти казаха колеги смени радиатора прегледай всички уплътнения за да си сигурен, че вече не тече и тогава гледай дали надува или не надува маркучите. При мен когато се случи това смених първо радиатора и капачката с нови. Прегледах всички водни съединения, притегнах скобите объзвъздуших и смених термостата, защото имах съмнения за него, но той общо взето лесно се хваща дали работи или не работи, когато все пак си сигурен че системата е обезвъздушена и в нея има антифриз. Проверих водната помпа случайно дали не е сдала багажа. Запалих колата отвих капачката и на около 2000-2500 оборота гледах дали през преливника има нормална струя вода и при мен беше така. Прегледах отново всичко изчаках да загрее нормално да отвори и големия кръг целия радиатор беше топъл и при мен така вече горе долу 3-та година не съм имал никакъв проблем с тази система, но все пак си имам едно на ум и отвреме на време и обръщам внимание :yes: антифриза ми го губи до едно ниво демек седи винаги под чертата както на повечето колеги. Почти съм сигурен. че и при теб с тези неща ще се оправи и няма да имаш проблем
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 14.04.2008
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж
Кара: Основно на запад и по писти.

Re: Прегрято Е36 или не точно ?

Мнение от bavaretca_tns » 19 Юли 2013, 20:27

madawc написа:
bavaretca_tns написа:....


Само да ме светнеш на кое казваш виско, на перката ли ?


Перката е хваната за него тя е една алуминтиева окръжност която е уребрена.По принцип когато е запалена колата и се върти не би трябвало да го спреш, като хванеш перката, в последствие значие е заминало.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook