Проблем при запалване на 318i N42B20А 2002 + Видео
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- jgf
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 15.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i '02
- Мечтае да кара: по хубави пътища!
Проблем при запалване на 318i N42B20А 2002 + Видео
Здравейте колеги,
От скоро съм собственик на 318i /2002 /N42B20A и в рамките на краткото време което я карам имам странен проблем при запалване.
Когато колата е оставена дълго време на външни условия /паркинг на работа - 8 часа/ след това имам проблема със запалването , който може да видите във видеото.
http://www.vbox7.com/play:d31745a084
Интересно е че когато колата е в затворено помещение за същото или по-дълго време никога не е правила подобно нещо, т.е. проблема появил се около 5 пъти за 2 седмици се случва само когато е стояла отвън за по-дълго време.
Имам две грепки с INPA:
27DA CDKDGEN - generator failure /грешка в комуникационната букса на алтернатора/
27B5 CDKENWSE Control inlet VANOS /според сервиза - датчик разпределителен вал - всмукателен/
Приемам съвети от опит и наблюдения.
Ще съм благодарен за всякакви насоки къде да търся проблема.
П.С. Забравих да спомена, че акумулатор и алтернатор са замерени и са ОК.
От скоро съм собственик на 318i /2002 /N42B20A и в рамките на краткото време което я карам имам странен проблем при запалване.
Когато колата е оставена дълго време на външни условия /паркинг на работа - 8 часа/ след това имам проблема със запалването , който може да видите във видеото.
http://www.vbox7.com/play:d31745a084
Интересно е че когато колата е в затворено помещение за същото или по-дълго време никога не е правила подобно нещо, т.е. проблема появил се около 5 пъти за 2 седмици се случва само когато е стояла отвън за по-дълго време.
Имам две грепки с INPA:
27DA CDKDGEN - generator failure /грешка в комуникационната букса на алтернатора/
27B5 CDKENWSE Control inlet VANOS /според сервиза - датчик разпределителен вал - всмукателен/
Приемам съвети от опит и наблюдения.
Ще съм благодарен за всякакви насоки къде да търся проблема.
П.С. Забравих да спомена, че акумулатор и алтернатор са замерени и са ОК.
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: Проблем при запалване на 318i N42B20А 2002 + Видео
ами колега щом свети акомулатора значи незарежда динамото(алтернатора),или няма добър контакт или вътре в него е проблема-четки и тем подобни.а за играенето на оборотите си мисля че е от датчика на разпределителния вал.аз карам дизел и несъм запознат- но съм чел много теми за игра на обороти и от какво е проблема,потърси ги и сравни

- jonybravo_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 4.07.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318i , 143hp
- Детайли за колата: е46
Re: Проблем при запалване на 318i N42B20А 2002 + Видео
Колега има писано по този проблем. Често се проявява поради некачествени датчици. И аз го имах тоя проблем. След като зачести смених единия датчик , на който имах грешка . Проблема пак се прояви, после смених и другия датчик. Сега доста рядко се проявява. Диагностиката казва, че от време на време се прекъсва веригата на датчика, ама как да ги проследишп тия жици.... Тези датчици са бъгави , но оригинални са над 160 лв единия, заместител-60 лв.
- jgf
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 15.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i '02
- Мечтае да кара: по хубави пътища!
Re: Проблем при запалване на 318i N42B20А 2002 + Видео
След доста дълго време проблема е оправен и реших да пиша как, за да може да насоча други колеги.
Грешката от генератора се изчисти като оправих контактите на кабелите които са свързани към динамото.
Смених в официален сервиз датчика на разпределителния вал.
Проблема не се оправи.
Преди да прочетете решението на проблема да направя уточнение - моята кола гасне само когато стрелката на температурата е в края на синята зона - във всички останали ситуации проблем нямам.
След дълго търсене стигнах до извода , че проблема ми е в софтуера на колата.
Обърнах се към М Кар - Пловдив за обновяване на софтуера.Те ми казаха, че могат да го направят , но не носят отговорност за това дали всичко ще тръгне след това и го правят на мой риск.(?!?!?!!?!?!?)
Както и да е "рискувах" - вече около месец проблема не се е появил.
Диагностика + кодиране = 90 лева.
Грешката от генератора се изчисти като оправих контактите на кабелите които са свързани към динамото.
Смених в официален сервиз датчика на разпределителния вал.
Проблема не се оправи.
Преди да прочетете решението на проблема да направя уточнение - моята кола гасне само когато стрелката на температурата е в края на синята зона - във всички останали ситуации проблем нямам.
След дълго търсене стигнах до извода , че проблема ми е в софтуера на колата.
Обърнах се към М Кар - Пловдив за обновяване на софтуера.Те ми казаха, че могат да го направят , но не носят отговорност за това дали всичко ще тръгне след това и го правят на мой риск.(?!?!?!!?!?!?)
Както и да е "рискувах" - вече около месец проблема не се е появил.
Диагностика + кодиране = 90 лева.
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Проблем при запалване на 318i N42B20А 2002 + Видео
При мен проблема е абсолютно същия. С един пич опитахме да флшнем софта но не успяхме, просто не тръгва да се флашка. Не знам защо. Засега вече повече от година си карам така и нямам никакви други проблеми. Не мисля че си заслужава само заради това да 90лв и да треперя дали ще запали колата след това.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
Re: Проблем при запалване на 318i N42B20А 2002 + Видео
Имам подобен (ако не същия) проблем, на М43 двигателя. Когато е студена, не иска да запали. Ако и помогна с газта и форсирам - пали. Сменил съм клапан на картерните газове, датчик на разпределителния вал (заместител). Когато навън температурата е ниска, паленето е още по-трудно, дори докато не загрее прекъсва и изгасва ако не подавам газ. Загрее ли - няма проблем, пали от раз.
- jean11
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 6.02.2013
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW 318 i-2004г.
Re: Проблем при запалване на 318i N42B20А 2002 + Видео
Оказва се,че с този проблем не са един или двама...направо си е масово явление.Само в синия сектор го прави и моята .Наистина е софтуерен проблема,но ми се струва,че по различни причини.На мен ми казаха,че причината е липсата на катализатор и следствие на това,грешка на втората ламбда сонда.Все още карам с този проблем...
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Проблем при запалване на 318i N42B20А 2002 + Видео
Според мен не е катализатор. Моя си е още там. Сега се сетих че имам още един (може би свързан с този) проблем. Понякога, много рядко, когато колата работи на празен ход, оборотите играят периодично между 800 и 1500. Точно на еднакви итервали се форсира сама точно до определени обороти. След като угася и запаля всичко е наред. Важно е да отбележа че това се случва на загрял мотор.
Към колегата по-горе със проблемния студен старт - проблема ти е различен. Провери си термодатчика на първо време.
Към колегата по-горе със проблемния студен старт - проблема ти е различен. Провери си термодатчика на първо време.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
Re: Проблем при запалване на 318i N42B20А 2002 + Видео
Ще го погледна термодатчика на диагностика... Възможно е, при мен оборотите са стабилни.
- jonybravo_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 4.07.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318i , 143hp
- Детайли за колата: е46
Re: Проблем при запалване на 318i N42B20А 2002 + Видео
Колега, кой софт са ти сложили, защото моята се води упдейтната със софта за 2003 г мисля и пак си го има проблема... Като се замисля този мотор се прави до 2005 включително, софт от 2005 най-много да има.
- jonybravo_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 4.07.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318i , 143hp
- Детайли за колата: е46
Re: Проблем при запалване на 318i N42B20А 2002 + Видео
Отговарям си сам
:
Аз се доверих на колегите, които са сменили софта на колата и направих същото. От два месеца проблема не се е проявявал и се надявам да не се появи и в бъдеще. Моят мотор (n42b20a) не беше ъпдейтнат и имаше само едно програмиране . Обнови ми го един приятел с прогман, но е същото и с ДИС. Процедурата мина за около 10-12 минути.
стар софт: 7522705
нов софт: 7551385
след програмиране:
служебен номер: 7512791
базов номер: 7523838
софт номер: 7551385
за сега проблемът не се е появявал.

Аз се доверих на колегите, които са сменили софта на колата и направих същото. От два месеца проблема не се е проявявал и се надявам да не се появи и в бъдеще. Моят мотор (n42b20a) не беше ъпдейтнат и имаше само едно програмиране . Обнови ми го един приятел с прогман, но е същото и с ДИС. Процедурата мина за около 10-12 минути.
стар софт: 7522705
нов софт: 7551385
след програмиране:
служебен номер: 7512791
базов номер: 7523838
софт номер: 7551385
за сега проблемът не се е появявал.
- kpacKoOo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: 28.10.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е46 318Ci
Re: Проблем при запалване на 318i N42B20А 2002 + Видео
Колеги някой оправил ли е този проблем с ъгдейт на софтуера и може ли да ме насочите къде да го направя?
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Проблем при запалване на 318i N42B20А 2002 + Видео
kpacKoOo написа:Колеги някой оправил ли е този проблем с ъгдейт на софтуера и може ли да ме насочите къде да го направя?
Колега, само не си мисли че този ъпдейт ще реши проблемите на двигателя, ако записва грешки и има някакви отклонения на живи данни. Те така са ги пускали от завода - с бъгави софтуери... това е несериозно. При преинсталация се трият старите адаптации и еку-то започва "на чисто" - това обяснява и изчезването на някои проблеми със смесообразуването за известно време.
Правилният подход е първо кадърна диагностика от човек който знае какво да гледа конкретно за този мотор. И ако се прави преинсталация - най-доброто решение - Евро 2 и махане на задната ламбда /важи за В20, които всички са със само 2 сонди-Евро3/. Абсолютно винаги има положителен ефект върху работата на мотора и някои дразнещи неща наистина изчезват. Пак казвам - това при положение че всичко друго е изрядно.
И едно уточнение - МЕ 9.2 може да се преинсталира 13 пъти. Ако се прави с WinKFP може и неограничен брой пъти - ако в настройките на програмата не се слагат отметки на UIF полетата. Тогава просто новия софт няма да бъде отразен в паметта, но еку-то ще си работи по него.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Проблем при запалване на 318i N42B20А 2002 + Видео
Несериозно е ама е факт!
Аз в крайна сметка си флашнах софта и проблема изчезна. Диагностики са ми правени много пъти от кой ли не. Ресетвал съм си адаптациите няколко пъти. Доста хора минаха през това, така че не виждам смисъл да го дъвчем повече. Това е решението.
Аз в крайна сметка си флашнах софта и проблема изчезна. Диагностики са ми правени много пъти от кой ли не. Ресетвал съм си адаптациите няколко пъти. Доста хора минаха през това, така че не виждам смисъл да го дъвчем повече. Това е решението.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: Проблем при запалване на 318i N42B20А 2002 + Видео
Колеги и аз съм имал същия проблем, но винаги е бил на топло и не винаги.
27DA CDKDGEN - generator failure /грешка в комуникационната букса на алтернатора/
27B5 CDKENWSE Control inlet VANOS /според сервиза - датчик разпределителен вал - всмукателен/
Нямаш управление коректно на всмукателния вал, разбрал си, че не е от датчик, остава:
1 Центровка на веригата с валовете?
2 Управление на ваноса клапан?
3 Некоректно управление на вала вследствие износване.
Аз бих заложил на 1.
https://www.youtube.com/watch?v=Pi9fWWNf0gA
27DA CDKDGEN - generator failure /грешка в комуникационната букса на алтернатора/
27B5 CDKENWSE Control inlet VANOS /според сервиза - датчик разпределителен вал - всмукателен/
Нямаш управление коректно на всмукателния вал, разбрал си, че не е от датчик, остава:
1 Центровка на веригата с валовете?
2 Управление на ваноса клапан?
3 Некоректно управление на вала вследствие износване.
Аз бих заложил на 1.
https://www.youtube.com/watch?v=Pi9fWWNf0gA
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани