Проблем с ангренаж или ГНП?!?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- crazytralala
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е39 525TDS 98'
- Мечтае да кара: космически кораб по морското дъно
Проблем с ангренаж или ГНП?!?
Здравейте колеги,
От две седмици съм собственик на Е39 525ТДС и едва днес се регистрирам във форума, тъй като не мислех че толкова скоро ще ми се наложи да го правя. Съжалявам ако такава тема (за което съм почти 1000% сигурен) но доста почетох днес преди да пиша.
Та да карам по същество:
Тръгнах за Бургас вчера и със спирането ми чувам някакво зверско тракане в двигателя, което по време на пътя го нямаше (т.е появи се ей така от нищото) гледах зяпах чесах се умно по главата (това ми е първия дизел и все още не съм запознат) и достигнах до заключението че обтегача на ангренажа е сдал багажа, тъй като ГНП е чисто ново монтирано в Италия преди половин година. НО пък не знам какви майстори са го монтирали. Това чукане се чува осезателно на празен ход (като ермомелка със счупени 10-15 зъба) а в движение не толкова осезателно. Колата съвсем малко изгуби мощност. Както и да е прибрах колата на собствен ход до Сливен и нямах проблеми с връщането (за мое щастие понеже вече имам една скъсана ангренажна верига на старата кола). После обаче четейки тук постовете се замислих дали не е възможно ГНП-то да се е охлабило и заради това да имам това чукане. Направи ми впечатление че като натиснах ремъка с ръка (на изгасен двигател) след това чукането спря за около 10-15 минути. Другото което е, че не започва хлопането още с паленето на мотора а да кажем около минута след това.
Моля ви за съвети, понеже не ми се сменя двигател
От две седмици съм собственик на Е39 525ТДС и едва днес се регистрирам във форума, тъй като не мислех че толкова скоро ще ми се наложи да го правя. Съжалявам ако такава тема (за което съм почти 1000% сигурен) но доста почетох днес преди да пиша.
Та да карам по същество:
Тръгнах за Бургас вчера и със спирането ми чувам някакво зверско тракане в двигателя, което по време на пътя го нямаше (т.е появи се ей така от нищото) гледах зяпах чесах се умно по главата (това ми е първия дизел и все още не съм запознат) и достигнах до заключението че обтегача на ангренажа е сдал багажа, тъй като ГНП е чисто ново монтирано в Италия преди половин година. НО пък не знам какви майстори са го монтирали. Това чукане се чува осезателно на празен ход (като ермомелка със счупени 10-15 зъба) а в движение не толкова осезателно. Колата съвсем малко изгуби мощност. Както и да е прибрах колата на собствен ход до Сливен и нямах проблеми с връщането (за мое щастие понеже вече имам една скъсана ангренажна верига на старата кола). После обаче четейки тук постовете се замислих дали не е възможно ГНП-то да се е охлабило и заради това да имам това чукане. Направи ми впечатление че като натиснах ремъка с ръка (на изгасен двигател) след това чукането спря за около 10-15 минути. Другото което е, че не започва хлопането още с паленето на мотора а да кажем около минута след това.
Моля ви за съвети, понеже не ми се сменя двигател
Е39 525 TDS 98'
- gigov
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: перник
- Пол: Мъж
- Кара: e 39 525tds
Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?
Здравей,
Провери демпферната шайба да не е почнала да се къса.При мен се появи подобно тракане преди време и причината беше тя.
Поздрави
Провери демпферната шайба да не е почнала да се къса.При мен се появи подобно тракане преди време и причината беше тя.
Поздрави
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?
Или оптега4а на пистовия ремък.колелото на помпата
ТДС - Турбо Див Селянин
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?
На ангренажните вериги има водачи и обтегачи...

Номер 20, 10, 7 и 15 от картинката горе. Линк към страницата с графиката. Ако мислиш да караш колата поне 3-4 години ти препоръчвам смяна на веригите и обтегачите. Това се препоръчва да се прави на 200 000км. Струва към 500лв с труда, но го правиш веднъж. Според мен някой от 2-та елемента 20 или 10 си е заминал, но може и да греша. Вероятно на твоята кола не са сменяни никога и вече е време.
Обърни се към Пресиан от Габрово. Той е влюбен в М51 и вече доста са му минали през ръцете. Знае кое как става при смяната на ангренажните вериги и ще ти даде много добра цена за труд и части.
Успех!
П.П.
След като си купих моя тдс промих двигателя при смяната на масло. Появи се едно странно чаткане след промивката. Е след има няма 8К км. при едно изпреварване мотора стана на салата
Та е хубаво да действаш на време 

Номер 20, 10, 7 и 15 от картинката горе. Линк към страницата с графиката. Ако мислиш да караш колата поне 3-4 години ти препоръчвам смяна на веригите и обтегачите. Това се препоръчва да се прави на 200 000км. Струва към 500лв с труда, но го правиш веднъж. Според мен някой от 2-та елемента 20 или 10 си е заминал, но може и да греша. Вероятно на твоята кола не са сменяни никога и вече е време.
Обърни се към Пресиан от Габрово. Той е влюбен в М51 и вече доста са му минали през ръцете. Знае кое как става при смяната на ангренажните вериги и ще ти даде много добра цена за труд и части.
Успех!
П.П.
След като си купих моя тдс промих двигателя при смяната на масло. Появи се едно странно чаткане след промивката. Е след има няма 8К км. при едно изпреварване мотора стана на салата


Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- crazytralala
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е39 525TDS 98'
- Мечтае да кара: космически кораб по морското дъно
Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?
след обстойно и детайлно гледане на всички компоненти по двигателя плюс диагностика (за отпадане на ГНП като възможност) стигнахме до заключение ангренаж. Демпферната шайба съвсем леко претриса но не толкова фатално. Разговарях с Италианеца който е обслужвал колата в BMW сервиза в Милано и човека ми каза че е сложил масло 5w30 за да пали по лесно колата зимата ..... WTF!!!
и заради това не може еда направи налягане на хидравличния обтегач. Та мисълта ми с този пост е следната, Е ли възможно според вас найстина това да е проблем и със смяната на маслото да се оправи, или да спестя сега пари от масло и направо да наливам в смяна на ангренаж? Онзи ми се изсмя по телефона като му казах че ангренажа е за смяна щото БМВ му давали 1 000 000км. А аз имам опит с късане на ангренажна верига от старата кола та някак си не ми се рискува много много 


Е39 525 TDS 98'
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?
Не го слушай Италиано Челентано какви ги говори
Там сменят масло на 40 000км най-рано. Събери си пари за 2 вериги, водачи, успокоители и си ги смени. Другото което е маслото само от доверен източник! Прекалено много са ментетата за жалост. Ако искаш можеш да си вземеш масло 0w40 пълна синтетика тип Long Life. Но това вече е въпрос на средства. Аз карам с 10w40 полусинтетика и всичко е перфектно и не харчи повече от заводски зададеното.
Разгледай по форума има доста изписано за маслата, вискозитет и тн.

Разгледай по форума има доста изписано за маслата, вискозитет и тн.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- crazytralala
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е39 525TDS 98'
- Мечтае да кара: космически кораб по морското дъно
Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?
Да бе Бате, аз знам с колко трябва да е заводско колата ама някак си ми се струва странно на кола на 270к км да и сложим масло като за кола на 20к
Та, то масло и с ангренажа ще се сменя та мисля да пробвам първо, ей така за всеки случай. Макаронаджията ми каза, че сложил по евтинко масълце да не товари стария собственик, и верно бате като го пипна маслото няма никъв вискозитет а е на 4к км да не говорим, че знаеш как се мие дизелово масло от ръцете па тва пада със сапунче без да остави грам следа по ръцете 


Е39 525 TDS 98'
- I.V.G.
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 334
- Регистриран на: 1.06.2007
- Местоположение: PLEVEN
- Пол: Мъж
- Кара: E-39TDS
Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?
бегай сменявай маслото и остави тези вериги за после,моите са над 350000 и не са пипани,слагай 10-40 и си свиркай
- crazytralala
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е39 525TDS 98'
- Мечтае да кара: космически кораб по морското дъно
Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?
I.V.G. написа:бегай сменявай маслото и остави тези вериги за после,моите са над 350000 и не са пипани,слагай 10-40 и си свиркай
Оставих я сутринта, сега чакам да ми се обадят като е готова да ходя да си я взема..... дано е от това

Е39 525 TDS 98'
- crazytralala
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е39 525TDS 98'
- Мечтае да кара: космически кораб по морското дъно
Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?
Няма промяна в работата на двигтеля след смяната на маслото, ехх хубаво щеше да е да се оправи с това, но явно ще се сменя ангренаж или поне част от него, след отваряне ще стане ясно
Е39 525 TDS 98'
- crazytralala
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е39 525TDS 98'
- Мечтае да кара: космически кораб по морското дъно
Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?
разкостих ремъците и за мое щастие се оказа демпферната шайба, а ся кажете от къде да си взема читава такава втора ръка или направо нова и за какви пари да се подготвя
Е39 525 TDS 98'
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?
Нова си взимай задължително. А ако смениш и ремъците и другите шайби + амортисьорчето на аксесоарния ремък ще направиш най-добре. Колегата Laviatan.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- crazytralala
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е39 525TDS 98'
- Мечтае да кара: космически кораб по морското дъно
Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?
ремъците, шайбите и амортесьорчето са нови, (стария ремък се е скъсал в италия) та смених само шайбата и всичко е наред. Марка Topran на 180лв с отстъпката и малко повече от половин час игра със смяната
Е39 525 TDS 98'
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?
crazytralala написа:ремъците, шайбите и амортесьорчето са нови, (стария ремък се е скъсал в италия) та смених само шайбата и всичко е наред. Марка Topran на 180лв с отстъпката и малко повече от половин час игра със смяната
Topran за шайбата е лош избор - дано ти изкара повече колега

AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани