Проблем с ангренаж или ГНП?!?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: BMW Е39 525TDS 98'
Мечтае да кара: космически кораб по морското дъно

Проблем с ангренаж или ГНП?!?

Мнение от crazytralala » 14 Юли 2013, 10:28

Здравейте колеги,
От две седмици съм собственик на Е39 525ТДС и едва днес се регистрирам във форума, тъй като не мислех че толкова скоро ще ми се наложи да го правя. Съжалявам ако такава тема (за което съм почти 1000% сигурен) но доста почетох днес преди да пиша.
Та да карам по същество:
Тръгнах за Бургас вчера и със спирането ми чувам някакво зверско тракане в двигателя, което по време на пътя го нямаше (т.е появи се ей така от нищото) гледах зяпах чесах се умно по главата (това ми е първия дизел и все още не съм запознат) и достигнах до заключението че обтегача на ангренажа е сдал багажа, тъй като ГНП е чисто ново монтирано в Италия преди половин година. НО пък не знам какви майстори са го монтирали. Това чукане се чува осезателно на празен ход (като ермомелка със счупени 10-15 зъба) а в движение не толкова осезателно. Колата съвсем малко изгуби мощност. Както и да е прибрах колата на собствен ход до Сливен и нямах проблеми с връщането (за мое щастие понеже вече имам една скъсана ангренажна верига на старата кола). После обаче четейки тук постовете се замислих дали не е възможно ГНП-то да се е охлабило и заради това да имам това чукане. Направи ми впечатление че като натиснах ремъка с ръка (на изгасен двигател) след това чукането спря за около 10-15 минути. Другото което е, че не започва хлопането още с паленето на мотора а да кажем около минута след това.
Моля ви за съвети, понеже не ми се сменя двигател
Е39 525 TDS 98'

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: перник
Пол: Мъж
Кара: e 39 525tds

Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?

Мнение от gigov » 17 Юли 2013, 8:46

Здравей,

Провери демпферната шайба да не е почнала да се къса.При мен се появи подобно тракане преди време и причината беше тя.

Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?

Мнение от Bavarishe » 17 Юли 2013, 9:14

Или оптега4а на пистовия ремък.колелото на помпата
ТДС - Турбо Див Селянин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?

Мнение от Zubcho » 17 Юли 2013, 10:50

На ангренажните вериги има водачи и обтегачи...

Изображение


Номер 20, 10, 7 и 15 от картинката горе. Линк към страницата с графиката. Ако мислиш да караш колата поне 3-4 години ти препоръчвам смяна на веригите и обтегачите. Това се препоръчва да се прави на 200 000км. Струва към 500лв с труда, но го правиш веднъж. Според мен някой от 2-та елемента 20 или 10 си е заминал, но може и да греша. Вероятно на твоята кола не са сменяни никога и вече е време.

Обърни се към Пресиан от Габрово. Той е влюбен в М51 и вече доста са му минали през ръцете. Знае кое как става при смяната на ангренажните вериги и ще ти даде много добра цена за труд и части.

Успех!

П.П.
След като си купих моя тдс промих двигателя при смяната на масло. Появи се едно странно чаткане след промивката. Е след има няма 8К км. при едно изпреварване мотора стана на салата :D Та е хубаво да действаш на време :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: BMW Е39 525TDS 98'
Мечтае да кара: космически кораб по морското дъно

Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?

Мнение от crazytralala » 17 Юли 2013, 11:13

след обстойно и детайлно гледане на всички компоненти по двигателя плюс диагностика (за отпадане на ГНП като възможност) стигнахме до заключение ангренаж. Демпферната шайба съвсем леко претриса но не толкова фатално. Разговарях с Италианеца който е обслужвал колата в BMW сервиза в Милано и човека ми каза че е сложил масло 5w30 за да пали по лесно колата зимата ..... WTF!!! :bang: и заради това не може еда направи налягане на хидравличния обтегач. Та мисълта ми с този пост е следната, Е ли възможно според вас найстина това да е проблем и със смяната на маслото да се оправи, или да спестя сега пари от масло и направо да наливам в смяна на ангренаж? Онзи ми се изсмя по телефона като му казах че ангренажа е за смяна щото БМВ му давали 1 000 000км. А аз имам опит с късане на ангренажна верига от старата кола та някак си не ми се рискува много много :D
Е39 525 TDS 98'

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?

Мнение от Zubcho » 17 Юли 2013, 11:45

Не го слушай Италиано Челентано какви ги говори :) Там сменят масло на 40 000км най-рано. Събери си пари за 2 вериги, водачи, успокоители и си ги смени. Другото което е маслото само от доверен източник! Прекалено много са ментетата за жалост. Ако искаш можеш да си вземеш масло 0w40 пълна синтетика тип Long Life. Но това вече е въпрос на средства. Аз карам с 10w40 полусинтетика и всичко е перфектно и не харчи повече от заводски зададеното.

Разгледай по форума има доста изписано за маслата, вискозитет и тн.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: BMW Е39 525TDS 98'
Мечтае да кара: космически кораб по морското дъно

Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?

Мнение от crazytralala » 17 Юли 2013, 11:53

Да бе Бате, аз знам с колко трябва да е заводско колата ама някак си ми се струва странно на кола на 270к км да и сложим масло като за кола на 20к :D Та, то масло и с ангренажа ще се сменя та мисля да пробвам първо, ей така за всеки случай. Макаронаджията ми каза, че сложил по евтинко масълце да не товари стария собственик, и верно бате като го пипна маслото няма никъв вискозитет а е на 4к км да не говорим, че знаеш как се мие дизелово масло от ръцете па тва пада със сапунче без да остави грам следа по ръцете :D
Е39 525 TDS 98'

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: PLEVEN
Пол: Мъж
Кара: E-39TDS

Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?

Мнение от I.V.G. » 18 Юли 2013, 10:21

бегай сменявай маслото и остави тези вериги за после,моите са над 350000 и не са пипани,слагай 10-40 и си свиркай

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: BMW Е39 525TDS 98'
Мечтае да кара: космически кораб по морското дъно

Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?

Мнение от crazytralala » 18 Юли 2013, 10:46

I.V.G. написа:бегай сменявай маслото и остави тези вериги за после,моите са над 350000 и не са пипани,слагай 10-40 и си свиркай

Оставих я сутринта, сега чакам да ми се обадят като е готова да ходя да си я взема..... дано е от това :dunno:
Е39 525 TDS 98'

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: BMW Е39 525TDS 98'
Мечтае да кара: космически кораб по морското дъно

Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?

Мнение от crazytralala » 18 Юли 2013, 12:16

Няма промяна в работата на двигтеля след смяната на маслото, ехх хубаво щеше да е да се оправи с това, но явно ще се сменя ангренаж или поне част от него, след отваряне ще стане ясно
Е39 525 TDS 98'

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: BMW Е39 525TDS 98'
Мечтае да кара: космически кораб по морското дъно

Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?

Мнение от crazytralala » 18 Юли 2013, 20:18

разкостих ремъците и за мое щастие се оказа демпферната шайба, а ся кажете от къде да си взема читава такава втора ръка или направо нова и за какви пари да се подготвя
Е39 525 TDS 98'

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?

Мнение от Zubcho » 24 Юли 2013, 21:59

Нова си взимай задължително. А ако смениш и ремъците и другите шайби + амортисьорчето на аксесоарния ремък ще направиш най-добре. Колегата Laviatan.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: BMW Е39 525TDS 98'
Мечтае да кара: космически кораб по морското дъно

Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?

Мнение от crazytralala » 25 Юли 2013, 9:22

ремъците, шайбите и амортесьорчето са нови, (стария ремък се е скъсал в италия) та смених само шайбата и всичко е наред. Марка Topran на 180лв с отстъпката и малко повече от половин час игра със смяната
Е39 525 TDS 98'

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3206
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: Проблем с ангренаж или ГНП?!?

Мнение от laviatan » 04 Авг 2013, 12:11

crazytralala написа:ремъците, шайбите и амортесьорчето са нови, (стария ремък се е скъсал в италия) та смених само шайбата и всичко е наред. Марка Topran на 180лв с отстъпката и малко повече от половин час игра със смяната

Topran за шайбата е лош избор - дано ти изкара повече колега :yes:
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook