проблем с m62b44tu

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

проблем с m62b44tu

Мнение от Giovanni » 25 Май 2013, 20:13

Задравейте колеги,
имах малък проблем с тоя хубав мотор и тва беше нестегната гайка и болт на ваноса на главата от пасажерската страна, та леко ми избяга центровката и двигателя тресеше.
Оправихме зацепването в сервиз но сега пък има бял пушак. Като я настъпя се вижда че пуши малко и другия момент е като я запаля излиза голям облак. Оставя ли я за повече от 10-15мин и като запаля е чудо, след тва си тръгвам и не пуши ако не я настъпвам.
Никак не ми се вярва това да са сегменти или гумички на клапаните, няма как преди да влезе в сервиза за зацепване да не пуши и след зацепване да пуши от тия 2 неща според мен.
Ще съм благодарен на идеи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 10.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 318i
Мечтае да кара: BMW E46 330i kompressor

Re: проблем с m62b44tu

Мнение от embasi » 25 Май 2013, 22:38

Колега щом има бял пушек харчи масло смяна сегменти лоша работа :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: проблем с m62b44tu

Мнение от gentata » 26 Май 2013, 0:13

Ако наистина е бял пушека се случва нещо с антифриза -> глава, гарнитура. Но ако пушека е сив (какъвто предполагам е) ще се е повишил и разхода на масло. Провери дали и как са завити болтовете на капака на клапаните и по-точно тези, които са по-близо до купето.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: проблем с m62b44tu

Мнение от Giovanni » 26 Май 2013, 0:47

Да, сив е. Тази вечер пак го разходих малко и като че ли не пушеше като и давах ряз, а може и от тъмното да не се вижда добре.
Но при запалването направо димка хвърли.
Не знам тия болтове на капака как могат да влияят на това, при лулите масло няма. Двете гарнитури са перфектни на капака на главата.
Почвам да си мисля че проблема случайно се е появил след центровката и вероятно може да е гумички на клапаните, само че не знам дали при тях изпушва така, защото не пуши постоянно а само при самото запалване.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: проблем с m62b44tu

Мнение от gentata » 26 Май 2013, 1:36

От една друга тема:
gentata написа:Ами споделям с моята кола какво се случи - M62TU44. Разхода на масло стана 1л/130км (от максимума до минимума на щеката) от раз :shock: Двигателя работи перфектно, няма тресене или нестабилни обороти нито на празен ход нито под натоварване. Като се запали отзад пушек та не се вижда - димна завеса, ако поработи на празен ход да речем 30-40 мин. (в задръстване) и после кикдаун отзад пушек. И така го постигнах споменатия разход. Интерсеното е че пушека при стартиране го имаше единствено и само ако преди да я изгася съм превишавал 2000-2500 об/мин :idea:, ако съм я карал до тези обороти и помен няма от проблема. Три месеца преди проблема беше сменена ангренажната верига със всичко около нея. Преди 10 месеца пък (12000км) пък е сменян клапана на картерните газове с нов оригинален във Варна карс. Видимо от двигателя нямаше абсолютно никакви течове с изключение на един разхлабил се болт на капака на клапаните от където съсвсем леко пръскало масло при високи обороти. До преди това разхода на масло да стане по-голям от на бензина, на 10000 км лапаше не повече от 100-150мл. Обаждах се на майстори, които си разбират от работата обяснявайки им това което написах и всички казват по тези признаци че са за смяна или гумички или сегменти или и двете. Отидох при един от майсторите и видяхме въпросния разхлабен болт. Болта се затегна и каране около 60-70 км - пушек няма никакъв :shock: А я закарах за гумичките и сегменти имаше и вариант да търся "нов" двигател. От тогава до сега съм минал около 300км и от проблема и следа няма и всичко се оказа от въпросния разхлабен болт.
А ето и според мен каквъв е бил проблема. Когато колата се пали винаги е на смукач или пък на затворен максимално дросел когато е на празен ход. На двигателя си му трябва въздух и като няма от къде да го засмуква дърпа от където може в случая от отвора получил се от разхлабения болт. От там през картера после през клапана на картерните газове маслото от картера заминава във всмукателния колектор и от там директно в цилиндрите. Наистина малко вероятен сценарии но както се видя при мен е възможен :mhihi:
И така "ремонта" ми излезе парите за гориво за изминатите 250-300км а не 1500-2000лв в най-бюджетния вариант.
:driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: проблем с m62b44tu

Мнение от Giovanni » 21 Юни 2013, 18:30

Проблема се оказа липсваща скоба на маркуч на масло-отделителя и самия маркуч е за смяна.
Пълни масло в смукателните колектори от там всички цилиндри.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: проблем с m62b44tu

Мнение от gentata » 22 Юни 2013, 1:12

Май предния майстор ръцете си оставил :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: проблем с m62b44tu

Мнение от Giovanni » 22 Юни 2013, 15:49

Еми много ясно, може ли след зацепване на ваносите да почне да пуши :)
и на това отгоре там където беше проблема, на главата от пазажерската страна не са го зацелипи както трябва, 2 зъба по назад ... абе "майстори".
Всъщност целия проблем дойде от ...
Появиха се яки вибрации, но все пак можеше да се кара колата. Слизам на следващия ден, въртя ключа неще да запали. Викам си тотално се скапа май.
Качвам се до нас да взема лаптопа, закачам ... датчик разпределителен на пазажерската глава. Викам си сега пък датчика ли намери да се скапе. Разменям датчиците (абсолютно едни и същи са на двете глави) и пак от пасажерската глава ми дава. Викам си - аха не е от датчика, нещо механично е в главата. Отварям я и какво да видя :). Импулсната шайба която подава сигнал на датчика за положението на вала застанала на една страна се подпрява на датчика :)
Как болт с обратна резба ще се развърти ... no idea.
Важното е че колегата при когото е колата локализира целия проблем, и тъй като ще поразглабя доста сменям всичко, вериги, обтегачи, плъзгачи, уплътнения и т.н.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: проблем с m62b44tu

Мнение от omegaart » 22 Юни 2013, 16:39

Giovanni написа:Еми много ясно, може ли след зацепване на ваносите да почне да пуши :)
и на това отгоре там където беше проблема, на главата от пазажерската страна не са го зацелипи както трябва, 2 зъба по назад ... абе "майстори".
Всъщност целия проблем дойде от ...
Появиха се яки вибрации, но все пак можеше да се кара колата. Слизам на следващия ден, въртя ключа неще да запали. Викам си тотално се скапа май.
Качвам се до нас да взема лаптопа, закачам ... датчик разпределителен на пазажерската глава. Викам си сега пък датчика ли намери да се скапе. Разменям датчиците (абсолютно едни и същи са на двете глави) и пак от пасажерската глава ми дава. Викам си - аха не е от датчика, нещо механично е в главата. Отварям я и какво да видя :). Импулсната шайба която подава сигнал на датчика за положението на вала застанала на една страна се подпрява на датчика :)
Как болт с обратна резба ще се развърти ... no idea.
Важното е че колегата при когото е колата локализира целия проблем, и тъй като ще поразглабя доста сменям всичко, вериги, обтегачи, плъзгачи, уплътнения и т.н.


Ако не е зацепена веригата като хората е твърде вероятно да не минеш само с презацепване и смяна на обтегачи и бла бла , почти съм сигурен че си изкривил клапани , нека да се погледне хубаво защото после само ядове ще имаш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: проблем с m62b44tu

Мнение от Giovanni » 22 Юни 2013, 17:17

Проверил ги е. Няма криви клапани за късмет, колегата каза че и компресия е гледал, всичко е ок.
Но понеже ще сменя масло-отделителя и проблемния маркуч, му казах да сменя всичко.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: проблем с m62b44tu

Мнение от omegaart » 22 Юни 2013, 20:45

Giovanni написа:Проверил ги е. Няма криви клапани за късмет, колегата каза че и компресия е гледал, всичко е ок.
Но понеже ще сменя масло-отделителя и проблемния маркуч, му казах да сменя всичко.


Дано да е така , ще се разбере после :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: проблем с m62b44tu

Мнение от Nasko_325TD » 15 Юли 2013, 11:15

Giovanni написа:Проверил ги е. Няма криви клапани за късмет, колегата каза че и компресия е гледал, всичко е ок.
Но понеже ще сменя масло-отделителя и проблемния маркуч, му казах да сменя всичко.

Да може да пуши от това.И в youtub има клипчета как пуши преди и спира след смяната на тази част,която се намира най отзад на колектора от към купето. :yes:
Не е скъпа оригинално мисля че беше към 100 лв,ако не се лъжа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: проблем с m62b44tu

Мнение от Giovanni » 15 Юли 2013, 14:25

Колата се оправи и е като нова, проблема беше само в маркуча на маслоотделителя, но добре че смених всичко че глемия плъзгач се разпаднал при свалянето му :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: проблем с m62b44tu

Мнение от gentata » 15 Юли 2013, 18:29

Добре си и направил. Ваносите как са тракат ли? Разгледай тази тема :yes:
:driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: проблем с m62b44tu

Мнение от Giovanni » 15 Юли 2013, 22:46

Няма грам тракане, работи перфектно.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook