Смяна тампони заден носач.
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Смяна тампони заден носач.
Моля, препоръчайте сервизи/майстори, които знаят как се прави тази конкретна операция.
- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: Смяна тампони заден носач.
bigmurzi написа:1.От къде си?
2.Елементарно е.
От Софийския "east end" съм.
Даже има къде да ползвам канал.
Сменял съм си сам тампони на предни носачи на Е30, (ама!) след като си платих на един стругар да ми направи нужния дорник за избиване на старата втулка и набиване на новата.
За задния носач ... ако пак трябва някакъв "BMW special tool", за да избия стария тампон ... вече не ми се занимава -- "умре ми стругаря"

Но ако според теб става и без такива и извращения -- моля обясни, пък туку виж се вкарам в поредния филм.
Re: Смяна тампони заден носач.
stenly написа:Но ако според теб става и без такива и извращения -- моля обясни, пък туку виж се вкарам в поредния филм.
Алтернативно -- ако идеята ти е била ти да я направиш -- стига да не си далеч, бих ти я докарал.
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Смяна тампони заден носач.
оди в дару

С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- georde123000
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 22.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: Смяна тампони заден носач.
тампоните на задните носачи са гумени с втулка по средата,единия вариант е да ги разпробиеш с малка бургия и излизат лесно,другия вариант е като свалил носача е да ги запалиш да изгорят ако имаш горелка,има и друг вариант с една дълга шпилка шайба и гайка и един голям камък и като стегнеш гайката тампона излиза.За да свалиш носача,сваляш колелото,сваляш полуоската,развиваш армортесиора,откачаш търбичката за спирачна течност,и натискаш носача на долу и вадиш пружината,след това вадиш и носача,и махаш тампоните,после ги набиваш на менгеме ако нямаш преса,но задължително зачисти където влиза тампона и при набиването намажи ги обилно със вода и веро и ги набиваш,сглобяването е по обратен ред,но когато стягаш носача се стреми да е максимално дигнат на горе,тампони ти препоръчвам да си вземеш лемфьордер ,ако има нещо питай поздрави 

Re: Смяна тампони заден носач.
georde123000 написа:тампоните на задните носачи са гумени с втулка по средата,...
Благодаря за изчерпателните инструкции, колега.
Те свършиха добра работа (не се шегувам) -- отказаха ме от романтичната идея да си ги сменям сам.
Един приятел монтьор (ама не от София) ми обясняваше по телефона че ставали и без сваляне на носача, (т.е. без разкачане на полуоската), та това ме беше обнадеждило.
Благодаря и на Явор за идеята -- звъннах и в Дару, обадиха ми се обратно с някаква оферта, обаче се оказа че дамата, с която разговарях не ме е разбрала и офертата беше за смяна на 2-та тампона на гредата към купето.
И понеже всичко се случваше на края на работния ден, остана за утре да ми се обадят с правилната оферта.
Има и 2 странични проблема с Дару -- тия тампони те ги нямат в наличност, трябва с поръчка, а в случая до 3 дни трябва да оправя работата;
Може и да си занеса свои, но трябвало да са БМВ ОЕМ разбираш ли ...
- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: Смяна тампони заден носач.
Ако свалиш носача, с нещо подходящо като дължина(аз ползвам клапан), чук по-едричък, тампона излиза с два-три чука. После новия трябва да си го стиснеш с нещо навътре (подходящо менгеме), като внимаваш коя страна къде гледа и преди това някакво лубрикантче подходящо да го мазнеш.
Не съм автомонтьор и пипам само моята кола. Най-добре иди в сервиз, но в Дару ще ти одерат кожата за труд според мен.
п.с.А и от 2004 насам не знаеш кои са хората, които пипат качествено БМВ-та в София?
Не съм автомонтьор и пипам само моята кола. Най-добре иди в сервиз, но в Дару ще ти одерат кожата за труд според мен.
п.с.А и от 2004 насам не знаеш кои са хората, които пипат качествено БМВ-та в София?

Е30 на десен завой бензин НЯМА!
Re: Смяна тампони заден носач.
bigmurzi написа:...
п.с.А и от 2004 насам не знаеш кои са хората, които пипат качествено БМВ-та в София?
Знам че звучи странно,
ама и аз моята кола досега все сам съм си я оправял, но и нищо чак толко сериозно не й е 'излизало' -- предни тампони, рейка, накладки, водна помпа -- е такива дреболии.
Ама тия тампони ме поуплашиха.
А тая процедура, която ти ми я описа включва ли откачане на полуоската от носача и откачане на спирачния маркуч? (предполагам -- да).
- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: Смяна тампони заден носач.
абе иди на сервиз - за 50-100лв. ще ти ги сменят ...
иначе носача трябва да го свалиш ако ще го правиш сам без подходящ инстримент, дали от носача или от дифа ще я откачиш .. което ти е по-лесно
иначе носача трябва да го свалиш ако ще го правиш сам без подходящ инстримент, дали от носача или от дифа ще я откачиш .. което ти е по-лесно

Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Смяна тампони заден носач.
То по-трудното е да се свали спирачката, щот върви по носача и към тройника. Тряя свалиш меката връзка дето е с 14 и прорязано 11 и смазка. http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=34&fg=15 По схемата са 1 и 13/14 и се намират на самия носач. Цялата работа ще ти отнеме поне ден два при положение, че не си го правил до сега, а без канал си е филм. Ако си пък с барабани отзад, най-добре да ти продам и едни носачи с дискове и все направо, хем малко тунинг да има. Обърни внимание и на болтовете с които са захванати полуоските към дифа. Вътрешния шестостен е за предпочитане, но можеш да попаднеш и на външен торкс, което без подходящия камък няма как да развиеш. Треа увесиш и гърнето. Вероятно ще ти трябват и скоби за пружините освен ако не са некви ултра къси. Следните стъпки:
1. Дигаш и от двете страни колата като НЕ подлагаш на тампоните на моста!
2. Сваляш гуми, стабилизираща щанга
3. Пробваш да развиеш полуоските от дифа. (шестостен/торкс и тръбичка неква + изправна ръчна ако не си с шпер)
4. Пробваш да развиеш болтовете на носачите - (два ключа 19, с гедоре не става)
5. Пробваш да развиеш спирачните маркучи. Приготви в нещо да тече спирачна течност или да запушиш маркучите. (прорязан ключ 11)
Ако успееш пиеш бира и продължаваш амбициран...
6. Сваляш гърнето.
7. Подигаш малко носачите с крика за по лесно - развиваш амортесьорите, стягаш пружините.
8. Пускаш носачите, махаш пружините, вадиш сички болтове дето си успял да развиеш в по-горните стъпки 3,4,и 5.
9. Махаш въпросните тампони по методите описани от колегите
10. Тураш новите, които аз бих заменил с полиуретанови.
11. Сичко обратно на колата + обезъздушаване на спирачките, което сам няма как да направиш.
Много важно е да не забравяш да ядеш, иначе рискуваш да се самонараниш!
Аз до сега съм имал 5 е30-ки и не ми се е налагало да сменям тия тампони! На 4 от тях обаче съм сменял носачи - от барабан към диск без да сменям тия тампони и е30-ката не ми е била разкрачена. Не знам колко зле може да са освен, че се разкрачвала отзад колата! Според мен амбицията ти трябва да е по-голяма от смяна на тия тампони за да се захванеш. Успех. Елементарно е!
П.С. Докато бяха на събор оная Събота аз бях под моите на събор
Едната изкърпена от-до, другата от барабан на диск.

1. Дигаш и от двете страни колата като НЕ подлагаш на тампоните на моста!
2. Сваляш гуми, стабилизираща щанга
3. Пробваш да развиеш полуоските от дифа. (шестостен/торкс и тръбичка неква + изправна ръчна ако не си с шпер)
4. Пробваш да развиеш болтовете на носачите - (два ключа 19, с гедоре не става)
5. Пробваш да развиеш спирачните маркучи. Приготви в нещо да тече спирачна течност или да запушиш маркучите. (прорязан ключ 11)
Ако успееш пиеш бира и продължаваш амбициран...
6. Сваляш гърнето.
7. Подигаш малко носачите с крика за по лесно - развиваш амортесьорите, стягаш пружините.
8. Пускаш носачите, махаш пружините, вадиш сички болтове дето си успял да развиеш в по-горните стъпки 3,4,и 5.
9. Махаш въпросните тампони по методите описани от колегите
10. Тураш новите, които аз бих заменил с полиуретанови.
11. Сичко обратно на колата + обезъздушаване на спирачките, което сам няма как да направиш.
Много важно е да не забравяш да ядеш, иначе рискуваш да се самонараниш!
Аз до сега съм имал 5 е30-ки и не ми се е налагало да сменям тия тампони! На 4 от тях обаче съм сменял носачи - от барабан към диск без да сменям тия тампони и е30-ката не ми е била разкрачена. Не знам колко зле може да са освен, че се разкрачвала отзад колата! Според мен амбицията ти трябва да е по-голяма от смяна на тия тампони за да се захванеш. Успех. Елементарно е!

П.С. Докато бяха на събор оная Събота аз бях под моите на събор


Последна промяна KPETEH на 09 Юли 2013, 21:17, променена общо 6 пъти
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4204
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Смяна тампони заден носач.
Аз мойте тампони за отзад си ги взех от ДАРУ. Още не знам, как ще е с нея, че ги сменяме 2 месеца вече 

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: Смяна тампони заден носач.
Ако ше я дрифтиш, слагай полиретанче и на моста.

Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Смяна тампони заден носач.
Че се сетих... и жилата на ръчната трябва да се махнат, та ще трябва да се махне барабана или диска и тнт.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
Re: Смяна тампони заден носач.
За информация на който го интересува, развръзката е следната:
в ДАРУ ми обадиха следните цени ~170 лв за смяна на тампоните и на двата носача, ~106 лв за смяна само на тампоните на единя (това само за труд).
Бях се засилил към един сервиз на бул. Амстердам, чиито услуги съм ползвал, но се оказаха заети за 2 дена напред.
Накрая импровизирано акостирах в М-Комплект на "Димитър Пешев", вдигнаха колата на подемник и започна обследване на щетите ...
Десния тампон на моста беше леш, и двата тампона на скоростната.
Хората ме офертираха 150 лв (за труд) за смяна на двата тампона на моста, 4-те тампона на носачите и 2-та на скоростната (те не че тия са особено сложни).
След кратко почесване се хванах на хорото. Оказа се обаче, че не могат за днес да им доставят тампони за носачи и тези за скоростната;
След справка при съфорумника laviatan, напазарувах при него въпросните тампони, за следните цени:
Тампони за задни носачи (2 комплекта) * 15 лв
Тампони за заден мост (2 бр) * 19 лв
Тампони за скоростна (2 бр) * 10 лв
Равносметката на тая офанзива по задното окачване е 150 + 88 + 2 лв (билети за метрото до магазина в центъра) 240 лв
и задницата на колата заспа
(засега
)
в ДАРУ ми обадиха следните цени ~170 лв за смяна на тампоните и на двата носача, ~106 лв за смяна само на тампоните на единя (това само за труд).
Бях се засилил към един сервиз на бул. Амстердам, чиито услуги съм ползвал, но се оказаха заети за 2 дена напред.
Накрая импровизирано акостирах в М-Комплект на "Димитър Пешев", вдигнаха колата на подемник и започна обследване на щетите ...
Десния тампон на моста беше леш, и двата тампона на скоростната.
Хората ме офертираха 150 лв (за труд) за смяна на двата тампона на моста, 4-те тампона на носачите и 2-та на скоростната (те не че тия са особено сложни).
След кратко почесване се хванах на хорото. Оказа се обаче, че не могат за днес да им доставят тампони за носачи и тези за скоростната;
След справка при съфорумника laviatan, напазарувах при него въпросните тампони, за следните цени:
Тампони за задни носачи (2 комплекта) * 15 лв
Тампони за заден мост (2 бр) * 19 лв
Тампони за скоростна (2 бр) * 10 лв
Равносметката на тая офанзива по задното окачване е 150 + 88 + 2 лв (билети за метрото до магазина в центъра) 240 лв
и задницата на колата заспа


19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани