525d въпрос за МАФ + ИНПА

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от DiGital » 06 Юни 2013, 11:40

Ами несе сещам, но в практиер или бриколаж имаше май. Вземи някакъв ама дае с оплетка отвънка а не изцяло гумен. С оплетката изглежда красиво :)
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от L_G » 27 Юни 2013, 0:20

Привет,

Сори, че пак същия въпрос ще задам, но къде в София мога да намера такива вакуум маркучи.
Единственото, което намерих беше на 3.2мм от Ауто+, а не на 3.5 мм както е в realoem-а.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от Elesar74 » 27 Юни 2013, 11:46

Боя се, че няма да намериш. Освен в Дарукар

Номенклатурен номер : 11727545323
Описание : ВАКУУМ МАРКУЧ ЧЕРЕН
Ед.цена (с ДДС) : 21.60 BGN
Има наличност

Аз не можах да намеря в моя град, ама си казах, малък град, нормално. Аз щом ти в София не можеш, ясна е работата.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от L_G » 27 Юни 2013, 12:03

Ами предполагам, че нарочно са направили/избрали маркуч с такъв размер.

Аз се чудя дали наистина ще е проблем да се сложи маркуч с 0.3мм по малък размер :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от Elesar74 » 27 Юни 2013, 15:54

Не помня дали ти писах на ЛС, но 3.2 го пробвах , много трудно влиза.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от L_G » 03 Юли 2013, 11:36

Привет,

Първо да започна с това, че проблемът при мен се разреши и сега всико е както трябва. Колата отново си набира както трябва - плавно и с добро ускорение.

Не съм сигурен кое точно оправи нещата, но ето и списък с това което направих:

    1. Почистване на ЕГР-а
    2. Почистване на смукателните колектори
    3. Смяна на вакуум маркучите
    4. Почистване на МАФ-а
    5. Смяна на филтъра на картерните газове
    6. Премахване на Пеперуднките (бяха започнали да се клатят :) )
    7. Смяна на сензора за налягане, който се намира на смукателния колектор - беше се строшило палчето, което влиза в колектора и съответно от там изпускаше
    8. Останових, че съм имал теч на антифриз от този трипътния щуцер, който се намира на вдигателя след горния маркуч на радиатора
    9. Почистване на интеркулера

Това обърнато в пари прави:
    1. Спрей за почистване на МАФ от ауто+ - 12лв.
    2. 2м маркуч с външна оплетка на 3.2 мм от ауто+ - ~11.50лв.
    3. 12 бр. уплътнения за смукателния колектор - 48 лв.
    4. филтъра за картерните казове - 106 лв.
    5. Щуцер от Камор-Ауто - 20.50 лв
    6. Датчик за налягане в колектора (втора ръка) - 40 лв. (~200 лв. е нов)
    7. Четки, препарат за чистене на колектора, разни болченца за затапване на пеперудите, автомивка за колектора и интеркулера - 20-30 лв
    8. Труд - два мои дни в гаража с помоща на приятел 8)


След цялата тази интервенция стигнах до извода, че ако човек може да си го направи сам, е по-добре да си го направи, отколкото да го дава на майстори.
Разсъждавам така защото първо нещата се получиха супер добре и всичко беше изпипано и второ:
Бях давал колата в един не безизвестен в софия сервиз (не искам да споменавам името му) за премахване на пеперудките и като резултат:
1. Върнахма ми колата с пеперуди, като каза, че не са разбрали, че трябва да ги махат, но са в добро състояние и все пак не се знае колко ще изкарат
2. При разглабянето на колектора останових, че майстора е пропуснал да затегне 2-та последни към купето болта наколектора
3. Много силно ме убеждаваха, че ЕГР и колектора са го почистили - да, ама не, 6-9 месеца по късно видях, че изобщо не си е направил труда поне да почисти ЕГР-а

Естествено за това качествено обслужване ми взеха 70 лв.

Отделно други майстори ме убеждаваха, че имам за смяна семеринга м/у двигателя и ск. кутия защото имаше някакви капчици на ск. кутия. Оказа се, че благодарение на не затегнатите болтове и строшения датчик за налягане на колектора е текла мизерия/масло и се е стичала по двигателя и от там на ск. кутия.


Другия извод, който си напраих е че чистенето на ЕГР-а и колектора си е е.... мамата :D - мнооооооогооооооо мизерия има там :)


Общо взето това е от мен...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от L_G » 03 Юли 2013, 11:38

Забравих да кажа и специални благодарности на колегара Elesar74 - даде ценни насоки :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от Elesar74 » 03 Юли 2013, 11:53

Браво колега, радвам се че си стигнал до ето този извод:
След цялата тази интервенция стигнах до извода, че ако човек може да си го направи сам, е по-добре да си го направи, отколкото да го дава на майстори.


Също като теб един ден се престраших и почистих AGR-a, (благодарение на инфо от форума), после друг ден смъкнах и интеркулера и турбопътищата, после сам си махнах пеперудките и т.н. всичко това ест. от форума, което е и предназначението му. Като чета твоя пост и само дето не виждам себе си :D. Не презирам квалифицираният труд и опит, но за беда, човек не може да бъде сигурен винаги за какво си дава парите. Ако пък ще се правят експерименти с колата ти, по-добре си ги направи ти. С малко повече информация, която в днешни дни е изобилна в нет-а, с малко повече сръчност и желание, човек може да реши една значителна част от задачите с обслужването на автомобила си.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от L_G » 13 Авг 2013, 12:13

Привет Отново,

За жалост се налага пак да пиша в тази тема :banghead: защото след подобрението, след ремонтите описани горе колата започна пак да се спъва.

Сутрин при студен двигател изглежда всичко да е както трябва, но като позагрее се връща онова мудно набиране при ниските обороти. Този път обаче този проблем не е толкова силно изразен и колата се държи малко по-добре отпреди.

В допълнение обаче се появи и един друг проблем, който отново е свързан с ускорението. При натиснат педал на газта до долу (не кик даун) колата започва рязко да ускорява до 2500. Като стигне до 2500, оборотите падат до 2000 за 2-3 секунди, все едно съм пуснал газта и след това отново се изтрелва до колкото може без да прекъсва или забива.

Закачих я на компа, но единствените грешки, които имаше бяха:
1. 191 iki-eeprom-fehler codierung fehlerhaft/unvollstaendig

2. 30 Auxiliary water pump
50 Additional heater
Тук мисля, че е нормално до ми го дава това защото печката ми не работи, но не мисля че проблема идва от тук

3. 146 tilt alarm sensor: fuse or cable
149 interior security: fuse or cable
150 interior security rear: fuse or cable

Също не мисля, че е от това

4. 1152 Electric Fan


Някакви идеи откъде може да идва проблема?

Филтъра на горивото не е сменян никога и се чудя дали може той да прави проблем?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от Z3Ro* » 13 Авг 2013, 14:46

Привет, колега!
Наскоро имаше такава тема, пробвай да откачиш дебитомера. В темата на колегата симптомите бяха същите-на загрял мотор, срив! Оказа се, че температурния елемент на дебитомера му е сдал багажа.
Ето, погледни тук: viewtopic.php?f=35&t=339998

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от Ivo_Borisov » 13 Авг 2013, 19:04

Ако няма грешки в управлението, значи проблема е механичен. Виж и това за дебитомера!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от L_G » 19 Авг 2013, 18:24

Прочетох темата на колегата и последно завършва без някакво решение.

Видях, че е взел нов дебитомер и нещата на са се променили с новия. Тук имам питане:
1. Трябва ли след смяна на нов дебитомер колата да се обучи?
2. От днес подкарах DIS-а и искам да попитам дали с нея мога да хвана проблем в дебитомера?


След като откачих МАФ-а се забелязва малко подобрение, което на топла кола не се усеща толкова много, но:
1. Проблема с падането на оборотите при ~2500 оборота изчезна след откачването на буксата.
2. колата стана много по пъргава от спряло положение до около 1500-2000 оборота.
3. от 2000-3000 оброта набира доста мудно
4. след 3000 се изтрелва доволно

Като цяло с и без дебитомер плавното и хубаво набиране го няма. Даже при загряла кола на не много голям байр колата застопорява на оборотите м/у 2000-3000 и колкото и да натискам газта ускорението почти го няма (т.е вдига с ~100 оборота на 10 сек.). Единствено в тази ситуация когато педала стигне до момента преди кик дауна - автоматика връща една предавка и колата полита.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от Z3Ro* » 20 Авг 2013, 21:31

Щом има и минимално подобрение е много вероятно дебитомерът да е за смяна. Като откачиш буксата му, ако е неизправен ще има подобрение, но колата пак няма да върви като с изправен дебитомер. Погледни пак в другата тема, колегата вече е с решен проблем след нов дебитомер и ъпдейт на софт-а.

Успех! :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от L_G » 22 Авг 2013, 10:31

Свързах се с колегата и найстина нещата са се оправили при него, но понеже е взел по новия дебитомер се е наложило да си упдейтва софтуера, което май автоматично зачиства адаптацията на МАФ-а.

Вчера и днес си играх с ДИС-а и ИНПА-та и от живите данни видях, че показателите на МАФ-а от 750-2500 оборота се разминават с 100-400 единици от очакваните. Забелязах, че ако известно време задържа педала на едно място и оборотите се застопорят също - стойностите на МАФ-а се изравняват почти. Ако обаче започна да играя с педала (газ за 2-3 сек. и отемам пак за 2-3 сек, така постоянно) моментните стоностите отиват доста далеч от очакваните като най голямата разлика, която съм забелязвал е с колко 500 единици.


Вчера си играх с ДИС-а и пуснах теста за Air Mass Flow Sensor, който от общо 4 пъти, 2 пъти не мина успешно и като цяло показа:
1. Intake air temperature през цялото време беше 66-70 градуса целзии. Теста го правих в един гараж, който се намира два етажа под земята и не вярвам градусте да са били над 25. В теста пишеше, че е възможно темературата да е с около 30 градуса по-висока, но в тоя случай е с около 45 градуса.

2. първият и вторият тест (на ниски обороти) не бяха успешни тъй като допустимата разлига беше +/- 4.7, а тестовете показаха 5.2 и 4.9.
При този тест при 3500 оборота нямаше проблеми.

Като заключение ДИС-а изписа да проверя ЕГР-а и ако той е наред да подменя/поправя МАФ-а. Пуснах и тест за ЕГР-а, които на всеки 4 сек. правеше вакум на маркуча на ЕГР-а и видях че наистина работи. Даже направих глупоста да върна маркуча на ЕГР-а докато теста върви и колата започна да се дави (което предполагам е нормално).
За да съм сигурен все пак, че не ми прави проблем той го изолирах, но само с болтче във вакум маркуча.

Колата е 525дА 2002 и искам да попитам дали някой знае как стой въпроса с подмяната на МАФ-а за този модел? Модат ли да се намерят същите дебитомери или пак се слагат по нови?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от dak » 23 Авг 2013, 12:17

Колега до като не я видиш в движение нищо няма да разбереш , дебитомера трябва да реагира мигновенно при натиснат педал и да е,над 1000 и така да седи при натисната газ ! Мисля че при теб прекодиране на ДДЕ не е необходимо при смяна на дебитомер щото си 2002 г, ама не съм сигурен , но според мен си за нов дебитомер от всякъде.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook