смяна на съединител

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 28.12.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: е46 136к.с.
Мечтае да кара: х5

Re: смяна на съединител

Мнение от stoimenov_1958 » 02 Дек 2011, 10:24

От снимките се вижда, че пружинките(три броя) не са свити докрай.Трябва да се свият и това е редно да стане преди да свалиш заключващата скоба.Става лесно с една отвертка.
Ако искаш да си направиш дорник то размерите са:ф14.97(L-24) ф23.97(40мм),между двете дължини 24 и 40мм има конус сдължина 10мм.Който е ползвал дорник ще разбере какво съм написал,като тези размери са от оригинален немски дорник

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 23.02.2009
Местоположение: Варна

Re: смяна на съединител

Мнение от Vanio_bmw » 02 Дек 2011, 18:28

колега мисля 4е трябва още да се свият пружините .
Оба4е не знам дали ще стане само ако ги напънеш с отвертка или ще трябва да затягаш още пеперудката и успоредно с това да ги прибираш ?
И абжаба защо оригинално не са затворени още в завода до край ??? :roll: луда работа с тез съединители , и аз събирам още малко инфо и смелост :lol: и ще го отварям пак за прибиране на притисквателя .
пп: и да пишеш какво е станало, ина4е аз имам такъв дорник - ръчно направен но върши работа ,така 4е ако някой иска да пише от Варна съм .
Успех

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 2.05.2003
Местоположение: По света и в Плевен
Кара: E92 Lci N55 /CBR 1100 XX/S1000RR

Re: смяна на съединител

Мнение от Mitiracing » 04 Дек 2011, 4:27

Такааа,всичко е сменено и е ОК цялата работа ми отне около 5-6 часа с чистенето кафетата и лафовете :) притискателят го натегнах още малко със пеперудката и тва му беше,в момента отделя както си отделяше и преди започва от средата.Не мога да правя разлики нито пък да кажа ,че отделя много горе педала.Колкото до центроването на феродото,ми бяха обещали оригинална БМВ-ска опашка,намерих си и универсален комплект но и от двата стола и накрачя нищо :) Използвах един изпитан от доста колеги предполагам метод,сложих по две капки Локтайт лепило м/у диска и притискателя докато са на земята и ги центрих на око и айде горе на маховика :mhihi:.Получава се ефекта УАуу :lol: стягаш притискателя нанизваш кутията да подведе и един отзад да върти вала,стягаш по 2 болта ,слагаш помпата,няколко натискания на съединителя и един да върти отдоло вала на кутията,че иначе може и да не отлепи феродото с тва лепило :mhihi: (за препоръчване е по 2 капки не да се лепи диска за притискателя :mhihi: ) и всичко е 6.Кутията влезе като у дома си ,е все пак с 4 човека и един който въртеше отзад можехме да я разнасяме като "пръскачка из лозе".Общо взето всичко мина добре,малко въртел с болтовете на кутията отгоре ама тва е като за първи път.Иначе миналата седмица се мотахме с един Форд Фокус със същите операций.Подробни снимки не съм правил тъй като не ми беше до снимане.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 23.02.2009
Местоположение: Варна

Re: смяна на съединител

Мнение от Vanio_bmw » 04 Дек 2011, 19:52

Колеги я кажете как трябва да бъде заклю4ен притисквателя ? като на колегата тук (зъбите на пеперудката са по 4асовниковата стрелка) и и евентуално след това се затягат пружинките с отвертка назад
DSCF6020.JPG


или както е показано по TIS обратно на 4асовниковата стрелка и пружинките се събират от самия натиск и затягането на пеперудката
05.jpg


не мога да си обясня защо има разлика ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 2.05.2003
Местоположение: По света и в Плевен
Кара: E92 Lci N55 /CBR 1100 XX/S1000RR

Re: смяна на съединител

Мнение от Mitiracing » 05 Дек 2011, 0:20

Ами аз като гледам да ти кажа пеперудата на единия и другия са различни единият е с ляво другият с дясно закопчаване,но според мен играе една и съща роля.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 28.12.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: е46 136к.с.
Мечтае да кара: х5

Re: смяна на съединител

Мнение от stoimenov_1958 » 05 Дек 2011, 10:29

Моя съединител(LUK) беше заключен от производителя и отлключването стана със завъртане на скобата по посока обратно на часовниковата стрелка,като преди това свихме с отверка пружинките.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Re: смяна на съединител

Мнение от tani bojilov » 06 Дек 2011, 1:36

Ванка,попринцип нашите съединители са закопчани по посока на часовниковата стрелка,и се отварят обратно на на нея.
Тоя притискател,който си го показал е обратно,но така си е фабрично затворен.
Няма никакво значение как е затворена скобата,нейната работа е за държи притискателя в затворено положение.
Въпроса е ако ти се затваря скобата на дясно да не тръгнеш да я слагаш наляво.Тогава ще натиска с обратната периферия и няма да може хубаво да прибере диска.Но ако фабрично е сложена на ляво то тогава така трябва да бъде.Качвал съм ти снимки,можеш да прецениш как трябва да е.Аз смених три съединителя :) и на трите се затваря по часовниковата стрелка.Тоя обратния е от някаква бензинка май :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 23.02.2009
Местоположение: Варна

Re: смяна на съединител

Мнение от Vanio_bmw » 06 Дек 2011, 11:23

ok разбрах .

По посока на часовника е затварянето и продължава да се затяга и навива докато се приберат пружините,ако трябва дори се избутват с отвертка назад .Аз това разбрах и скоро ще се види така ли е !!!
Поздрави и още веднъж благодаря за мненията и предложенията........ :bowdown:

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: sofia

Re: смяна на съединител

Мнение от marto_dk » 13 Юли 2012, 2:23

А как се прибират пружинките когато сменяш само феродо? и как се законтрят ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: смяна на съединител

Мнение от vavilon » 13 Юли 2012, 14:28

stoimenov_1958 написа:От снимките се вижда, че пружинките(три броя) не са свити докрай.Трябва да се свият и това е редно да стане преди да свалиш заключващата скоба.Става лесно с една отвертка.
Ако искаш да си направиш дорник то размерите са:ф14.97(L-24) ф23.97(40мм),между двете дължини 24 и 40мм има конус сдължина 10мм.Който е ползвал дорник ще разбере какво съм написал,като тези размери са от оригинален немски дорник

Ще си позволя да сложа едно чертежче... :mhihi:
Внимание!
Диаметър Ф23,97мм., може да варира в широки граници. Зависи какъв феродов диск сте си купили, отоворите им варират спрямо модела на колата.
Инструмента (дорника) го направете след като сте измерили диаметъра на новият феродов диск!

Изображение
Последна промяна vavilon на 05 Фев 2014, 13:04, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 381
Регистриран на: 22.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: M6

Re: смяна на съединител

Мнение от bochogogogo » 26 Юни 2013, 14:43

Пружините трябва да са свити докрай да..Но въпроса ми е защо слагат тази звезда в притискатела при положение че в завода на преса могат да се свият пружините и така да се постави притискатела...Аз лично си свих пружините после центровах без дорник феродото на око и натегнах притискателя без никакви звезди и дорници...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: смяна на съединител

Мнение от bai_ILIA » 27 Юни 2013, 2:50

bochogogogo написа:Пружините трябва да са свити докрай да..Но въпроса ми е защо слагат тази звезда в притискатела при положение че в завода на преса могат да се свият пружините и така да се постави притискатела...Аз лично си свих пружините после центровах без дорник феродото на око и натегнах притискателя без никакви звезди и дорници...


еми точно затова е заключен от завода понеже е с опитмален натяг за монтаж. и да натягаш повече пак същата работа. на моя съединител му махнахме звездата и така направо го монтираха.
"Чемодан, вокзал, Москва"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 28.12.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: е46 136к.с.
Мечтае да кара: х5

Re: смяна на съединител

Мнение от stoimenov_1958 » 27 Юни 2013, 8:14

Да,може да се монтира незаключен,със дорник или "опашка", но след 15 000км ще започне да отделя "високо".По интересен е случая,когато се налага смяна на феродовия диск,лагер,... и трябва ние да го заключим преди монтажа,защото притискателния не е износен.Оригиналния инструмент за това упражнение е около 2500лв.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 381
Регистриран на: 22.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: M6

Re: смяна на съединител

Мнение от bochogogogo » 27 Юни 2013, 10:44

Моя притискатаел незнам преди кой какво е сменял но бяха крайно хлавави пружинките свих ги на преса и отново го поставих.Ефекта беше доста добър.Интересува ме какви са симпомите на заминал притискател.И има ли някаде белег по него кога е произведен?

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 3.07.2007
Кара: E46 320d

Re: смяна на съединител

Мнение от altanivan » 15 Ное 2016, 20:49

Трябва да ги натегна до край пружинки?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook