смяна на съединител
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
46 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- stoimenov_1958
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 28.12.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: е46 136к.с.
- Мечтае да кара: х5
Re: смяна на съединител
От снимките се вижда, че пружинките(три броя) не са свити докрай.Трябва да се свият и това е редно да стане преди да свалиш заключващата скоба.Става лесно с една отвертка.
Ако искаш да си направиш дорник то размерите са:ф14.97(L-24) ф23.97(40мм),между двете дължини 24 и 40мм има конус сдължина 10мм.Който е ползвал дорник ще разбере какво съм написал,като тези размери са от оригинален немски дорник
Ако искаш да си направиш дорник то размерите са:ф14.97(L-24) ф23.97(40мм),между двете дължини 24 и 40мм има конус сдължина 10мм.Който е ползвал дорник ще разбере какво съм написал,като тези размери са от оригинален немски дорник
Re: смяна на съединител
колега мисля 4е трябва още да се свият пружините .
Оба4е не знам дали ще стане само ако ги напънеш с отвертка или ще трябва да затягаш още пеперудката и успоредно с това да ги прибираш ?
И абжаба защо оригинално не са затворени още в завода до край ???
луда работа с тез съединители , и аз събирам още малко инфо и смелост
и ще го отварям пак за прибиране на притисквателя .
пп: и да пишеш какво е станало, ина4е аз имам такъв дорник - ръчно направен но върши работа ,така 4е ако някой иска да пише от Варна съм .
Успех
Оба4е не знам дали ще стане само ако ги напънеш с отвертка или ще трябва да затягаш още пеперудката и успоредно с това да ги прибираш ?
И абжаба защо оригинално не са затворени още в завода до край ???


пп: и да пишеш какво е станало, ина4е аз имам такъв дорник - ръчно направен но върши работа ,така 4е ако някой иска да пише от Варна съм .
Успех
- Mitiracing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 2.05.2003
- Местоположение: По света и в Плевен
- Кара: E92 Lci N55 /CBR 1100 XX/S1000RR
Re: смяна на съединител
Такааа,всичко е сменено и е ОК цялата работа ми отне около 5-6 часа с чистенето кафетата и лафовете
притискателят го натегнах още малко със пеперудката и тва му беше,в момента отделя както си отделяше и преди започва от средата.Не мога да правя разлики нито пък да кажа ,че отделя много горе педала.Колкото до центроването на феродото,ми бяха обещали оригинална БМВ-ска опашка,намерих си и универсален комплект но и от двата стола и накрачя нищо
Използвах един изпитан от доста колеги предполагам метод,сложих по две капки Локтайт лепило м/у диска и притискателя докато са на земята и ги центрих на око и айде горе на маховика
.Получава се ефекта УАуу
стягаш притискателя нанизваш кутията да подведе и един отзад да върти вала,стягаш по 2 болта ,слагаш помпата,няколко натискания на съединителя и един да върти отдоло вала на кутията,че иначе може и да не отлепи феродото с тва лепило
(за препоръчване е по 2 капки не да се лепи диска за притискателя
) и всичко е 6.Кутията влезе като у дома си ,е все пак с 4 човека и един който въртеше отзад можехме да я разнасяме като "пръскачка из лозе".Общо взето всичко мина добре,малко въртел с болтовете на кутията отгоре ама тва е като за първи път.Иначе миналата седмица се мотахме с един Форд Фокус със същите операций.Подробни снимки не съм правил тъй като не ми беше до снимане.






Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: смяна на съединител
Колеги я кажете как трябва да бъде заклю4ен притисквателя ? като на колегата тук (зъбите на пеперудката са по 4асовниковата стрелка) и и евентуално след това се затягат пружинките с отвертка назад
или както е показано по TIS обратно на 4асовниковата стрелка и пружинките се събират от самия натиск и затягането на пеперудката
не мога да си обясня защо има разлика ?
или както е показано по TIS обратно на 4асовниковата стрелка и пружинките се събират от самия натиск и затягането на пеперудката
не мога да си обясня защо има разлика ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Mitiracing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 2.05.2003
- Местоположение: По света и в Плевен
- Кара: E92 Lci N55 /CBR 1100 XX/S1000RR
Re: смяна на съединител
Ами аз като гледам да ти кажа пеперудата на единия и другия са различни единият е с ляво другият с дясно закопчаване,но според мен играе една и съща роля.
- stoimenov_1958
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 28.12.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: е46 136к.с.
- Мечтае да кара: х5
Re: смяна на съединител
Моя съединител(LUK) беше заключен от производителя и отлключването стана със завъртане на скобата по посока обратно на часовниковата стрелка,като преди това свихме с отверка пружинките.
- tani bojilov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 3.04.2010
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Кара: е 46 320д 136кс + чип
Re: смяна на съединител
Ванка,попринцип нашите съединители са закопчани по посока на часовниковата стрелка,и се отварят обратно на на нея.
Тоя притискател,който си го показал е обратно,но така си е фабрично затворен.
Няма никакво значение как е затворена скобата,нейната работа е за държи притискателя в затворено положение.
Въпроса е ако ти се затваря скобата на дясно да не тръгнеш да я слагаш наляво.Тогава ще натиска с обратната периферия и няма да може хубаво да прибере диска.Но ако фабрично е сложена на ляво то тогава така трябва да бъде.Качвал съм ти снимки,можеш да прецениш как трябва да е.Аз смених три съединителя
и на трите се затваря по часовниковата стрелка.Тоя обратния е от някаква бензинка май 
Тоя притискател,който си го показал е обратно,но така си е фабрично затворен.
Няма никакво значение как е затворена скобата,нейната работа е за държи притискателя в затворено положение.
Въпроса е ако ти се затваря скобата на дясно да не тръгнеш да я слагаш наляво.Тогава ще натиска с обратната периферия и няма да може хубаво да прибере диска.Но ако фабрично е сложена на ляво то тогава така трябва да бъде.Качвал съм ти снимки,можеш да прецениш как трябва да е.Аз смених три съединителя


Re: смяна на съединител
ok разбрах .
По посока на часовника е затварянето и продължава да се затяга и навива докато се приберат пружините,ако трябва дори се избутват с отвертка назад .Аз това разбрах и скоро ще се види така ли е !!!
Поздрави и още веднъж благодаря за мненията и предложенията........
По посока на часовника е затварянето и продължава да се затяга и навива докато се приберат пружините,ако трябва дори се избутват с отвертка назад .Аз това разбрах и скоро ще се види така ли е !!!
Поздрави и още веднъж благодаря за мненията и предложенията........

Re: смяна на съединител
А как се прибират пружинките когато сменяш само феродо? и как се законтрят ?
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: смяна на съединител
stoimenov_1958 написа:От снимките се вижда, че пружинките(три броя) не са свити докрай.Трябва да се свият и това е редно да стане преди да свалиш заключващата скоба.Става лесно с една отвертка.
Ако искаш да си направиш дорник то размерите са:ф14.97(L-24) ф23.97(40мм),между двете дължини 24 и 40мм има конус сдължина 10мм.Който е ползвал дорник ще разбере какво съм написал,като тези размери са от оригинален немски дорник
Ще си позволя да сложа едно чертежче...

Внимание!
Диаметър Ф23,97мм., може да варира в широки граници. Зависи какъв феродов диск сте си купили, отоворите им варират спрямо модела на колата.
Инструмента (дорника) го направете след като сте измерили диаметъра на новият феродов диск!
Последна промяна vavilon на 05 Фев 2014, 13:04, променена общо 1 път
- bochogogogo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 381
- Регистриран на: 22.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: M6
Re: смяна на съединител
Пружините трябва да са свити докрай да..Но въпроса ми е защо слагат тази звезда в притискатела при положение че в завода на преса могат да се свият пружините и така да се постави притискатела...Аз лично си свих пружините после центровах без дорник феродото на око и натегнах притискателя без никакви звезди и дорници...
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: смяна на съединител
bochogogogo написа:Пружините трябва да са свити докрай да..Но въпроса ми е защо слагат тази звезда в притискатела при положение че в завода на преса могат да се свият пружините и така да се постави притискатела...Аз лично си свих пружините после центровах без дорник феродото на око и натегнах притискателя без никакви звезди и дорници...
еми точно затова е заключен от завода понеже е с опитмален натяг за монтаж. и да натягаш повече пак същата работа. на моя съединител му махнахме звездата и така направо го монтираха.
"Чемодан, вокзал, Москва"
- stoimenov_1958
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 28.12.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: е46 136к.с.
- Мечтае да кара: х5
Re: смяна на съединител
Да,може да се монтира незаключен,със дорник или "опашка", но след 15 000км ще започне да отделя "високо".По интересен е случая,когато се налага смяна на феродовия диск,лагер,... и трябва ние да го заключим преди монтажа,защото притискателния не е износен.Оригиналния инструмент за това упражнение е около 2500лв.
- bochogogogo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 381
- Регистриран на: 22.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: M6
Re: смяна на съединител
Моя притискатаел незнам преди кой какво е сменял но бяха крайно хлавави пружинките свих ги на преса и отново го поставих.Ефекта беше доста добър.Интересува ме какви са симпомите на заминал притискател.И има ли някаде белег по него кога е произведен?
Re: смяна на съединител
Трябва да ги натегна до край пружинки?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
46 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани