Ремонт на блокирал вентилатор на купето

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Ремонт на блокирал вентилатор на купето

Мнение от zvetiko » 23 Юни 2013, 14:50

Понякога вентилатора за климатика спира да върти, минаваме през някоя дупка и проблема се решава. След, което всичко се повтаря. Ако бушона е наред- в смисъл не е нагорял, може да изключим електрониката, която управлява вентилатора- така нареченият "нож" и да помислим за някакъв механичен проблем. За да сме напълно сигурни може само да се открехне капака на коша, като се отвъртят двата горни винта, колкото да се пъхне щанга или по-голяма отверка и да се удари по кожуха на вентилатора, ако заработи ще трябва да се направи описаното по-долу. Също така ако искаме да сменим вентилатора ще трябва да се мине през тази процедура.



Изображение

Неоходими инструменти- тресчотка, удължители, чупещо се каре, вложки 8 и 10.


Изображение

Отвърта се ето този винт




Изображение

След, което тези два винта от дясната страна на капака- долу се вижда удължителя и вложката.




Изображение

Отвъртат се винтовете от лявата страна на капака- долу се вижда удължителя и вложката, горе е вторият винт.




Изображение

Отваря се капака на кутията през, която минават кабелните снопове, като се вдигне гуменото уплътнение на коша на двигателя.



Изображение

Отвъртат се двете пластмасови гайки




Изображение

Кутията се сваля от рапидките.





Изображение

Вече може да се извади капака. Преди това е добре да се почисти с прахосмукачка, защото има доста изсъхнали листа и друга мръсотия.




Изображение

Изважда се защитният кожух, който предпазва кутията на вентилатора от замърсяване и вода. Кожуха просто се вади, с нищо не е фиксиран. Отново трябва да се почисти с прахосмукачка.


Изображение


Вече виждаме капака на кутията с вентилатора. Трябва да освободим закопчалката, като я разделим на две части.



Изображение


Капака, вече може да се свали.




Изображение


Изображение

Вече виждаме вентилатора, под него се вижда и филтъра на купето.




Изображение


Изображение


Замърсяването на оста на турбините е сериозно.




Изображение

След почистване, смазване и т.н. изглежда ето така. С тези процедури проблема се реши и вентилатора започна да работи нормално. Понякога турбините излизат от оста, опират в корпуса на кутията и се чува стържещ звук. Сигурно има и други варианти, но след като се стигне до вентилатора вече ще може да се разбере за какво точно става въпрос.



Изображение

Сглобяването е по обратният път. Може би закопчаването на капака на вентилатора е леко проблематично, но да кажем по този начин става лесно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето

Мнение от NikiNikolov » 25 Юни 2013, 10:37

По скоро е само почистване, а не ремонт. Знаеш ли как се вадят турбините от оста на мотора ? Става, но е добре да имаш резервен. Най-много четки може да се сменят, втулките на оста е големия проблем, те ако се сменят става нов мотор.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето

Мнение от ивчо » 25 Юни 2013, 13:40

Мммм, чудесно инфо за уплътняване на съботният ден :mhihi:
пп филтъра от снимките е ужасно замърсен - добре е да се смени !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 25 Юни 2013, 13:52

ивчо написа:Мммм, чудесно инфо за уплътняване на съботният ден :mhihi:
пп филтъра от снимките е ужасно замърсен - добре е да се смени !


Ама много взе да ги разбираш филтрите Ивчо мама :mhihi:

В допълннение има една дупчица и може да се смазва без да се вади вентилатора.

Самия вентилатор се откопчава отдолу доста тегаво. Трябва или шило остро да бръкнете в дупчицата на щипката или от спица на колело да направите кука у да откачите.

Горния капак на вентилатора хванат с каишката и със скобички от типа на въздушния филтър.
Загубите ли ги капака не се затваря като хората и въздуха вместо в купето отива навън. аз такива скобички не намерих и съм лепнал от сивата лента.

Така и така сте извадили всичко , извадете си и механизма на чистачките щото той севади след всичко извадено до момента.

Вентилатора може да му смените само четки, има едни ламаринки по перките за баланс , ако ги махнете ви е бедна фантазията какво се чува в купето.

В момента в който смажете вентилатора НЕ СМЕНЯЙТЕ филтъра на купето. КАрайте една седмица усилен на 4 защото всичкото масло ще омаже новия филтър и в комбинация с чистия въздух следва 10лева на вятъра.

Аз решим проблема с нов вентилатор след 10 пъти вадене и правене всички капаци на нищо.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето

Мнение от ivan. » 25 Юни 2013, 16:20

ВД40 прави чудеса,как го няма по веестелешопа не знам :mhihi:
Капака се държи на метални щипки ,а не само на пластмасовият'' колан '' от снимките...
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето

Мнение от ивчо » 25 Юни 2013, 16:58

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:
ивчо написа:Мммм, чудесно инфо за уплътняване на съботният ден :mhihi:
пп филтъра от снимките е ужасно замърсен - добре е да се смени !


Ама много взе да ги разбираш филтрите Ивчо мама :mhihi:

:OT: Радиатор ли да е това !?
Aве ей ... Що ма караш да ровя у някфи форуми и да се зверим кое где е :mhihi:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 25 Юни 2013, 17:13

ивчо написа:
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:
ивчо написа:Мммм, чудесно инфо за уплътняване на съботният ден :mhihi:
пп филтъра от снимките е ужасно замърсен - добре е да се смени !


Ама много взе да ги разбираш филтрите Ивчо мама :mhihi:

:OT: Радиатор ли да е това !?
Aве ей ... Що ма караш да ровя у някфи форуми и да се зверим кое где е :mhihi:


Щото си като един собственик на ТДС :winky: ..пишеш и даваш съвети без да си виждал даденото нещо и без да си изцапал кунките :)!
Или изобщо пишат без да им еясно за кво става дума , важен е преразказа . Имаше едни филтри по едновреме , явно бяха мазни с нещо ,джама стана мармалад убих се от бърсане.
Сега съм с турски на Сардес с актувен въглен от Руди 96 и съм много доволен.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето

Мнение от ивчо » 25 Юни 2013, 17:22

Еееее, ти ако знаеш колко пъти вече свалях капака на клапаните заради тъпите ексцентрици ! :kuku: :censored: :mhihi:
Цапал съм се вече ! :bchug: :winky:
Струва ми се замърсен при това много !
Де да знам - моята няма такава екстра, та точно това вярно се съм го правил :bchug:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето

Мнение от Bavarishe » 25 Юни 2013, 18:08

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:..............

абе ей аз на 25-та даже съм го мил това радиаторче зад вентилатора,че търсехме филтъра на купето,а такъв нямаше.Там се събира мега тиня като нямаш филтър и ми духа на х.... :yes:
ТДС - Турбо Див Селянин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето

Мнение от zvetiko » 25 Юни 2013, 18:29

NikiNikolov написа:По скоро е само почистване, а не ремонт. Знаеш ли как се вадят турбините от оста на мотора ? Става, но е добре да имаш резервен. Най-много четки може да се сменят, втулките на оста е големия проблем, те ако се сменят става нов мотор.


След като караш нещо неработещо да проработи би трябвало да е ремонт, независимо от начина, по който е постигнато. ;)
Виждам, че темата е доразвита и ще бъде от полза ако трябва да се продължи и с други манипулации по вентилатора.

Само за информация- това е клапата за затваряне на външният въздух. Ако е блокирала, нещо се е счупило, трябва да се затвори принудително....

Изображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето

Мнение от ivan. » 25 Юни 2013, 20:00

Ако е блокирала, нещо се е счупило, трябва да се затвори принудително....

не! трябва да се ползва жокер или малко разходка в ''продава'',но в никаъв случай принудително!!!
От другия край има още една.
Не се препоръчва ''принудителното'' запушване за пушачи :mhihi:
То нищо принудително не води до нищо хубаво в тия коли ;)
п.п. баси темата-реклама на смазващ шпрей ли е :mhihi:
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето

Мнение от Bavarishe » 26 Юни 2013, 1:13

айде от мен една загадка.На моменти на парно,на клима няма значение на 2-3-та степен само нещо почва да дрънчи в таблото.Духането си е перфекнто но жуженето или дрънченето и аз нз какво е дразни :roll:
ТДС - Турбо Див Селянин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето

Мнение от zvetiko » 26 Юни 2013, 8:23

не! трябва да се ползва жокер или малко разходка в ''продава'',но в никаъв случай принудително!!!
От другия край има още една.
Не се препоръчва ''принудителното'' запушване за пушачи
То нищо принудително не води до нищо хубаво в тия коли
п.п. баси темата-реклама на смазващ шпрей ли е


Всеки решава сам, какво да прави с колата си- дали да ремонтира клапите или просто да ги затвори.
И ти беше пуснал една тема, която по твоята логика се състои в това как да завъртиш ключа на колата и да натиснеш два бутона на дистанционното. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето

Мнение от Sasho.85 » 26 Юни 2013, 9:11

Малко извън темата. Не те ли дразни тази тресчотка ве? Като гледам вече си е подала молбата за напускане, ама няма кой да и я подпише :mhihi:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето

Мнение от ivan. » 26 Юни 2013, 12:32

zvetiko написа:
не! трябва да се ползва жокер или малко разходка в ''продава'',но в никаъв случай принудително!!!
От другия край има още една.
Не се препоръчва ''принудителното'' запушване за пушачи
То нищо принудително не води до нищо хубаво в тия коли
п.п. баси темата-реклама на смазващ шпрей ли е


Всеки решава сам, какво да прави с колата си- дали да ремонтира клапите или просто да ги затвори.
И ти беше пуснал една тема, която по твоята логика се състои в това как да завъртиш ключа на колата и да натиснеш два бутона на дистанционното. ;)

Прав си ,бях пуснал тема защото не го знаех :yes:
Сега без да спорим ,кажи защо според теб е по-добре клапата да е затворена ,а не отворена :roll:
Самите клапи са с 2-3 лостови механизма и се оправят елементарно,затова писах че няма нужда от принудителни работи,които най много да счупят моторчето с това напъване...
Изображение
by ''kompleksa''

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook