Настройка ГНП на ТДС

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 303
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: Варна
Кара: E36 & E39

Настройка ГНП на ТДС

Мнение от nikolai_v » 24 Юни 2013, 11:17

Здравейте колеги! Преди няколко месеца си купих тдс и от тогава съм постоянно се тормозя с тази помпа. Като купих колата имаше неприятно тресене при студен мотор (незнайно защо несъществуващо при огледа). Ходих на диагностика в Бош, където ми казаха, че всичко е наред и не могат да разберат от къде е. От доста години чета форума и си мислех, че е от плочката, като най-често срещан подобен проблем. Намерих един майстор с голяма слава, който каза, че целия проблем е от това, че помпата пуска повече гориво и може да се оправи с корекция отвътре. Доверих му се и си оставих колата. Като я взех проблема беше изчезнал и работата на студен мотор беше чудесна, все едно никога не е имало проблеми. От тогава почна следващият проблем с топлото палене. Като загрее след доста каране, особено с пуснат климатик няма палене. Сетих се за вериги, но как до преди няколко часа нямаше никакъв проблем с паленето, а се появи след интервенцията по помпата? На всичко отгоре сега в горещото време като загрее добре започва да работи с тресене. Студената работа си е перфектна. Какво да правя от тук нататък, някакви предположения? Извинявам се, че ви отнех от времето с този дълъг пост. Благодаря.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Настройка ГНП на ТДС

Мнение от E30_DK » 24 Юни 2013, 11:32

Въпросния майстор за да ти оправи тресенето в нискте е върнал предварението(момента на впръскване на гориво) - по този начин се е появил другия проблем с топлия старт, който е бил замазан преди покупката на колата... би трябвало и вървежа да е променен - чувстваш ли я по-мудна в ниските?
Освен да ти дам съвет да се сменят веригите за друго не се сещам - те в момента твоите са разтегнати и в завидимост от това какво предварение е зададено ще имаш проблеми или при студен мотор или при топъл :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Настройка ГНП на ТДС

Мнение от zvetiko » 24 Юни 2013, 12:03

Колега, отиди някъде да ти нагласят количеството на подаваното гориво на 3мг- прави се с реглаж от плочката. Също така нека да завъртят ГНП към двигателя- така ще се оберат хлабините по веригата/ако е възможно/ и ще се реши проблема с топлият старт, ако се причинява от износена верига. Ще разбереш, че е направено по-това, че двигателя ще започне да работи по-шумно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 303
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: Варна
Кара: E36 & E39

Re: Настройка ГНП на ТДС

Мнение от nikolai_v » 24 Юни 2013, 20:51

Благодаря за отговорите. Бихте ли ме насочили към проверен и кадърен майстор във Варна, който може да направи корекцията?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 5.10.2008

Re: Настройка ГНП на ТДС

Мнение от Maver_86 » 24 Юни 2013, 21:20

Здравей колега, аз имам абсолютно същия проблем. Преди два дни ми отказа да запали след каране на климатик и беше оставена на припек за около час. С бутане запали и после я угасих. Завъртам ключа и си запали. Просто в горещините топла пали трудно. И аз търся лек за това явление. Четох из разни други форуми, че уж било от някаква плочка на помпата на която се разпоява някакъв транзистор и т.н. Никой майстор обаче не се наема да каже от какво е със сигурност. Скоро ще посещавам и друг майстор на помпи. Ако се намери решение на проблема ще пиша пак.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Настройка ГНП на ТДС

Мнение от E30_DK » 24 Юни 2013, 21:43

nikolai_v написа:Благодаря за отговорите. Бихте ли ме насочили към проверен и кадърен майстор във Варна, който може да направи корекцията?


За вашия регион съм чел, че човека е с ник Ilko Ivanov от Добрич - поразрови се из форума, има доста отзиви за него.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 303
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: Варна
Кара: E36 & E39

Re: Настройка ГНП на ТДС

Мнение от nikolai_v » 24 Юни 2013, 21:51

Maver_86 написа:Здравей колега, аз имам абсолютно същия проблем. Преди два дни ми отказа да запали след каране на климатик и беше оставена на припек за около час. С бутане запали и после я угасих. Завъртам ключа и си запали. Просто в горещините топла пали трудно. И аз търся лек за това явление. Четох из разни други форуми, че уж било от някаква плочка на помпата на която се разпоява някакъв транзистор и т.н. Никой майстор обаче не се наема да каже от какво е със сигурност. Скоро ще посещавам и друг майстор на помпи. Ако се намери решение на проблема ще пиша пак.

При мен проблема се появи след като се намали количеството гориво с отваряне на помпата (по думите на майстора). Преди това нямах абсолютно никакъв проблем. Неговото мнение е, че само е намалил количеството без да променя предварението и сегашния ми проблем е от износен елемент на помпата. Има ли логика в думите му, при положение, че преди това съм я карал по 400км без гасене и не е имала проблеми с топлия старт, само тресеше студена?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 20.05.2013
Пол: Мъж

Re: Настройка ГНП на ТДС

Мнение от Гошетоо » 24 Юни 2013, 21:59

Доста работи са ти пипали по колата от това което чета и не знам как са аванс гориво и тн но ще ти кажа че на тази твоята помпа при износен елемент трудно пали топла. Студена си пали но така е направена че с покачване на температурата се променят режимите на работа на помпата и тогава си проличава че има износване. Не бих те посъветвал купуваш нов елемент и да разглобяваш помпата освен ако не мислиш да си караш колата още много години - по добре рискувай с втора ръка.

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 2.12.2012
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: Bmw e39 525 tds

Re: Настройка ГНП на ТДС

Мнение от Iwelin Welikow » 25 Юни 2013, 0:50

аз имам проблем със теч от гнп закарах го на "майстор" продължи да тече но вече и тресе трябва плочката да се настрой така че колата да работи на 800 оборота и всичко ще е наред но това е сложно във форомите пише че се слагат на 3 мг. но незная как се мери това нещо . . .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Настройка ГНП на ТДС

Мнение от Bavarishe » 25 Юни 2013, 1:09

с метър се мери.Направо не мога да разбера,какво толкова страшно виждат в тея тдс-и :banghead:
ТДС - Турбо Див Селянин

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 2.12.2012
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: Bmw e39 525 tds

Re: Настройка ГНП на ТДС

Мнение от Iwelin Welikow » 01 Юли 2013, 19:50

Не не се мери със метър настройваш на борда в меню 4.1 и гледаш стойностите поне при мен най добре работи мотора на 4-5 наистина не е кой знае каква сложнотия но ми се иска да го сваля и да си сменя гарнитурите но не знам как да го сваля и второ не знам как да го зацепя после ако някой може да помогне ще е много добре :paranoid:

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 8.06.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds 1998 год

Re: Настройка ГНП на ТДС

Мнение от dzhukev » 01 Юли 2013, 21:29

Здравей колега, относно проблема. Бих ти препоръчал майстор. Току що при него ходих. Човека ми направи колата като нова. Ходих при какви ли не майстори. При мен проблема беше от турбината. Свали ми турбото, главата, всичко се станаха като нови, имах счупен термостат, биалетки, с две думи - човека много разбира, специално от BMW. На мен ми го препоръча един дрифтър от Варна, мой близък приятел. Аз съм от Благоевград, но вече съм от Варна :mhihi: Отиди ако искаш, посъветвай се и сам прецени. Аз останах много доволен. Сервизът се намина на околовръстното, караш посока OMV, след моста, преди OMVто, пада се от лявата страна, точно преди автоморгата. Има автомивка, има и гумаджия, сервизът се казва - Dr Frankenstein :paranoid: Майсторът се казва Краси, ако искаш ще ти дам и номерът му. Недей да ходиш в Bosh..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Настройка ГНП на ТДС

Мнение от Bavarishe » 03 Юли 2013, 0:00

Iwelin Welikow написа:Не не се мери със метър настройваш на борда в меню 4.1 и гледаш стойностите поне при мен най добре работи мотора на 4-5 наистина не е кой знае каква сложнотия но ми се иска да го сваля и да си сменя гарнитурите но не знам как да го сваля и второ не знам как да го зацепя после ако някой може да помогне ще е много добре :paranoid:

отворете е34 раздела и теми за ТДС има не много,а прекалено много.Аз ги изчетох още преди да съм взел колата и вече не ме плаши нищо
ТДС - Турбо Див Селянин

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 303
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: Варна
Кара: E36 & E39

Re: Настройка ГНП на ТДС

Мнение от nikolai_v » 05 Юли 2013, 19:24

Iwelin Welikow написа:Не не се мери със метър настройваш на борда в меню 4.1 и гледаш стойностите поне при мен най добре работи мотора на 4-5 наистина не е кой знае каква сложнотия но ми се иска да го сваля и да си сменя гарнитурите но не знам как да го сваля и второ не знам как да го зацепя после ако някой може да помогне ще е много добре :paranoid:

Днес гледaх стойностите в меню 4.1. Кaто студенa покaзвaше точно 5 и си рaботеше добре. След 2км, докaто чaкaм нa светофaр от 5 скочи нa 15 и колкото повече зaгрявaше, толковa се увеличaвaше стойносттa (16..17..18..19..20) без особенa промянa в рaботaтa нa моторa. Нормaлно ли е товa поведение, aко не кaви сa възможните причини?
Едит: След по-продължително каране стигна до 29. Направи ми впечатление, че понякога влиза в нещо като сервизен режим и не може да вдигне повече от 100 без значение от предавката (просто се усеща, че турбината не сработва). Поведението на колата се променя след няколко минути престой с изгасен двигател.
П.С. Сори за нахалството ми, но знам, че това е доста масов мотор и доста хора са се сблъсквали с всякакви проблеми и се надявам някой да сподели нещо от опит. Ще се ходи на свестен майстор, това е ясно. :)
Изображение

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook