530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?) Решен !
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
За вакумите трябва да свалиш колектора. Отдолу под него минават маркучите и няма как да ги смениш иначе. Освен това тъкмо ще го почистиш тоя колектор, че вътре сигурно е
. Става с Meglio обезмаслител и после изплакване с вода, само го пази, че е пластмаса и ако го удариш някъде и го спукаш, ще трябва да търсиш друг колектор. Ако го миеш с вода свали и MAP от него.
Вакумите около турбото се достигат най-лесно на канал или подемник отдолу, иначе трябва да сваляш и въздуховодите.
Вземи някой приятел да ти помага и ще се справите, трябват ти вътрешен шестограм 5мм., тресчотка с камък 10мм. и глухо ключе 10мм. За сваляне на вакумите ти трябват тънки клещи, само внимавай да не счупиш някой щуцер, защото са пластмасови. Като вадиш стар маркуч, хубаво го раздвижи настрани преди да дърпаш.
Ако смениш вакумите и почистиш колектора, бас ловя, че ще усетиш разлика.
Успех!

Вакумите около турбото се достигат най-лесно на канал или подемник отдолу, иначе трябва да сваляш и въздуховодите.
Вземи някой приятел да ти помага и ще се справите, трябват ти вътрешен шестограм 5мм., тресчотка с камък 10мм. и глухо ключе 10мм. За сваляне на вакумите ти трябват тънки клещи, само внимавай да не счупиш някой щуцер, защото са пластмасови. Като вадиш стар маркуч, хубаво го раздвижи настрани преди да дърпаш.
Ако смениш вакумите и почистиш колектора, бас ловя, че ще усетиш разлика.

Успех!
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Колектора има 12 малки гарнитури около отворите на цилиндрите. По спомен, от Дарукар са към 80 лв. всичките. Свалянето е свързано с повечко развиване и както ти казах, да внимаваш да не падне нещо в цилиндрите.
По отношение на вакуума, може да тестваш преди това, но е малко тегава история, понеже трябва да откачиш някой маркуч от свръзката под колектора, а там е една теснотия.... Споредм мен от изброеното дотук, имаш някъде дупка по вакуум пътищата и ако маркучите ти са с външна оплетка, много трудно ще разбереш кой е. Тези маркучи заводски са ф3,5, аз лично такъв размер не съм виждал по нашенските магазини. Пробвал съм да забия 3.2, много трудно влиза. Но аз пробвах без да свалям колектора и нямах много опции за натиск, може ако е по-удобно да стане.
По отношение на вакуума, може да тестваш преди това, но е малко тегава история, понеже трябва да откачиш някой маркуч от свръзката под колектора, а там е една теснотия.... Споредм мен от изброеното дотук, имаш някъде дупка по вакуум пътищата и ако маркучите ти са с външна оплетка, много трудно ще разбереш кой е. Тези маркучи заводски са ф3,5, аз лично такъв размер не съм виждал по нашенските магазини. Пробвал съм да забия 3.2, много трудно влиза. Но аз пробвах без да свалям колектора и нямах много опции за натиск, може ако е по-удобно да стане.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
За алтернативни гарнитурки цената е 2.50 лева за правоъгълните и 2.70 лева за кръглите = 31.20 общо за всичките. 

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Има ли някакво описание как точно се сваля колектора , че и без тва трябва да го чистя. Като чистих ЕГРа и вътре в колектора беше голяма мизерия. Има ли схема на всички вакуми , че не съм много ориентиран. Въпреки че на пръв поглед всичко под капака е вного добро здраве и няма напукани кабели и маркучи поне от тези които се виждат. Гарнитурите на колектора може ли да не се сменяват ?
От къде колега ?
Z3Ro* написа:За алтернативни гарнитурки цената е 2.50 лева за правоъгълните и 2.70 лева за кръглите = 31.20 общо за всичките.
От къде колега ?
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
от почти всеки магазин за части.На Елринг и Рейнц са.Ако искаш хубав маркуч отиваш в дарукар и малко те порязват.Аз навсякъде съм сложил Гейтс и съм доволен
ТДС - Турбо Див Селянин
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Маркуча ли е Гейтс колега , каква му е цената ?
Днес си карах с откачен дебитомер , колата определено по добре набира , някак си по бързо реагира като и подавам газ ! Когато е включен някак по бавно реагира на подаването на газта ! Незнам какво да мисля вече
ще взема да инсталирам DIS , разбрах че там са по точни стойностите , вие какво мислите ? А цялото ли тяло на дебитомера трябва да се смени защото четох че можело само някакъв пълнител и някакви примерни цени ако знаете ?
Днес си карах с откачен дебитомер , колата определено по добре набира , някак си по бързо реагира като и подавам газ ! Когато е включен някак по бавно реагира на подаването на газта ! Незнам какво да мисля вече


- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Пак казвам, ако без дебитомера подобрението е минимално, но доловимо, вероятно той е една от причините за мудната кола!
В комбинация с някой вакум и става шах на пешката!

В комбинация с някой вакум и става шах на пешката!

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Колега , определено колата е по отзивчива с изключена букса. При включен дебитомер има едно леко зачу даване и след 3000 оборота е по тромава , когато го изключа зачудаването го няма. Само се чудя по какъв начин влияе на налягането на турбото 

- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
както каза колегата по горе,явно имаш съвкупност от няколко драми.Почни от вакумите,изчистване на колектора и смяна на гарнитурите му 

ТДС - Турбо Див Селянин
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Гледах темата за почистване на МАФ сензора , viewtopic.php?f=34&t=168174 и това ще стане най лесно и бързо. Ще пробвам да го изчистя и ще пиша за резултата ! А чистенето на колекторите и смяната на вакумите ще стане при всички случай , само си мисля да не направя някоя беля да падне нещо в цилиндрите че после
и вероятно ще ползвам услугите на момчето което ми обслужи колата за по сигурно.

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Доколкото знам, дебитомерът мери входящия към турбото въздух и неговата стойност е една от необходимите за пресмятане и дозиране на горивото. Трета стойност е налягането на пълнене, но тя е следствие на първите две. Демек ако няма входящ въздух се пръска по-малко гориво и от там комп-а казва на клапана да разтовари геометрията, защото не е необходимо налягане. Ти сам си забелязал, че в един момент пресмятаното и реалното налягане са близки по стойност и след това има срив. Също имай предвид, че стойностите на дебитомера за реално мерения въздух трябва винаги да са малко по-високи от пресметнатия нужен на комп-а, за да се пълни мотора нормално. При теб дебитомера дава реални стойности със 100-150 единици по-ниски от пресмятаните от комп-а и това като гледам е перманентно, за разлика от налягането на турбото, което е ту нормално, ту по-ниско от пресмятането. Това е свързана система, ако един компонент работи некоректно и другите са извън нормите.
Започнете с момчето с вакумите и след това ще се изясни картинката.
Успех и поздрави!
Започнете с момчето с вакумите и след това ще се изясни картинката.
Успех и поздрави!
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Така ще и ще направим . Понеже пича за момента е ангажиран това ще стане на малко по късен етап. Проблем ли ше е за турбината да карам така ?
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Дебитомера не изчислява нищо както и мапа също. Това са датчици и те дават основание на ЕКУ то да направи корекции в смесите .Като откачиш дебитомера или като е неизправен компютъра работи в сейфти режим по предварително зададена карта.Както също при различни ражими примерно ниски средни високи обороти ползва различни базови карти върху които нанася корекции в зависимост от условията на работа .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Развитието по темата след почистване на дебитомера !
Колата стана по отзивчива и по добре дърпа но пак не е каквото трябва ! Направих пак запис на живи данни в ИНПА където стойностите на дебитомера са равни или по високи от исканите . Турбото надува отлично до около 2700 , 2900 оборота и след това налягането от 2100 mbar пада на 1800
след което пак започва да расте но с много малко. Остава да се проверят турбо пътищата и вакумите , само дето незнам как
.
Колата стана по отзивчива и по добре дърпа но пак не е каквото трябва ! Направих пак запис на живи данни в ИНПА където стойностите на дебитомера са равни или по високи от исканите . Турбото надува отлично до около 2700 , 2900 оборота и след това налягането от 2100 mbar пада на 1800


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Провери си ЕГР а и го почисти или затапи направо.Турбото най вероятно е в изправност но по някаква причина не задържа флат буста в целия диапазон на оборотите.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани