Проверка бобини....как!?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от Nasko_325TD » 11 Юни 2013, 11:58

Ок,колега пиши да кажеш какво е станало! :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от meha » 12 Юни 2013, 8:49

Проблема още е наяве-при движение на 1-ва предавка без газ,когато колата сама се движи по равен участък,подам рязко газта до долу и задържам и започва тръ-ттръ-трът от празен ход до около 1300 об и после се изтрелва както трябва-това само на топъл двигател!

Иначе ефект от почистването на дюзите определено има ,аз усещам усезаема разлика на студен двигател :driving:

Събота или Неделя ще сменям лули и бобини то се е видяло и ще се пробваме относно :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от Nasko_325TD » 12 Юни 2013, 9:04

Лоша работа.И при мен го има това,ако и подам рязко и пусна газта като е на място оборотите почват да играят леко,отиват до 1000 после падат под 500 и така още един два пъти.И после се стабилизират на нормалните. :conf:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от meha » 14 Юни 2013, 8:50

Снощи не се сдържах да дочакам събота и малко се позаиграх!
Пък и тъкмо колата беше топла и правеше проблема....взех една чисто нова OEM бобина с лула( ОЕМ и тя чисто нова) и почнах да ги менкам к-т....и на 2-ри цил като я сложих,всичко изчезна :ok: :lalala: свалих новата бобина и и сложих,старата бобина с нова лула,пак се появи проблема-сега си перкам с нова бобина и стара лула) :driving: Но в неделя мисля да ги сменя направо и 6-те лули,така или иначе ще има врътня с лятното пране на радиаторите :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от omegaart » 14 Юни 2013, 11:04

meha написа:Снощи не се сдържах да дочакам събота и малко се позаиграх!
Пък и тъкмо колата беше топла и правеше проблема....взех една чисто нова OEM бобина с лула( ОЕМ и тя чисто нова) и почнах да ги менкам к-т....и на 2-ри цил като я сложих,всичко изчезна :ok: :lalala: свалих новата бобина и и сложих,старата бобина с нова лула,пак се появи проблема-сега си перкам с нова бобина и стара лула) :driving: Но в неделя мисля да ги сменя направо и 6-те лули,така или иначе ще има врътня с лятното пране на радиаторите :mhihi:


Честито колега , а ти като видя , че 2-ри цил. ти прави тия проблеми не я ли смени веднага с някоя от другите ? Щото при мен като беше проблема беше всеки път на различни цилиндри и беше ясно , че не е от бобина :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от Nasko_325TD » 14 Юни 2013, 11:06

Много добре,а на 2-ри цилиндър какво показваше на диагностиката?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от meha » 14 Юни 2013, 11:16

Нищо не съм видял,колата си се държи на диагностика без никакви проблеми,няма грешки,на живи данни екстра(до колкото може да показва Inpa :mhihi: ) И затова почнах с метода на проба-грешка,но още на 2-ри цил се показа проблема,а Инпата показва едно и също със старата и новата бобина.....но проблем няма вече :dunno:

Пробата я правих,няколко пъти на 2-ри цил,точно заради показанията на Inpa :banghead:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от Nasko_325TD » 15 Окт 2013, 11:34

В един чуждестранен форум намерих това инфо:
Check the resistance of the coil. Use an Ohmmeter check the primary resistance between the pos and neg terminals, it should be between .4-.6 ohms. Next check the secondary, connect the leads between the pos. side and the coil tower it should read between 8000-10000 ohms. if not replace the coil. HTH
Steve
Само ,че не мога да си го преведа точно.Горе-долу схващам ,ама не съм 100% сигурен какво пише.
Някой да даде едно рамо!? :)
Да видим вярно ли е ,не е ли!? :mrgreen:
Ето и линка от темата.Последното мнение.
http://www.bimmerwerkz.com/forum/5-seri ... 11002.html

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от Cyberloner » 15 Окт 2013, 14:23

казват ти че, като премериш с омметър между + и - на бобината трябва да покаже между 4 и 6 ohm първично съпротивление, а като мериш между + и върха трябва да e 8-10 kOhm вторичното

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от kener » 15 Окт 2013, 14:56

Така ще премериш дали е напълно прекъснала бoбината. Така прекъснала бoбина няма въобще да работи и слепец може да я открие. В бoбината имаш трансформация на енергия - ниско напрежение и висок ток, към високо напрежение и нисък ток. Тази трансвормация става по електромагнитен път. При него имат голямо значение размерите и положението на участващите в трансформацията детайли. Един пример: бoбината в следствие на вибрации+топлина си увеличава въздушната междина м/у намотките в едната част и/или между двете, от там КПД на трансформация пада, а от там и енергията на изкрата, и когато трябва мощна искра да запали богатата смес при потегляне то нея я няма.

Имай в предви, че лошата бoбина разваля свеща. Може да се получи така, че да монтираш нова бобина и проблема да се запази заради вече увредена свещ. Някои "майстори" съветват да се покара известно време с новата бобина за да изчисти свеща :kuku: . Според мен има ли проблем в лула или бобина трябва да се сменя всичко накуп - свещ, лула и бобина.
Последна промяна kener на 16 Окт 2013, 22:43, променена общо 1 път
40653

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от Nasko_325TD » 15 Окт 2013, 18:40

Еми там е работата ,че не знам с к'во имам проблем. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от meha » 15 Окт 2013, 19:29

Почваш по реда на изключването ;)

Kъм колегата kener - бобина :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от Nasko_325TD » 16 Окт 2013, 16:11

Kъм колегата kener - бобина :bchug:[/quote]
даммм,че после не излизат с търсачката мненията :lol:

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: vesoyanev2011

Последни теми
Facebook