Проверка бобини....как!?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Проверка бобини....как!?

Мнение от Nasko_325TD » 04 Юни 2013, 17:02

Здравейте колеги!Искам да попитам как се проверяват бобините дали са здрави,че нещо ме съмняват.
Или какво се гледа на INPA за тях? :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от zvetiko » 04 Юни 2013, 18:20

Nasko_325TD написа:Здравейте колеги!Искам да попитам как се проверяват бобините дали са здрави,че нещо ме съмняват.
Или какво се гледа на INPA за тях? :paranoid:


Колега, бобините в частност и целият процес на подаване на управляващите импулси, трансформиране на напрежението в бобините, запалването на искрата и горенето и се проверяват с осцилоскоп и съответната сонда.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от Nasko_325TD » 04 Юни 2013, 18:22

Еми чета тука,че се гледало нещо за оцветяване-вярно ли е?
А на INPA не се ли вижда кофти бобина ,ако има?

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 28.05.2013
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: с мръсна газ
Мечтае да кара: Мустанг кабрио с мръсна газ
Детайли за колата: БМВ Е39 520i

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от dakata.1975 » 04 Юни 2013, 18:35

Колега, най- лесния начин според мен е: отиваш на моргата, вземаш една бубина и пробваш на всеки цилиндър, докато двигателя заработи чисто ;)
Акъла е единственото нещо, което можеш да даваш и без да го имаш!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от zvetiko » 04 Юни 2013, 19:41

Nasko_325TD написа:Еми чета тука,че се гледало нещо за оцветяване-вярно ли е?
А на INPA не се ли вижда кофти бобина ,ако има?


С INPA отваряш този прозорец и гледаш дали някой цилиндър няма по-големи стойности- да кажем с няколко стотин. Ако има вземеш бобината от този цилиндър, разменяш я с цилиндър където стойностите са най-ниски и гледаш какво се случва. Ако със завъртането на бобините се завъртят и стойностите може да се предположи, че бобината е проблемна. Но все пак това е индиректен метод- може да има частично дефектирала бобина, без да има промяна във стойностите.

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от Nasko_325TD » 04 Юни 2013, 22:04

Ами те при мен са следните:
http://www.youtube.com/watch?v=sqSHXmduKOg
Някъде по средата на клипа се виждат стойностите.Това е диагностиката от моята кола. :)
Всички бобини ли са еднакви за М52,М54,М62?
Или имат разлика?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от zvetiko » 05 Юни 2013, 8:58

Колега, завърти бобините на 1-ви и 6-ти цилиндър и виж дали ще се завъртят стойностите. Ако се променят е ясно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от meha » 05 Юни 2013, 9:16

Колко е допустимото отклонение на бобина спрямо другите? В случайя на конкретната снимка имаме проблем с 5 цилиндър?

И мен не мъчи някакъв такъв проблем на М52,всичко е перфектнйо,грешки няма,свещите са нови,от скъпите(Дару),лулите перфектни(имам и чисто нови,пак от Дару,не е проблем да си сменя за проба)....но понякога главно като е загряла колата и тръгна от сфетофар на празен ход се усеща че някой от цилиндрите не работи добре,и то само докато не вдигне колата 1000-1100 об. :dunno:
Смених клапан картерни газове,свещи както казах по-горе,проблема си е наяве (както и със стария клапан и свещи):dunno:
Единствено ми направи впечатление,че в живи данни мисля пишеше spark timing control ....всичко е ОК,когато работи на празен ход мотора и през 30-тина сек.лентата скачаше яко в зелено дори с удивителни,както и стойностите отиваха примерно на +155 !!! :dunno:

И защо при живи данни винаги показва само на 3 от цилиндрите само,никога на 6-те едновременно :dunno: :oops:

Пробвал съм с откачане на бобините на празен ход и при откачането на всяка,мотора почва доста осезаемо да тресе.....
Сега мисля да сваля горивните разпръсквачи да ги проверя,щото друго не остана :roll:

Мисля имаше в ТИС стойности на бобините за измерване с уред,но не ги намира м нещо :roll:
Извинявам се на колегата за спама в темата му :bchug:


Бобините на М52/М54 и М62 са еднакви!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от zvetiko » 05 Юни 2013, 10:26

meha написа:Колко е допустимото отклонение на бобина спрямо другите? В случайя на конкретната снимка имаме проблем с 5 цилиндър?

И мен не мъчи някакъв такъв проблем на М52,всичко е перфектнйо,грешки няма,свещите са нови,от скъпите(Дару),лулите перфектни(имам и чисто нови,пак от Дару,не е проблем да си сменя за проба)....но понякога главно като е загряла колата и тръгна от сфетофар на празен ход се усеща че някой от цилиндрите не работи добре,и то само докато не вдигне колата 1000-1100 об. :dunno:
Смених клапан картерни газове,свещи както казах по-горе,проблема си е наяве (както и със стария клапан и свещи):dunno:
Единствено ми направи впечатление,че в живи данни мисля пишеше spark timing control ....всичко е ОК,когато работи на празен ход мотора и през 30-тина сек.лентата скачаше яко в зелено дори с удивителни,както и стойностите отиваха примерно на +155 !!! :dunno:

И защо при живи данни винаги показва само на 3 от цилиндрите само,никога на 6-те едновременно :dunno: :oops:

Пробвал съм с откачане на бобините на празен ход и при откачането на всяка,мотора почва доста осезаемо да тресе.....
Сега мисля да сваля горивните разпръсквачи да ги проверя,щото друго не остана :roll:

Мисля имаше в ТИС стойности на бобините за измерване с уред,но не ги намира м нещо :roll:
Извинявам се на колегата за спама в темата му :bchug:


Бобините на М52/М54 и М62 са еднакви!


Колега, ето тук е разглеждан проблема


Стойностите в engine roughness не са за нещо конкретно, само показват в кой цилиндър има проблем, който може да се дължи на няколко неща. В Autodata може да се види какво съпротивление трябва да имат бобините, но това не е достатъчно достоверен критерий за да се прецени състоянието им.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от Nasko_325TD » 05 Юни 2013, 13:21

Да добавя само,че и крайното гърне е черно.Не гори масло.
Като работи на празен ход леко пуфка отзад,все едно пали цилиндър и гасне.Не е осезаемо за другите хора,ама аз съм си такъв искам всичко да е 6. :lol:
Иначе смачкам ли я върви.
Само при плавно подаване на газ до 2000об,понякога леко придърпва,а понякога не. :conf:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от omegaart » 05 Юни 2013, 14:35

Nasko_325TD написа:Да добавя само,че и крайното гърне е черно.Не гори масло.
Като работи на празен ход леко пуфка отзад,все едно пали цилиндър и гасне.Не е осезаемо за другите хора,ама аз съм си такъв искам всичко да е 6. :lol:
Иначе смачкам ли я върви.
Само при плавно подаване на газ до 2000об,понякога леко придърпва,а понякога не. :conf:



Колега , размени местата на бобините все пак имаш 8 и ще видиш дали някоя не работи като хората след размяната на местата им. Най-вероятно причината за друсането ти е опекли се гарнитури на всмукателния колектор както си писахме и на лични съобщения. Нормално е при положение че сигурно никога не са сменяни а мотора е на 15 и отгоре години.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от Nasko_325TD » 05 Юни 2013, 14:49

Възможно е да,но пък други казват да сменя филтъра за маслените пари ли там какво се казва отзад на всмукателния колектор и сега не знам от къде да почна!? :conf:
То нищо няма да е излишно,ама първо най-належащото. :lol:
Лулите не съм ги сменял,само свещите(BOSCH Super Plus FGR7DQ+) и горивния.
Завъртях бобините,ама ефекта е същия.Пак на същите цилиндри показва INPA-та,че не са в час.
И от горивото не е.По принцип и слагам 98 и рядко 95.
Остават дюзите,ама тях не знам как да сваля.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от meha » 05 Юни 2013, 19:20

И аз мисля идната седмица да проверя дюзите на стенд,пък и нищо да им няма,едно почистване няма да им се отрази зле.....иначе Насе смени си клапана на картерните газове,той си е от належащите консумативи!

Spark timing monitoring е "графата" която при мен на празен ход,през 30-тина сек отива извън норми за по 1сек време......
И не разбирам това engine load и air use of the ICV......винаги си е с удивителни на всички М52 дето съм гледал....доста хора са ми казвали че не е проблем.....но миналата седмица сменях картерни газове и профилактично почистих и стъпковия мотор(не съм имал проблеми с обороти) и разлика няма в данните отново !

Другото което ми направи впечатление е,че двигателя беше загрял на "12" ,боркомпютъра показваше 98 градуса,а инпата както ще видите 87.3C :shock: На кое да вярвам вече ,незнам :dunno:

Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от omegaart » 05 Юни 2013, 19:36

Nasko_325TD написа:Възможно е да,но пък други казват да сменя филтъра за маслените пари ли там какво се казва отзад на всмукателния колектор и сега не знам от къде да почна!? :conf:
То нищо няма да е излишно,ама първо най-належащото. :lol:
Лулите не съм ги сменял,само свещите(BOSCH Super Plus FGR7DQ+) и горивния.
Завъртях бобините,ама ефекта е същия.Пак на същите цилиндри показва INPA-та,че не са в час.
И от горивото не е.По принцип и слагам 98 и рядко 95.
Остават дюзите,ама тях не знам как да сваля.


Тва бързо можеш да го провериш - > http://www.magnum1.com/magnum/BMW-740/7 ... er-740.php

Сваляш и ако мяза на тва значи си за него :) Става за 10-20 минути , особено при е39 е по-лесно понеже двигателя идва една идея по-напред от при е38.

Дюзите , сваляш рейката т.е. дигаш я нагоре и 1 леген/корито и някой да даде на контакт , от там виждаш дали пръскат като дезодорант или "пикаят".

meha написа:И аз мисля идната седмица да проверя дюзите на стенд,пък и нищо да им няма,едно почистване няма да им се отрази зле.....иначе Насе смени си клапана на картерните газове,той си е от належащите консумативи!

Spark timing monitoring е "графата" която при мен на празен ход,през 30-тина сек отива извън норми за по 1сек време......
И не разбирам това engine load и air use of the ICV......винаги си е с удивителни на всички М52 дето съм гледал....доста хора са ми казвали че не е проблем.....но миналата седмица сменях картерни газове и профилактично почистих и стъпковия мотор(не съм имал проблеми с обороти) и разлика няма в данните отново !

Другото което ми направи впечатление е,че двигателя беше загрял на "12" ,боркомпютъра показваше 98 градуса,а инпата както ще видите 87.3C :shock: На кое да вярвам вече ,незнам :dunno:

url=http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2902/33701603420392905631370448937FLOJiOULnRC6LW3GBpPU.BMP]mg]http://www.picvalley.net/u/2902/33701603420392905631370448937FLOJiOULnRC6LW3GBpPU.BMP[/img][/url]


Вероятно са различни заради това че не взимат инфо от едно и също място. Имаш 2 датчика ( може и повече ) за температура и е нормално да имат разлики.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Проверка бобини....как!?

Мнение от Nasko_325TD » 05 Юни 2013, 19:52

omegaart написа:
Nasko_325TD написа:Възможно е да,но пък други казват да сменя филтъра за маслените пари ли там какво се казва отзад на всмукателния колектор и сега не знам от къде да почна!? :conf:
То нищо няма да е излишно,ама първо най-належащото. :lol:
Лулите не съм ги сменял,само свещите(BOSCH Super Plus FGR7DQ+) и горивния.
Завъртях бобините,ама ефекта е същия.Пак на същите цилиндри показва INPA-та,че не са в час.
И от горивото не е.По принцип и слагам 98 и рядко 95.
Остават дюзите,ама тях не знам как да сваля.


Тва бързо можеш да го провериш - > http://www.magnum1.com/magnum/BMW-740/7 ... er-740.php

Сваляш и ако мяза на тва значи си за него :) Става за 10-20 минути , особено при е39 е по-лесно понеже двигателя идва една идея по-напред от при е38.

Дюзите , сваляш рейката т.е. дигаш я нагоре и 1 леген/корито и някой да даде на контакт , от там виждаш дали пръскат като дезодорант или "пикаят".

meha написа:И аз мисля идната седмица да проверя дюзите на стенд,пък и нищо да им няма,едно почистване няма да им се отрази зле.....иначе Насе смени си клапана на картерните газове,той си е от належащите консумативи!

Spark timing monitoring е "графата" която при мен на празен ход,през 30-тина сек отива извън норми за по 1сек време......
И не разбирам това engine load и air use of the ICV......винаги си е с удивителни на всички М52 дето съм гледал....доста хора са ми казвали че не е проблем.....но миналата седмица сменях картерни газове и профилактично почистих и стъпковия мотор(не съм имал проблеми с обороти) и разлика няма в данните отново !

Другото което ми направи впечатление е,че двигателя беше загрял на "12" ,боркомпютъра показваше 98 градуса,а инпата както ще видите 87.3C :shock: На кое да вярвам вече ,незнам :dunno:

url=http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2902/33701603420392905631370448937FLOJiOULnRC6LW3GBpPU.BMP]mg]http://www.picvalley.net/u/2902/33701603420392905631370448937FLOJiOULnRC6LW3GBpPU.BMP[/img][/url]


Вероятно са различни заради това че не взимат инфо от едно и също място. Имаш 2 датчика ( може и повече ) за температура и е нормално да имат разлики.

Не трябва ли да се върти на стартер ,за да пръскат дюзите колега? :dunno:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook