Проверка бобини....как!?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Проверка бобини....как!?
Здравейте колеги!Искам да попитам как се проверяват бобините дали са здрави,че нещо ме съмняват.
Или какво се гледа на INPA за тях?
Или какво се гледа на INPA за тях?

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проверка бобини....как!?
Nasko_325TD написа:Здравейте колеги!Искам да попитам как се проверяват бобините дали са здрави,че нещо ме съмняват.
Или какво се гледа на INPA за тях?
Колега, бобините в частност и целият процес на подаване на управляващите импулси, трансформиране на напрежението в бобините, запалването на искрата и горенето и се проверяват с осцилоскоп и съответната сонда.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Проверка бобини....как!?
Еми чета тука,че се гледало нещо за оцветяване-вярно ли е?
А на INPA не се ли вижда кофти бобина ,ако има?
А на INPA не се ли вижда кофти бобина ,ако има?
- dakata.1975
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 28.05.2013
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: с мръсна газ
- Мечтае да кара: Мустанг кабрио с мръсна газ
- Детайли за колата: БМВ Е39 520i
Re: Проверка бобини....как!?
Колега, най- лесния начин според мен е: отиваш на моргата, вземаш една бубина и пробваш на всеки цилиндър, докато двигателя заработи чисто 

Акъла е единственото нещо, което можеш да даваш и без да го имаш!!!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проверка бобини....как!?
Nasko_325TD написа:Еми чета тука,че се гледало нещо за оцветяване-вярно ли е?
А на INPA не се ли вижда кофти бобина ,ако има?
С INPA отваряш този прозорец и гледаш дали някой цилиндър няма по-големи стойности- да кажем с няколко стотин. Ако има вземеш бобината от този цилиндър, разменяш я с цилиндър където стойностите са най-ниски и гледаш какво се случва. Ако със завъртането на бобините се завъртят и стойностите може да се предположи, че бобината е проблемна. Но все пак това е индиректен метод- може да има частично дефектирала бобина, без да има промяна във стойностите.

- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Проверка бобини....как!?
Ами те при мен са следните:
http://www.youtube.com/watch?v=sqSHXmduKOg
Някъде по средата на клипа се виждат стойностите.Това е диагностиката от моята кола.
Всички бобини ли са еднакви за М52,М54,М62?
Или имат разлика?
http://www.youtube.com/watch?v=sqSHXmduKOg
Някъде по средата на клипа се виждат стойностите.Това е диагностиката от моята кола.

Всички бобини ли са еднакви за М52,М54,М62?
Или имат разлика?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проверка бобини....как!?
Колега, завърти бобините на 1-ви и 6-ти цилиндър и виж дали ще се завъртят стойностите. Ако се променят е ясно.
Re: Проверка бобини....как!?
Колко е допустимото отклонение на бобина спрямо другите? В случайя на конкретната снимка имаме проблем с 5 цилиндър?
И мен не мъчи някакъв такъв проблем на М52,всичко е перфектнйо,грешки няма,свещите са нови,от скъпите(Дару),лулите перфектни(имам и чисто нови,пак от Дару,не е проблем да си сменя за проба)....но понякога главно като е загряла колата и тръгна от сфетофар на празен ход се усеща че някой от цилиндрите не работи добре,и то само докато не вдигне колата 1000-1100 об.
Смених клапан картерни газове,свещи както казах по-горе,проблема си е наяве (както и със стария клапан и свещи):dunno:
Единствено ми направи впечатление,че в живи данни мисля пишеше spark timing control ....всичко е ОК,когато работи на празен ход мотора и през 30-тина сек.лентата скачаше яко в зелено дори с удивителни,както и стойностите отиваха примерно на +155 !!!
И защо при живи данни винаги показва само на 3 от цилиндрите само,никога на 6-те едновременно
Пробвал съм с откачане на бобините на празен ход и при откачането на всяка,мотора почва доста осезаемо да тресе.....
Сега мисля да сваля горивните разпръсквачи да ги проверя,щото друго не остана
Мисля имаше в ТИС стойности на бобините за измерване с уред,но не ги намира м нещо
Извинявам се на колегата за спама в темата му
Бобините на М52/М54 и М62 са еднакви!
И мен не мъчи някакъв такъв проблем на М52,всичко е перфектнйо,грешки няма,свещите са нови,от скъпите(Дару),лулите перфектни(имам и чисто нови,пак от Дару,не е проблем да си сменя за проба)....но понякога главно като е загряла колата и тръгна от сфетофар на празен ход се усеща че някой от цилиндрите не работи добре,и то само докато не вдигне колата 1000-1100 об.

Смених клапан картерни газове,свещи както казах по-горе,проблема си е наяве (както и със стария клапан и свещи):dunno:
Единствено ми направи впечатление,че в живи данни мисля пишеше spark timing control ....всичко е ОК,когато работи на празен ход мотора и през 30-тина сек.лентата скачаше яко в зелено дори с удивителни,както и стойностите отиваха примерно на +155 !!!

И защо при живи данни винаги показва само на 3 от цилиндрите само,никога на 6-те едновременно


Пробвал съм с откачане на бобините на празен ход и при откачането на всяка,мотора почва доста осезаемо да тресе.....
Сега мисля да сваля горивните разпръсквачи да ги проверя,щото друго не остана

Мисля имаше в ТИС стойности на бобините за измерване с уред,но не ги намира м нещо

Извинявам се на колегата за спама в темата му

Бобините на М52/М54 и М62 са еднакви!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проверка бобини....как!?
meha написа:Колко е допустимото отклонение на бобина спрямо другите? В случайя на конкретната снимка имаме проблем с 5 цилиндър?
И мен не мъчи някакъв такъв проблем на М52,всичко е перфектнйо,грешки няма,свещите са нови,от скъпите(Дару),лулите перфектни(имам и чисто нови,пак от Дару,не е проблем да си сменя за проба)....но понякога главно като е загряла колата и тръгна от сфетофар на празен ход се усеща че някой от цилиндрите не работи добре,и то само докато не вдигне колата 1000-1100 об.![]()
Смених клапан картерни газове,свещи както казах по-горе,проблема си е наяве (както и със стария клапан и свещи):dunno:
Единствено ми направи впечатление,че в живи данни мисля пишеше spark timing control ....всичко е ОК,когато работи на празен ход мотора и през 30-тина сек.лентата скачаше яко в зелено дори с удивителни,както и стойностите отиваха примерно на +155 !!!![]()
И защо при живи данни винаги показва само на 3 от цилиндрите само,никога на 6-те едновременно![]()
![]()
Пробвал съм с откачане на бобините на празен ход и при откачането на всяка,мотора почва доста осезаемо да тресе.....
Сега мисля да сваля горивните разпръсквачи да ги проверя,щото друго не остана![]()
Мисля имаше в ТИС стойности на бобините за измерване с уред,но не ги намира м нещо![]()
Извинявам се на колегата за спама в темата му
Бобините на М52/М54 и М62 са еднакви!
Колега, ето тук е разглеждан проблема
Стойностите в engine roughness не са за нещо конкретно, само показват в кой цилиндър има проблем, който може да се дължи на няколко неща. В Autodata може да се види какво съпротивление трябва да имат бобините, но това не е достатъчно достоверен критерий за да се прецени състоянието им.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Проверка бобини....как!?
Да добавя само,че и крайното гърне е черно.Не гори масло.
Като работи на празен ход леко пуфка отзад,все едно пали цилиндър и гасне.Не е осезаемо за другите хора,ама аз съм си такъв искам всичко да е 6.
Иначе смачкам ли я върви.
Само при плавно подаване на газ до 2000об,понякога леко придърпва,а понякога не.
Като работи на празен ход леко пуфка отзад,все едно пали цилиндър и гасне.Не е осезаемо за другите хора,ама аз съм си такъв искам всичко да е 6.

Иначе смачкам ли я върви.
Само при плавно подаване на газ до 2000об,понякога леко придърпва,а понякога не.

- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Проверка бобини....как!?
Nasko_325TD написа:Да добавя само,че и крайното гърне е черно.Не гори масло.
Като работи на празен ход леко пуфка отзад,все едно пали цилиндър и гасне.Не е осезаемо за другите хора,ама аз съм си такъв искам всичко да е 6.
Иначе смачкам ли я върви.
Само при плавно подаване на газ до 2000об,понякога леко придърпва,а понякога не.
Колега , размени местата на бобините все пак имаш 8 и ще видиш дали някоя не работи като хората след размяната на местата им. Най-вероятно причината за друсането ти е опекли се гарнитури на всмукателния колектор както си писахме и на лични съобщения. Нормално е при положение че сигурно никога не са сменяни а мотора е на 15 и отгоре години.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Проверка бобини....как!?
Възможно е да,но пък други казват да сменя филтъра за маслените пари ли там какво се казва отзад на всмукателния колектор и сега не знам от къде да почна!?
То нищо няма да е излишно,ама първо най-належащото.
Лулите не съм ги сменял,само свещите(BOSCH Super Plus FGR7DQ+) и горивния.
Завъртях бобините,ама ефекта е същия.Пак на същите цилиндри показва INPA-та,че не са в час.
И от горивото не е.По принцип и слагам 98 и рядко 95.
Остават дюзите,ама тях не знам как да сваля.

То нищо няма да е излишно,ама първо най-належащото.

Лулите не съм ги сменял,само свещите(BOSCH Super Plus FGR7DQ+) и горивния.
Завъртях бобините,ама ефекта е същия.Пак на същите цилиндри показва INPA-та,че не са в час.
И от горивото не е.По принцип и слагам 98 и рядко 95.
Остават дюзите,ама тях не знам как да сваля.
Re: Проверка бобини....как!?
И аз мисля идната седмица да проверя дюзите на стенд,пък и нищо да им няма,едно почистване няма да им се отрази зле.....иначе Насе смени си клапана на картерните газове,той си е от належащите консумативи!
Spark timing monitoring е "графата" която при мен на празен ход,през 30-тина сек отива извън норми за по 1сек време......
И не разбирам това engine load и air use of the ICV......винаги си е с удивителни на всички М52 дето съм гледал....доста хора са ми казвали че не е проблем.....но миналата седмица сменях картерни газове и профилактично почистих и стъпковия мотор(не съм имал проблеми с обороти) и разлика няма в данните отново !
Другото което ми направи впечатление е,че двигателя беше загрял на "12" ,боркомпютъра показваше 98 градуса,а инпата както ще видите 87.3C
На кое да вярвам вече ,незнам

Spark timing monitoring е "графата" която при мен на празен ход,през 30-тина сек отива извън норми за по 1сек време......
И не разбирам това engine load и air use of the ICV......винаги си е с удивителни на всички М52 дето съм гледал....доста хора са ми казвали че не е проблем.....но миналата седмица сменях картерни газове и профилактично почистих и стъпковия мотор(не съм имал проблеми с обороти) и разлика няма в данните отново !
Другото което ми направи впечатление е,че двигателя беше загрял на "12" ,боркомпютъра показваше 98 градуса,а инпата както ще видите 87.3C


- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Проверка бобини....как!?
Nasko_325TD написа:Възможно е да,но пък други казват да сменя филтъра за маслените пари ли там какво се казва отзад на всмукателния колектор и сега не знам от къде да почна!?![]()
То нищо няма да е излишно,ама първо най-належащото.![]()
Лулите не съм ги сменял,само свещите(BOSCH Super Plus FGR7DQ+) и горивния.
Завъртях бобините,ама ефекта е същия.Пак на същите цилиндри показва INPA-та,че не са в час.
И от горивото не е.По принцип и слагам 98 и рядко 95.
Остават дюзите,ама тях не знам как да сваля.
Тва бързо можеш да го провериш - > http://www.magnum1.com/magnum/BMW-740/7 ... er-740.php
Сваляш и ако мяза на тва значи си за него

Дюзите , сваляш рейката т.е. дигаш я нагоре и 1 леген/корито и някой да даде на контакт , от там виждаш дали пръскат като дезодорант или "пикаят".
meha написа:И аз мисля идната седмица да проверя дюзите на стенд,пък и нищо да им няма,едно почистване няма да им се отрази зле.....иначе Насе смени си клапана на картерните газове,той си е от належащите консумативи!
Spark timing monitoring е "графата" която при мен на празен ход,през 30-тина сек отива извън норми за по 1сек време......
И не разбирам това engine load и air use of the ICV......винаги си е с удивителни на всички М52 дето съм гледал....доста хора са ми казвали че не е проблем.....но миналата седмица сменях картерни газове и профилактично почистих и стъпковия мотор(не съм имал проблеми с обороти) и разлика няма в данните отново !
Другото което ми направи впечатление е,че двигателя беше загрял на "12" ,боркомпютъра показваше 98 градуса,а инпата както ще видите 87.3CНа кое да вярвам вече ,незнам
![]()
url=http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2902/33701603420392905631370448937FLOJiOULnRC6LW3GBpPU.BMP]mg]http://www.picvalley.net/u/2902/33701603420392905631370448937FLOJiOULnRC6LW3GBpPU.BMP[/img][/url]
Вероятно са различни заради това че не взимат инфо от едно и също място. Имаш 2 датчика ( може и повече ) за температура и е нормално да имат разлики.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Проверка бобини....как!?
omegaart написа:Nasko_325TD написа:Възможно е да,но пък други казват да сменя филтъра за маслените пари ли там какво се казва отзад на всмукателния колектор и сега не знам от къде да почна!?![]()
То нищо няма да е излишно,ама първо най-належащото.![]()
Лулите не съм ги сменял,само свещите(BOSCH Super Plus FGR7DQ+) и горивния.
Завъртях бобините,ама ефекта е същия.Пак на същите цилиндри показва INPA-та,че не са в час.
И от горивото не е.По принцип и слагам 98 и рядко 95.
Остават дюзите,ама тях не знам как да сваля.
Тва бързо можеш да го провериш - > http://www.magnum1.com/magnum/BMW-740/7 ... er-740.php
Сваляш и ако мяза на тва значи си за негоСтава за 10-20 минути , особено при е39 е по-лесно понеже двигателя идва една идея по-напред от при е38.
Дюзите , сваляш рейката т.е. дигаш я нагоре и 1 леген/корито и някой да даде на контакт , от там виждаш дали пръскат като дезодорант или "пикаят".meha написа:И аз мисля идната седмица да проверя дюзите на стенд,пък и нищо да им няма,едно почистване няма да им се отрази зле.....иначе Насе смени си клапана на картерните газове,той си е от належащите консумативи!
Spark timing monitoring е "графата" която при мен на празен ход,през 30-тина сек отива извън норми за по 1сек време......
И не разбирам това engine load и air use of the ICV......винаги си е с удивителни на всички М52 дето съм гледал....доста хора са ми казвали че не е проблем.....но миналата седмица сменях картерни газове и профилактично почистих и стъпковия мотор(не съм имал проблеми с обороти) и разлика няма в данните отново !
Другото което ми направи впечатление е,че двигателя беше загрял на "12" ,боркомпютъра показваше 98 градуса,а инпата както ще видите 87.3CНа кое да вярвам вече ,незнам
![]()
url=http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2902/33701603420392905631370448937FLOJiOULnRC6LW3GBpPU.BMP]mg]http://www.picvalley.net/u/2902/33701603420392905631370448937FLOJiOULnRC6LW3GBpPU.BMP[/img][/url]
Вероятно са различни заради това че не взимат инфо от едно и също място. Имаш 2 датчика ( може и повече ) за температура и е нормално да имат разлики.
Не трябва ли да се върти на стартер ,за да пръскат дюзите колега?

43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани