525d въпрос за МАФ + ИНПА

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от L_G » 03 Юни 2013, 10:47

Здравейте,

От известно време имам проблем с ускорението до ~2500-3000 оборота. До тези обороти колата е като охлюв, а след тези обороти се изтрелва доволно. Реално има нещо като 2 режима на вървене - супер мудно или "изтрелване", плавното и хубаво ускорение го няма. Имаше и нещо като слабо тресене на ниските обороти, въпреки че самите обороти не играеха.

Изчетох доста по темата из различните форуми и повечето мнения бяха за МАФ сензора. Препоръчваха да се извади буксата и да се провери дали ще има разлика във вървенето. Преди да извадя буксата, закачихме колата с ИНПА, за да видим какви са живите данни. Направих малко разпечатки на проблемните екрани:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Също така преди да разкача букста проверих и колата за грешки - нямаше нищо записано.


След като смъкнах буксата и ускорението до 3000 оборота се върна и колата започна да набира сравнително добре. Казвам сравнително добре защото не е като едно време, но е по-добре от както имам този проблем. Четох че в режим без МАФ трябва да има подобрение, но колата няма да работи както със здрав МАФ сензор.


Ето и въпросите ми:
1. Мислите ли че МАФ-а е заминал? Какви са опциите - почистване?, втора ръка?, нов? (в Дару за цифра), ....
2. Какво представляват грешките от екраните:
-UB operating hours
-Soll-Air mass
-Desired rate from cruise control
-Friction torque
-pulse duty factor i.s. controler 1

3. Докато гледахме живите данни видяхме, че има 2 температури - на охладителната течност и на двигателя. Направи ми впечатление, че температурата на охладителната течност беше ~90 градуса, но тази на двигателя беше ~45 градуса. Това така ли трябва да е или този температурен датчик е заминал. Ако е за смяна какви проблеми може да причини докато е неизряден.

4. След като разкачих МАФ сензора се появиха 3 грешки:
-Грешка за МАФ-а, което е нормано след като е разкачен
-Грешка за температурния датчик на двигателя (грешката я нямаше преди да се разкачи МАФ-а)
-Грешка че няма power за радио антената



Ще съм много глагодарен ако някой може да внесе малко яснота за това поведение и как да процедирам с МАФ сензора.


Благодаря предварително.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 28.12.2007
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: E39 - М57 - 01'
Мечтае да кара: Shelby GT500 - 67'

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от s.nikov » 03 Юни 2013, 11:25

Провери си вакум пътищата на турбината и ако може вземи от някой колега здрав дебитомер.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 30.11.2011
Местоположение: Македония
Пол: Мъж
Кара: 525d M-Sport

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от tazzboy » 03 Юни 2013, 11:37

L_G написа:2. Какво представляват грешките от екраните:
-UB operating hours
-Friction torque


и мен това ме интересува...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 15.07.2010
Пол: Мъж
Кара: e39 530d

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от vas33 » 03 Юни 2013, 13:35

tazzboy написа:
L_G написа:2. Какво представляват грешките от екраните:
-UB operating hours
-Friction torque


и мен това ме интересува...


-UB operating hours, за тях тук viewtopic.php?f=35&t=215476
-Friction torque - това мисля че е свързано с торк конвертора на автоматиците, аз съм с ръчка и ми казаха че няма значение за моята кола

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от DiGital » 03 Юни 2013, 13:45

Friction Torque е загубата в двигателя от триенето на елементите. Няма значение ръчка/автомат.

А така на празен ход има да гледаш до утре и пак нищо няма да разбереш. В движение има да гледаш точно 2 стойностти - надува на турбото над 2200мбар-а(1.2бара) трябва да показва в ИМПА-та и количеството въздух от дебитомера над 1050-1100мг/такт . Това са приблизителни стойностти, ся данеме нападнете кое колко. Но тези стойностти правиш лиги при 2000-2200оборота значи е наред работата.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от L_G » 03 Юни 2013, 15:06

Това са стойности на колата на едно място, но правихме засичане и в движение. Там Soll-Air mass i Ist-Air mass стигаха доста над стойноста 500 (700-800 по спомени). На празни обороти Soll-Air mass показва към 450, но веднага след малко подаване на газ - отива на >500.


Колега DiGital - тези стойности 1050-1100мг/такт не са ли много при условие че скалата е до 500? Или аз нещо се бъркам....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от DiGital » 03 Юни 2013, 21:59

Не са много 1100мг. Скалата е до 500 защото програмата е проста. Ако стига само до 800мг а надува е 2200мбар-а поне значи дебитомера нее наред. Ако няма и надув значи някой вакумм е заминал. Нее нужно дае вакуума на турбото. Провери ги тези неща.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от L_G » 03 Юни 2013, 23:05

Колега, за да проверя дали съм те разбрал напълно ще повторя малко с мой думи:

Закачам пак ИНПАта и потеглям, за да измеря в движение какво покязва Soll-Air mass (или Ist-Air mass?). Доколкото разбрах за 2000-2200 оборота стойността за този показател трябва да е ~1100мг.

За същите обороти и за тази стойност на дебитомера ~1100мг, турбото Soll-Charge-Air pressure( или act. Charge-/Air mass flow?) трябва да показва стойност >2200 мбар-а.

Сори че пак задавам въпроси, но съм сравнително нов в клуба на Е39 проблемите и все още са ми малко мъгла нещата. Ще съм ти благодарен ако може да ми посочиш точните полета, които трябва да гледам.



Друг въпрос - може ли да ме насочиш как точно да проверя вакума и кое да гледам по колата?


Благодаря преварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от DiGital » 03 Юни 2013, 23:35

На Analog Values 2 от дясно които са, тях гледай. Първата снимка.

Другото за вакуумите ето ти снимка да добиеш представа. Общо взето на турбото и егр-а вакуумите проверяваш.

m57.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от L_G » 03 Юни 2013, 23:57

Мерси Колега.

Ако е вакум не трябва ли да изпише някаква грешка или не е задължително?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от L_G » 04 Юни 2013, 22:08

Привет,

Днес поразгледах малко колата и забелязах следните неща:
1. Видимо или поне доколкото се вижда с фенерче, маркучите нямаха спукано или нещо друго, което да подсказва за проблем. Въпреки това ми се струва че има някакво свистене когато двигателя работи (немога да бъда на 100% сигурен - двигателя издава доста звуци и трудно се различават страничните звуци). Направих експеримент и махнах маркучето на ЕГР-то, но там нямаше вакум нито на ниските обороти, нито при 2000-2500 оборота.
Може ли да се съди по това че има проблем с вакумите? Или е свързано с клапана на ЕРГ-то?

2. Интеркулера, погледнат през предната броня отдолу в ляво(от страната на турбото) е доста задръстен. Това, което се е наслойло има вид като на кал с примес на вода и малко масло.
Може ли да се съди по това, че има проблем с интеркулера? Ако да, как се сваля този интеркулер?

3. С фенерчето надникнах откъм задната част на двигателя и се видя, че на последната пеперудка има омасляване + капчица масло, което не ми е ясно откъде може да дойде на тази височина. Колата не гори масло и за 8-9000 км маслото е спаднало с има-няма милиметър два (спрямо пръчката).


Някакви мнения или съвети?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от DiGital » 04 Юни 2013, 22:17

За EGR-a щом няма вакуум, значи има проблем! Клапана му се намира под смукателният колектор, светкай си и ще видиш къде върви маркуча! Аз още на първите картинки видях, че не работи но си мълчах с мисълта, че може дае изолиран. Утре виж това обстойно и след това ще продължиш нататък.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от L_G » 05 Юни 2013, 23:12

Така....след доста събиране на информация и поради причината, че искам да махна пеперудите, реших да мина с едно разглабяне.

Като цяло идеята ми е с махането на пеперудите да изчистя ЕГР-а и колекторите и да подменя и вакум маркучите.

Намерих една доста подробна тема за М57 525da в един чужд форум:
http://forums.5series.net/diy-do-yourse ... da-107087/


За целта искам да сменя и гарнитурите и съответно искам да ги взема предварително. Предполагам, че №2 и №3 на тази картинка е това което ми трябва:

Изображение
Има ли други гарнитури, които пропсукам за тази интервенция?

Видях, че в Дару ги има за по ~8 и 6 лв. Продават ли се на друго място в София?


Относно вакум маркучите - може ли да ми кажете откъде мога да си купя? В една тема се обясняваше, че има някакви силиконови, които се използват, но не пишеше откъде се купуват.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от DiGital » 06 Юни 2013, 9:15

N2 и N3 ти трябват, а за маркучите - по добре да изглежда като оригиналните с оплетка. 3мм маркучи бяха по спомен. Има ги по магазините дори и в практикер и такива места ги има. Виждал съм такъв маркуч на Continental сигурно ще са хубави предвид репутацията на фирмата, 7лв/м по спомен мисе върти в главата. Като си тръгнал може да смениш и за излишната нафта маркучите и да погледнеш да нямаш някакъв теч от дифтунгите на дюзите.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА

Мнение от L_G » 06 Юни 2013, 11:14

Тези на Continental къде си ги виждал? Търсих и единствено намерих представител в Ихтиман :roll:.

Предполагам ще е добре да са маслоустойчиви, които издържат на температура до 100-110 градуса?

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook