Съвет за автомобил - БМВ 520i

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i

Съвет за автомобил - БМВ 520i

Мнение от Diavollo » 31 Май 2013, 11:47

Привет колеги,

Моята кола се търкаля по пътищата от 1990 г. (по километраж изписва, че е на 317 000 – таблото не е сменяно защото кодът отзад съвпада с рамата, но може би е превъртано).

Обръщам се за съвет към вас, защото имам някои притеснения най-вече с двигателя и трябва да реша дали да я възкресявам или да я сменям.

Притеснението ми идва най-вече от двигателя (М50B20 с обикновена газ без ванус). Наскоро я оставих на стръмен наклон изгасена и тя продължи да се движи и да прехълцва (досега подобно нещо не ми се е случвало). При по-слаб наклон държи. Някои казват, че двигателят няма компресия и е тръгнал. Колата не гори масло (гори 0.5 л от смяна до смяна). Но като че ли двигателят се е поуморил – на пета по магистрала Тракия на Вакарел в посока София държи 120 км/ч, но не ускорява повече без значение до колко е натиснат педал на газта. На равно вдига 200 км/ч, но отнема време. Въпросът ми към колегите със същия двигател: Във филм ли се вкарвам или да се приготвя за мерене на компресия на цилиндрите, ремонт/смяна на двигател? Нека някой да препоръча място в София къдео са му мерили компресия на цилиндрите и да каже цена.

Другите по-сериозни забележки по колата са:
Луфт в кормилната кутия (казаха ми, че не се ремонтира, а се сменя кутията с нова или втора употреба). Като знам, че почти всички коли вече са над 15 г. вероятността да намеря читава кутия втора ръка ми се струва много малка. Ако някой е рециклирал кутия да каже колко пари струва и доволен ли е от резултата.

Имам изгнил праг на задна дясна врата – колко пари струва, къде и доволни ли сте останали. Другото са най-вече драскотини.

Иначе колата е обслужвана редовно (сменени са масла – двигател, хидравлика, скорости, диференциал, смяна на филтри, сменени спирачни дискове, накладки, антифриз и спирачна течност, виско, термостат и водна помпа).

Досега не ме е оставяла на път и се страхувам, че ако я сменя може да попадна на някоя друга, с която да бера още повече ядове.
Идеята ми е да преценя колко пари ще ми струва отстраняването на тези дефекти и дали въобще си заслужава да я ремонтирам или да търся купувач и заместител.
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Съвет за автомобил - БМВ 520i

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 31 Май 2013, 12:08

Да кажем че си от вчера в тоя форум- ОК,ама не си.

Прецени си парите какво искашда правиш,но под 3 хилки за това което искащ даправиш по колата няма даминеш.

А ако мислиш че като вземеш една е39 520ка ще случиш си в такава заблуда че... :) има и кутии читави има и мотори ,търсене муемайката и мерак.

мотора ти нямакомпресия затова потръгва сам надолу.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: e34 520i
Мечтае да кара: Машината на времето !
Детайли за колата: Бяла подводница от 1992 г. в перфектно оригинално състояние !

Re: Съвет за автомобил - БМВ 520i

Мнение от dagger » 31 Май 2013, 12:50

Колега, аз съм от хората които ценят цялостното състояние на колата, което за мен е по- важното и след това се гледа мотора. Ако ти е хубава и запазена подводницата и като си оправиш прага, ще е ОК като цяло, то не му мисли. Кормилната кутия има винт за обиране, но дали е пробвано в твоя случай ? Пък и да е заминала, има морги има и форуми, веднага ще си намериш по- здрава. Аз не мисля, че Е34 е за смяна току тъй :) Пък мотора трябва да се замери и ще си покаже. Може и от главата да е. Няма да е кой знае какъв ремонт. Аз ценя Е34 и мисля, че си заслужава влагането в тях !
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i

Re: Съвет за автомобил - БМВ 520i

Мнение от Diavollo » 31 Май 2013, 13:07

Колата от вътре е запазена и има гнило само на едно единствено място на прага, та затова се колебая какво да правя.

Живко, верно е че не съм отскоро в тоя форум, но нямам много идея колко струват някои от ремонтите и затова питам. В тия 3000 лв какво включваш?

Знаете ли къде в София мога да си замеря компресията и колко ще струва?
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Съвет за автомобил - БМВ 520i

Мнение от zvetiko » 31 Май 2013, 14:18

Колега, ако искаш ми се обади да ти премеря компресията. Ако е някъде е ниска ще видим дали е от компресиращи сегменти или от клапани. Може пък колата да не върви добре поради някаква друга причина. ;)
За кормилната кутия, както ти казва колегата, трябва да се види дали може да се регулира.
По отношение на рециклирането, имайки в предвид какво е устройството и, аз лично не бих го направил- струва ми се, че е опасно.

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Съвет за автомобил - БМВ 520i

Мнение от Митко Стоянов » 31 Май 2013, 14:52

zvetiko написа:Колега, ако искаш ми се обади да ти премеря компресията. Ако е някъде е ниска ще видим дали е от компресиращи сегменти или от клапани. Може пък колата да не върви добре поради някаква друга причина. ;)
За кормилната кутия, както ти казва колегата, трябва да се види дали може да се регулира.
По отношение на рециклирането, имайки в предвид какво е устройството и, аз лично не бих го направил- струва ми се, че е опасно.
2458 пъти те питах дали услугите, които предлагаш са безплатни или не са? Надявам се да ми отговориш!
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Съвет за автомобил - БМВ 520i

Мнение от NikiNikolov » 31 Май 2013, 14:52

Съединител сменял ли си някога ? Комплект на Закс около 150 лв, не помня точно. Провери компресията на цилиндрите на първо четене. Останалите неща също стават с пари и много пари.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Съвет за автомобил - БМВ 520i

Мнение от Alexch » 31 Май 2013, 14:56

То остава и за мерене на компресия да се дават пари. Просто ти трябва някой приятел с компресомер, все някой от форума ще се отзове.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i

Re: Съвет за автомобил - БМВ 520i

Мнение от Diavollo » 31 Май 2013, 15:00

Досега съединител никога не съм сменял. Може наистина да е за смяна, защото отделя високо, но пък не съм усетил да приплъзва - стрелката на скоростомера на 5-та предавака (директна за моята скоростна кутия) се движи в синхрон с тази наоборотомера и са успоредни (примерно при 3500 оборота показва 120 км/ч.)
Може ли от съединителят да приплзъва при изгасен мотор на скорост?
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i

Re: Съвет за автомобил - БМВ 520i

Мнение от Diavollo » 31 Май 2013, 15:06

От както съм собственик на колата кормилната кутия е регулирана само веднъж преди около 2 години при правене на стенд. Тогава момчето каза, че е добре да е натегнем леко (може би около 3/4 оборот), за да може да направим стенда и волана да е прав. Оттогава не е пипано, но тази пролет правих стенд и сега волана ми е малко крив (много трудно се уцелва да се обере луфта така, че да е равномерен в двете посоки)... поне аз не успявам, а "майсторите" казват, че имам ли луфт никога няма да успея да ми изправят волана перфектно. Иначе колата не дърпа настрани...
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Съвет за автомобил - БМВ 520i

Мнение от NikiNikolov » 31 Май 2013, 15:09

Момко Diavollo , кажи къде си в таз софия. ба си проблема с това мерене на компресия

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: e34 520i
Мечтае да кара: Машината на времето !
Детайли за колата: Бяла подводница от 1992 г. в перфектно оригинално състояние !

Re: Съвет за автомобил - БМВ 520i

Мнение от dagger » 31 Май 2013, 15:35

Diavollo написа:От както съм собственик на колата кормилната кутия е регулирана само веднъж преди около 2 години при правене на стенд. Тогава момчето каза, че е добре да е натегнем леко (може би около 3/4 оборот), за да може да направим стенда и волана да е прав. Оттогава не е пипано, но тази пролет правих стенд и сега волана ми е малко крив (много трудно се уцелва да се обере луфта така, че да е равномерен в двете посоки)... поне аз не успявам, а "майсторите" казват, че имам ли луфт никога няма да успея да ми изправят волана перфектно. Иначе колата не дърпа настрани...


Важното е като караш с постоянна скорост, наличния луфт да не пречи на поддържането на права линия. Ако няма затруднения с правата линия по пътя, значи луфта е в граници.

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Съвет за автомобил - БМВ 520i

Мнение от LiTtLeRoCk » 31 Май 2013, 15:47

1.Ремонта на този двигател както и на повечето варира, защото частите са на различни цени, в зависимост от производителя.
2.Ако съединителя е прецакан, все си мисля, че когато качваш наклон, колата ще се форсира, но скоростта няма да се вдига.Това отделяне високо също говори за износен съединител, но имахме случай със сменен чисто нов, а пак продължи да си отделя по-горе.


Ако мислиш да ремонтираш този двигател, това означава, че близките години няма смисъл да я продаваш или сменяш, защото ще набиеш доволна сума пари.Вместо това, може да си намериш читав мотор 2ра ръка и то за без пари, но все пак ще е хубаво да му се премери компресия и да се прегледа от човек, който е на ТИ с двигателите.


Към колегата zvetiko, виждам че в доста теми си предлагаш услугите, но те безплатни ли са?Ако се установи, че не са, изгаряш прав!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Съвет за автомобил - БМВ 520i

Мнение от zvetiko » 31 Май 2013, 15:56

:arrow:
Последна промяна zvetiko на 31 Май 2013, 16:37, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Съвет за автомобил - БМВ 520i

Мнение от fox1981 » 31 Май 2013, 16:22

И на моята ще трябва да сменям прагове..При това ще е скоро.Според мен си заслужава за е34 да се дават пари,но всеки го прави разлино,според възможностите.Аз специално не съм пестил нито един лев за нея,въпреки,че е на 20години.След праговете най много и М52б28 да отнесе... :D Само не ми е ясно с автомата как ще се понесат..ама ще питам като му дойде времето :|

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook