Бедна смес, чек енджин М52 P0171 P0174
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- UBAH5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 4.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio
Бедна смес, чек енджин М52 P0171 P0174
От доста време имам проблем с колата, с който не мога да се преборя. Проблемът се появи след смяна на глава, като са сменени филтър картерни газове и тръбите по системата. Колата работи неравномерно, тресе. Четох доста относно грешките, които ми връща DIS -
1. OBD II P0171 Fuel System Too Lean (Bank 1)
2. OBD II P0174 Fuel System Too Lean (Bank 2)
и се оказа, че те са свързани с доста неща
* PCM software needs to be updated
* Vacuum leaks (Intake Manifold Gaskets, vacuum hoses, PCV hoses, etc.)
* Mass Airflow Sensor (MAF)
* Plugged Fuel Filter or weak Fuel Pump
* Plugged or dirty Fuel Injectors.
Част от тях съм проверил. Освен грешките за бедна смес имам грешка за missfire на всички цилиндри
1. Подменена бензинова помпа и горивен филтър - без ефект.
2. Проба с дебитомер от друга кола без грешка - без ефект.
3. Подмяна на ламбда сонда с друга втора ръка - без ефект.
4. Подмених гофрето (2те част) след дебитомера, което беше скъсано - грешката остана
5. Подмених о-пръстен на ДИСА клапата, което също беше леко скъсано - грешката остана
6. Почистих и проверих ДИСА клапата - без ефект, стори ми се здрава
7. Въртял съм свещи/бубини/лули със противоречив ефект, като си закъпих и чисто нова бубина за пробите
8. Чистил съм дросела и клапана за празния ход - без ефект
Остава да направя:
1. Да проверя дюзите и да сменя о-пръстените, които вече съм закупил
2. Да сменя гарнитурите на всмукателния колектор, които вече съм закупил (четох относно сваляне на всмукателния колектор, но ми се струва, че не е лесна работа)
Грешки ИНПА:



Прилагам принтскрийн на живи данни от ИНПА
1. С включен дебитомер
1.1 Празен ход

1.1.1 Цилиндри

1.1.2 Ламбди

1.1.3 Дебитомер

1.1.4 Ванос

1.2 В обороти (2500-3000)
1.2.1 Цилиндри

1.2.2 Ламбди

1.2.3 Ванос

2. С изключен дебитомер
2.1 Цилиндри

2.2 Ламбди

Някой борил ли си е с подобен проблем? Възможно ли е проблемът да е свързан със запушен катализатор? Благодарен съм на всякаква помощ/съвет.
Благодаря!
1. OBD II P0171 Fuel System Too Lean (Bank 1)
2. OBD II P0174 Fuel System Too Lean (Bank 2)
и се оказа, че те са свързани с доста неща
* PCM software needs to be updated
* Vacuum leaks (Intake Manifold Gaskets, vacuum hoses, PCV hoses, etc.)
* Mass Airflow Sensor (MAF)
* Plugged Fuel Filter or weak Fuel Pump
* Plugged or dirty Fuel Injectors.
Част от тях съм проверил. Освен грешките за бедна смес имам грешка за missfire на всички цилиндри

1. Подменена бензинова помпа и горивен филтър - без ефект.
2. Проба с дебитомер от друга кола без грешка - без ефект.
3. Подмяна на ламбда сонда с друга втора ръка - без ефект.
4. Подмених гофрето (2те част) след дебитомера, което беше скъсано - грешката остана
5. Подмених о-пръстен на ДИСА клапата, което също беше леко скъсано - грешката остана
6. Почистих и проверих ДИСА клапата - без ефект, стори ми се здрава
7. Въртял съм свещи/бубини/лули със противоречив ефект, като си закъпих и чисто нова бубина за пробите

8. Чистил съм дросела и клапана за празния ход - без ефект
Остава да направя:
1. Да проверя дюзите и да сменя о-пръстените, които вече съм закупил
2. Да сменя гарнитурите на всмукателния колектор, които вече съм закупил (четох относно сваляне на всмукателния колектор, но ми се струва, че не е лесна работа)
Грешки ИНПА:



Прилагам принтскрийн на живи данни от ИНПА
1. С включен дебитомер
1.1 Празен ход

1.1.1 Цилиндри

1.1.2 Ламбди

1.1.3 Дебитомер

1.1.4 Ванос

1.2 В обороти (2500-3000)
1.2.1 Цилиндри

1.2.2 Ламбди

1.2.3 Ванос

2. С изключен дебитомер
2.1 Цилиндри

2.2 Ламбди

Някой борил ли си е с подобен проблем? Възможно ли е проблемът да е свързан със запушен катализатор? Благодарен съм на всякаква помощ/съвет.
Благодаря!

When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6273
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Бедна смес, чек енджин М52
Колега, ако искаш разгледай тази тема.
viewtopic.php?f=8&t=333076
Колегата, ще напише в темата си, но в петък правих някои неща по колата, преди няколко часа ми беше писал на личен, че има сериозно подобрение в работата на двигателя.
Знам, че ще попиташ какво е правено.
Почистих щуцера, където влиза тръбата към входа на клапана на картерните газове- вероятно причина за проблема описана в TIS. Напълно изолирах клапана за картерните газове и сега вентилацията отива в атмосферата. Изключих връзката между вакум ресивъра и смукателният колектор-
Дополнительный глушитель Зд с заслонкой - Каталог запчастей BMW
но тук някой беше правил разни безумни свързвания, които при теб ги няма. Смених маслото- 5W40 с 10W60. Сега ще започна да връщам нещата по обратният ред и ще видим какво ще се случи. Ако се окаже, че"виновника" е маслото, ще почна да си мисля за проблем с хидравличните повдигачи на 5 цилиндър.
Имаш невероятни стойности на 6-ти цилиндър, за което те поздравявам.
Пишеш, че си въртял свещи, бобини, лули, аз бих завъртял и дюзата на 6-ти цилиндър и бих погледнал с ИНПА дали се е случило нещо. 

viewtopic.php?f=8&t=333076
Колегата, ще напише в темата си, но в петък правих някои неща по колата, преди няколко часа ми беше писал на личен, че има сериозно подобрение в работата на двигателя.

Знам, че ще попиташ какво е правено.


но тук някой беше правил разни безумни свързвания, които при теб ги няма. Смених маслото- 5W40 с 10W60. Сега ще започна да връщам нещата по обратният ред и ще видим какво ще се случи. Ако се окаже, че"виновника" е маслото, ще почна да си мисля за проблем с хидравличните повдигачи на 5 цилиндър.
Имаш невероятни стойности на 6-ти цилиндър, за което те поздравявам.


- UBAH5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 4.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio
Re: Бедна смес, чек енджин М52 P0171 P0174
Чудно ми е защо като изключа дебитомера, корекцията на 6ти цилиндър в живите данни се нормализира 


When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6273
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Бедна смес, чек енджин М52 P0171 P0174
UBAH5 написа:Чудно ми е защо като изключа дебитомера, корекцията на 6ти цилиндър в живите данни се нормализира
Наистина няма логика, работата на масметъра се отнася за всички цилиндри. Но най-вероятно това, което се случва е, че липсата на правилни данни от масметъра, компенсира по някаква случайност грешката в друг възел на колата и ДМЕ почва да прави правилната смес. Ако искаш наистина опитай какво ще стане когато завъртиш дюзите. Не зная също така дали когато си сменял масметъра и сондите си изтривал адаптивните стойности за да бъде пробата коректна. Също така другият масметър напълно идентичен ли беше с твоя. Изобщо има няколко насоки, в които можеш да продължиш.

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Бедна смес, чек енджин М52 P0171 P0174
Ванка,много кофти завързана ситуация изглежда!Ако искаш има дросел,дебитомери Х2, ламбда сонди(предни),бобини - нови без грешки!Ако ти трябва нещо за тест,само свиркай!
p.s.Нещо дребно ще излезе накрая
p.s.Нещо дребно ще излезе накрая

Re: Бедна смес, чек енджин М52 P0171 P0174
Здрасти колега! Аз съм със същия мотор М52 и имам подобен проблен. Когато запаля колата на студено работи 1 мин добре и после започва да се тресе цялата и да прекъсва. До сега смених клапан на картерните газове,всички филтри , въртях бобините, смених и лули, освен това чистих дюзи дроселова клапа и смених стъпков мотор.Ефект няма до момента. За съжаление нямам кабел да си следя живите данни. Но мисля че нещата отиват към катализатор. Нека някои по вещ колега ако знае нещо да го сподели. Дали ще има ефект ако махнем катализатора? Моята като загрее трябва да я загася и да я запаля на ново и се оправя! Преди няколко дни ми светна и EML лампата плюс лампата на блокажа, но след 2 дена спряха да светят! Вече се чудя какво да я правя. В сервиза ми казаха че имим бедна смес!
- UBAH5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 4.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio
Re: Бедна смес, чек енджин М52 P0171 P0174
Да добавя, че като запаля колата мотора прекъсва. Ако не я форсирам веднага след запалване, на празен ход се чува някакво металическо дрънкане, като почукване с чукче. Случвало ми се е (зимата, когато е по-студено) колата да изгасне. Като я форсирам два три пъти се пооправят нещата.

When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...
- stenli_bmv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 30.04.2006
- Местоположение: Ст.Загора
- Кара: 535д
Re: Бедна смес, чек енджин М52 P0171 P0174
UBAH5 написа:Да добавя, че като запаля колата мотора прекъсва. Ако не я форсирам веднага след запалване, на празен ход се чува някакво металическо дрънкане, като почукване с чукче. Случвало ми се е (зимата, когато е по-студено) колата да изгасне. Като я форсирам два три пъти се пооправят нещата.
Колега,провери си налягането на бензиновата помпа

- UBAH5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 4.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio
Re: Бедна смес, чек енджин М52 P0171 P0174
Ще трябва май
Интересното е, че втора помпа слагам същата работа (втора ръка). Тази събота свърших още малко, а именно:
1. Смених гарнитура всмукателен колектор
2. Почстих колектора, дюзите(не ги минах на ултразвук), дросела, стъпков мотор, всички маркучи по маслосъбирателната система.
3. Смених О пръстени дюзи и датчика на всмукателен колектор.
4. Размених дюзите
Ефект имаше, но отново имам мисфайър, като на живите данни в момента имам проблем с работата на 3ти цилиндър, явно трябваше да почистя дюзите.



1. Смених гарнитура всмукателен колектор
2. Почстих колектора, дюзите(не ги минах на ултразвук), дросела, стъпков мотор, всички маркучи по маслосъбирателната система.
3. Смених О пръстени дюзи и датчика на всмукателен колектор.
4. Размених дюзите
Ефект имаше, но отново имам мисфайър, като на живите данни в момента имам проблем с работата на 3ти цилиндър, явно трябваше да почистя дюзите.



When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...
Re: Бедна смес, чек енджин М52 P0171 P0174
Наскоро и при мен се появи същият проблем,студена тресе ,мисфаяр на вс цилиндри.Колега ако не си пробваи като е сглобено всичко при работещ двигател,пръскаи с спрей за дросели около всмукателите и там всички мъркучи,ако променя обороти колата,значи дърпа от някъде паразител въздух.
- UBAH5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 4.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio
Re: Бедна смес, чек енджин М52 P0171 P0174
valetoe46 написа:Наскоро и при мен се появи същият проблем,студена тресе ,мисфаяр на вс цилиндри.Колега ако не си пробваи като е сглобено всичко при работещ двигател,пръскаи с спрей за дросели около всмукателите и там всички мъркучи,ако променя обороти колата,значи дърпа от някъде паразител въздух.
Огледал съм всичко без резултат


When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...
Re: Бедна смес, чек енджин М52 P0171 P0174
вчера мойта я взех от сервиза,бяха сменили някакъв маркуч скъсан,и работеше добре.на сутрита като я запалих пак същатата работа,и на мен ми изписва грешка на ламбдите..
- UBAH5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 4.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio
Re: Бедна смес, чек енджин М52 P0171 P0174
Днес сутринта като запалих колата, оборотите започнаха да играят 300 - 1000 и след 5сек. колата изгасна. Пак запалих - пак изгасна. На 4тия старт подадох газ и задържах, колата видимо работеш на 4или 5 цилиндъра, доста тресеше мотора. Пак изгасих и отново запалих и работата на мотора се нормализира. Чета тази тема - http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... inally!%29 и си мисля, дали и при мен няма да се окажат повдигачите
Има ли вариант да разбера без да ги сменя 



When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...
Re: Бедна смес, чек енджин М52 P0171 P0174
В една друга тема го дискутираме, чел си я. Оставам с впечатлението, че този проблем с мисфайърите
90% повдигачи. Гледам хората тук и познати минават през всичко - сонди, датчици, дебитомер, вакуми,
бенз. помпа и какво ли не и какво ли не. Само един познат хвърли около 3 бона (с нови повдигачи и смяната им)
и чак тогава изчезна проблема. Както казва той - колата си въври по същия начин, разхода същия, нищо не се
промени, освен че пали приятно :-)
90% повдигачи. Гледам хората тук и познати минават през всичко - сонди, датчици, дебитомер, вакуми,
бенз. помпа и какво ли не и какво ли не. Само един познат хвърли около 3 бона (с нови повдигачи и смяната им)
и чак тогава изчезна проблема. Както казва той - колата си въври по същия начин, разхода същия, нищо не се
промени, освен че пали приятно :-)
Re: Бедна смес, чек енджин М52 P0171 P0174
UBAH5 написа:Днес сутринта като запалих колата, оборотите започнаха да играят 300 - 1000 и след 5сек. колата изгасна. Пак запалих - пак изгасна. На 4тия старт подадох газ и задържах, колата видимо работеш на 4или 5 цилиндъра, доста тресеше мотора. Пак изгасих и отново запалих и работата на мотора се нормализира. Чета тази тема - http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... inally!%29 и си мисля, дали и при мен няма да се окажат повдигачитеИма ли вариант да разбера без да ги сменя
На мен ми звучи като бубина/и.
(Не съм чел по назад дали си ги проверил)
Sent from my GT-N5100 using Tapatalk
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани