Масло компресор климатик ?
Модератор: Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Иван Стоянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 375
- Регистриран на: 20.09.2008
- Местоположение: София
Масло компресор климатик ?
Здравейте. Не мога да открия нищо с търсачката та пускам тази тема.
Въпроса ми е колко масло и какво трябва да се смеси с фреона за нашите климатични инсталации ?
Въпроса ми е колко масло и какво трябва да се смеси с фреона за нашите климатични инсталации ?
Re: Масло компресор климатик ?
Ами то си го пише на табелката , ако не има си таблици , ако не има си машини които имат заложено количество и вид . Маслото се Изкарва с фреона , но само това дето е смесено с него остава винаги масло , но това е положението. После машината си знае колко фреон и масло да бутне обратно . Ако се прави ТНТМ по аутодата за фреон 134 го дават BMW 81 229 407 724 , а за R12 Suniso 5GS . И още ако няма табелка е с R12 , ако има си пише кое какво . Ако се слага стар компресор трябва да си сигурен какво масло има в него и да сложиш същото демек с какъв фреон в крайна сметка е работил иначе може да се промие , но ми казаха че било скъпичко и доста точксично . Общо взето късмет , ако улучиш маслото ще живее компресорчето .
- Иван Стоянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 375
- Регистриран на: 20.09.2008
- Местоположение: София
Re: Масло компресор климатик ?
vladobate написа:Ами то си го пише на табелката , ако не има си таблици , ако не има си машини които имат заложено количество и вид . Маслото се Изкарва с фреона , но само това дето е смесено с него остава винаги масло , но това е положението. После машината си знае колко фреон и масло да бутне обратно . Ако се прави ТНТМ по аутодата за фреон 134 го дават BMW 81 229 407 724 , а за R12 Suniso 5GS . И още ако няма табелка е с R12 , ако има си пише кое какво . Ако се слага стар компресор трябва да си сигурен какво масло има в него и да сложиш същото демек с какъв фреон в крайна сметка е работил иначе може да се промие , но ми казаха че било скъпичко и доста точксично . Общо взето късмет , ако улучиш маслото ще живее компресорчето .
Идеята е да се напълни с без да се ходи на сервиз. Иначе инсталацията си е с R134а. Мерси за отговора.Ще погледна на табелката .
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Масло компресор климатик ?
Виж на самия компресор модела и по него търси колко и какво масло.Тия табелки кво пише го забрави.През различните години в един и същ автомобил се вграждат различни компресори - според това квото има под ръка.Такива общи приказки за тоя модел дето машинката пуска колкото трябва ...хмм може ама без да пипне майстора нищо не става.Това дето си го намислил е малко вероятно да има успешен край ама пробвай все пак.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Масло компресор климатик ?
Е от това " Такива общи приказки за тоя модел дето машинката пуска колкото трябва ...хмм може ама без да пипне майстора нищо не става." по-обща приказка няма . Защо , какво им е на машинките не мога да се светна. Майстора какво ползва като информация различно от машинките. Просто вече няма нужда от толкоз майсторлък ( имам предвид зареждане на системата с фреон ) и е направено автоматизирано за улеснение , а данните са вкарани в машинката . Кво майстора да не би да бае на системата за да разбере колко масло и какво има в нея . Свидетел съм бил на много ТНТМ по въпроса включително и на такива , които взимат пари за тази процедура , а я изпълняват грешно и некомпетентно макар уж всичко да си пише . Няма лошо в машинките просто не всеки може да си ги позволи.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Масло компресор климатик ?
Нямах предвид че е лошо а че човек не трябва да се предоверява на уредите особено такива които автоматично извършват нещо.Ако е стандартна процедура няма грижи но точене на масло зареждане с ново е добре оператора да е наясно какво точно прави.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Масло компресор климатик ?
vladobate написа:Е от това " Такива общи приказки за тоя модел дето машинката пуска колкото трябва ...хмм може ама без да пипне майстора нищо не става." по-обща приказка няма . Защо , какво им е на машинките не мога да се светна. Майстора какво ползва като информация различно от машинките. Просто вече няма нужда от толкоз майсторлък ( имам предвид зареждане на системата с фреон ) и е направено автоматизирано за улеснение , а данните са вкарани в машинката . Кво майстора да не би да бае на системата за да разбере колко масло и какво има в нея . Свидетел съм бил на много ТНТМ по въпроса включително и на такива , които взимат пари за тази процедура , а я изпълняват грешно и некомпетентно макар уж всичко да си пише . Няма лошо в машинките просто не всеки може да си ги позволи.
И аз бях свидетел на нещо подобно, но нямаше мърдане защото вече ми бяха вече източили фреона, когато аз не съм присъствал. Пълнененето беше импровизация, по усета на "майстора", който "знаел" какво прави. На другият ден почна един страхотен шум при отваряна на клапана на изпарителя- едно гадно "пш-ъ-ъ-ъ-ъ". Когато компресора се включваше, двигателя почваше да тресе на празни обороти. Отидох при едни приятели които има апаратура на Бош за пълнене, включиха я към колата и почнаха да псуват, защото се включиха всички блокировки поради свръх налягане в моята система за охлаждане. Обясниха ми, че не е била обезвъздушена както трябва, фреона вместо 1400мл беше 900. При пълненето маслото естественно се дозираше автоматично. Така, че на колегата препоръчвам да отиде където трябва и да му ги направят нещата както трябва- 20лв. все ще се намерят по някакъв начин.

- kikko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: Масло компресор климатик ?
Занимавах се с климатици преди и малко с автоклиматици на частно.Вариантите са два:
Първия е зареждане на системата с манометри и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО кантар.Стъпките:
1.Системата се източва като се изпуска фреона и маслото в него в атмосферата,попринцип не трябва да е така,но вероятно нямаш събирачка.
2.Системата се вакумира с вакуум помпа.
3.Вкарваш маслото.Вида масло е според вида фреон.В магазин за хладилна техника,като кажеш вида на фреона ще ти дадът подходящо масло.
4.Зареждаш системата с точно определено количество фреон,което се следи с кантар.
Това е в най-общия случай,като си има начин на пълнене.Следене на налягания,фреон се зарежда през ниското налягане.Това си е занаят и си има тънкости.Ако правещия процедурата не е наясно какво прави е малко вероятно да се справи добре.
Вторият и по-удачен вариант според мен е в сервиз на машина.Там технологията е:
1.От системата на колата се източва фреона и маслото и ги разделя едно от друго.
2.Машината вакумира системата.
3.Според данни от каталог машината добавя фреон и масло колкото е необходимо и го вкарва в системата.
Тук възможността за грешка е доста по-малка и по мои лични наблюдения тези машини работят доста добре.
Първия е зареждане на системата с манометри и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО кантар.Стъпките:
1.Системата се източва като се изпуска фреона и маслото в него в атмосферата,попринцип не трябва да е така,но вероятно нямаш събирачка.
2.Системата се вакумира с вакуум помпа.
3.Вкарваш маслото.Вида масло е според вида фреон.В магазин за хладилна техника,като кажеш вида на фреона ще ти дадът подходящо масло.
4.Зареждаш системата с точно определено количество фреон,което се следи с кантар.
Това е в най-общия случай,като си има начин на пълнене.Следене на налягания,фреон се зарежда през ниското налягане.Това си е занаят и си има тънкости.Ако правещия процедурата не е наясно какво прави е малко вероятно да се справи добре.
Вторият и по-удачен вариант според мен е в сервиз на машина.Там технологията е:
1.От системата на колата се източва фреона и маслото и ги разделя едно от друго.
2.Машината вакумира системата.
3.Според данни от каталог машината добавя фреон и масло колкото е необходимо и го вкарва в системата.
Тук възможността за грешка е доста по-малка и по мои лични наблюдения тези машини работят доста добре.

E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани