M62B44 картерни газове (Oil Separator).

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

M62B44 картерни газове (Oil Separator).

Мнение от mad_presley » 03 Май 2013, 11:57

След като влязох в едно голямо приключение с картерните газове на моята 540i, реших да ви дам малко информация относно картерните газове.
Всичко започна след смяната на всички гарнитури и клапана на картерните газове от тази схема http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40 Номера 2, 12, 14 и 15. След смяната им, колата започна много сериозно да мирише на много богата смес, до такава степен, че чак лютеше на очите (снимки със смяната на клапана не съм правил, защото смяната му е елементарна http://home.comcast.net/~vicent/osve38.html ).

Свалихме пак всмукателния колектор и вътре беше пълен с масло.
След като купих още един клапан на картерните газове (№2 от горната схема) и го монтирахме, се разбра, че явно проблема не е от него, а по-скоро след смяната му нещо в картерните газове се обърква съвсем.
И така стигнах до там, че купих целите пътища на картерните газове, всичко от тази схема http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

Свалихме всмукателния колектор и капака на ангренажа и....(гледайте видеото на цял екран) http://vbox7.com/play:30d104f8d7

Както виждате, горната част на масления сепаратор мърда. Този сепаратор се грижи да не пуска течно масло към всмукателния колектор, а само чисти маслени пари. Ето тук има схема, как работи http://www.meeknet.co.uk/e31/BMW_M60_M6 ... lation.htm


За да се смени този сепаратор, трябва да се свали и ангренажната верига и съответно купих и верига заедно с всички плъзгачи и ообтегачи, всичко от тази схема (без зъбчатките разбира се) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25


Ето и резултата, след като свалихме ангрегнажната верига и клапана:

Изображение
Изображение

И с нова верига, плъзгачи, обтегач и...гадния сепаратор:

Изображение

Преди това, гледах из нета някакви странни решения, като извеждане на този сепаратор извън двигателя, но това е брутално грозна работа. Ето и линкове към теми с хора, които са взели такива решения http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... conversion и тук http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... sion/page3 Има и други из нета, но....за мен лично, това не е правилното решение :D

Всъщност, в едната тема колегата е писал, че са му искали 1800$ за смяната на сепаратора....при това положение, напълно оправдавам решението им с външния сепаратор :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: M62B44 картерни газове (Oil Separator).

Мнение от omegaart » 03 Май 2013, 13:08

Интересна тема , благодаря за това че я сподели.
А защо тръгна да сменяш гарнитурите като за начало ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: M62B44 картерни газове (Oil Separator).

Мнение от mad_presley » 03 Май 2013, 14:28

Гарнитурите на вмукателния колектор са първото нещо, което трябва да се смени на този мотор, защото се спичат, започва да смуче въздух и не държи стабилни ниски обороти. Като се сменят гарнитурите, се сменя и клапана на картерните газове, защото така или иначе се сваля, за да се смени и неговата гарнитура.

Sent from my ST21i2 using Tapatalk 2

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook