Прекъсване , ванос
Модератор: Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
Прекъсване , ванос
Да задам един хипотетичен въпрос макар , че ситуацията е реална , но мотора е друг , но принципно да е същия . Перфектни обороти празен ход , но подам ли малко газ ( на място ) и след 1500об се почва една промяна в тях нагоре-надолу ей така както съм задържал педала на газта. Другото на първа предавка само при ускорение много бавно и достигане пак на тези обороти почва едно прекъсване , което преминава в лашкане ( тъй като колата е в движение вече ) . Ускорявам ли една идея по-бързо от бавното ,прекъсване не се усеща грам. Почистен дросел , сменен тпс с нов , сменени свещи с нови , сменена ламбда с нова , почистен дебитомер с пръскало за целта . Колата има мощност много добра ускорява много прилично , няма забиване или замисляне при смяна на предавките освен в един единствен случай когато при превключването от първа на втора не се паднат така оборотите ,че на втора да е в диапазона 1200-1500об ( след превключването и пускането на съединителя ) . Откачал съм дебитомера за проба , ами не може да се кара , няма мощност , прекъсва и т.н. някой да има идеи какво да проверявам оттук нататък .
Re: Прекъсване , ванос
Паразитен въздух...регулатор на празния ход? Самия ванос също прави подобни изпълнения, само че май по-разхвърляни в оборотите, може да пробваш да му дръпнеш буксата на смукателния вал за проба...
Re: Прекъсване , ванос
ДВГ има перфектни обороти на празен ход , паразитен въздух ако има ще ли има значение по-бавно или по-бързо ускорявам . Много е специфичен проблема . В интерес на истината отхвърлям паразитен въздух макар че не съм правил пробата със шпрея , ще го няма начин . Дръпнах буксата на два пъти . Единия път изчезна придръпването като превключвам от първа на втора предавка. Аха викам от него ще да е . Обаче втория път пак дръпнах за проба отново , но проблема си беше останал
, та не мога да направя конкретно заключение в случая . ПС: Само да добавя , на студен мотор не го прави ( нито помен от описаното ) и аз затова се насочих към смесите понеже на студено има повечко гориво та обвиних ламбда и дебитомер. Не знам правилно ли разсъждавам .

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Прекъсване , ванос
Добре и за термодатчика съм съгласен ама такова прекъсване надали ще е от него .Още един експеримент си направих тази вечер . Колата е с ГИ . Бързам да подчертая че проблема го прави и на бенз и на газ . Това което видях понеже имам програмката с кабела за ГИ е , че ламбдата работи перфектно и много по-бързо от старата , дотук ОК . Но това което разбрах карайки в проблемните обороти на първа и лашкайки се , е че спира сигнала към дюзите и то и на бензиновите и на газовите ( като карах и на двете горива последователно ) . Само не мога да разбера кое кара газовите дюзи да изключат. Единственото за което се сещам , защото лабдата в тия моменти си ирае нагоре надолу , е тпс-а , но пък той е чисто нов и то оригинален.
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Прекъсване , ванос
vladobate написа:Добре и за термодатчика съм съгласен ама такова прекъсване надали ще е от него .Още един експеримент си направих тази вечер . Колата е с ГИ . Бързам да подчертая че проблема го прави и на бенз и на газ . Това което видях понеже имам програмката с кабела за ГИ е , че ламбдата работи перфектно и много по-бързо от старата , дотук ОК . Но това което разбрах карайки в проблемните обороти на първа и лашкайки се , е че спира сигнала към дюзите и то и на бензиновите и на газовите ( като карах и на двете горива последователно ) . Само не мога да разбера кое кара газовите дюзи да изключат. Единственото за което се сещам , защото лабдата в тия моменти си ирае нагоре надолу , е тпс-а , но пък той е чисто нов и то оригинален.
Така като чета,колега ми хрумва само едно нещо дето може да провериш...Превържи си дюзите директно на бензиновите(елиминирай газта)и опитай дали ще го прави пак.Имам някакви спомени за приятел с подобен проблем..дето накрая се оказа че газовото компче прави цялата мизерия.Може и да бъркам ,но опитай.
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Прекъсване , ванос
Откачи клемата на акумулатора за няколко минути, после покарай на бензин, за да се адаптира ЕКУ-то. Всичко това без да обръщаш на газ. Ако се оправи - пренастрой си газелата

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



Re: Прекъсване , ванос
fox1981 написа:vladobate написа:Добре и за термодатчика съм съгласен ама такова прекъсване надали ще е от него .Още един експеримент си направих тази вечер . Колата е с ГИ . Бързам да подчертая че проблема го прави и на бенз и на газ . Това което видях понеже имам програмката с кабела за ГИ е , че ламбдата работи перфектно и много по-бързо от старата , дотук ОК . Но това което разбрах карайки в проблемните обороти на първа и лашкайки се , е че спира сигнала към дюзите и то и на бензиновите и на газовите ( като карах и на двете горива последователно ) . Само не мога да разбера кое кара газовите дюзи да изключат. Единственото за което се сещам , защото лабдата в тия моменти си ирае нагоре надолу , е тпс-а , но пък той е чисто нов и то оригинален.
Така като чета,колега ми хрумва само едно нещо дето може да провериш...Превържи си дюзите директно на бензиновите(елиминирай газта)и опитай дали ще го прави пак.Имам някакви спомени за приятел с подобен проблем..дето накрая се оказа че газовото компче прави цялата мизерия.Може и да бъркам ,но опитай.
Идейно , бях забравил за този вариант и го пробвах , но уви същото ла.но . Интересно докато не изправи стрелката на темп. на таблото на средата ( може и една идея по-рано ) не го прави , повече от нормална и спокойна работа във всякакви режими без прекъсване ,лашкане и т.н. . А изправена стрелка е около 65-70гр. , което мисля е границата ( а може и по-рано , не съм съвсем сигурен ) където преминава от стартов режим , обогатена смес на нормална работа , това по картите на гориво и предварение . Но какво се случва като излезе от този преходен режим и заработи при нормални условия . IAT сензора проверен ( датчика за темп. на входящия въздух ) , мерих го при различни градуси и графика му направих , нормални показания . Не съм мерил до компа сигналите му , но пък защо той да е причина като темп. на вх. въздух е един и същ за 5 минути докато . Остава ECT сензора ( датчика за темп. на антифриза ) ,той също участва във смесообразуването . Но мен това ме шашка кое кара дюзите съвсем да затворят за момент , вече си мисля за нещо софтуерно . Защото все си мисля че това положение е още откакто купих колата макар в началото да не му обръщах внимание ( на лекото придръпване при превключване на предавките 1-ва към 2-ра) и не бях правил опити в различни режими какво се случва . ПС: Митко докато си напиша мнението и излезе твоето. Компа почти съм го ресетвал , седя цяла нощ без акумулатор и съм карал след това на бенз два дена .Това зашото имах забавление с празния ход след почистване на дросела и си оправих след това празния ход и чак тогава пренастроих наново ГИ . Та влияние от нея изключвам .
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Прекъсване , ванос
Виж ECT сензора. Бяха идвали едни колеги при мен и на кола карана повече от час показваше 75 градуса. Може и при теб да е нещо подобно, DME получава противоречива информация от няколко датчици и от там проблема- да кажем ECT сензора показва по-ниска температура и сместа се прави прекалено богата, в един момент се включва ламбда контрола и подава информация за прекалено ниско съдържание на кислород в изгорелите газове и DME реагира с рязко обедняване на сместа.
Също така много ми прилича на проблем свързан с тпс- срив на сигнала на определено място на пистата, но пишеш, че там всичко е наред, ако искаш все пак виж буксата на датчика, проводниците и пиновете на буксата на DME.
Също така много ми прилича на проблем свързан с тпс- срив на сигнала на определено място на пистата, но пишеш, че там всичко е наред, ако искаш все пак виж буксата на датчика, проводниците и пиновете на буксата на DME.
Re: Прекъсване , ванос
zvetiko написа:Виж ECT сензора. Бяха идвали едни колеги при мен и на кола карана повече от час показваше 75 градуса. Може и при теб да е нещо подобно, DME получава противоречива информация от няколко датчици и от там проблема- да кажем ECT сензора показва по-ниска температура и сместа се прави прекалено богата, в един момент се включва ламбда контрола и подава информация за прекалено ниско съдържание на кислород в изгорелите газове и DME реагира с рязко обедняване на сместа.
Също така много ми прилича на проблем свързан с тпс- срив на сигнала на определено място на пистата, но пишеш, че там всичко е наред, ако искаш все пак виж буксата на датчика, проводниците и пиновете на буксата на DME.
То аз съм писал също и че като е студен двг няма проблем , което май отхвърля теорията за прекаленото обедняване ( затова и смених и ламбда с нова, надали ще дава кофти данни чак толкова , че ЕКУ да се шашка ) . Още повече , че ЕКУ направо спира дюзите и те умират , а не само да им намали отвореното време. ТПС е сменен с чисто нов , тъй като и на мен първото което ми хрумна беше да го обвиня него . Букси какво да гледам , проявява се само при точно определени условия нищо общо с " тука има , тука нема захранване ". Истината е , че трябва да се четат живи данни и отнякъде да изскочи зайчето , но си нямам и на идея какво точно да следя . Никой не каза нищо за газоразпределението . Имах съмнения в него като установих , че проблема се проявява само в диапазона обороти в който започва дейтвието на ваноса демек започва да се върти вала . Какво се случва , отваря клапаните по-рано или по-късно . И това би ли довело до въпросния ефект и ако да каква може да е причината , освен датчик разпр. вал свързан с това газоразпр. не се сещам друго.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани