Чукане в главата

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 18.05.2006
Местоположение: португалия
Пол: Мъж
Кара: E34иE36
Мечтае да кара: 740D
Детайли за колата: Е34 525tds 92г. и Е36 320i 24v. 92г.

Чукане в главата

Мнение от panci » 22 Апр 2013, 19:01

Здравейте. Имам много странен проблем с работата на двг. Мотора е м51 Значи паля суден и си работи перфектно не ми играят оборотите и след 20мин горе долу, изведнъж започва едно почукване и колата се спъва и не може да наема най–много се чува около 1500 оборота и на празен ход оборотите не ми играят. Забелязах умната дюза леко увлажнена и като изключа буксата и промяна в об.няма само дето светка в таблото лампата,но като отвия от трабичката веднага заглахва.Помпата е чисто нова и дюзите са минавани на стенд преди 2 години. Колата пали топла винаги независимо че трака.Направими и голямо впечетление като свалих капака на главата и исках да премеря клапаниете нито една от пластините не искаше да мине. Незнам колко дават на тоя мотор но и на 6те цилиндъра нито на смуквателни нито на изпускателни минава пластина теста беше на студен мотор. Като изтине напално и я запаля някой пати за 3,4 секунди изтрака силно и заглахне и си ходи перфектно докато не загрее. Кажете мнения п.п. Колата не е загявала повече от средата,не губи вода не пипа масло. Мотора е на 391000км

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 19.04.2011
Местоположение: гр.Свищов
Пол: Мъж
Кара: BMW 525TDS E34
Мечтае да кара: BMW 525TDS E34

Re: Чукане в главата

Мнение от marto_sv1 » 23 Апр 2013, 10:14

от кога не си сменял масло и последния път какво си налял..?
BMW не е нито най-бързата кола,нито най-луксозната,сигурно не и най-красивата,тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 18.05.2006
Местоположение: португалия
Пол: Мъж
Кара: E34иE36
Мечтае да кара: 740D
Детайли за колата: Е34 525tds 92г. и Е36 320i 24v. 92г.

Re: Чукане в главата

Мнение от panci » 23 Апр 2013, 12:11

Маслото е ново на 2000км е карам с 15w40

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Чукане в главата

Мнение от Zubcho » 23 Апр 2013, 12:15

panci написа:Маслото е ново на 2000км е карам с 15w40


А защо с такова? 10W40 полусинтетика или 0w40 пълна синтетика ти трябва. Сипал си минерално масло, което най-вероятно не отговаря на стандартите на производителя. При загряване става твърде рядко и от там шумовете в мотора. Най-евтино ще е да го замениш с масло пригодено за двигателя. Тук във форума има колеги продават наливно масло 10w40 на БМВ. Вземи 8л. + филтър и го смени.

Ако чукането се запази, тогава вече най-вероятно ще трябва да се отваря.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 18.05.2006
Местоположение: португалия
Пол: Мъж
Кара: E34иE36
Мечтае да кара: 740D
Детайли за колата: Е34 525tds 92г. и Е36 320i 24v. 92г.

Re: Чукане в главата

Мнение от panci » 23 Апр 2013, 12:41

Не съм в БГ и тук вече е доста топло ми се стува за 10w. Имали някакъв % като загрее умната дюза да не ми прави достатъчно налягане и да ми губи мощноста на цилиндъра защото колата се мачи все едно работи на 5 цилиндъра и от зад изкарва много малко черен дим а студена когато е си работи и не пуши :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Чукане в главата

Мнение от zvetiko » 23 Апр 2013, 12:55

Zubcho написа:
panci написа:Маслото е ново на 2000км е карам с 15w40



А защо с такова? 10W40 полусинтетика или 0w40 пълна синтетика ти трябва. Сипал си минерално масло, което най-вероятно не отговаря на стандартите на производителя. При загряване става твърде рядко и от там шумовете в мотора. Най-евтино ще е да го замениш с масло пригодено за двигателя. Тук във форума има колеги продават наливно масло 10w40 на БМВ. Вземи 8л. + филтър и го смени.

Ако чукането се запази, тогава вече най-вероятно ще трябва да се отваря.


Втората цифра се отнася за поведението на маслото при загрял двигател, така, че маслото му е добре, аз даже когато съм имал по-сериозно каране съм слагал 20w50 на бензинов двигател- и така няколкостотин К ;) . Първата определя поведението на маслото при студен двигател- колкото е по-малка, толкова по-бързо ще почне да се маже двигателя при студен старт.
Клапаните не може да са без разстояние/сложи им поне някакво минимално, колкото да не е без нищо:D /- с течение на времето леглата им се износват и разстоянието намалява. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 18.05.2006
Местоположение: португалия
Пол: Мъж
Кара: E34иE36
Мечтае да кара: 740D
Детайли за колата: Е34 525tds 92г. и Е36 320i 24v. 92г.

Re: Чукане в главата

Мнение от panci » 23 Апр 2013, 13:36

А как мога да ги регулирам клапаните? Кой номер пластина влиза ако някой е мерил?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Чукане в главата

Мнение от ивчо » 23 Апр 2013, 14:12

Няма как да ги регулираш - те сами го правят с помощта на хидравличните повдигачи !
Иначе казано си смени маслото с по-нисък вискозитет и може да се оправи !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Чукане в главата

Мнение от zvetiko » 23 Апр 2013, 14:51

ивчо написа:Няма как да ги регулираш - те сами го правят с помощта на хидравличните повдигачи !
Иначе казано си смени маслото с по-нисък вискозитет и може да се оправи !


Иво, обикновено проблемите с хидравличните повдигачи изникват при масло 0W и при смяната му с 10W чукането изчезва- има колкото искаш примери във форума в това отношение.

Колега panci, обикновено хидравличните повдигачи тракат при първоначалното палене на двигателя, ако дълго не е пален и маслото е изтекло от тях. При теб е обратното, значи има вероятност някой от повдигачите да е дефектирал- трябва по шума да определиш кой е точно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 18.05.2006
Местоположение: португалия
Пол: Мъж
Кара: E34иE36
Мечтае да кара: 740D
Детайли за колата: Е34 525tds 92г. и Е36 320i 24v. 92г.

Re: Чукане в главата

Мнение от panci » 23 Апр 2013, 15:07

И възможно ли е от самия повдигач да ми губи мощност? Клапана не затваря и няма налягането :roll: Ще видя какво ще го правя. Благодаря за съветите.После задължително ще споделя

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Чукане в главата

Мнение от ивчо » 23 Апр 2013, 16:26

Ти я виж по-добре дали има масло въобще, че докараха миналата седмица едно М50 дето не искаше да пали и нямаше масло в него !
Пепи, при мен на Аудито точно с 10W ги чувах , после с 0W млъкнаха :roll:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Чукане в главата

Мнение от zvetiko » 23 Апр 2013, 16:47

panci написа:И възможно ли е от самия повдигач да ми губи мощност? Клапана не затваря и няма налягането :roll: Ще видя какво ще го правя. Благодаря за съветите.После задължително ще споделя


Щом чука значи клапана не работи добре. Разбери по шума от кой повдигач е проблема и може би ще се наложиш да го подмениш.

Пепи, при мен на Аудито точно с 10W ги чувах , после с 0W млъкнаха


Иво, логично е като е по-рядко маслото на студено, по-бързо да пълни повдигачите, но вече ти казах, че съм чел няколко постове, че проблема се е решавал с отиването на 10W- аз лично с чукащи клапани на М50, М51 и М52 не съм се сбъсквал, виж М20 е друга работа. :D Освен това проблема на колегата е при топъл двигател- значи трябва да сложи W30 за да реши проблема, ако идва от вискозитета на маслото. :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Чукане в главата

Мнение от Zubcho » 23 Апр 2013, 17:53

Да сложи 10w40 от доверен сервиз и да каже дали чука пак като загрее. Това викам аз.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Re: Чукане в главата

Мнение от ACCELERATOR » 23 Апр 2013, 19:08

Според мен дори и да чука от повдигач, нямаше да ти пада осезаемо мощността. Затова си мисля, че проблема ти е в дюзите, или някоя от тях.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Чукане в главата

Мнение от Bavarishe » 24 Апр 2013, 21:18

и аз залагам много на последното мнение.124-то ми 300 тд с прецакана дюза(разпръсквач)мелеше яко,но главно на студено.Но и според мен маслото не ти е правилното.Мен ме увещаваха да сипя 15/40 5/40 0/30,но аз сичко дърто си порим на 10/40 и ядове немам.Сега съм с БМВ масло,но най-много съм доволен от Лики Моли с молибден на дизлете :D
ТДС - Турбо Див Селянин

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook