Кво да правя-не знам?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Кво да правя-не знам?
Ами споделям с моята кола какво се случи - M62TU44. Разхода на масло стана 1л/130км (от максимума до минимума на щеката) от раз
Двигателя работи перфектно, няма тресене или нестабилни обороти нито на празен ход нито под натоварване. Като се запали отзад пушек та не се вижда - димна завеса, ако поработи на празен ход да речем 30-40 мин. (в задръстване) и после кикдаун отзад пушек. И така го постигнах споменатия разход. Интерсеното е че пушека при стартиране го имаше единствено и само ако преди да я изгася съм превишавал 2000-2500 об/мин
, ако съм я карал до тези обороти и помен няма от проблема. Три месеца преди проблема беше сменена ангренажната верига със всичко около нея. Преди 10 месеца пък (12000км) пък е сменян клапана на картерните газове с нов оригинален във Варна карс. Видимо от двигателя нямаше абсолютно никакви течове с изключение на един разхлабил се болт на капака на клапаните от където съсвсем леко пръскало масло при високи обороти. До преди това разхода на масло да стане по-голям от на бензина, на 10000 км лапаше не повече от 100-150мл. Обаждах се на майстори, които си разбират от работата обяснявайки им това което написах и всички казват по тези признаци че са за смяна или гумички или сегменти или и двете. Отидох при един от майсторите и видяхме въпросния разхлабен болт. Болта се затегна и каране около 60-70 км - пушек няма никакъв
А я закарах за гумичките и сегменти имаше и вариант да търся "нов" двигател. От тогава до сега съм минал около 300км и от проблема и следа няма и всичко се оказа от въпросния разхлабен болт.
А ето и според мен каквъв е бил проблема. Когато колата се пали винаги е на смукач или пък на затворен максимално дросел когато е на празен ход. На двигателя си му трябва въздух и като няма от къде да го засмуква дърпа от където може в случая от отвора получил се от разхлабения болт. От там през картера после през клапана на картерните газове маслото от картера заминава във всмукателния колектор и от там директно в цилиндрите. Наистина малко вероятен сценарии но както се видя при мен е възможен
И така "ремонта" ми излезе парите за гориво за изминатите 250-300км а не 1500-2000лв в най-бюджетния вариант.




А ето и според мен каквъв е бил проблема. Когато колата се пали винаги е на смукач или пък на затворен максимално дросел когато е на празен ход. На двигателя си му трябва въздух и като няма от къде да го засмуква дърпа от където може в случая от отвора получил се от разхлабения болт. От там през картера после през клапана на картерните газове маслото от картера заминава във всмукателния колектор и от там директно в цилиндрите. Наистина малко вероятен сценарии но както се видя при мен е възможен

И така "ремонта" ми излезе парите за гориво за изминатите 250-300км а не 1500-2000лв в най-бюджетния вариант.

- kalin4o1986
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 27.09.2008
- Местоположение: tsarevo
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Мечтае да кара: 760li
Re: Кво да правя-не знам?
Колеги как да пробвам клапана дали работи?Днес на загрят двигател оставих колата да работи на място и докато работеше отворих капачката на маслото.Започна да се чува силно свирене от клапана но двигатела не промени работата си и не изгасна-затворих капачката свиренето спира и при мотора пак никаква промяна.Това нормално ли е ако клапана работи?
BMW M-POWER
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Кво да правя-не знам?
kalin4o1986 написа:Колеги как да пробвам клапана дали работи?Днес на загрят двигател оставих колата да работи на място и докато работеше отворих капачката на маслото.Започна да се чува силно свирене от клапана но двигатела не промени работата си и не изгасна-затворих капачката свиренето спира и при мотора пак никаква промяна.Това нормално ли е ако клапана работи?
Най-сигурният начин да разбереш дали проблема е от клапана за картерните газове и тръбите и маркучите около него е да го премахнеш за известно време и да видиш дали проблема ще се реши. Свали клапана, тръбата от главата я остави отворена към атмосферата, отвора на смукателният колектор където влиза клапана го запуши добре с нещо, гуменият маркуч, който отива към картера го запуши с един винт. Покарай известно време така, докато се изяснят нещата. Това, че клапана свири не е нормално.
- kalin4o1986
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 27.09.2008
- Местоположение: tsarevo
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Мечтае да кара: 760li
Re: Кво да правя-не знам?
Добре колега ще пробвам и ако се окаже, че е от клапана, а колата си върви добре и без него-имали въобще смисъл да поръчвам нов?
BMW M-POWER
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Кво да правя-не знам?
тоя клапан прословут е една пластмаса с една мембрана вместо да си играеш да затапваш най вероятно няма да се справиш и ще почне да смуче въздух от там свали го отвори го и виж мембраната как е това свирене съм го чувал и на коли с изправна система за картерна вентилация по скоро виж маркучите от капака на клапаните до него и от него до щеката
Барай шишарката Минкеее ....
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Кво да правя-не знам?
kalin4o1986 написа:Добре колега ще пробвам и ако се окаже, че е от клапана, а колата си върви добре и без него-имали въобще смисъл да поръчвам нов?
Колега, задаваш философски въпрос с противоречиви отговори.

- kalin4o1986
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 27.09.2008
- Местоположение: tsarevo
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Мечтае да кара: 760li
Re: Кво да правя-не знам?
Колеги днес отново свалих клапана и отвора където влиза в колекторите беше пълен с масло,а маркуча от клапана към картера беше сух,а нали по него трябва да се стича маслото в картера.След като го свалих пробвах тръбичката до щеката за маслото да не е запушена но не беше.Монтирах го отново за да мога да карам колата и все си мисля,че този клапан нещо не работи.Ако клапана роботи и при работещ двигател отворя капачката на маслото,колата трябва ли да изгасне,защото при мен не гасне ,а само клапана започва да свири докато не сложа капачката отново?
BMW M-POWER
- Lawmaker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 232
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i '96
- Мечтае да кара: non-stop
Re: Кво да правя-не знам?
niki81vd написа:Клапана при мен не издава никакъв звук, при отваряне на капачката само леко тресе за няколко секунди, после се оправя. Някой може ли да каже, как и кога действа клапана, все си мисля, че клапана трябва да отваря към всмукателните колектори, когато налягането в картера достигне определена величина, през останалото време не би ли трябвало, да е затворен. Провери има ли масло от клапана към дросела. Ако както казваш ,е сухо към картера значи имаш проблем с клапана. Дали ще е вариант, да се направи нещо като жигльор на тръбата към колектора, а самия клапан да се изкорми, само давам идея, нека помислим преди да почнете да ми обяснявате колко глупости говоря.
Колеги погледнете тук:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=35&t=113348&start=165#p3468451
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Кво да правя-не знам?
zvetiko написа:kalin4o1986 написа:Колеги как да пробвам клапана дали работи?Днес на загрят двигател оставих колата да работи на място и докато работеше отворих капачката на маслото.Започна да се чува силно свирене от клапана но двигатела не промени работата си и не изгасна-затворих капачката свиренето спира и при мотора пак никаква промяна.Това нормално ли е ако клапана работи?
Най-сигурният начин да разбереш дали проблема е от клапана за картерните газове и тръбите и маркучите около него е да го премахнеш за известно време и да видиш дали проблема ще се реши. Свали клапана, тръбата от главата я остави отворена към атмосферата, отвора на смукателният колектор където влиза клапана го запуши добре с нещо, гуменият маркуч, който отива към картера го запуши с един винт. Покарай известно време така, докато се изяснят нещата. Това, че клапана свири не е нормално.
колега извинявай ама много ми е итересно като запушиш с винт маркуча към щеката какво се случва с картерното налягане и какво ще го освободи

- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Кво да правя-не знам?
niki81vd написа:Днес си правих профилактика на клапана. Та това което разбрах за неговото действие е:
Той затваря при голям вакуум в смукателните колектори, демек при дълго спускане на скорост без газ,
В 90 % от времето клапана е отворен, когато се подава газ вакуума в колекторите спада и пружуната държи клапана отворен и маслените пави влизат в горивната камера.
Проблемите с клапаните са два:
скъсана мембрана или счупена пружина. При скъсана мембрана започва да свири. При скъсана пружина, затваря много по често, от там има вероятност картерните газове да надуват и да спукат някой от двата маркуча, по скоро долния, защото е гумен и от постоянното масло и жега е по-податлив на това.
Та проблема с испушването след дълго спускане е, не достатчно улътняване на клапана. При мен имаше много нагар от парите, и не лягаше добре мембраната на отвора към всмукателните колектори. Не е било нещо фрапантно, но не вярвам да има ефект, за осезаем да не говорим.
Та клапана може да се изкорми, да се запушат външните отвори, на гърба, зад мембраната и си става като една жигулка или москве. Проблема е само че ще дърпа повечко пари при спускане без газ, за масло да дръпне от картера не вярвам.
човече извинявай ама що не си купиш едно москве, вместо да си смениш клапана. то горе долу ценита са им еднакви.щом немския инжинер го е измислил по този начин, дали ние като го побългарим ще е по добре?!!
- kalin4o1986
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 27.09.2008
- Местоположение: tsarevo
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Мечтае да кара: 760li
Re: Кво да правя-не знам?
Колеги аз изулирах клапана като вързах всички маркучи както са си вързани оригинално само че не го вкарах в колектора.Колектора го затапих и ефекта беше че колата се разпрекъсва и единия от цилиндрите го нямаше никакъв и колата не ставаше за каране.Сега чакам оригиналния клапан за да го сменя и като видя ефекта какъв е ще пиша за какво става на въпрос.
BMW M-POWER
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани