Настройка на газова уредба
Модератор: Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Настройка на газова уредба
Привет,
Искам да разбера как се настройва обикновена газова уредба LOVATTO?
Доскоро колата (BMW E34 M50B20 1990) не вървеше добре на газ - висок разход 13-14л на 100 км извънградско 100 -130 км/ч - бавно ускорение, леко придръпване в ниските обороти (дори гърмене на моменти). След проверка се установи, че дебитомерът е заминал, както и гарнитурата на капака на двигателя (влизало е масло при лулите, които вследствие на това бяха напукани). Сега сложих нова гарнитура, нови лули (свещите са на 8 000 км), нов въздушен филтър... но поведението на колата не се подобри (придръпването в ниските обороти и чат пат гърменето останаха). Дебитомерът не мисля да го сменям, защото карайки с тази газова най-вероятно пак ще замине (имам кихалки, но явно това не помага), а колата се кара само на газ и дебитомерът не оказва толкова голямо значение (така поне ми казаха). Посъветваха ме, че трябва да се настрои газовата (изпарителя). Ще съм благодарен, ако ми посочите и доверен (изпитан) газаджия в София (пробвах при няколко и нямаше съществено подобрение), който наистина ще помогне, а не само иска да ти прибере парите. Чувства се че колата е спъната, а гори доста (преди ми гореше по 10-11 л на 100 км). Изпарителят е LOVATTO (с две болчета - малко отгоре и голямо отстрани и отдолу). Ако някой знае кое за какво е и въртенето им в различни посоки как влияе върху поведението на колата - моля да сподели.
Искам да разбера как се настройва обикновена газова уредба LOVATTO?
Доскоро колата (BMW E34 M50B20 1990) не вървеше добре на газ - висок разход 13-14л на 100 км извънградско 100 -130 км/ч - бавно ускорение, леко придръпване в ниските обороти (дори гърмене на моменти). След проверка се установи, че дебитомерът е заминал, както и гарнитурата на капака на двигателя (влизало е масло при лулите, които вследствие на това бяха напукани). Сега сложих нова гарнитура, нови лули (свещите са на 8 000 км), нов въздушен филтър... но поведението на колата не се подобри (придръпването в ниските обороти и чат пат гърменето останаха). Дебитомерът не мисля да го сменям, защото карайки с тази газова най-вероятно пак ще замине (имам кихалки, но явно това не помага), а колата се кара само на газ и дебитомерът не оказва толкова голямо значение (така поне ми казаха). Посъветваха ме, че трябва да се настрои газовата (изпарителя). Ще съм благодарен, ако ми посочите и доверен (изпитан) газаджия в София (пробвах при няколко и нямаше съществено подобрение), който наистина ще помогне, а не само иска да ти прибере парите. Чувства се че колата е спъната, а гори доста (преди ми гореше по 10-11 л на 100 км). Изпарителят е LOVATTO (с две болчета - малко отгоре и голямо отстрани и отдолу). Ако някой знае кое за какво е и въртенето им в различни посоки как влияе върху поведението на колата - моля да сподели.
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Настройка на газова уредба
Това отгоре не го пипай, а това отдолу е за оборотите на празен ход.
Настройката става на газ-анализатор, който отчита какви са смесите, а газаджията върти тройника на газовата за да коригира количеството газ ако има нужда.
Аз моята си я настройвам на слух, но колкото и пъти да съм го правил винаги се получава.Веднъж си я настроих, но за пробата отидох при газаджия за да я погледне, и направи само лека корекция.
Настройката става на газ-анализатор, който отчита какви са смесите, а газаджията върти тройника на газовата за да коригира количеството газ ако има нужда.
Аз моята си я настройвам на слух, но колкото и пъти да съм го правил винаги се получава.Веднъж си я настроих, но за пробата отидох при газаджия за да я погледне, и направи само лека корекция.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Настройка на газова уредба
Навиваш малкия метален болт до края или т.н. байпас, гласиш си оборотите по усмотрение от големия винт, а маркуча по който газта излиза от изпарителя към двигателя на него има едно кранче или двупътник, квото е там, па развий го малко де. Друг е въпроса колко е млад изпарителя, средно 4-5 години употреба или 50 000 хил.км. карам изпарител, следва гарнитури ала бала, абе нов изпарител и не се занимавам. Живо и здраво.
- Eмилио Димитров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 479
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: в царството на акаунтите
- Пол: Мъж
Re: Настройка на газова уредба
принципно с обикновена газ е една идея по спъната от на бензин. но ако я развиеш доста гори много, ако пък я навиеш няма сила колата и пак ще ти гори много.
тва е найстройката, която аз ползвам и е кажи речи универсална: завиваш всичко докрай: тройник, метален болт и тва за празния ход. има един друг болт като този за оборотите встрани и са намира в срещуположната страна на металния, той сигурно ти е завит докрай. развиваш и го почистваш, то е с една пружинка - там често събиря сгняс. чистиш и го завиваш пак докрай. после развиваш металния болт на 1.5 оборота. тройника развиваш на 2.5-2.7 оборота. развиваш малко врътката за оборотите. палиш и виждаш как са оборотите и регулираш за да заспят - не да подскачат нагоре надолу на празен ход, също така като подадеш газ да не падат рязко. първо правиш реглаж на загряла кола, после като изстине само донастройваш леко с врътката за оборотите да не играят при студена. и тва е.
тва е найстройката, която аз ползвам и е кажи речи универсална: завиваш всичко докрай: тройник, метален болт и тва за празния ход. има един друг болт като този за оборотите встрани и са намира в срещуположната страна на металния, той сигурно ти е завит докрай. развиваш и го почистваш, то е с една пружинка - там често събиря сгняс. чистиш и го завиваш пак докрай. после развиваш металния болт на 1.5 оборота. тройника развиваш на 2.5-2.7 оборота. развиваш малко врътката за оборотите. палиш и виждаш как са оборотите и регулираш за да заспят - не да подскачат нагоре надолу на празен ход, също така като подадеш газ да не падат рязко. първо правиш реглаж на загряла кола, после като изстине само донастройваш леко с врътката за оборотите да не играят при студена. и тва е.

- momo-1st
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
- Пол: Мъж
- Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
- Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution
Re: Настройка на газова уредба
LiTtLeRoCk написа:Това отгоре не го пипай, а това отдолу е за оборотите на празен ход.
Настройката става на газ-анализатор, който отчита какви са смесите, а газаджията върти тройника на газовата за да коригира количеството газ ако има нужда.
Аз моята си я настройвам на слух, но колкото и пъти да съм го правил винаги се получава.Веднъж си я настроих, но за пробата отидох при газаджия за да я погледне, и направи само лека корекция.
+1 после си погледни или майстор да погледне в какво състояние ти е плочката и комплекта мембрани на изпарителя,просто нямаш на идея каква мизерия може да излезе от тая плочка и в какво количество,от изпарителя също,филтъра(газовия) ако е хартиен смени,ако е мрежичка изчисти перфектно и гледай да не загубиш магнитчето което е вътре,после настройка на газаджия и газ.Ако искаш вярвай,ама аз след тая процедура която ти описах по-горе не мога да позная мчмчмчмчМ40-то,направо като ИС почна да раздава,а разхода падна значително,а преди това имах твоите проблеми плюс това че изобщо не и стигаше сместа и над 3000 оборота често забиваше и нямаше изфорсиране,оборотомера ми пълзеша адски бавно нагоре,дори на място...
Успех и дано имаш подобрение.
П.П. тая цялата работа с почистването на плочката е адски проста,само трябва да намериш човек който да ти покаже кое от кое се отделя и чисти.
bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива![]()
![]()
![]()
Забравете го вече тоя гнил строй.
Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.
- biem_w
- ентусиаст
-
- Мнения: 1023
- Регистриран на: 4.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на 15''ки
- Мечтае да кара: 300C hemi 6.1L
Re: Настройка на газова уредба
аз пък никъде не видях колегата да е описал с какъв изпарител кара.... може да се окаже слабичак и да не може да я храни във високите.... аз лично залагам на Ловато от 90 до 140 киловата. или 2 по 90 но тва е друга тема.
Информация само по телефона! Не ми се играе на чат срещи!
- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Re: Настройка на газова уредба
Оказа се че проблемът е в избила бобина. Предварително по съвет на бат Живко сложих нов изпратител МИМГАЗ Мажор (казаха, че го слагали на газки) и нещата се подобриха значително.
Дебитомерът не съм го пипал, карам си го така
Сега пък устнових, че като пусна климатика и на празен ход мени оборотите известно време, след което се оправя. Може би трябва пак леко да се пипнат настройките на изпарителя, за да може при пуснати фарове и климатик да не претриса.
Дебитомерът не съм го пипал, карам си го така

Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Настройка на газова уредба
Като пуснеш климатика се натоварва мотора.Двигателя на бензин си коригира това но с обикновена газова няма как да го коригираш.Начина е малко по високи обороти задаваш и така.Добре е да усвоиш метод за бърза корекция на оборотите и настройка .Това се налага да се прави често понеже работата на изпарителя се променя с втвърдяването на мембраните ,задръстване на въздушния филтър както и този на газовия клапан.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани