Пали трудно сутрин и изпушва сив облак
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- oTECa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 2.07.2007
- Местоположение: Дупница
- Детайли за колата: 320д, 320и, 328и
Re: Пали трудно сутрин и изпушва сив облак
bojky написа:Само не долавям тънкия момент как ако е от авансатора, как ще се случва това, което си описалckrumov написа:Забелязал съм следните закономерности:
Ако я оставя под наклон с двигателя надолу през нощта, пали без проблем. Ако подам контакт няколко пъти като изчаквам, пак пали без газ и от раз, без да изпушва. Иначе харчи нормално. Върви нормално. През деня не пуши.
Авансатора се движи в съвсем различна посокоа, все едно към предна лява и предна дясна гума, няма логика с муцуната надолу колата да пали, а наравно да не пали. Според мен ако е от него няма да пали във всяко положениеА ако задира е логично да задира и след като е запалена, т.е. постоянно и от там няма да може да регулира центровката правилно, а колата ще има проблеми с вървежа и ще пуши бяло. Така, че според мен проблема е в горивото но преди помпата или теч по самата нея, но не и в авансатора. И ако все пак искаш опитай да сложиш 0,2л двутактово масло на 10л нафта в резервоара и покарай малко така. Може и 0,2л бензин.Ако проблема ти е в авансатора така ще се оправи поне временно
Колега, аз мисля че е точно от авансовото бутало в ГНП-то. На мен това ми гоп обясняваха така: Авансовото бутало се намира в най-долната точка на ГНП-то, поради това там се субират утайките от нафтата (като наприм вода в нафтата). При каране с некачествена нафта продължително време, при всеки студен старт, то се движи. Съответно ако има вода или нещо друго в нафтата и се утаява, то няма добро смазване и започва да задира. С течение на времето този проблем почва да се задълбочава докато този авансов клапан не болкира. Тогава почва и да пуши на неизгоряла нафта.
Другото което ми обясняваха беше, че това бутало се движи само при студен мотор (и студена нафта), на първо палене. Затова и през целия ден след товеа нямаш ядове. Ако е вярно това би трябвало като оставиш колата цял ден някаде и отидеш вечрта да я запалиш, пак да запали трудно.
П.П. То това ми мяза като на автоматичен смукач малко

Не съм сигурен в думите си, но 2-3 майстора вече ми я разправят тази теория
- bojky
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 405
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: '08 535d
- Мечтае да кара: F10 M550d
Re: Пали трудно сутрин и изпушва сив облак
Донякъде теорията им е вярна, но това че се движело само про студен старт и т.н. абсолютно не е вярно
То регулира прецизната центровка на помпата през цялото време на работа на мотора
Дори по вероятно е при студен старт да се движи защото когато е студен метала се свива и е по-малко вероятно да задира....а при топла кола се е разширил и тогава би трябвало да задира! Но ако е това ти казах да сложиш 0,2л двутактово масло на 10-15л нафта в резервоара и ако е от него проблемът ти би трябвало да се реши
за известно време!



- oTECa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 2.07.2007
- Местоположение: Дупница
- Детайли за колата: 320д, 320и, 328и
Re: Пали трудно сутрин и изпушва сив облак
bojky написа:Донякъде теорията им е вярна, но това че се движело само про студен старт и т.н. абсолютно не е вярноТо регулира прецизната центровка на помпата през цялото време на работа на мотора
Дори по вероятно е при студен старт да се движи защото когато е студен метала се свива и е по-малко вероятно да задира....а при топла кола се е разширил и тогава би трябвало да задира! Но ако е това ти казах да сложиш 0,2л двутактово масло на 10-15л нафта в резервоара и ако е от него проблемът ти би трябвало да се реши
за известно време!
Колега, това с маслото го правих вече 2 пъти и нямаше ефект(на пълен резервоар 700-800гр.).
а при престои отдолу нали се утаяват боклуците и вода ако има, нафтата остава от горе и съответно точно тогава няма смазване и затова задържа клапана. Като запали един път, вече утайката се умесва с нафтата, която има добро мазане и буталото се раздвижва. Има някаква логика но незнам колко е вярна. За сега я карам така пък ако се задълбочи ще му мисля.
- bojky
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 405
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: '08 535d
- Мечтае да кара: F10 M550d
Re: Пали трудно сутрин и изпушва сив облак
Пробвай и малко бензин да сложиш заедно с маслото, ако и тогава поне за малко не се оправи според мен проблема ще ти е в задната помпа или просто взема въздух от някъде 

- ckrumov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 21.04.2008
- Местоположение: София
- Кара: f31, 320D
- Мечтае да кара: Каквото и да е, но да е BMW :)
Re: Пали трудно сутрин и изпушва сив облак
Привет.
Много съм разочарован. Рециклираха ми ГНП-то и проблема остана
Малко пояснения преди да разкажа за ремонта: под наклон като я оставя също го прави проблема забелязах, но сякаш по- слабо е изразен. А колкото до пушека, по- скоро май е бял, а не сив както съм писал в заглавието.
Та за ремонта. Човека се намира в с. Владо Тричков. Доста е писано за него в нета. Честно казано мисля, че много добре ги разбира тия помпи и ми изглежда свестен. Като му казах какво прави колата веднага заключи, че проблема е в авансаторното бутало и се разбрахме да му занеса помпата, защото той не се занимава с демонтаж и монтаж.
Едно съседче монтьорче ми свали помпата, занесох я. Майстора каза, че е сменил авансатора и ми даде стария като ми показа и на две места как си личи износването му, което според него е било основния проблем. Мога да прикача и снимки, ако искате. Освен това е сменил всички гарнитури, както и мембраната на хидравличната помпа.
След това занасям помпата за монтаж и монтьора ми казва, че е презацепена на друго място в момента, а не както той я е бил свалил. Поговорили си с майстора с ГНП-то и в крайна сметка я презацепил пак на белега, по който я бил свалил от колата.
Не знам дали изобщо това със зацепванията може да е проблем, но се чувствам доста преебан в момента, защото не малко пари отидоха, а ефект няма /или поне не виждам да е голям/.
Утре ще се чуя и с двамата. Освен това гледах в нета как с ДИС се прави диагностика на този авансатор, така че ще проверя и какви показания дава. Още не мога да повярвам, че проблема не е в ГНП-то...
Много съм разочарован. Рециклираха ми ГНП-то и проблема остана

Малко пояснения преди да разкажа за ремонта: под наклон като я оставя също го прави проблема забелязах, но сякаш по- слабо е изразен. А колкото до пушека, по- скоро май е бял, а не сив както съм писал в заглавието.
Та за ремонта. Човека се намира в с. Владо Тричков. Доста е писано за него в нета. Честно казано мисля, че много добре ги разбира тия помпи и ми изглежда свестен. Като му казах какво прави колата веднага заключи, че проблема е в авансаторното бутало и се разбрахме да му занеса помпата, защото той не се занимава с демонтаж и монтаж.
Едно съседче монтьорче ми свали помпата, занесох я. Майстора каза, че е сменил авансатора и ми даде стария като ми показа и на две места как си личи износването му, което според него е било основния проблем. Мога да прикача и снимки, ако искате. Освен това е сменил всички гарнитури, както и мембраната на хидравличната помпа.
След това занасям помпата за монтаж и монтьора ми казва, че е презацепена на друго място в момента, а не както той я е бил свалил. Поговорили си с майстора с ГНП-то и в крайна сметка я презацепил пак на белега, по който я бил свалил от колата.
Не знам дали изобщо това със зацепванията може да е проблем, но се чувствам доста преебан в момента, защото не малко пари отидоха, а ефект няма /или поне не виждам да е голям/.
Утре ще се чуя и с двамата. Освен това гледах в нета как с ДИС се прави диагностика на този авансатор, така че ще проверя и какви показания дава. Още не мога да повярвам, че проблема не е в ГНП-то...
- ckrumov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 21.04.2008
- Местоположение: София
- Кара: f31, 320D
- Мечтае да кара: Каквото и да е, но да е BMW :)
Re: Пали трудно сутрин и изпушва сив облак
Ето и какво се прави с ДИС:
youtube.com/watch?v=_pXXgr5HIFY&feature=endscreen
т.е. авансатора се движи постоянно, но докато загрее дигателя играе по- голяма роля.
И другото, което ми прави впечатление от доста време насам е, че колата едвам прави 200 по равен път и то по километраж...
youtube.com/watch?v=_pXXgr5HIFY&feature=endscreen
т.е. авансатора се движи постоянно, но докато загрее дигателя играе по- голяма роля.
И другото, което ми прави впечатление от доста време насам е, че колата едвам прави 200 по равен път и то по километраж...
- oTECa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 2.07.2007
- Местоположение: Дупница
- Детайли за колата: 320д, 320и, 328и
Re: Пали трудно сутрин и изпушва сив облак
Колега ако е сигурно че не е от ГНП-то, остава да имаш пикаеща дюза. Но ако е дюза, би требвало да изпушва и при топло време. Примерно сега като почнаха жегите, оставяш колата от вечерта и първото и палене да е слетобед (тогава навън е 25-27 градуса). Ако пак изпуши значи е дюза. Щото при топло време буталото не би требвало да отваря първоначално (поне според това което ми обясниха). АКо си дюзи ремонта е доста по-ефтин. Ремонтират се само разпрасквачите на края на дюзите. Ако не е от ГНП-то, лошо за хвърлените пари на вятъра. Успех и пиши като оправиш проблема.
- ckrumov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 21.04.2008
- Местоположение: София
- Кара: f31, 320D
- Мечтае да кара: Каквото и да е, но да е BMW :)
Re: Пали трудно сутрин и изпушва сив облак
Да и при топло време изпушва сутрин. Мерси за инфото.
Дюзите уж ми ги проверяваха преди този ремонт други майстори, но нещо 80лв за демонтаж, монтаж и проверка... май нищо не са правили, но с тях ще се карам да ми връщат парите, чак ако установя, че е дюза наистина.
Ще проверя и дюзите на стенд и ще пиша.
Дюзите уж ми ги проверяваха преди този ремонт други майстори, но нещо 80лв за демонтаж, монтаж и проверка... май нищо не са правили, но с тях ще се карам да ми връщат парите, чак ако установя, че е дюза наистина.
Ще проверя и дюзите на стенд и ще пиша.
- armagedon01
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: Пали трудно сутрин и изпушва сив облак
Клипчето с ДИС от твоята кола ли е?
- ckrumov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 21.04.2008
- Местоположение: София
- Кара: f31, 320D
- Мечтае да кара: Каквото и да е, но да е BMW :)
Re: Пали трудно сутрин и изпушва сив облак
Не. От моята още не съм намерил време да направя диагностиката. Ще приложа утре.
- armagedon01
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: Пали трудно сутрин и изпушва сив облак
Питах, защото тия стойности са си ок. По принцип след ремонта на стенда ти я зацепват и блокират готова за слагане, не знам защо вие сте променили това. Според мен проблема е в помпата. Моята кола имаше абсолютно същите симптоми, впоследствие видях как двигателя е олят с нафта, т.е. уплътненията изпускаха, и този същия от с. Владо Тричко я оправи. Освен при теб да не е пропуснал да смени някое уплътнение ...... Закачи я на диагностика и провери зацепването.
- ckrumov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 21.04.2008
- Местоположение: София
- Кара: f31, 320D
- Мечтае да кара: Каквото и да е, но да е BMW :)
Re: Пали трудно сутрин и изпушва сив облак
Днес говорих с Кирил Тодоров, който ми рециклира ГНП-то. Според него е трябвало да се монтира задължително на неговото зацепване. Освен това направих и диагностика с ДИС:
Направих и диагностиката с авансаторния клапан, но файла е 60МБ:
http://tranzit.dir.bg/load.php?id=uouBy ... oic1564266
При всички случаи това 0.4 трябва да е между 1..3. Дори според Кирил трябва да клони към 3.
Изпратил съм му и двете диагностики и чакам...
Направих и диагностиката с авансаторния клапан, но файла е 60МБ:
http://tranzit.dir.bg/load.php?id=uouBy ... oic1564266
При всички случаи това 0.4 трябва да е между 1..3. Дори според Кирил трябва да клони към 3.
Изпратил съм му и двете диагностики и чакам...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ckrumov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 21.04.2008
- Местоположение: София
- Кара: f31, 320D
- Мечтае да кара: Каквото и да е, но да е BMW :)
Re: Пали трудно сутрин и изпушва сив облак
Така...
Помпата трябва да се презацепва пак. Това е ясно.
Някой може ли да сподели къде могат да направят това на разумна цена? Чета, че в супер дизел взимали 300лв общо за демонтаж/ монтаж на помпата и презацепване. Но по ТИС си пише, че може с индикаторен часовник без да се сваля цялата помпа.
Помпата трябва да се презацепва пак. Това е ясно.
Някой може ли да сподели къде могат да направят това на разумна цена? Чета, че в супер дизел взимали 300лв общо за демонтаж/ монтаж на помпата и презацепване. Но по ТИС си пише, че може с индикаторен часовник без да се сваля цялата помпа.
- armagedon01
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: Пали трудно сутрин и изпушва сив облак
Провери в София Дизел Център /което е различно от Супер Дизел/, по спомен там сваляне и качаване на помпа е 100 лв, не знам как стои въпроса със зацепването.
- ckrumov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 21.04.2008
- Местоположение: София
- Кара: f31, 320D
- Мечтае да кара: Каквото и да е, но да е BMW :)
Re: Пали трудно сутрин и изпушва сив облак
ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН 
След повторно презацепване на ГНП-то, колата пали винаги от раз, без да изпушва, върви повече и харчи по- малко.
Тънкият момент е освен в прецизното зацепване на самата помпа и в прецизното заключване на маховика, посредством специален щифт. Ъгъла в момента е 3.5 градуса. Според ДИС трябва да е между 1 и 3, но много дизелджий ми казаха, че при стойности около 3, тази помпа работи най- добре.
Благодарности на отзовалите се и най- вече на колегата armagedon, който ме свърза с Кирил Тодоров. Последният беше така добър повторно да презацепи помпата, на символична цена... много свестен, знаещ и можещ човек.

След повторно презацепване на ГНП-то, колата пали винаги от раз, без да изпушва, върви повече и харчи по- малко.
Тънкият момент е освен в прецизното зацепване на самата помпа и в прецизното заключване на маховика, посредством специален щифт. Ъгъла в момента е 3.5 градуса. Според ДИС трябва да е между 1 и 3, но много дизелджий ми казаха, че при стойности около 3, тази помпа работи най- добре.
Благодарности на отзовалите се и най- вече на колегата armagedon, който ме свърза с Кирил Тодоров. Последният беше така добър повторно да презацепи помпата, на символична цена... много свестен, знаещ и можещ човек.
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани