Как да си направим предните тампони с изместен център

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: Pais Vasco
Пол: Мъж
Кара: E39 3.0 D 98; Е53 4,4I M pack;ZX12R
Мечтае да кара: M5 Е34 все още мечтае

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от dido2900 » 14 Сеп 2010, 18:57

М...дааа,имаш право,така е.Баварката ми фабрично е с М окачване,но от това окачване е останало само 2-те стабилизиращи щанги :mhihi: .И какво излиза на края,нищо.А относно амортесьорите как да сложа по-къси от преде като ние/E34/сме с пълнители,и те са със стандартна дължина,кое трябва да сменя за да сложа по-къси амортесьори?
Относно тампони пауърфлекс,следащия месец ги взимам,това е планирано.
Напълно съм съгласен със Славянко.
Парите не могат да купят щастие,но някак си е по гот да си нещастен в БМВ, от колкото на велосипед.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от slavianko » 14 Сеп 2010, 19:13

dido2900 написа:М...дааа,имаш право,така е.Баварката ми фабрично е с М окачване,но от това окачване е останало само 2-те стабилизиращи щанги :mhihi: .И какво излиза на края,нищо.А относно амортесьорите как да сложа по-къси от преде като ние/E34/сме с пълнители,и те са със стандартна дължина,кое трябва да сменя за да сложа по-къси амортесьори?
Относно тампони пауърфлекс,следащия месец ги взимам,това е планирано.
Напълно съм съгласен със Славянко.
САмо хода на стержина е по къс иначе са еднакви ;) Но според мен не са ти нужни по къси. Просто си вземи някакви по яки и си перфектен.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: Pais Vasco
Пол: Мъж
Кара: E39 3.0 D 98; Е53 4,4I M pack;ZX12R
Мечтае да кара: M5 Е34 все още мечтае

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от dido2900 » 14 Сеп 2010, 19:24

А тампоните които са на стержина те не се ли сменят с по-къси? :dunno:
За амортесьори имам два вариянта,FK Automotiv или Koni все още не знам.Пружините са ми на FK 60/40 :dunno:
Парите не могат да купят щастие,но някак си е по гот да си нещастен в БМВ, от колкото на велосипед.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от slavianko » 14 Сеп 2010, 19:39

dido2900 написа:А тампоните които са на стержина те не се ли сменят с по-къси? :dunno:
За амортесьори имам два вариянта,FK Automotiv или Koni все още не знам.Пружините са ми на FK 60/40 :dunno:
С 60/40 не ти трябват амортисьори с по къс ход. Аз съм с такива пружини и докато не орязах почти 2 витки на задните не съм имал проблеми с хода на амортисьорите. За избора ти си решаваш. От скоро съм с жълтото Кони отзад и съм брутално доволен. Сега чакам и прдните и предполагам няма да се разочаровам и от тях ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от Postman » 14 Сеп 2010, 22:27

Оригиналните ексцентрични тампони не променят кой знае колко наклона - на хартия ги дават половин градус (30 минути), но ако вече има сложени по-ниски пружини дефакто промяната е още по-малка. При мен промениха страничния наклон (camber) с около 0,3 градуса (~20 минути).
Ето колко изместват визуално:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от slavianko » 15 Сеп 2010, 9:24

Postman написа:Оригиналните ексцентрични тампони не променят кой знае колко наклона - на хартия ги дават половин градус (30 минути), но ако вече има сложени по-ниски пружини дефакто промяната е още по-малка. При мен промениха страничния наклон (camber) с около 0,3 градуса (~20 минути).
Ето колко изместват визуално:
Изображение
Благодарим за снимките. ;) Доколкото гледах май и няма да може да се измести повече понеже пружините ще опират от вътрешната страна на ботуша. Аз искам да ги направя но да се измества не само странично ами по диагонал за да може да се промени малко и надлъжният наклон. За по спортно каране обаче определено си трябват наклони. Аз съм с най ниските пружини отпред и последните карания предните ми гуми се износват първо от външните ръбове което е явен показател че трябват наклони. А за дрифт пък също много важен е и надлъжният наклон за да се връща и волана по бързо :mhihi: :mhihi:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от slavianko » 24 Сеп 2010, 18:14

Понеже тия дни ми е дошла музата та утре свалям предните макферсони и ще им правя наклони. На снимките в началото обаче е дадено че хората са променили само страничните наклони. На мен обаче ми се иска да променя и надлъжните. Гледам че има малко разтояние между пружината и ботуша та ми се иска да го оползотворя и него и да променя и надлъжните колкото позволява. :mhihi: :mhihi:
Та в тоя ред на мисли тия дни живот и здраве очаквайте снимки.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от slavianko » 27 Сеп 2010, 13:18

Колеги ако на някой му се намира такъв преден тампон на амортисьора който е дал фира и е за хвърляне нека ми драсне че ми трябва един за да ескпериметирам първо върху него.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от slavianko » 01 Окт 2010, 15:01

Колеги пуснал съм снимки и тук въпреки че ги има и в темата ми в тунинга но предполагам управата няма да се разсърди че ги слагам и тук в случай че някой не влиза в тунинг разделите и може да ги види тук

Тия дни ме ухапа и докато колата е на трупчета понеже си чакам и предното окачване та си направих тампоните с изместен център.
Тук целият макферсон навън

http://www.picbg.net/img.php?file=3200842843f06679.jpg

Ето и как се вадят болчетата без да се окепазява тампона и в случай че на някой му се прииска да си ги върне в оригиналното състояние.

http://www.picbg.net/img.php?file=d45c3cbb5fd499c1.jpg
http://www.picbg.net/img.php?file=c7dbedaf805c2404.jpg

Който го може може го. Не ми се даваха пари по стругари и си ги изрязах сам от 6мм ламарина

http://www.picbg.net/img.php?file=9225614c95188157.jpg

Следва и малко смятане и чертане. Добре че още помня кво сме правили в училище :mhihi: :mhihi:

http://www.picbg.net/img.php?file=b0489b52fb7167e6.jpg
http://www.picbg.net/img.php?file=d70fffdd159b42d7.jpg

След това малко заигравка с бормашината и ето го резултата

http://www.picbg.net/img.php?file=9e3c1c2799209290.jpg

И ето в завършен вид. Боядисани и готови за монтаж

http://www.picbg.net/img.php?file=eb55fb7153bfbba3.jpg
http://www.picbg.net/img.php?file=31196f6e19a1b40c.jpg
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от Dirty M5 driveR » 16 Апр 2013, 18:57

След доста време повдигам темата, но на един въпрос не се отговори, а именно има ли възможност тампона да мърда, ако се разпробият отворите за шпилките на елипса? Също както е при Ауди 100 да кажем. При мен единия наклон е -0.20 градуса, но другия е +0.50. Главно искам положителния да го вкарам в норма, а ако има възможност да по-голямо движение на тампона бих докарал и двата до към -1.00. Пробвал ли го е някой това, за да знам дали да си играя? Колата ми е 520i ако има значение, с малките тампони (тези с 32мм капачка на гайката).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от slavianko » 16 Апр 2013, 22:52

Dirty M5 driveR написа:След доста време повдигам темата, но на един въпрос не се отговори, а именно има ли възможност тампона да мърда, ако се разпробият отворите за шпилките на елипса? Също както е при Ауди 100 да кажем. При мен единия наклон е -0.20 градуса, но другия е +0.50. Главно искам положителния да го вкарам в норма, а ако има възможност да по-голямо движение на тампона бих докарал и двата до към -1.00. Пробвал ли го е някой това, за да знам дали да си играя? Колата ми е 520i ако има значение, с малките тампони (тези с 32мм капачка на гайката).
дебела е ламарината там така че нищо не те бърка да пробваш. Аз лично съм мислил над тоя вариянт преди като нямах плейтове но щях да сменя и цялата шапка отгоре като да удължа леко ботуша и да го направя с по дебела ламарина. Иначе ако това ти е разликата само то тя е почти нищожна и не виждам смисъл от притеснения. А за това да мръднеш с 1 градус ми се струва невъзможно ако си с оригиналните пружини. много са дебели и ще опрат в ботуша преди да постигнеш тоя наклон
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от Dirty M5 driveR » 17 Апр 2013, 5:18

Точно това ме интересува - до колко тампона има пространство да се движи в ботуша. То аз питам, но е най-добре като си сменям амортисьорите (което ще е скоро) да огледам на място и да преценя. Да, положението сега не е фатално, дори не ми дърпа към страната на положителния наклон. Просто ме дразни като е така, защото лявото колело видимо седи навътре. Ще видим какво ще стане и ако има резултатите ще споделя тук. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от slavianko » 17 Апр 2013, 16:53

Dirty M5 driveR написа:Точно това ме интересува - до колко тампона има пространство да се движи в ботуша. То аз питам, но е най-добре като си сменям амортисьорите (което ще е скоро) да огледам на място и да преценя. Да, положението сега не е фатално, дори не ми дърпа към страната на положителния наклон. Просто ме дразни като е така, защото лявото колело видимо седи навътре. Ще видим какво ще стане и ако има резултатите ще споделя тук. :)
Гарантирам ти че 0.30 градуса няма да ги хванеш на око. Понеже знаеш и затова така ти се струва. Мога да ти кажа че повечето коли да не кажа всички дето са на тоя набор имат такива отклонения че е повече.
Ако ти кажа че преди време като си продавах старата разпънка на ботушите на едно братле и като я наложихме на неговата кола и онемях. Разликата беше около 5см :mhihi: :mhihi:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от Dirty M5 driveR » 17 Апр 2013, 17:46

Не, аз не искам да го направя заради визията. Да, сега се вижда с просто око, че наклона е положителен, но мен ме дразни от гледна точка на поведение. И наистина на десни завои предницата държи по-малко, а съм с чисто нови гуми. Така че реално целта ми към -1 градус на колело. Затова и питах дали някой се е опитвал да го направи с разпробиване на бомбетата.
Казваш, че най-вероятно пружините ще опрат. Това значи ли, че въпросния мод (посочен в темата) не е възможен при всички е34-ки? Защото изместването никак не е малко. За теб е ясно, че си с койловърски пружини и тоя проблем отпада :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от slavianko » 17 Апр 2013, 17:52

Dirty M5 driveR написа:Не, аз не искам да го направя заради визията. Да, сега се вижда с просто око, че наклона е положителен, но мен ме дразни от гледна точка на поведение. И наистина на десни завои предницата държи по-малко, а съм с чисто нови гуми. Така че реално целта ми към -1 градус на колело. Затова и питах дали някой се е опитвал да го направи с разпробиване на бомбетата.
Казваш, че най-вероятно пружините ще опрат. Това значи ли, че въпросния мод (посочен в темата) не е възможен при всички е34-ки? Защото изместването никак не е малко. За теб е ясно, че си с койловърски пружини и тоя проблем отпада :)
Пробвай с препвавянето на дупките пък може и да постигнеш 1* Не съм се замислял точно до колко е възможно. Но колкото и да е пак е файда и хем ще ги изравниш двата ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook