RPA в Е46 инсталация...
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: RPA в Е46 инсталация...
Nedialkov написа:Много хубава тема.
Днес опитах да я кодирам със скенера, но не ми дава опциите на модула. Явно ще трябва да си взема инпа. За сега мисля само да я активирам без ботуна.
Прави се с НЦС и ДИС не със Инпа - с ИНПА се калибрира...
@stilko - може ли да се ресетва от бутона на ДСЦ - да се окабели по този начин...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: RPA в Е46 инсталация...
по-скоро да го питаме дали може да свържем 40ти пин с 39ти (който идва от ДСЦ бутона) на буксата на ДСЦ и така да зануляваме системата. Може и да се шашка обаче, все пак все едно натискаш и двата бутона едновременно
И другия проблем, като изключваш ДСЦ ще зануляваш и гумите ... което може и да не е чак толкова лошо
това кодиране много сложно ми се струва, няма да се занимавам да уча НЦС ... ще търся някой да го активира
иначе тука има една тема http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... re-Monitor)/page2&s=ab6a8ada14e8d7d85569cf35aba9c9a0 предполагам сте я гледали, но нека я има за по лесно откриване
И другия проблем, като изключваш ДСЦ ще зануляваш и гумите ... което може и да не е чак толкова лошо

това кодиране много сложно ми се струва, няма да се занимавам да уча НЦС ... ще търся някой да го активира
иначе тука има една тема http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... re-Monitor)/page2&s=ab6a8ada14e8d7d85569cf35aba9c9a0 предполагам сте я гледали, но нека я има за по лесно откриване
Re: RPA в Е46 инсталация...
Идеята ми не е да използвате наличният бутон за DSC за ресет на RPA системата, а да добавите още един бутон DSC/ASC понеже най-лесно се намират. Ресетването става с подаване на маса към 40 пин на DSC/ABS модула и може да се използва всякакъв бутон. RPA бутон трудно ще намерите, освен ако не смените бутона с цяла централна конзола с бутони. Ако го правите ще трябва да смените и пепелника. КОгато я правих тази интервенция централната конзола беше около 200-300лв, а пепелника около 150лв. За сравнение бутон DSC или ASC струват от някоя морга от 1 бира до 5лв.
Re: RPA в Е46 инсталация...
ти казваш 5лв за допълнителен бутон, но ние искаме да минем още по-тънко без бутон и пускане на кабел
Шегувам се, само с кодирането да се оправим, предполагам че с бутона ще е по-лесно. Може ли да се вземе захранване както е направо от ДСЦ бутона, вкл. и bus шината и да остане само прекарването на въпросния кабел до пин 40?

Шегувам се, само с кодирането да се оправим, предполагам че с бутона ще е по-лесно. Може ли да се вземе захранване както е направо от ДСЦ бутона, вкл. и bus шината и да остане само прекарването на въпросния кабел до пин 40?
Re: RPA в Е46 инсталация...
© написа:ти казваш 5лв за допълнителен бутон, но ние искаме да минем още по-тънко без бутон и пускане на кабел![]()
Шегувам се, само с кодирането да се оправим, предполагам че с бутона ще е по-лесно. Може ли да се вземе захранване както е направо от ДСЦ бутона, вкл. и bus шината и да остане само прекарването на въпросния кабел до пин 40?
Не ти трябва нищо освен маса от единия край и към 40 пин от другия.

- bgpavlp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 522
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: RPA в Е46 инсталация...
Ето я и моята манипулация по инсталирането на системата стъпка по стъпка.
С червеното съм отбелязал местата където е нужно развиване или премахване.


Освободете маркучите от скобата и издърпайте скобата на горе,после също издърпайте пластмасовата кора на горе за да ви се освободи място.

Развийте гайката,която се явява "маса",после издърпайте скобата на буксата,за да излезне буксата.

Намерете пин 40,и издърпайте тапичката на дупката.


Издърпайте и синята скоба,за да се освободи напълно отвора,през който да вкарате новия кабел с кабелна обувка,свален от друга такава букса.


ВНИМАНИЕ !!!
НИКОГА,АМА НИКОГА НЕ СЕ ОПИТВАЙТЕ ДА РАЗГЛОБЯВАТЕ БУКСАТА ЗА ДА ВКАРАТЕ НОВИЯ КАБЕЛ.
НЯМА СЪБИРАНЕ ПОСЛЕ.

Разглобява ме централната конзола да се доберем до бутона или до буксата на суич центъра.
Премахваме кожения маншон на скоростния лост с издърпване.Както и топката,иска малко повече усилия, но смело.


Развивате двете видии.

Централна конзола се държи на 4 видии,две долу и две горе.


Издърпвате на пред и готово.

Кабелчето може да го прекаре от където искате,за това не съм показал.Въпрос на избор.
Ако успея с кодирането ще има продължение
С червеното съм отбелязал местата където е нужно развиване или премахване.


Освободете маркучите от скобата и издърпайте скобата на горе,после също издърпайте пластмасовата кора на горе за да ви се освободи място.

Развийте гайката,която се явява "маса",после издърпайте скобата на буксата,за да излезне буксата.

Намерете пин 40,и издърпайте тапичката на дупката.


Издърпайте и синята скоба,за да се освободи напълно отвора,през който да вкарате новия кабел с кабелна обувка,свален от друга такава букса.


ВНИМАНИЕ !!!
НИКОГА,АМА НИКОГА НЕ СЕ ОПИТВАЙТЕ ДА РАЗГЛОБЯВАТЕ БУКСАТА ЗА ДА ВКАРАТЕ НОВИЯ КАБЕЛ.
НЯМА СЪБИРАНЕ ПОСЛЕ.

Разглобява ме централната конзола да се доберем до бутона или до буксата на суич центъра.
Премахваме кожения маншон на скоростния лост с издърпване.Както и топката,иска малко повече усилия, но смело.


Развивате двете видии.

Централна конзола се държи на 4 видии,две долу и две горе.


Издърпвате на пред и готово.

Кабелчето може да го прекаре от където искате,за това не съм показал.Въпрос на избор.
Ако успея с кодирането ще има продължение

Последна промяна bgpavlp на 09 Апр 2013, 20:46, променена общо 1 път

Ако нема у глава, има у Google.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: RPA в Е46 инсталация...
stilko написа:Идеята ми не е да използвате наличният бутон за DSC за ресет на RPA системата, а да добавите още един бутон DSC/ASC понеже най-лесно се намират. Ресетването става с подаване на маса към 40 пин на DSC/ABS модула и може да се използва всякакъв бутон. RPA бутон трудно ще намерите, освен ако не смените бутона с цяла централна конзола с бутони. Ако го правите ще трябва да смените и пепелника. КОгато я правих тази интервенция централната конзола беше около 200-300лв, а пепелника около 150лв. За сравнение бутон DSC или ASC струват от някоя морга от 1 бира до 5лв.
Да де ама фейсовите конзоли нямат отделни бутони а е цяла конзола


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: RPA в Е46 инсталация...
Nedialkov написа:Много хубава тема.
Днес опитах да я кодирам със скенера, но не ми дава опциите на модула. Явно ще трябва да си взема инпа. За сега мисля само да я активирам без ботуна.
И инпата няма да ти свърши работа, трябва ти НЦС Експерт за да добавиш екстрата и след това да кодираш колата

- Nedialkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: BMW
Re: RPA в Е46 инсталация...
Под инпа имам предвид и кабела, тъй като аз имам само скенера.
Благодаря за информацията.
Много полезна тема!!!
Благодаря за информацията.
Много полезна тема!!!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: RPA в Е46 инсталация...
Nedialkov написа:Под инпа имам предвид и кабела, тъй като аз имам само скенера.
Благодаря за информацията.
Много полезна тема!!!
Да кабела ще ти свърши работа

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: RPA в Е46 инсталация...
АКо се добави екстрата (доколкото знам номер 251 във VO-to) и се декодират ИКЕ и АБС неможе ли с INPA всеки път дасе ресетва като има проблем? ТО невярвам през седмица да пищи, защото чуствителността на системата е малка.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
Re: RPA в Е46 инсталация...
Тая букса с какви накрайници е? Дали не може да се намери от някъде да се купи нов или ще трябва да се търси същата букса от друга кола?
- bgpavlp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 522
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: RPA в Е46 инсталация...
Днес като преключих на 100% с кабелите и събрах всичко,реших да пробвам с кодирането.
Първо пробвах с DIS,но там не намерих нищо подобно като ретрофит.
После реших да пробвам с NSC Expert.
Промених:
REIFENDRUCKWARNSYSTEM
aktiv
след което му дадох да го налива.
Обаче ми изплю ето тази грешка

След два три опита,ми падна акомулатора и се наложи да подам ток да запаля (просто му е дошло времето,а и не съм я карал много).
След като запалих и реших да врътна едно кръгче да се позареди,забелязах че лампите на таблото за ASC/DSC и лампата "Внимание" (която по принцип свети за ръчната), светят постоянно в жълт цвят.

Ясно е че съм сгафил някъде,обаче къде ?
Първо пробвах с DIS,но там не намерих нищо подобно като ретрофит.
После реших да пробвам с NSC Expert.
BREMSLICHTSCHALTER
aktiv
PRE_VLABS
aktiv
EBV_LAMPE
aktiv
LOGIK_HA_SPERRE
nicht_aktiv
MOTOR_ART_ASC
wert_01
DROSSEL
nicht_aktiv
HBA_VARIANTEN_2
wert_10
HBA_SCHWELLANHEBUNG_2
wert_10
BAUART_MK60
touring_s
SPERRDIFFERENZREGELUNG
nicht_aktiv
TRAKTIONDIFFERENZREGELUNG
aktiv
UNTERSTEUERUNGSALGORYTHM
nicht_aktiv
DYN_BREMS_UNTERSTUETZUNG
nicht_aktiv
MAX_BREMS_UNTERSTUETZUNG
nicht_aktiv
DRUCKMODELL_HINTERACHSE
typ_1
DRUCKMODELL_VORDERACHSE
typ_0
REIFENDRUCKWARNSYSTEM
nicht_aktiv
VOLUMENDURCHFLUSSPARA_2
wert_10
UEBERSTEUERN_MUE_0_2
wert_10
UEBERSTEUERN_MUE_1_2
wert_10
DELTA_PSI_BETA_LIMITKORR2
wert_10
UNTERSTEUERSCHWELLE_2
wert_10
GEARMOMENTREGLER_MAX_HA_2
wert_10
GEARMOMENTREGLER_MIN_HA_2
wert_10
UNTERSTEUERN_MUE_0_2
wert_10
UNTERSTEUERN_MUE_1_2
wert_10
LENKWINKELKENNLINIE_2
wert_10
MOTOR_ART_DSC_2
m47d20
m57d30
GETRIEBE
handschaltung
Промених:
REIFENDRUCKWARNSYSTEM
aktiv
след което му дадох да го налива.
Обаче ми изплю ето тази грешка

След два три опита,ми падна акомулатора и се наложи да подам ток да запаля (просто му е дошло времето,а и не съм я карал много).
След като запалих и реших да врътна едно кръгче да се позареди,забелязах че лампите на таблото за ASC/DSC и лампата "Внимание" (която по принцип свети за ръчната), светят постоянно в жълт цвят.

Ясно е че съм сгафил някъде,обаче къде ?

Ако нема у глава, има у Google.
- bgpavlp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 522
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: RPA в Е46 инсталация...
Ами предполагма ДА. Щом ми прочита модула и записва файла.
Ама вече не съм убеден.
Като се замисля тия лампи май светят като е изключено.
Ама вече не съм убеден.
Като се замисля тия лампи май светят като е изключено.

Ако нема у глава, има у Google.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани