RPA в Е46 инсталация...

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от Gqbriel » 08 Апр 2013, 11:49

Nedialkov написа:Много хубава тема.

Днес опитах да я кодирам със скенера, но не ми дава опциите на модула. Явно ще трябва да си взема инпа. За сега мисля само да я активирам без ботуна.

Прави се с НЦС и ДИС не със Инпа - с ИНПА се калибрира...
@stilko - може ли да се ресетва от бутона на ДСЦ - да се окабели по този начин...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от © » 08 Апр 2013, 18:08

по-скоро да го питаме дали може да свържем 40ти пин с 39ти (който идва от ДСЦ бутона) на буксата на ДСЦ и така да зануляваме системата. Може и да се шашка обаче, все пак все едно натискаш и двата бутона едновременно
И другия проблем, като изключваш ДСЦ ще зануляваш и гумите ... което може и да не е чак толкова лошо :mhihi:
това кодиране много сложно ми се струва, няма да се занимавам да уча НЦС ... ще търся някой да го активира

иначе тука има една тема http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... re-Monitor)/page2&s=ab6a8ada14e8d7d85569cf35aba9c9a0 предполагам сте я гледали, но нека я има за по лесно откриване

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от stilko » 08 Апр 2013, 21:48

Идеята ми не е да използвате наличният бутон за DSC за ресет на RPA системата, а да добавите още един бутон DSC/ASC понеже най-лесно се намират. Ресетването става с подаване на маса към 40 пин на DSC/ABS модула и може да се използва всякакъв бутон. RPA бутон трудно ще намерите, освен ако не смените бутона с цяла централна конзола с бутони. Ако го правите ще трябва да смените и пепелника. КОгато я правих тази интервенция централната конзола беше около 200-300лв, а пепелника около 150лв. За сравнение бутон DSC или ASC струват от някоя морга от 1 бира до 5лв.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от © » 08 Апр 2013, 23:02

ти казваш 5лв за допълнителен бутон, но ние искаме да минем още по-тънко без бутон и пускане на кабел :mhihi:
Шегувам се, само с кодирането да се оправим, предполагам че с бутона ще е по-лесно. Може ли да се вземе захранване както е направо от ДСЦ бутона, вкл. и bus шината и да остане само прекарването на въпросния кабел до пин 40?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от stilko » 08 Апр 2013, 23:18

© написа:ти казваш 5лв за допълнителен бутон, но ние искаме да минем още по-тънко без бутон и пускане на кабел :mhihi:
Шегувам се, само с кодирането да се оправим, предполагам че с бутона ще е по-лесно. Може ли да се вземе захранване както е направо от ДСЦ бутона, вкл. и bus шината и да остане само прекарването на въпросния кабел до пин 40?


Не ти трябва нищо освен маса от единия край и към 40 пин от другия. :mhihi: И най-обикновен бутон да сложиш става.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 522
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от bgpavlp » 08 Апр 2013, 23:49

Ето я и моята манипулация по инсталирането на системата стъпка по стъпка.
С червеното съм отбелязал местата където е нужно развиване или премахване.


Изображение

Изображение

Освободете маркучите от скобата и издърпайте скобата на горе,после също издърпайте пластмасовата кора на горе за да ви се освободи място.

Изображение

Развийте гайката,която се явява "маса",после издърпайте скобата на буксата,за да излезне буксата.

Изображение

Намерете пин 40,и издърпайте тапичката на дупката.

Изображение

Изображение

Издърпайте и синята скоба,за да се освободи напълно отвора,през който да вкарате новия кабел с кабелна обувка,свален от друга такава букса.

Изображение

Изображение


ВНИМАНИЕ !!!
НИКОГА,АМА НИКОГА НЕ СЕ ОПИТВАЙТЕ ДА РАЗГЛОБЯВАТЕ БУКСАТА ЗА ДА ВКАРАТЕ НОВИЯ КАБЕЛ.
НЯМА СЪБИРАНЕ ПОСЛЕ.



Изображение


Разглобява ме централната конзола да се доберем до бутона или до буксата на суич центъра.

Премахваме кожения маншон на скоростния лост с издърпване.Както и топката,иска малко повече усилия, но смело.

Изображение

Изображение

Развивате двете видии.

Изображение

Централна конзола се държи на 4 видии,две долу и две горе.

Изображение

Изображение

Издърпвате на пред и готово.

Изображение


Кабелчето може да го прекаре от където искате,за това не съм показал.Въпрос на избор.

Ако успея с кодирането ще има продължение :D
Последна промяна bgpavlp на 09 Апр 2013, 20:46, променена общо 1 път
Изображение

Ако нема у глава, има у Google.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от Gqbriel » 09 Апр 2013, 9:26

stilko написа:Идеята ми не е да използвате наличният бутон за DSC за ресет на RPA системата, а да добавите още един бутон DSC/ASC понеже най-лесно се намират. Ресетването става с подаване на маса към 40 пин на DSC/ABS модула и може да се използва всякакъв бутон. RPA бутон трудно ще намерите, освен ако не смените бутона с цяла централна конзола с бутони. Ако го правите ще трябва да смените и пепелника. КОгато я правих тази интервенция централната конзола беше около 200-300лв, а пепелника около 150лв. За сравнение бутон DSC или ASC струват от някоя морга от 1 бира до 5лв.

Да де ама фейсовите конзоли нямат отделни бутони а е цяла конзола :)..тогава остава вариянта или същата конзола но с този бутон или само бутон изнесен примерно в пепелника :mhihi: или някъде другаде...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от oci » 09 Апр 2013, 9:42

Nedialkov написа:Много хубава тема.

Днес опитах да я кодирам със скенера, но не ми дава опциите на модула. Явно ще трябва да си взема инпа. За сега мисля само да я активирам без ботуна.


И инпата няма да ти свърши работа, трябва ти НЦС Експерт за да добавиш екстрата и след това да кодираш колата :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 174
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: BMW

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от Nedialkov » 09 Апр 2013, 10:28

Под инпа имам предвид и кабела, тъй като аз имам само скенера.

Благодаря за информацията.

Много полезна тема!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от Gqbriel » 09 Апр 2013, 10:31

Nedialkov написа:Под инпа имам предвид и кабела, тъй като аз имам само скенера.

Благодаря за информацията.

Много полезна тема!!!


Да кабела ще ти свърши работа :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от DiGital » 09 Апр 2013, 12:33

АКо се добави екстрата (доколкото знам номер 251 във VO-to) и се декодират ИКЕ и АБС неможе ли с INPA всеки път дасе ресетва като има проблем? ТО невярвам през седмица да пищи, защото чуствителността на системата е малка.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от © » 09 Апр 2013, 20:24

Тая букса с какви накрайници е? Дали не може да се намери от някъде да се купи нов или ще трябва да се търси същата букса от друга кола?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 522
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от bgpavlp » 09 Апр 2013, 21:09

Днес като преключих на 100% с кабелите и събрах всичко,реших да пробвам с кодирането.
Първо пробвах с DIS,но там не намерих нищо подобно като ретрофит.
После реших да пробвам с NSC Expert.

BREMSLICHTSCHALTER
aktiv
PRE_VLABS
aktiv
EBV_LAMPE
aktiv
LOGIK_HA_SPERRE
nicht_aktiv
MOTOR_ART_ASC
wert_01
DROSSEL
nicht_aktiv
HBA_VARIANTEN_2
wert_10
HBA_SCHWELLANHEBUNG_2
wert_10
BAUART_MK60
touring_s
SPERRDIFFERENZREGELUNG
nicht_aktiv
TRAKTIONDIFFERENZREGELUNG
aktiv
UNTERSTEUERUNGSALGORYTHM
nicht_aktiv
DYN_BREMS_UNTERSTUETZUNG
nicht_aktiv
MAX_BREMS_UNTERSTUETZUNG
nicht_aktiv
DRUCKMODELL_HINTERACHSE
typ_1
DRUCKMODELL_VORDERACHSE
typ_0
REIFENDRUCKWARNSYSTEM
nicht_aktiv
VOLUMENDURCHFLUSSPARA_2
wert_10
UEBERSTEUERN_MUE_0_2
wert_10
UEBERSTEUERN_MUE_1_2
wert_10
DELTA_PSI_BETA_LIMITKORR2
wert_10
UNTERSTEUERSCHWELLE_2
wert_10
GEARMOMENTREGLER_MAX_HA_2
wert_10
GEARMOMENTREGLER_MIN_HA_2
wert_10
UNTERSTEUERN_MUE_0_2
wert_10
UNTERSTEUERN_MUE_1_2
wert_10
LENKWINKELKENNLINIE_2
wert_10
MOTOR_ART_DSC_2
m47d20
m57d30
GETRIEBE
handschaltung



Промених:

REIFENDRUCKWARNSYSTEM
aktiv

след което му дадох да го налива.
Обаче ми изплю ето тази грешка

Изображение


След два три опита,ми падна акомулатора и се наложи да подам ток да запаля (просто му е дошло времето,а и не съм я карал много).
След като запалих и реших да врътна едно кръгче да се позареди,забелязах че лампите на таблото за ASC/DSC и лампата "Внимание" (която по принцип свети за ръчната), светят постоянно в жълт цвят.

Изображение

Ясно е че съм сгафил някъде,обаче къде ?
Изображение

Ако нема у глава, има у Google.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от stilko » 09 Апр 2013, 22:27

Изобщо закачаш ли се към DSC модула?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 522
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от bgpavlp » 10 Апр 2013, 7:35

Ами предполагма ДА. Щом ми прочита модула и записва файла.
Ама вече не съм убеден.
Като се замисля тия лампи май светят като е изключено.
Изображение

Ако нема у глава, има у Google.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook