Проект за спирачки при е36. Отново проблем !

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Въпрос за спирачки при е36

Мнение от metodi80 » 05 Мар 2013, 0:34

ogata написа:Как да извадя буталата ?
Заклинени са доста здраво. С компресор не става абсюлютно нищо.


Не искам да те навеждам на лоши мисли , но щом са заклинили е много вероятно да има ръжда по вътрешната повърхност , а това означава че буталото и гнездото са наранени на местата , където е ръждата..... а това пък за мен означава , че тези апарати не са добри ! Най -често ръждата се появява точно на границата м/у вътрешния уплътняващ пръстен и външния предпазен маншон ..... Виждал съм случай с ръжда директно вътре в камерата !
Щом с компресор не излиза буталото , значи случая е сериозен ... аз съм изкарвал такова бутало с леко почукване по самото бутало от всички страни и леко придръпване с помоща на клещи с голямо рамо (вероятността да се съсипе буталото е голяма , но факта , че се налага да се изкарва по този начин е достатъчно показателен изобщо за състоянието на апарата !) .... Дано не съм прав за твоя случай ..... Ако все пак случая е такъв то тези апарати не бива да се използват - рано или късно пак ще заклинят , дори да се подменят гумените части ! Лавиатана има ремонтни комплекти гумички със и без бутало ... Преди време купувах от него за моите апарати .....
Иначе по върпоса за почистването само песъкоструйка , никви телени четки , никви шкурки (ако издържи апарата - издържи , ако не - друг) .... По въпроса как да съхраниш вътрешността на апарата от песъкоструя - натъпчи хубаво с парцали гнездото , а този , който ще ги обработи просто ще внимава да не насочва струята към вътрешността (където са парцалите)....
По въпроса за боядисването - лично на мен много ми харесва вариянта на bum с поцинковане , но и прахово боядисване ще свърши работа , ако се прави от кадърен бояджия .... Подбира се подходящо налягане на пистолета и няма опасносто от отлюспване на боята ... то бояджията си знае ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Въпрос за спирачки при е36

Мнение от ogata » 05 Мар 2013, 18:04

Преди да започна разказа от днес искам да попитам от къде мога да купя нови щутцери за обезвъздушаване?
Мисля, че ги няма в ремонтните комплекти, а тези освен, че не са в цветущо здраве, ами са и с пре*бани глави :help:

Изображение

Днес буталата на задните апарати се предадоха. Първо свалих всички гумички - тези на водачите с тапите, маншона около буталото, накиснах канала с wd40 няколко пъти (през тва време лъсках държачите на накладките :mhihi: след баня в преобразувател цяла нощ ...) после нежно започнах да узурпирам повърхността на буталото с чук, то пък взе че поддаде и със спираловидни движения с клещи измъкнах буталцето. :mhihi:

Самите бутала нямат никакви видими наранявания, нито камерите, обаче наистина беше корозирало в края на буталото. В канала на пръстена, и между пръстена и маншона.

Предните бутала ги оставих за утре, щото там работата ще е тегава. Дори съм им приготвил нещо по-хард ако не размислят само с wd-то :mhihi: "
Днес се уверих, че песъкоструя е задължителен. Ако тръгна да ги лъскам тея апарати с четчица и шкурка ше изкарам стаж достатъчен за пенсия :mhihi: :mhihi:

Ето малко снимки от работният процес

Лего :mhihi:
Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Въпрос за спирачки при е36

Мнение от bum_bum » 05 Мар 2013, 20:14

Абе при толкова апарати на пазара, вероятно и без пари ги дават тези (аз поне подарих мойте) по-ръждави не намери ли :mhihi:

На мен тва бутало ми изглежда наранено. Не знам долко е съществено ама видимо има некви дупки по него.
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Въпрос за спирачки при е36

Мнение от ///Явор » 05 Мар 2013, 20:26

хвърли ги
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Въпрос за спирачки при е36

Мнение от ogata » 06 Мар 2013, 0:00

bum_bum написа:Абе при толкова апарати на пазара, вероятно и без пари ги дават тези (аз поне подарих мойте) по-ръждави не намери ли :mhihi:

На мен тва бутало ми изглежда наранено. Не знам долко е съществено ама видимо има некви дупки по него.


Абееееееее не са баш без пари :paranoid:
Буталото не е наранено, има малки люспи ръжда от апарата по него. Не бях го забърсал. Но това не е от значение, защото ще взимам пълни р.к. и буталата ще се сменят така или иначе.
Ама както и да е. Ще видим какво ще остане от тях като ги мина на пясъка (само Dpy да не се окаже прав, че ще трябва да послушам Явор)

Идиални са. Ся част от метала ше падне, ще се олекотят и работата ще стане перформънс :smoke: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ПП. Та от къде да купя нови щуцери за обезвъздушаване ?
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Въпрос за спирачки при е36

Мнение от In_Memoriam » 06 Мар 2013, 0:07

ogata написа:
bum_bum написа:Абе при толкова апарати на пазара, вероятно и без пари ги дават тези (аз поне подарих мойте) по-ръждави не намери ли :mhihi:

На мен тва бутало ми изглежда наранено. Не знам долко е съществено ама видимо има некви дупки по него.


Идиални са.


Бе няма да се засягаш ама да не си ги намерил при разкопки на древна тракийска гробница? Апарати бол, доста по-малко работа можеше да имаш ;) Нови щуцери надали някой продава отделно, в Дару няма ли ?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 26.08.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: колело с обратна дирекция
Мечтае да кара: колело с предно предаване

Re: Въпрос за спирачки при е36

Мнение от Metzeler » 06 Мар 2013, 0:12

... абе майна.. 4 апарата са 30-40 кинта перфектни.. заслужава ли си всичко тва? щото кат теглиш чертата може и по скъпи да ти легнат.. иначе и аз залагам на пясакоструята,но кат ги гледам са неспасяеми.. те са ама дали си струва загубата на време

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Въпрос за спирачки при е36

Мнение от ogata » 06 Мар 2013, 0:18

Metzeler написа:... абе майна.. 4 апарата са 30-40 кинта перфектни.. заслужава ли си всичко тва? щото кат теглиш чертата може и по скъпи да ти легнат.. иначе и аз залагам на пясакоструята,но кат ги гледам са неспасяеми.. те са ама дали си струва загубата на време

Е къде бяхте с офертите като купувах апаратите ? Тея дойдоха с 60 кинта наложен платеж...
Иначе мерси съм за 15 годишни перфектни апарати. Тва е сериозен агрегат, дето ако не работи правило води до сериозни последици.
Смяна на гумички за мен не е основна ревизия. А не мога да направя основна ревизия на някакъв ръждясал апарат, да му тегля един спрей и да го кача така на колата. Се едно да се изкъпя и да си сложа ползваните чорапи :mhihi:

Ще реша какво да правя с тея апарати като мине пясъка. И без тва сметнах днеска че всичко по спирачките е тотал 700 кинта квото и да права ...
Рециклаж на апарати, нови дискове, накладки, маркучи, рециклаж на главен спирачен цилиндър и разни дреболии
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Въпрос за спирачки при е36

Мнение от txl » 06 Мар 2013, 0:40

Ако намериш болтове за обезвъздушаване от другаде освен от официален представител (по спомен бяха около 10лв/бр в Дарукар), пиши, че да знаем и ние :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 26.08.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: колело с обратна дирекция
Мечтае да кара: колело с предно предаване

Re: Въпрос за спирачки при е36

Мнение от Metzeler » 06 Мар 2013, 1:34

... 4 диска + 4 апарата от 330 е46 + обслужване на апаратите + новите накладки ми е под 700 кинта ти незнам какво и как сметна за тези спирачки тотал 700 а тея Щуцери за по 30-50 стотинки до 1 левче в почти всеки 1 магазин за автоаксесоари особенно в Лада чаркалъците и има по 15 вида за различни видове апарати за в Пловдив мога да ви кажа каде има

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Въпрос за спирачки при е36

Мнение от bum_bum » 06 Мар 2013, 1:38

Дисковете ако си ги взел с апаратите от там идва разликата. Нови дискове от прилична марка дори и за тия апарати не са евтини.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Въпрос за спирачки при е36

Мнение от ogata » 06 Мар 2013, 1:38

Metzeler написа:... 4 диска + 4 апарата от 330 е46 + обслужване на апаратите + новите накладки ми е под 700 кинта ти незнам какво и как сметна за тези спирачки тотал 700 а тея Щуцери за по 30-50 стотинки до 1 левче в почти всеки 1 магазин за автоаксесоари особенно в Лада чаркалъците и има по 15 вида за различни видове апарати за в Пловдив мога да ви кажа каде има

250 кинта - 4ри нови диска
160 кинта - 4ри ремонтни комплекта с бутала
100 кинта - накладки
40 кинта - пясъкоструй и боя
75 кинта - апарати с доставка

Като имай предвид, че дисковете са на цена като за мен - вентилирани и стандартни , накладките не са нещо много особено.

Отделно са шукарийките като нова течност, маркучи и т.н
В първия пост казах, че не искам решения от е46, щото си държа на15ките :wave:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Въпрос за спирачки при е36

Мнение от metodi80 » 06 Мар 2013, 22:57

Metzeler написа:... абе майна.. 4 апарата са 30-40 кинта перфектни..


Да и аз искам мека баница , ама някой друг да ми я направи !
Намери ми ги тия перфектни апарати за тия пари .... плащам ги веднага , даже ще те почерпя !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 26.08.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: колело с обратна дирекция
Мечтае да кара: колело с предно предаване

Re: Въпрос за спирачки при е36

Мнение от Metzeler » 07 Мар 2013, 0:49

...ваша работа трошете излишна пара кат имате за глупости ;) ся аз ще кажа колко ми легнаха спирачките
100 лева предни апарати от 330ка
100 лева задни апарати със дисковете(купих направо носачите с главините и дискове с апарати за 270 като така бяха цените поотделно за дисковете с апаратите)
200 кинта накладки
и най много 200 да съм дал за обслужването им..гумички,маркучлета и прочие
и 20 лева за боята със втвърдителя даже си смятам и работата на компресора и камерата като ги пръсках в тея 20 лева..На пясакоструя не съм ходил щото нямаше нужда ;) просто си бяха в идеално здраве и им напраих освежаване.. за колко ще искарат мисля че след 5-10 годинки ако изобщо е жива колата ще говорим дали добре съм се справил за 600 лева със спирачки на 325мм...Верно е кофти тръпка е кат търсиш зимна гума 17ка,но за мене лично е по-важно когато трябва да спра да не се замисли а не да ми строши АБС-а крачето от ритане и колата да си продължи... или да прегрявам дискове наслизане от некое близко баирче кат хижата например
Предните дискове забравих да спомена,че с 1 арапче направихме така да кажем бартер и да отбележа само като бележка
Аз лично предпочитам Оригинален диск от колкото уж качествен нов...
За следващите дискове мисля да не жаля пари.. за тва кат доиде време ще ги казвам

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Въпрос за спирачки при е36

Мнение от Dirty M5 driveR » 07 Мар 2013, 7:43

Metzeler написа:Верно е кофти тръпка е кат търсиш зимна гума 17ка,но за мене лично е по-важно когато трябва да спра да не се замисли а не да ми строши АБС-а крачето от ритане и колата да си продължи...


Айде баш за зимата тоя пример със 17-ката не го давай. Те 90% от хората още не могат да осъзнаят, че тая кола за да спре трябва да има добър контакт с пътя. След една зима с нови гуми разбрах какво значи спиране без АБС. Нещо, което преди не се получаваше дори при леко натискане на спирачките. Явно и също толкова хора мислят на принципа "да е голямо и тежко", както беше казал един друг колега, пък кви ще са накладките, кви ще са дисковете... нали са 325мм :mhihi: Съжалявам за :OT: ама то писва от простотия.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook